MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

edit

Laatst bewerkt door een moderator:
sow :P hoevaak ga je dat nog zeggen ?:P

Fijn dat die plate rows je zo goed bevallen, ik wou ze in de week ook eens gaan doen :D

You've made your point, TheNose!:thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.145
Rond de 20% is het toch wel hoor. Het is in ieder geval hoger dan 18 en lager dan Chewie. ;)

Oké, dacht ikzelf ook al. Thx.

Rond de 20% is het toch wel hoor. Het is in ieder geval hoger dan 18 en lager dan Chewie. ;)

Ja, nou weet ik het wel. :rolleyes:

Jahaaaa, we hebben het begrepen!!! :mad:

Aaaaahhhhh!!!!! :mad: :mad: :mad:

:headbang::shoot::shoot:

haha, waarschijnlijk een fout van de server oid :p
maar wel buff hoor :thumb:

ga je je vet nog iets laten verlagen? Of wil je het zo houden?

• #2.147
haha, waarschijnlijk een fout van de server oid :p
maar wel buff hoor :thumb:

ga je je vet nog iets laten verlagen? Of wil je het zo houden?

Hoi Frenk, Thanks! Nou.. ik was toch wel van plan om ten eerste zowiezo niet vetter te worden dan ik nu ben.. :D En ten tweede zou ik het liefst er toch zo'n 5% vanaf willen, zodat ik rond de 15% zit..

Ik ben er heel eerlijk in, ik vreet gewoon nog steeds te slecht. Op m'n werk m'n eigen gesmeerde boterhammen (meestal met pindakaas), dan toch geregeld 2 worstenbroodjes uit de kantine en vaak nog een snicker of kitkat later op de dag. Dan thuis gewoon warm eten (vlees, pasta of aardappelen) en vaak 's avonds toch weleens een beetje ijs of soms wat chips (wel baked van lays, 10gr vet p/100gr)..

Dus m'n aanpak: de tussendoortjes zoveel mogelijk skippen en koolhydraten voornamelijk bij het ontbijt en rondom m'n training.. Wat denk jij ervan?

Wat ik ervan denk? Alle tussendoortjes weglaten: geen snoep, koekjes, chips, worstebroodjes, frituur voer (lays baked is nog steeds k*t vanwege de ontzettende hoge GI kh's a.k.a. suiker) oid. álles gewoon. Hooguit in t weekend een keer een dik broodje doner kebab eten.

Daarnaast eigenlijk suiker zoveel mogelijk skippen: alleen wat fruitsuikers in de ochtend (appel/banaan) en wat suiker tijdens en na de training. Ik zelf eet dit ongeveer en ik blijf behoorlijk ripped maar ben sterker dan toen ik 89 kg woog met 16-17% BF:

smorgens:
70 gram brinta
40 gram protein 80
250 - 300 ml halfvolle melk
halve appel
banaan
eetlepel levertraan

2-3 uur later:
2 boterhammen met kipfilet / kaas
soms 250 gram kwark

2-3 uur later:
3 boterhammen met 3 gebakken eieren
glas melk

2-3 uur later:
2 boterhammen met pindakaas

avondeten: vanalles wat, maar wel vrij clean: weinig saus, spek etc. eet wel gewoon friet en rundergehakt etc.

savonds:
2-3 boterhammen of havermout met soms 250 gram kwark
afhankelijk hoe hard ik getraind heb drink ik nog wat chocomelk

Jij moet dus veel meer eten, maar dit ritme heeft me (natuurlijk icm taekwondo) naar een strakke 8-9% BF gebracht en kracht behouden/verbeterd. Cutten is imo bullshit voor iemand die geen 3-5% bf wil. Ik zou als ik jou was dus niet gaan snijden in je eten (behalve dus de junkfood ;) ) maar gewoon wat meer aerobisch gaan trainen en misschien wat minderen in de pindakaas en suikerrijk beleg. Dé ideale manier om zonder krachtverlies/hongergevoel je vet te verlagen. En luister naar je lichaam: wat voor soort (clean) eten voelt lekker op de maag, gaat makkelijk naar binnen en probeer naar je lichaam te 'luisteren' hoe je je voelt na een bep. maaltijd.. pin jezelf niet teveel vast op een strak eetschema: heb je smiddags óntzettende honger en je hebt de dag ervoor een dikke trainig gehad of je gaat savonds een dikke training doen, vreet gewoon een bammetje meer of een kommetje yoghurt of whatever meer.

Zoals onze grote filosoof Marius altijd zegt: "no diet, more train "

Laatst bewerkt:
  • #2.149
Geweldige post Frenk! Thanks, daar kan ik wat mee!

Doet me goed om te horen dat ik juist geen honger hoef te lijden, maar gewoon verstandiger moet eten! 6 a 8 boterhammen heb ik op kantoor doordeweeks echt nodig dus dat doet me goed dat ik die kan blijven eten. Ik zal de tussendoortjes geheel skippen en m'n broodbeleg uit pindakaas, vlees of kaas kiezen. Dan neem ik nog een 1L pak magere melk mee als extraatje..
Ook m'n ontbijt kan velen malen beter, want nu pak ik vaak óf een shake met 30gr whey en 400ml melk óf soms alleen 2 glazen melk. Dat is dus eigenlijk waardeloos. In vervolg dus 5 min. eerder opstaan en een degelijke shake met brinta/havermout, whey en melk. Zal proberen om er nog een stukje fruit bij te eten. ;)

'S avonds gewoon warm wat de pot schaft. Meestal is dit toch wel een vrij gezonde maaltijd.

En Frenk, wat eet of drink jij voor het trainen, na het trainen en voor het slapen..?

ruben kap bloos over cutten :P eet gewoon wat je wilt eten ...

