Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

@ Frenkpie: jij zegt dus dat halvolle melk beter is dan magere melk? Kan je daar iets dieper op ingaan?

halfvolle melk heeft meer vet, heb je nodig om bepaalde vitamines door je lichaam te laten opnemen.
;)

Nee, heeft te maken met de GI vanwege de vetten. Het is bij melk niet de vetten maar eerder de suikers (lactose) die je dik maken. Een lagere GI met iets meer kcal vanwege vet is dus beter.

Maar weegt dat dan wel op tegen de extra kcal's die je binnen krijgt? Als je gemakkelijk met je halfvolle melk onder je onderhoud duikt, lijkt het me mogelijk dat het beter is dan magere. Maar voor mensen die toch moeten pushen om elke dag onder onderhoud te eten, lijkt het me dan weer gewoon beter magere te nemen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.163
graag gedaan, post in dit log je progressie (weeg je elke 2 weken op een lege maag smorgens), gevoel bij je nieuwe voedingssT en uitwerkingen op je training. Je zou zelfs wel wat meer brinta smorgens mogen eten. 70-80 gram ofzo, of misschien wel 100 op het begin. Een goed ontbijt zorgt er tevens voor dat je gedurende dag ook minder last hebt van een onnodig hongergevoel. Als je het gevoel hebt dat je dan teveel kh's gaat eten op een dag, laat dan een bammetje smiddags op je werk zitten.

Ik verwacht dat je door het weghalen van veel suikers (snickers, chips) en andere junkspullen en een fatsoenlijk ontbijt je door de dag heen meer energiek zal voelen en ik verwacht dat ondanks de verlaging van je Kcal je meer energie zult hebben voor je training. Keep us updated !

Ow en geen light producten eten ! En vergeet de viscaps niet !

Thanks for the reminder Frenk! Ik ben vandaag al veel beter begonnen dan normaal..

Ontbijt: 300ml halfv melk, 50gr brinta (morgen dus meer), 30gr whey, 1 multivit, 1 banaan.. (viscaps moet ik nog effe kopen)

vetz*k dat heb ik gelezen!;) Wacht maar tot ik je deze week weer tegenkom op de sportschool!!:shoot:

:P :P :P :D

Maar weegt dat dan wel op tegen de extra kcal's die je binnen krijgt? Als je gemakkelijk met je halfvolle melk onder je onderhoud duikt, lijkt het me mogelijk dat het beter is dan magere. Maar voor mensen die toch moeten pushen om elke dag onder onderhoud te eten, lijkt het me dan weer gewoon beter magere te nemen.

Ja. Reden: minder insuline aanmaak en gelijkmatiger afgifte van glucose en dus lagere cortisol, waardoor je vet reserves beter worden aangesproken bij energie verbruik.

Een kcal is geen Kcal. Je kan beter 1000 kcal aan kwaliteitvoer eten (volle granen, eiwiten en goede visvetten bijv.) dan een big tasty eten van 600-700 Kcal. Je valt dan eerder af ;)

ps. daarbij praten we nu over 17 Kcal verschil per 100 ml... :rolleyes: het is geen wiskunde en ruben is niet in een voorbereiding voor een bb-ing wedstrijd waarbij elke kcal en gram moet worden gewogen en gemeten. Dit is een 'dieet' om als PL-er zijnde op een lekker acceptabel vetpercentage te komen zonder krachtverlies en zonder het gevoel te hebben dat je dieet. Geen rare schema's met refeeds of wat voor soort rare methodes of rare shakes, gewoon sim-pel to the bone clean everyday voedsel in de juiste porporties en verdeling.

Laatst bewerkt:
  • #2.165
Vandaag: 40degrees garage workout.. :P

Deadlifts:
...
2 x 190kg, 1 x 230kg (vlot), F x 280kg, 1 x 240kg

Helaas, 280 zat er vandaag gewoon niet in. Kreeg m wel een paar cm van de grond getrokken, maar daar hiel het ook mee op. Mag ook verder niet klagen, want vorig jaar trok ik met moeite 240kg en nu 273kg.. Mooie vooruitgang tot nu toe. Is dan ook een mooi moment om vanaf vandaag met het Coan/Philippi deadlift program te beginnen.. En voor de duidelijkheid: Ik volg nooit een schema exact, maar meer hoe ik me op dat moment voel, oftewel meer als richtlijn..

