Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Mee eens.. Hookgrip is op den duur ook funest voor je duimen.. Grip trainen kan je ook door idd grippers en farmers en je zou ook bv zo lang mogelijk pronated kunnen liften en als t niet meer lukt je straps te pakken.
Waarom zou dat slecht zijn voor je duimen?
Tegenwoordig is toch niks gezond.

Omdat er een ongezonde druk opkomt.. en aangezien het bot zal vervormen onder die druk... Iets wat dus op latere leeftijd voor veel klachten kan zorgen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.403
Juist!

Denk dat je geen twee witte lichten zou krijgen met je straps, Ruben :P:P

Leer te lezen. Ik zei twee witte lichten qua uitvoering van de lift, dus de techniek zeg maar. Ik snap ook wel dat straps op een PL wedstrijd niet zijn toegestaan. ;)

Uitvoering = hoe je iets uitvoert, en deze lift was met straps uitgevoerd

Grapje, zat je maar wat te ****en! ;)

• #2.405
al goed hoor.

nice PR kerel!

Supernette deadlift! Hoe hookgrip aanvoelt, hangt ook gewoon van je handen af. Bij mij doet het gewoon echt enorm zeer, en verdoet gewoon mijn set. . Liever straps dan een gescheurde bicep. Ik train ook nooit meer om en om. En die gripkracht hou je toch wel door andere oefeningen.

Straps of geen straps, hook grip, mixed grip, maakt allemaal niet uit...
Dit is gewoon een super lift :thumbs:

• #2.409
Thx guys!

• #2.410
Boom: (m'n eigen houten)
10 x 56kg, 5 x 66kg, 3 x 76kg, 3 x 86kg, 1 x 100kg, 1 x 110kg, 1 x 115kg PR, 1 x 120kg PR

115 en 120 waren pr's op deze boom. Dit is de 2de boom waar ik 120 heb gehaald. De andere was een IFSA replica. De 120 ging nog vrij goed, zonder al te veel legdrive. Heb verder ook geen elbow sleeves of polsbandjes gebruikt, slechts m'n riem en magnesium.
Ter info: ik heb de 120 boom nog gewogen en hij woog precies 120kg. De lege boom weegt ook precies 56kg. De weegschaal klopt ook, want een 20kg schijf woog idd precies 20kg.

Daarna nog wat logcurls gedaan, maar niks bijzonders verder.

nette lift!120 echte kilo's ;)

• #2.412
Thanks!

• #2.413
Rackpulls: knie hoogte
..., 2 x 230kg, 2 x 260kg, 3 x 300kg PR

hoogte was precies op de knieschijf, wat ook mn sticking point is. 3 reps is op die hoogte een pr.

BB Rows:
..., 5 x 110kg, 5 x 140kg

BB Curls:
..., 15 x 80kg (rest pause)

• #2.415
ja, ze snappen niet dat het powercurls zijn, of strongman curls of whatever je het wilt noemen. Ik was gewoon benieuwd of ik 100kg omhoog zou krijgen. Heb trouwens nog nooit problemen met mn rug gehad en ook nog nooit wat gevoeld. Als je je verstand er maar bij houd en je core stevig houd, dan gebeurd er niet zo snel iets.

ja, ze snappen niet dat het powercurls zijn, of strongman curls of whatever je het wilt noemen. Ik was gewoon benieuwd of ik 100kg omhoog zou krijgen. Heb trouwens nog nooit problemen met mn rug gehad en ook nog nooit wat gevoeld. Als je je verstand er maar bij houd en je core stevig houd, dan gebeurd er niet zo snel iets.

precies, laat die mensen maar lullen. Imo ga je ook echt geen last van je rug krijgen op die manier.

• #2.417
Vandaag: @Haefland

Warmup; CG BENCH:
..., 10 x 100kg, 2 x 5 x 105kg en nog wat reps geloof ik

Cable crossovers:
tig keer

EZ Curls:
paar sets x 10 reps x ? kg

Daarna naar Jules thuis..

STONES: @1m12
100kg (2 of 3x)
120kg
140kg
160kg owned

Stones niet in een run gedaan, maar zo'n 2 a 4 min. tussen elke steen. Ik had namelijk nog wat last van m'n rechterpols en daarom wilde ik gewoon rustig aan doen en mn tijd nemen.

Daarna hebben we met een degelijk weegschaal de stones gewogen en ze kloppen grofweg precies. De 100kg weegt 97,5kg, de 120 geloof ik gewoon 120 (of iets meer), de 140 weegt 141,5kg en de 160 weegt (denk ik) ook 160kg. Weegschaal gaat tot 150kg en bij de 160 sloeg de wijzer door met zo'n 10kg ongeveer.

YOKE:
2 x 28m x 175kg
4 x 14m x 255kg (easy)

daarna nog 2x een lockout met 437kg (PR). Tweede lockout zo'n 5 seconden vastgehouden.

Was een brute training van je kerel, blijft vet om je in actie te zien :D

• #2.419
thx bro!

waarom yoke zo licht?

Terug
Naar boven