• #2.151
Nope Max.. Dan heb ik binnen de kortste keren zo'n pens als Jules.. En dat willen we toch niet, of wel..? :D

dat heb je al hahaha :P... ik bedoel er mee te zeggen dat waneer je weer echt aan een ''dieet'' begint dat het tenkoste van je kracht zal gaan ;)

Geweldige post Frenk! Thanks, daar kan ik wat mee!

Doet me goed om te horen dat ik juist geen honger hoef te lijden, maar gewoon verstandiger moet eten! 6 a 8 boterhammen heb ik op kantoor doordeweeks echt nodig dus dat doet me goed dat ik die kan blijven eten.

Ik zal de tussendoortjes geheel skippen en m'n broodbeleg uit pindakaas, vlees of kaas kiezen. Dan neem ik nog een 1L pak magere melk mee als extraatje..

6 a 8 boterhammen per dag kun jij idd wel hebben. Ik zou wel maar hooguit 2 met pindakaas eten, omdat pindakaas ontzettend veel vetten en ook wat suiker bevat. Daarnaast kun je ipv magere melk beter halfvolle nemen, de geisoleerde lactose in magere melk zorgt ervoor dat je een ****ing hoge GI hebt en je dus bijna net zo goed cola met een eiwitbar kunt eten ;)

Ook m'n ontbijt kan velen malen beter, want nu pak ik vaak óf een shake met 30gr whey en 400ml melk óf soms alleen 2 glazen melk. Dat is dus eigenlijk waardeloos. In vervolg dus 5 min. eerder opstaan en een degelijke shake met brinta/havermout, whey en melk. Zal proberen om er nog een stukje fruit bij te eten. ;)

dat is idd erg waardeloos, je hebt na 6-8 uur slaap zeker wel een fatsoenlijke kickstart nodig. Niet alleen je spierglycogeen maar ook je leverglycogeen is leeg. Daarom is fruitsuiker in de ochtend nodig en brinta voor de vezels en glucose. Ik maak van mijn shit gewoon een dikke shake met een blender.. en het is ook nog óntzettend lekker ! Vergeet niet om smorgens/gedurende de dag wat viscaps te eten he.. en of vis (gerookte zalm op de boterham :lick: ) dat heb je ook nodig.

En Frenk, wat eet of drink jij voor het trainen, na het trainen en voor het slapen..?

Avondmaaltijd, als ik smiddags train eet ik vaak 4 boterhammen met 3 eieren en een glas melk. Na het trainen meestal gewoon weer een maaltijd. Voor het slapen eet ik ook 'gewoon' een maaltijd: brood/havermout met kwark.

Het 'dieten' is helemaal niet moeilijk. Paar simpele regeltjes:
- Geen junk/snoep/koek/chips etc.
- Zo min mogelijk suiker en het liefst zoveel mogelijk smorgens/voor/na/tijdens de training
- Minimaal om de 3 uur eten
- Onnodige KH's schrappen als je merkt dat je niet droger wordt (voor mij overdag)
- Gematigd omgaan met calorierijke producten (pindakaas / chocomelk etc.)
- Op gevoel en inschatting a.d.v. je (afgelopen of opkomende) inspanningen meer of minder eten

Optimalisatie van je dieet:
- veel groente eten
- 2-3 kopjes koffie drinken
- veel water drinken
- vispillen / visrijk dieet

dat heb je al hahaha :P... ik bedoel er mee te zeggen dat waneer je weer echt aan een ''dieet'' begint dat het tenkoste van je kracht zal gaan ;)

Niet met een fatsoenlijk dieet zonder rare fratsen en niet het doel hebt om +2 kg per week af te vallen. Ik ben ook sterker geworden én afgevallen, alleen zou ik wel meer krachtprogressie kunnen boeken door meer te eten, dat is het (tijdelijke) nadeel maar imo het wel waard om ook nog een enigzins fatsoenlijk voorkomen te hebben.

Laatst bewerkt:
  • #2.154
Thanks Frenk. Geweldige info. Daar heb ik nu wat aan. Gewoon simpelweg een aantal basisregels en klaar.

Van die magere melk wist ik niet, thanks daarvoor, ik zal in vervolg gewoon halfvolle melk drinken. Meestal drink ik toch niet meer dan 1 a 1,5L per dag.. :D

Vanaf morgen wordt mijn ontbijt 400ml halfv. melk, 30gr whey en 50gram brinta plus een banaantje.. Dat moet toch wel voldoende zijn lijkt me.. ;)

Nogmaals bedankt voor de waardevolle info!

graag gedaan, post in dit log je progressie (weeg je elke 2 weken op een lege maag smorgens), gevoel bij je nieuwe voedingssT en uitwerkingen op je training. Je zou zelfs wel wat meer brinta smorgens mogen eten. 70-80 gram ofzo, of misschien wel 100 op het begin. Een goed ontbijt zorgt er tevens voor dat je gedurende dag ook minder last hebt van een onnodig hongergevoel. Als je het gevoel hebt dat je dan teveel kh's gaat eten op een dag, laat dan een bammetje smiddags op je werk zitten.

Ik verwacht dat je door het weghalen van veel suikers (snickers, chips) en andere junkspullen en een fatsoenlijk ontbijt je door de dag heen meer energiek zal voelen en ik verwacht dat ondanks de verlaging van je Kcal je meer energie zult hebben voor je training. Keep us updated !

Ow en geen light producten eten ! En vergeet de viscaps niet !

vetz*k dat heb ik gelezen!;) Wacht maar tot ik je deze week weer tegenkom op de sportschool!!:shoot:

@ Frenkpie: jij zegt dus dat halvolle melk beter is dan magere melk? Kan je daar iets dieper op ingaan?

Terug
Naar boven