Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.801

Zelfgemaakte uit de binnenkant van een vrachtwagenband.

Super training Ruben! ik had last toen van schuivende sleeves. Zit nog te twijfelen of ik het nu zo geweldig vind. Sommigen zweren er echt bij. Dat alles niet open ligt is zeker een voordeel. En 130 PP is natuurlijk heerlijk dat je nu over het 120 punt bent.

Thanks Gijs! Was zelf ook heel blij met 130 PP. Zat nog zeker meer in, dus volgende keer ga ik voor de 135! Ik merk dat het heel veel scheelt als je met anderen traint óf ergens anders. Thuis train ik altijd alleen en dan is het soms moeilijk om 100% te gaan.

Die sleeves werken echt super! Weet zeker dat jij ze ook fijn had gevonden. Ze moeten gewoon strak genoeg om je onderarm zitten en dan moet je de bovenkant van de sleeve vasttapen aan je onderarm net onder de elleboog. De grip was gewoon echt minstens zo goed als met blote armen. En idd het voordeel dat je onderarmen niet constant een week rood zijn. En eigenlijk ook een stuk hygienischer als je met meer man traint.

Nice push press nogmaals Ruben!

Goed idee van die sleeves hombre, was al vanalles aan het bedenken voor als die stones hier weldra arriveren. Had al in gedachten van een strakke jeansbroek af te snijden en die over m'n onderarmen te trekken. Ga het zeker eens proberen met die binnenband!

• #2.803
Nice push press nogmaals Ruben!

Goed idee van die sleeves hombre, was al vanalles aan het bedenken voor als die stones hier weldra arriveren. Had al in gedachten van een strakke jeansbroek af te snijden en die over m'n onderarmen te trekken. Ga het zeker eens proberen met die binnenband!

Thanks mate! Een strakke jeansbroek voor stones zal denk ik niet werken. Je zal toch echt rubber nodig hebben lijkt me. Maar gewoon zelf in elkaar knutselen, dan komt het wel goed!

Gr

• #2.804
Gisteren: easy training

Bench:
..., 5 x 100kg, 3 x 120kg, 1 x 140kg, 1 x 150kg, 4 x 130kg, 10 x 100kg

150 voelde zwaar, maar bench komt weer langzaam terug.

Dips:
10 x bw, 10 x bw, 10 x bw

Hammer curls:
12 x 32kg, 10 x 42,5kg

• #2.805
Vandaag:

supermoe en weinig zin, maar toch getraind.

Deadlift:
..., 2 x 150kg, 1 x 190kg, 1 x 230kg, 3 x 260kg PR!!, 5 x 200kg

ondanks moe van werk etc. toch ff lekker een dikke pr kunnen neerzetten. 260 was met belt en straps.

Powercleans:
2 x 70kg, 2 x 100kg, F x 110kg, 1 x 110kg

hierbij gelaten. Kniepees voelde niet fijn.

Barbell rows:
8 x 100kg, 5 x 120kg, 3 x 140kg

DB curls:
10 x 32kg, 10 x 34kg

Band pushdowns:
20x, 20x

Vandaag:

supermoe en weinig zin, maar toch getraind.

Deadlift:
..., 2 x 150kg, 1 x 190kg, 1 x 230kg, 3 x 260kg PR!!, 5 x 200kg

ondanks moe van werk etc. toch ff lekker een dikke pr kunnen neerzetten. 260 was met belt en straps.

Powercleans:
2 x 70kg, 2 x 100kg, F x 110kg, 1 x 110kg

hierbij gelaten. Kniepees voelde niet fijn.

Barbell rows:
8 x 100kg, 5 x 120kg, 3 x 140kg

DB curls:
10 x 32kg, 10 x 34kg

Band pushdowns:
20x, 20x

Nice bikkel! Eindelijk eens een rep PR, keep up the good work!

• #2.808
Ik heb echt last van een jumpersknee. Voel het flink bij explosieve oefeningen zoals pushpress, powercleans en alles waar ik met de benen snel moet dippen.

Heel irritant, maarja, weinig aan te doen. Het helpt wel als ik de kniepees strak inwikkel of strakke sleeves gebruik.

Probeer eens terminal knee extensions met bands. Verder goed opwarmen en zorgen dat je bij oefeningen als squat goed op de hiel leunt me het gewicht. Sleeves is ook vooral goed om de schieschijf te laten sporen.

