MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

ehm, ik ga meer in de stang hangen zeg maar.. Dus mijn knieen zijn gebogen, kont vrij laag en ik trek de stang over m´n quadriceps naar achteren en daarbij duw ik m´n heupen naar voren...

Ja, ik merk het goed. Voelt veel beter moet ik eerlijk zeggen. Wel merk ik dat ik veel lastiger lucht kan pakken als ik zo diep in squathouding sta..
Bij platform pulls voel ik me een beetje zoals jaco op de stones ;)

Hey zou je de volgende keer die rack pull kunnen filmen van de zij kant ofcourse? alvast thnx

nice platform deads :D hoe hoog was je platform ongeveer?

ben benieuwd of dit je naar die 300 gaat brengen

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.043
@Starter: platform was zo'n 10cm hoog ongeveer..

Vandaag:@home

Strict overhead press:
...
3 x 70 kg
2 x 80 kg
1 x 90 kg
F x 95 kg
F x 95 kg net niet..
3 x 80 kg

Pin Bench (6 a 7cm boven borst):
...
5 x 100 kg
3 x 120 kg
2 x 130 kg
2 x 140 kg
1 x 150 kg
1 x 155 kg PR
10 x 100 kg

elke rep dus vanaf een dood punt.

Overhead lockouts (bar net boven hoofd):
...
2 x 100 kg
2 x 100 kg
1 x 110 kg
triceps is op...

Lekkere training en aardig warm... Heb nog een leuke manier gevonden om thuis enigzins farmer walk te trainen met rope grip en schijven. Zou tot 100kg te doen zijn..

hmm strict sta ik nog voor, log sta ik achter:fire:

ik zou nog steeds kiezen voor iets meer volume in de zin van meer dubbels en triples voor presses Ruben.

• #2.045
hmm strict sta ik nog voor, log sta ik achter:fire:

ik zou nog steeds kiezen voor iets meer volume in de zin van meer dubbels en triples voor presses Ruben.

Klopt Gijs, alleen was het alweer een tijdje geleden dat ik strict presses heb gedaan en daarom wilde ik effe m´n max checken. Zo kan ik volgende keer een beter percentage (85 a 90% max) kiezen voor doubles en triples! ;)

Denk de volgende keer met 85kg setjes maken.

Hm toch grappig.. Strict ohp zijn we ongeveer even sterk.. alleen ik kan echt alleen maar dromen van wat jij op de ifsa log doet ;)

Toch een aardige training.

• #2.047
  • #2.050
Vandaag: events @home

Farmer's walk:
25m x 65 kg, 25m x 80 kg, 25m x 80 kg

bij 80kg 1x drop, vanwege de lastige grip en het lompe implement. Grip was een 35mm pvc pijp, wat erg glad was.
Filmpje volgt nog.

Duckwalk:
25m x 125 kg, 12,5m x 150 kg, 15m x 150 kg

Ook erg lastige grip, want als grip heb ik een 30mm touw gebruikt. Brandde lekker in de handen. Filmpje volgt..

Hammergrip Pullups:
10x

Helaas niet meer oefenigen kunnen doen, vanwege het tijdrovende gedoe om deze implementen te verzinnen en te vervaardigen. Denk dat ik de farmer's walk nog wat meer kan simplificeren en verbeteren. Nu had ik schijven, een ijzeren ketting, een touw en een pvc pijpje gebruikt. De volgende keer gebruik ik denk ik de grip van een 20kg schijf (hebben handvaten zeg maar) om aan vast te houden en bevestig ik de rest van de schijven eraan vast via een ketting ofzo.. Stuk makkelijker lijkt me.
De duckwalk kan ik ook simplificeren en verbeteren als ik gewoon een stalen pijpje van 30 a 35mm ergens vanaf haal en dat gebruik als grip. Daar haal ik dan een ketting door die ik bevestig aan de schijven die bijelkaar worden gehouden door een 50mm pijp die door het midden van de schijven is bevestigd.
Betere ideeen zijn natuurlijk van harte welkom!

triceps push down stang met klikkertje aan je rolling thunder stang = duckwalk.

Creatief Ruben! :thumbs:

• #2.054
Thx kerel!

• #2.055
Vandaag: @home

Bottom paused frontsquats:
...
3 x 100kg, 3 x 120kg, 3 x 120kg

Platform deadlifts:
...
2 x 190kg, 1 x 220kg, 1 x 240kg (2de rep fail), 1 x 240kg (normale deadlift)

platform zo'n 5cm hoog.

Rackpulls: (op knieschijf)
...
2 x 220kg, 1 x 240kg, 1 x 260kg, 1 x 280kg, 1 x 280kg pr vanaf deze hoogte..

Hammergrip Pullups:
5 x bw, 5 x bw + 20kg, 5 x bw +20kg, 8 x bw

Hammer curls:
22 x 22kg

Nice rackpulls, vooral na die platform deadlifts.. Je ziet er buff uit op de filmpjes, goed stuk vlees loopt daar :)

• #2.057
haha, thx!

Techniek.

Zal inderdaad techniek/timing zijn...

Terug
Naar boven