Fitness Seller

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.421
Sleep: 8hrs
Health: 100%
Mentality: 10/10
Energy: 10/10
Intensity: just do it

Planned Food: 2200kcal
Non Planned Food: no
Alcohol: no

Pre w/o Supp: Xtend, Creatine, Beta alanine, Taurine
Other Supps: Animal Pak, NOW Omega3, D3 (5000iu)
Temp in Gym: 23°

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Trainingstijd: 62min (start @ 20u10)
Polardata: 126avg - 161max - 659kcal - 111.5kg
Comments: en wederom lukt me die 5 reps niet hé... snap er gewoon niets
van. Misschien ga ik wel te snel door tussen de setjes. Of moet ik beter opwarmen...
Rest van de training verliep wel super

Warming up kan imo wel wat korter, beter energie besteden aan je werksetjes! 8*stang en dan 8*50kg moet toch voldoende zijn. Goed rekken helpt ook goed voor het opwarmen. Begint jouw mp niet ook geestelijk te worden? Geloof je er 100% in als je de bar unrackt?

Prima getraint weer rob

• #16.424
Warming up kan imo wel wat korter, beter energie besteden aan je werksetjes! 8*stang en dan 8*50kg moet toch voldoende zijn. Goed rekken helpt ook goed voor het opwarmen. Begint jouw mp niet ook geestelijk te worden? Geloof je er 100% in als je de bar unrackt?

Korter? Mmmm... heb nu wel vrij veel raises, cleans, presses gedaan voordat
er gewicht op de barbell kwam. Tja, schouders kun je niet genoeg opwarmen
zeggen ze toch? :p

Geestelijk zit het wel snor. Na mijn 95 press 2 weken geleden dacht ik eigenlijk
dat het nu vanzelf zou gaan. Tja, misschien een beetje te vanzelfsprekend
genomen en de rust tijden te kort gepakt

Thanks

Over het algemeen ging het inderdaad wel goed :D

Warming up kan imo wel wat korter, beter energie besteden aan je werksetjes! 8*stang en dan 8*50kg moet toch voldoende zijn

13 reps total als warming up verdeeld over 3 sets? Ik vind het knap dat je daar uberhaupt warm van wordt, maar daar is zijn algemene warming up routine dan weer voor.

Ik vind MP een van de meest vatbare oefeningen voor dropsets, jij ook Rob? Merk dat als ik omlaag werk vaak zo 2-4 reps extra eruit pers tov. omhoog.

• #16.426
13 reps total als warming up verdeeld over 3 sets? Ik vind het knap dat je daar uberhaupt warm van wordt, maar daar is zijn algemene warming up routine dan weer voor.

Ik vind MP een van de meest vatbare oefeningen voor dropsets, jij ook Rob? Merk dat als ik omlaag werk vaak zo 2-4 reps extra eruit pers tov. omhoog.

Vond het eigenlijk ook eerder wat aan de korte kant ipv de lange kant :D
Staat wel geen 20x enkel barbell bij. Die doe ik ook nog wel erbij.

Ja, idd, met benchen heb ik dat ook wel moet ik zeggen

Opwarmen doe je misschien beter op je hometrainertje, en dan een paar setjes als warming up voor je de zware set doet.
"opwarmen" met sets is veel te vermoeiend voor de spiergroep(en) die je gaat trainen.

Misschien had je nog iets meer rust nodig voor je die MP weer zwaar (genoeg) kon doen Rob. ;)

• #16.428
Opwarmen doe je misschien beter op je hometrainertje, en dan een paar setjes als warming up voor je de zware set doet.
"opwarmen" met sets is veel te vermoeiend voor de spiergroep(en) die je gaat trainen.

Misschien had je nog iets meer rust nodig voor je die MP weer zwaar (genoeg) kon doen Rob. ;)

Tja ...

Met nu eigenlijk niet zo bijster veel gedaan als warming up

50 jumping jacks
15 hang cleans
15 ez bar cuban press
15 lateral raises
15 rear lateral raises
15 rope push downs
paar doorway stretches
20 MP met barbell

Ach ja, ik ga gewoon terug wat meer eten... krijg het gevoel dat alles
is naar beneden gegaan sinds ik 300kcal per dag minder eet...

