Gisteren: events @Itteren
Met o.a. Henk, Robert, Stefan, Maurice en Raymond (Merkx).
1) 2-man Car Pull:
15m met busje (ca. 2500kg), licht bergop, 16,.. sec.
20m met 2 busjes (ca. 4000kg), iets steiler bergop, 25,.. sec.
Ik met Robert, Maurice met Raymond (de NL kampioenen) en Henk met Stefan. Erg leuk zo als team.
2) 2-man hand-over-hand Car Pull:
20m met 2 busjes (ca. 4000kg) licht bergop, 42,.. sec.
20m met 2 busjes (ca. 4000kg) licht bergop, 38,.. sec.
3) Tire Flip (ca. 360kg):
1x, 2x, 3x, 4x, 5x, 4x totaal: 19 flips pfffffffffff, helemaal leeg
tussen de flips door een aantal minuten rust. Iedereen flipte 1x en dan 2x enz. enz. tot er ééntje afviel. Maurice en Henk kregen als laatste nog 6 flips voorelkaar, maar ik bleef steken op 4 flips ipv 6.
4) Deadlifts:
…, 1 x 200kg, 1 x 230kg (erg easy),
1 x 270kg!!!! PR babyeeehhhhh!!!!
Raymond´s idee om nog deadlifts te gaan doen. Ik ging er niet vanuit dat het voor mij spectaculair zou worden, vanwege de eerdere onderdelen en de uitputting op de tire flips. Maar toen we eenmaal bezig waren en ik 230 zo makkelijk van de grond trok in één vloeiende beweging, deed ik vervolgens maar een poging op 270. Eerst Raymond en die trok m vrij gemakkelijk van de grond. Dit gaf me een goed gevoel, omdat het gewicht er niet meer zo zwaar uitzag en dus was het mijn beurt. Alleen een riem (en dit keer niet m´n rehband back support gebruikt), magnesium en straps (had er geen zin in dat het gewicht me op het laatste moment uit de handen zou glippen) en eenmaal aan de bar vastgestrapped, een diepe teug lucht en hoppa. De bar vloog vrij snel over m´n knieen op de onderkant van m´n quads en daar bleef ie 2 a 3 seconden liggen en vandaar trok ik de bar zonder hitch in één krachtige beweging tot lockout.. Op een PL wedstrijd zou die afgekeurd worden, maar voor SM was het een hele mooie pull. Heerlijk gevoel, eindelijk die 270 waar ik de laatste keren zoveel ergernis over heb gehad. Ook heb ik het gevoel dat er nog steeds meer inzit, vanwege het feit dat de pull me niet dermate veel energie gekost had en omdat dit al het 4e onderdeel was. Op naar de 280 met het Coan/Philippi programma dat ik ga volgen en dan naar de magische 300….
5) Stones:
1 x 105kg, 1 x 120kg, F x 150kg
150 kreeg ik makkelijk in m´n schoot, maar miste net 10 a 15 cm lockout om m op de kist te leggen.. Jammer, maar ik was nog in trance van blijdschap met m´n deadlift.
Daarna natuurlijk gezellig nog wat biertjes gedronken en toen uiteindelijk om 1.30u naar bed..