Speed deadlifts:
3 x 190kg, 2 x 190 kg, 2 x 190kg, 2 x 190kg pfffff

Romanian deadlifts:
8 x 100kg, 10 x 100kg

met rounded back..

Power curls:
3 x 60kg, 3 x 60kg, 3 x 70kg, 3 x 80kg, 3 x 90kg, 15 x 60kg (the greatest feeling you can get in the gym, or the most satisfying feeling you can get in the gym, isss the PUMP.. :D )

Toch enigzins lekker getraind in deze bloedbenauwdheid...

Jammer van je deadlifts vandaag, maar je had al flink lopen trekken van de week :D Die 273 is al verdomd netjes.
Over het verhaaltje wat Frenkpie tikte over je voeding: Als je je melk samen met iets neemt wat een lagere GI heeft kan je het gemiddelde van de 2 nemen, als je bijv. brinta met melk neemt, dan kan je beter magere melk nemen. Zou melk sowieso schrappen, veel mensen hebben (ook ongemerkt) last van de lactose in de melk, zorgt weer voor meer stress op je lichaam en dat wil je al helemaal niet als je aan het cutten bent.
Nice stats voor de rest Ruben, post hier niet zo vaak maar lees wel vaker mee.

• #2.167
Jammer van je deadlifts vandaag, maar je had al flink lopen trekken van de week :D Die 273 is al verdomd netjes.
Over het verhaaltje wat Frenkpie tikte over je voeding: Als je je melk samen met iets neemt wat een lagere GI heeft kan je het gemiddelde van de 2 nemen, als je bijv. brinta met melk neemt, dan kan je beter magere melk nemen. Zou melk sowieso schrappen, veel mensen hebben (ook ongemerkt) last van de lactose in de melk, zorgt weer voor meer stress op je lichaam en dat wil je al helemaal niet als je aan het cutten bent.
Nice stats voor de rest Ruben, post hier niet zo vaak maar lees wel vaker mee.

Thx for the compliments!

Over het cutten: Ik ben dus niet van plan te 'cutten', maar meer om m'n voedingspatroon aan te passen.. Lees: gezonder te gaan eten. Doel is om nog genoeg te eten voor energie en kracht, maar langzamerhand wat vet kwijt te raken en dus meer kwalitatieve massa.

Was jij vroeger niet een periode helemaal into berardi?

@Frenk super posts! Dit ga ik binnenkort ook doen, iets minder kcals eten, clean food, maar wel genoeg kcals zodat je niet het gevoel hebt te cutten dus slechts een beetje onder onderhoud eten. In mijn laatste echte cut (van 20% naar zo'n 9%) ben ik veel kracht verloren en was ik totaal niet meer gemotiveerd om te trainen. Inmiddels zit ik weer op zo'n 16%, maar ben ik sterker dan ooit, mijn kracht/massa progressie moet doorgaan, maar het mag allemaal wel iets droger. :o

@TheNose: thnx :)

cutten is voor die 'mannen' (j/k :p ) die graag half naakt in een string op het podium willen staan.
Wij échte mannen hebben andere doelen en gaan dus ook niet cutten omdat dat onze primaire doel in de weg staat: buffer en sterker worden. Ik ben het ook eens met a1s dat het minimaliseren of zelfs schrappen van melk/kwark/yoghurt en vervangen door tonijn/vlees je een scherpere look kunt krijgen en betere stoelgang (dat is iig bij mij zo).

Ik dronk vroeger altijd ruim 3 liter melk, nu max 0,75 en ik heb minder last van m'n maag/darmen en hou minder vocht vast.

• #2.172
Oké, even in het kort wat ik gisteren gegeten heb..

Ontbijt:
- 300ml magere melk
- 50 gram brinta
- 30 gram whey
- 1 multi vit
- 1 banaan

Maaltijd 2:
- 2 sneetjes met vleesbeleg
- 300 ml halfv melk
- 1 worstenbroodje... :D (traktatie op werk van iemand..)