Lekkere deadlift man!

Niceheid op die DL man!

Ik heb echt last van een jumpersknee. Voel het flink bij explosieve oefeningen zoals pushpress, powercleans en alles waar ik met de benen snel moet dippen.

Heel irritant, maarja, weinig aan te doen. Het helpt wel als ik de kniepees strak inwikkel of strakke sleeves gebruik.

Hoi Ruben... zoals je al wist heb ik er ook last van... ik loop er nu al 2 maanden mee maar is afgelopen 2 weken al flink verminderd door het volgende :

Glucosamine... gewoon bij de drogist verkrijgbaar ( wel vrij prijzig though )
3 tot 5x per dag koelen met ijs....

eerst kwam de pijn echt van binnen uit en was het kraakbeen ook los... kraakbeen is nu al hersteld en zit de pijn alleen nog bovenop.... dus ik denk dat het ( hopelijk ) binnenkort weg is

• #2.813
Probeer eens terminal knee extensions met bands. Verder goed opwarmen en zorgen dat je bij oefeningen als squat goed op de hiel leunt me het gewicht. Sleeves is ook vooral goed om de schieschijf te laten sporen.

Thanks guys!

Hoi Ruben... zoals je al wist heb ik er ook last van... ik loop er nu al 2 maanden mee maar is afgelopen 2 weken al flink verminderd door het volgende :

Glucosamine... gewoon bij de drogist verkrijgbaar ( wel vrij prijzig though )
3 tot 5x per dag koelen met ijs....

eerst kwam de pijn echt van binnen uit en was het kraakbeen ook los... kraakbeen is nu al hersteld en zit de pijn alleen nog bovenop.... dus ik denk dat het ( hopelijk ) binnenkort weg is

Thx Max. Zal eens kijken of ik nog wat in de portemonnee heb voor glucosamine. Heb er al langere tijd last van, met tussenpozes.

ik vind het echt een zwaar irritante k*t ''blessure'' ... ijs heb je wel geld voor neem ik aan :p en dat helpt bij mij enorm voor de training ;)

• #2.815
ik vind het echt een zwaar irritante k*t ''blessure'' ... ijs heb je wel geld voor neem ik aan :p en dat helpt bij mij enorm voor de training ;)

Mja, met ijs maak je de pees minder doorbloed, wat op de lange termijn betekent voor minder snel herstel. Je stelt het zo alleen maar uit volgens mij. Misschien kan één van de fysio's hier meer over zeggen. Matthieu bv.

Voor de rest probeer ik de knie nu goed in te pakken, zodat er tenminste wat compressie op komt. Dat scheelt wel.

wat kan ik doen als de blessure toch ontstaat

3. Koel in ieder geval na het sporten de pijnlijke plaats door er een ijszak of een
cold-pack op te leggen of door met ijsblokjes gedurende 15 minuten per keer over de
pijnlijke plaats te masseren. Het is zinvol om het koelen meerdere keren op een dag te
herhalen. Als je een coldpack of een ijszak gebruikt, leg dan b.v. een theedoek tussen
het ijs en de huid om huidbeschadigingen te voorkomen.

Bron: http://www.blessure-aanwijzer.nl/springersknie_jumpersknee.htm

• #2.817
wat kan ik doen als de blessure toch ontstaat

3. Koel in ieder geval na het sporten de pijnlijke plaats door er een ijszak of een
cold-pack op te leggen of door met ijsblokjes gedurende 15 minuten per keer over de
pijnlijke plaats te masseren. Het is zinvol om het koelen meerdere keren op een dag te
herhalen. Als je een coldpack of een ijszak gebruikt, leg dan b.v. een theedoek tussen
het ijs en de huid om huidbeschadigingen te voorkomen.

Bron: http://www.blessure-aanwijzer.nl/springersknie_jumpersknee.htm

Eigenlijk raden ze in eerste instantie volledige rust aan, om er echt fatsoenlijk vanaf te komen. Maar omdat wij idd willen blijven trainen is dat geen optie.

Let wel op: Ze raden aan om NA het sporten te koelen en nier ERVOOR! Je kniepees moet warm zijn voor je gaat sporten lijkt me.

Glucosamine hielp bij mij in ieder geval geen drol, het is een pees probleem geen kraakbeen probleem.

Terug
Naar boven