Gewoon even een paar maanden 9000Kcal boven onderhoud eten en het komt helemaal goed met je! :D

• #16.430
Ik vind het nog een behoorlijke warm-up! Ga voor mezelf ook eens kijken wat daar nog te halen valt!

Ik vind het nog een behoorlijke warm-up! Ga voor mezelf ook eens kijken wat daar nog te halen valt!
Ik heb sinds een paar jaar gemerkt dat een warming up behoorlijk veel effect heeft. Dat is ooit wel eens anders geweest, vroeger kon ik gewoon meteen onder mijn werkset gewicht gaan staan en reps maken. Sindsdien een beetje kromme minachting gehad voor warming ups (lees: w/u is voor mietjes), dus eigenlijk nooit veel aandacht aan geschonken. Tot voor een paar jaar geleden toen ik merkte dat de pijntjes/gebrek aan focus/stabiliteit waar ik af en toe last van begon te krijgen tijdens de training, makkelijk verholpen werden door een fatsoenlijke w/u. Het voelt nog altijd zinloos bij de uitvoering ervan, maar het levert duidelijk wat op tijdens de training.

• #16.433
Ja idd, persoonlijk merk ik dus wel als ik ga pressen, dat mijn rotator cuff & schouder
fatsoenlijk is opgewarmd. Gaat het eens zo lekker.

Idem met squats. Beetje met de benen zwaaien enzo en je squat verloopt echt soepelder.

Bij rug heb ik dan een wat minder gevoel erover. Daar lijkt het niet zo heel veel te doen

Dat zijn weer sterke presses Rob, wat is je 8 reps max op die MP nu?

Ja idd, persoonlijk merk ik dus wel als ik ga pressen, dat mijn rotator cuff & schouder
fatsoenlijk is opgewarmd. Gaat het eens zo lekker.

Idem met squats. Beetje met de benen zwaaien enzo en je squat verloopt echt soepelder.

Bij rug heb ik dan een wat minder gevoel erover. Daar lijkt het niet zo heel veel te doen

je 1e drie setjes zijn ook de w-up setjes die wendler voorschrijft dus ik begrijp niet zo het probleem wat af en toe hier word neergezet - voor die drie setjes kan je idd nog een eigen invulling geven , dat doe ik ook rob
vaak met een losse bb t.a.v beidde presses + bijv wat legcurls/extenions voor de squats - bij deadlifts pak ik vaak de burgener w-up

• #16.438
sterk, ik doe sinds kort ook MP staand maar ging al aardig stuk op 12 x 50 kilo....

Zijn dan ook weer 5 reps meer natuurlijk

je 1e drie setjes zijn ook de w-up setjes die wendler voorschrijft dus ik begrijp niet zo het probleem wat af en toe hier word neergezet - voor die drie setjes kan je idd nog een eigen invulling geven , dat doe ik ook rob
vaak met een losse bb t.a.v beidde presses + bijv wat legcurls/extenions voor de squats - bij deadlifts pak ik vaak de burgener w-up

Burpees natuurlijk bij deads :D En jumpsquats :)

---------- Post toegevoegd Wed 20 Jun 2012 om 08:11 ----------

Sleep: 8hrs
Health: 100%
Mentality: 10/10
Energy: 10/10
Intensity: just get the reps

Planned Food: 2400kcal (1/2 bakje kwark + schep proteine mix extra vanaf nu)
Non Planned Food: no
Alcohol: no

Pre w/o Supp: Creatine, Beta Alanine, Taurine, Xtend, 500mg Cafeïne
Other Supps: Animal Pak, NOW Omega3, D3 (5000iu)
Temp in Gym: 26° (damn wat broeierig)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Trainingstijd: 76min (start @ 20u10)
Polardata: 143avg - 209max - 1022kcal - 110.2kg
Comments: he-le-maaaaaal stuk gewoon

He-le-maal stuk is altijd goed ;)

Die MP komt ook wel ;)

• #16.440
He-le-maal stuk is altijd goed ;)

Die MP komt ook wel ;)

Nou, toen ik om 23u mijn bed in kroop voelde ik me nog brak erdoor :p

Tuurlijk komt die MP wel. Heb per slot van rekening nog een heel jaar om op
die 100 te komen. Maar ga het toch al eens proberen net voor de vakantie.

Terug
Naar boven