MuscleMeat

Robke's trainingslog

Zwaarrspect dat je ditnog volhoud!

Nog één onderzoekje?

Fenoterol effectiever dan clenbuterol

De beta-2-agonist fenoterol bouwt meer spierweefsel op dan clenbuterol, hebben Australische fysiologen ontdekt. De onderzoekers denken dat fenoterol voor de behandeling van spierverlies beter geschikt is dan het aloude clenbuterol.

fenoterol.gif

Fenoterol
De Australiërs gaven ratten vier weken lang clenbuterol of fenoterol. De doses waren zo uitgekiend dat het aantal clen- of fenoterolmoleculen even groot was. Na de onderzoeksperioden vergeleken de onderzoekers de spieren soleus en extensor digitorum longus met elkaar.

Effect fenoterol
Soleus: grootte
13 procent meer dan met clen
Soleus: kracht
17 procent meer dan met clen
Extensor: omvang
20 procent meer dan met clen
Extensor: kracht
12 procent meer dan met clen
Daar komt bij dat fenoterol volgens al wat ouder onderzoek heeft fenoterol de helft minder bijwerkingen heeft dan de beta-2-agonist terbutaline. De bijwerkingen van terbutaline, zeggen andere onderzoekers, zijn gelijk aan die van clenbuterol.

Fenoterol is in Nederland op de markt als Berotec, een medicijn dat alleen op recept verkrijgbaar is.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.523
Mmm ... dat kende ik dan weer niet ... albuterol had ik wel al gehoord, maar dit dan
weer niet. Nu ja, stond ook niet op het shoppinglijstje, dus ja.

Nu moet ik ook wel zeggen, dat hele testen op ratten, ik heb mijn twijfels erover hoe
het dan bij mensen werkt. Neem nu bv het onschuldige CLA. Bij alle knaagdieren zorgt
het voor immens vetverlies, bij de mensen dan weer niet.

Mmm ... dat kende ik dan weer niet ... albuterol had ik wel al gehoord, maar dit dan
weer niet. Nu ja, stond ook niet op het shoppinglijstje, dus ja.

Nu moet ik ook wel zeggen, dat hele testen op ratten, ik heb mijn twijfels erover hoe
het dan bij mensen werkt. Neem nu bv het onschuldige CLA. Bij alle knaagdieren zorgt
het voor immens vetverlies, bij de mensen dan weer niet.

De effecten van proeven op ratten worden door de medische wetenschappers als gelijkaardig aanzien als bij de mens, maar je hebt wel gelijk denk ik als je een middel niet helemaal vertrouwd als het niet op mensen getest werd. Het is te zeggen de verzachtende werking bij asthma-patiënten is uiteraard wel bewezen, maar een mogelijk gebruik in de sport absoluut niet.
Ik zou je toch nog één tip willen geven, als je weinig carbs eet en je hebt moeite met weinig te eten kan je ook denken aan het zogenaamde metformine (merknamen o.a. Glucophage, in België Metformax). Dit product verlaagt het bloedsuikergehalte en zorgt er voor dat de pancreas meer carbs kan opnemen (de weinige carbs die je in de cut opneemt worden dus optimaal gebruikt). Interessante bijwerking is ook dat het het hongergevoel beslissend verlaagt waardoor je dus veel makkelijker een dieet kan volhouden. Belangrijk is ook dat je al enorme dosissen zou moeten nemen wil dit product gevaarlijk worden. Ik heb dit voor een lange tijd gebruikt en nooit geen enkel nadeel van ondervonden.
Interessant is ook dat het met een voorschrift niets kost (0 cent dus voor een volledige doos). Aangewezen dosis is 2-3 x per dag 1 pil van 850 mg. Steeds in te nemen bij een maaltijd met carbs bij (zeer belangrijk) en met voldoende water.
Het is maar een idee nietwaar!

• #1.525
Bwah, hongergevoel heb ik zelden tot nooit. En als ik echt trek heb in iets zoets,
eet ik meestal een proteïne bar. En dan ben ik er ook vanaf. Heb wel al gemerkt
dat die echte zoete trek ook wel achterblijft met Chromium Picolinaat.

Bedankt voor je tips kerel, heb weer een pak info bij.

Ieder is natuurlijk vrij en ik ben zelf helemaal niet zuiver op de graad wat producten betreft, maar bekijk dit toch eens even, en dan gaat het niet zozeer om het gevaar maar om de mogelijke contra-productieve werking van clen:
Werking

De werking is gelijkaardig aan deze van efedrine, maar het effect is langduriger. Dit middel zorgt ervoor dat de luchtwegen zich verwijden en het slijm in de luchtwegen verdund wordt. Hierdoor wordt het ook gemakkelijker afgevoerd. Het paard zal hierdoor beter kunnen ademen; de neusuitvloeiing en het hoesten verminderen. Het heeft eveneens een anti-allergische en ontstekingsremmende werking, waardoor het ook van nut is bij paarden met overgevoeligheid voor stof en schimmelsporen. Clenbuterol wordt meestal gedurende vier tot zes weken voorgeschreven.

[bewerk] Doping

Clenbuterol wordt ook gebruikt als dopingproduct bij o.m. bodybuilders en wielrenners. In dierstudies bleek Clenbuterol namelijk anabolische effecten te hebben. Dit effect is echter nooit bewezen bij mensen, het zou zelfs eerder een katabolisch effect hebben. Bovendien is de stof levertoxisch.

