Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.081
Vandaag:

geen training, heb nog genoeg spierpijn (meer stijf) van maandag en heb 2 dagen 's avonds geklust in de garage aan m'n eigen FARMER'S WALK!!!

heb 2 stalen buizen van 2mm dik en 44mm doorsnee op maat gezaagd (met een handzaagje :mad: ) , op 150cm lengte. In het midden 2 gaten van 10mm geboord en vervolgens 2 gaten in een op maat gesneden 25mm stalen pijpje geboord. Deze 2 buizen heb ik vervolgens aan elkaar vastgemaakt met 10mm schroefdraad en klaar is kees.
Eén farmer is al af en heb er om te testen even 80 kg aan gehangen (aan elke kant 20kg schijven) en het werkt perfect. Zijn ook perfect in evenwicht. Foto's volgen nog als ze alletwee af zijn.

Om een indruk te krijgen, ze zien er ongeveer zo uit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Top!

Vandaag in Ruben's klushoek....

• #2.084
en ze zijn af. Hier m'n eigen farmer's, loadable tot zo'n 150 a 160kg... Tenminste, als de stalen buis het houd..

3495m3m.jpg

Denk dat die buis het wel houdt hoor, tis wel wat zwakker door de gaten die je geboord heb, ziet er goed uit! Is het steigerpijp?

• #2.086
Denk dat die buis het wel houdt hoor, tis wel wat zwakker door de gaten die je geboord heb, ziet er goed uit! Is het steigerpijp?

yup, steigerpijp van 2mm dik.. Had liever 3mm of 4mm dik gehad, maar deze kon ik zo van een kameraad krijgen..

Zouden ze niet krom kunnen trekken als ik ze met 120kg beladen op het asfalt laat vallen..? Wat denk jij Chunk?

• #2.087
Gisteren:

toch nog effe kort getraind..

Zercher pinsquats:
..., 3 x 100kg, 3 x 140kg, 2 x 160kg, 5 x 140kg

Dips:
12 x bw, 12 x bw

• #2.088
Vandaag: @home

Farmer's walk:
25m x 40kg, 25m x 60kg, 25m x 100kg, 5m x 130kg PR, 25m x 100kg

ging goed met m'n nieuwe farmer's. 130kg was wel erg zwaar uittillen (zo'n 6cm boven normale oly bar) en dat koste me teveel energie. Ook moest ik op nat gras (regende constant) lopen en dat ging ook tenkoste van m'n prestaties. Op asfalt met een iets hogere uittil hoogte moet ik toch wel 20m kunnen lopen met 130kg.

One Arm 2'' DB Press:
8 x 25kg, 5 x 35kg, 5 x 45kg, 2 x 55kg (alleen rechts), 1 x 60kg PR (alleen rechts), 5 x 50kg

DB ook zelf gemaakt van een 2'' stalen pijp van 40cm lengte. Daar gewoon 10kg en 5kg schijven op gegooid en vastgezet met sluiters.

BB Curls:
..., 11 x 80kg, 8 x 60kg en 20 x 40kg (als dropset..) :D

Dips:
20 x bw, 12 x bw

Nice.

Valt tegen hè? Zo'n lage pick up.. Scheelt idd erg veel in het lopen erna nog.. Toch netjes dat je nog 5 m ermee hebt gelopen.

yup, steigerpijp van 2mm dik.. Had liever 3mm of 4mm dik gehad, maar deze kon ik zo van een kameraad krijgen..

Zouden ze niet krom kunnen trekken als ik ze met 120kg beladen op het asfalt laat vallen..? Wat denk jij Chunk?

Zou kunnen meevallen hoor omdat het gewicht op redelijke korte afstand van elkaar hangt maar 2mm is natuurlijk wel dun.
Zou het op het werk eens kunnen vragen of ze dit kunnen uittellen enz...

• #2.091
Zou kunnen meevallen hoor omdat het gewicht op redelijke korte afstand van elkaar hangt maar 2mm is natuurlijk wel dun.
Zou het op het werk eens kunnen vragen of ze dit kunnen uittellen enz...

Oké, thanks! 130kg per kant hield ie vandaag nog.. Maar als ik ze een keer met 130kg op het asfalt laat vallen...

Valt tegen hè? Zo'n lage pick up.. Scheelt idd erg veel in het lopen erna nog.. Toch netjes dat je nog 5 m ermee hebt gelopen.

Valt idd tegen. In feite moest ik eerst een lage rackpull van 260kg doen en daarna nog gaan lopen.. Maargoed, zo zal het op wedstrijden ook vaak zijn dus gewoon blijven trainen en dan went het wel.. ;)

• #2.092
Vandaag: @Home garage workout

GM's:
20 x bar, 20 x bar (puur warmup)

Deadlifts:
..., 2 x 1 x 180kg, 2 x 1 x 200 kg (zonder belt en straps), 1 x 230 (met belt), 1 x 271kg PR, 1 x 273 kg (602 lbs) mutha****a PR!!!!!!!!!!!!!! :cool: (only belt, magnesium en straps)

Dacht eerst bij 271kg dat ik 273kg had gelift, maar nadat ik op internet gecheckt had hoeveel de sluitringen (dacht eerst 1kg per stuk, maar bleek 0,4 kg per stuk te zijn) en sluitklemmen wogen (bleek 0,2 kg per stuk) bleek het gewicht toch maar 271kg te zijn. Nog steeds 1kg boven m'n oude PR, maar dus geen 600lbs... :mad:
Heb toen zo'n 5 min. rust gepakt en vrij pissed en opgefokt dat ik mezelf belazerd had besloot ik om een nieuwe poging te wagen, dit keer met 1kg schijfjes aan elke kant van de sluitklemmen bevestigd. De pull ging explosief tot over m'n knieen en vanaf daar een gecontroleerde thigh ride tot lockout!!! Whoooaoaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! Na 271kg te hebben gelift nog eens 273kg liften! Nice!! Heel erg blij mee en ik weet nu dat 275 a 280kg eigenlijk gewoon te doen moet zijn. :D

Inverted Rows:
8 x bw, 8 x bw +10kg, 8 x bw + 20kg, 10 x bw

Heb helaas geen filmpje van de deadlifts, mede omdat ik alleen trainde en wanneer ik de camera moet instellen om mezelf op te nemen, dan verlies ik vaak m'n concentratie en wil ik het te gejaagd doen. Jullie moeten me maar op mn woord geloven. Heb wel daarna een foto gemaakt van één kant van de bar, om te laten zien hoe ik die 1kg schijfjes heb bevestigd.

Van links naar rechts: sluitklem met 1kg schijfje, sluitring, 2 x 10kg schijven, 1 x 25kg schijf, en vervolgens 4 x 20kg schijven.

Gefeliciteerd met je nieuwe PR!

whoohoo nice man :D

• #2.095
thanks mannen!

Nice deadlift :)

• #2.098
Thx snoob! Thx Alex! Ben er ook erg blij mee. Maar dat duurt meestal niet lang, want dan vind ik weer dat het tijd is om 280kg te liften.. :o

Brute deadlift Ruben!

:thumbs:

heb je niet meer schijven van 25 kilo, zodat je meer ruimte overhoud op de baar?
;)

nice DL man...ook mooie timbers!

Terug
Naar boven