Maaltijd 3:
- 3 sneetjes met vleesbeleg
- 300 ml halfv. melk

Maaltijd 4:
- 1 sneetje met vleesbeleg
- 400 ml halfv. melk
- 1 appel

Avondmaaltijd:
- 250 gram aardappelschijfjes (oven)
- ca. 150 a 200 gram kipfilet
- 2 eetlepels tomatenketshup

Training

Maaltijd 6:
- 400 ml magere melk
- 40 gram whey
- 250 ml jus d´orange

Maaltijd 7:
- 300 ml magere melk
- 3 visoliecaps

Totaal: 2800 a 3000 KC, 210 gram eiwit, 380 gram kh, 90 gram vet

In ieder geval al een enorme verbetering dan voorheen. De melk kan natuurlijk iets minder, but I like to drink my milk.... :D

Vandaag bij ontbijt de brinta al iets omhooggeschroefd naar 60 gram.

Kan aan mijn kennis liggen hoor...maar met 2800-3000kcal zit je ver onder je verbruik. Je bent een ruime 100kg zwaar, traint hard...het word op deze manier ee ncut ... ipv schoon eten op onderhoud/ misschien er nets iets boven.

Goedzo ! You're making progress :thumb:
Maar ik zou minder melk, meer brinta, aardappelen en vooral meer vlees (runder/kip/kalkoen) of vis (zalm/makreel) (eiwitten)
250 gram aardappelen is ontzettend karig voor een beest zoals jij, daarbij mag je best wel een rundergehaktballetje eten. Aardappelen altijd eten gecombineerd met vetten en eiwitten vanwege de GI.

100 gram aardappelen heef maar 16 gram KH"s (rijst 78 en pasta 60-65), dus je moet er dus veel meer van eten. Ik eet er altijd ongeveer 400 gram en ik ben ruim 20 kg lichter dan jij. Overall dus meer vast voedsel eten om een verzadigder (voller) gevoel te hebben en minder last van insulinepieken te hebben, want je eet nog steeds behoorlijk veel suiker (melksuiker vooral).

halfvolle melk > magere melk zoals Frenk zei door de hogere GI van magere melk.

• #2.176
Kan aan mijn kennis liggen hoor...maar met 2800-3000kcal zit je ver onder je verbruik. Je bent een ruime 100kg zwaar, traint hard...het word op deze manier ee ncut ... ipv schoon eten op onderhoud/ misschien er nets iets boven.

dat zou je denken idd. Maar bij 3500 KC per dag kom ik al aan.. :D
En bij 3000 KC per dag heb ik genoeg energie om te trainen.. Ik weet ook niet hoe dit kan, maar 3000 KC is altijd genoeg voor mij.

Goedzo ! You're making progress :thumb:
Maar ik zou minder melk, meer brinta, aardappelen en vooral meer vlees (runder/kip/kalkoen) of vis (zalm/makreel) (eiwitten)
250 gram aardappelen is ontzettend karig voor een beest zoals jij, daarbij mag je best wel een rundergehaktballetje eten. Aardappelen altijd eten gecombineerd met vetten en eiwitten vanwege de GI.

100 gram aardappelen heef maar 16 gram KH"s (rijst 78 en pasta 60-65), dus je moet er dus veel meer van eten. Ik eet er altijd ongeveer 400 gram en ik ben ruim 20 kg lichter dan jij. Overall dus meer vast voedsel eten om een verzadigder (voller) gevoel te hebben en minder last van insulinepieken te hebben, want je eet nog steeds behoorlijk veel suiker (melksuiker vooral).

Thx. Over die aardappelen: Ik weet niet zeker of het 250 gram was, dat was meer een schatting. Kan best 300 of 400 gram geweest zijn. Ik eet in ieder geval bij avondeten genoeg tot ik vol zit.. :D
Voor de rest klopt het wel, ik kan idd nog wel wat meer vast voedsel eten. Misschien af en toe eens een blikje tonijn of zalm wegwerken..

Oppassen dat je niet overdrijft met die melk bro', kan je wel ns enorm bloated van worden

bloated ??

hmm oke :P i don't really get it wat dat met melk heeft te maken maar kom er ooit nog wel helder achter :P

Terug
Naar boven