Dit is een wikipediastukje, niet echt waardevol imo?

Dit is een wikipediastukje, niet echt waardevol imo?

Wikipedia wordt ernstig gecontroleerd hoor, plaats maar eens iets dat niet klopt. Binnen de kortste keren wordt het weggehaald. Trouwens er zijn nog andere bronnen die hetzelfde beweren hoor, maar wat maakt het uit de TS moet zelf zijn beslissing maken en heeft er zelf ook veel over gelezen dus...

Wikipedia wordt ernstig gecontroleerd hoor, plaats maar eens iets dat niet klopt. Binnen de kortste keren wordt het weggehaald.
Ervaring mee? :roflol:

In mijn ervaring staat de informatie die te vinden is op Wikipedia veelal dichtbij de waarheid. Je kunt de essentiële informatie altijd nog verifiëren adh van de referenties.

Ik moet zeggen dat je al behoorlijk sterk bent.
Je eet wel erg weinig, ik neem aan dat dit is omdat je wil afvallen ofzo?
Of ben je gewoon aan het cutten na een tijdje gebulkt te hebben?

• #1.530
Ik moet zeggen dat je al behoorlijk sterk bent.
Je eet wel erg weinig, ik neem aan dat dit is omdat je wil afvallen ofzo?
Of ben je gewoon aan het cutten na een tijdje gebulkt te hebben?

traag metabolisme gecombineerd met cut ... ga ongetwijfeld nog wel wat
moeten zakken in kcals wil ik nog droger komen :(

• #1.531
Training van zonet:

Sleep: 6u30 (vrij goed)
Food: 2090kcal
Health: all is wel
Mentality: squats :eek:

5min Steppen

Squats: 20xbb 15xbb 10x40 8x63 8x63
Front Squats: 4s 6x65 (narrow: 15cm)
Standing Calve Raise: 4s 15xbw+120 (op plankje)
Romanian DL: 3s 10x65
Leg Extension: 3s 10x80

Trainingstijd: 55min
Polardata: 137avg hbpm - 173max hbpm - 651kcal
Comments: pff, ik ben hier eerlijk gezegd niet tevreden mee :mad:
Ondanks dat ik het morgen toch wel zal voelen, krijg ik tijdens het trainen
niet het gevoel dat ik voluit ben gegaan. Ben er eerlijk gezegd aan aan het
denken om enkel te squatten. Geen variaties meer, gewoon voluit op squat.

ja kan je squats ook splitsen, bv maandag doe je fullsquats en dan bv vrijdag doe je frontsqauts, zo kan je maxen op beide ;)

• #1.533
ja kan je squats ook splitsen, bv maandag doe je fullsquats en dan bv vrijdag doe je frontsqauts, zo kan je maxen op beide ;)

Ja, ben ook al even aan het denken om terug naar een soort ub/lb te gaan ofzo.
Of een dubbele push pull benen ... Geeft mij ook meer tijd om te cardio'en

volgende keer voluit op de squat beest!

• #1.535
volgende keer voluit op de squat beest!

Tja, kan ook gewoon liggen omdat ik zo hard terug ben moeten gaan,
om mijn techniek wat bij te schaven. En die front squat met smalle
stand voelt eigenlijk niet zo leuk aan. Steekt me een beetje tegen.

ik doe hem net onder paralel, geen ass to the ground toestanden :p
front sq ben ik nog niet aan toe, eerst moet de gewone beetje deftiger gaan.
Zal weer wat wennen zijn voor je, komt wel goed. ;)

Zo even een tijdje niet gelezen hier en je bent aardig wat van plan. Keuzes maken blijft lastig maar lees dat je er goed
over nagedacht hebt, je kent je lichaam beter als geen ander .. dus hoop voor je wanneer je hiervoor zou gaan
kiezen dat het eindelijk eens goed uitpakt.

front squats doe ik ook nooit small , dat voelt bij mij onnatuurlijk aan

Ja, ben ook al even aan het denken om terug naar een soort ub/lb te gaan ofzo.
Of een dubbele push pull benen ... Geeft mij ook meer tijd om te cardio'en

Joiin the club maat! 1ste week UB/LB hier! Bevalt tot nu toe goed! Nog wat aant vogelen met juiste oefening combo's!

• #1.540
Zo even een tijdje niet gelezen hier en je bent aardig wat van plan. Keuzes maken blijft lastig maar lees dat je er goed
over nagedacht hebt, je kent je lichaam beter als geen ander .. dus hoop voor je wanneer je hiervoor zou gaan
kiezen dat het eindelijk eens goed uitpakt.

You and me both compadre ;)

front squats doe ik ook nooit small , dat voelt bij mij onnatuurlijk aan

Ja, maarja, op aanraden van enkele andere deed ik hem narrow om meer
nadruk op mijn outersweep te leggen. Maar merk ondertussen dat sinds ik
mijn squats dieper doe, mijn outer sweep ineens begint te komen.

Dus dat narrow gebeuren, ik denk dat ik het gewoon ga schrappen en lekker
gewoon front squats ga doen.

Joiin the club maat! 1ste week UB/LB hier! Bevalt tot nu toe goed! Nog wat aant vogelen met juiste oefening combo's!

Nog niet voor mij :p Het is weer allemaal op zijn kantje ... what to do, what
to do ???

Terug
Naar boven