Verslag SM van Zuid NL kwalificatiewedstrijd:
Boom:
5 x 100kg in 75 sec.
Jammer dat er geen mogelijkheid was om met een haltertje op te warmen, dus het enige wat ik kon doen was de 100kg een paar keer cleanen als warmup. Begin met de 100 ging goed, maar ik merkte wel dat het best een rotte boom is. Hij is nog iets dikker dan de IFSA en de handvaten zijn superdun, dus het sneed behoorlijk in mn handen. Eenmaal klaar merkte ik ook dat ik een flinke bloendende eelt tear had opgelopen in mn linkerhand. Verder mochten er geen sleeves worden gebruikt en moest de riem andersom gedraaid worden, dus met de gesp op de rug. Zo was het cleanen dus iets pittiger. Maargoed, voor iedereen geldt hetzelfde, dus geen gezeik.
Farmers walk, 125kg afstand:
39,..m
PR
Ondanks een klote eelt tear toch nog dik 39m kunnen lopen. Bij de 2de draai voelde ik dat die eelt tear nog meer verder begon te scheuren en dan laat je toch uiteindelijk los. De H-balken voelden eigenlijk best lekker, dus ik denk dat ik zonder een tear er best 50m mee had kunnen halen. Blijft natuurlijk altijd gissen. Na de farmers een tweede tear op mn linkerhand erbij.
Deadlift 255kg, 75 sec:
7x
PR
had me wel het deadlift pakje aangetrokken, dus het scheelde wel iets dan alleen met een riem. Maargoed, het blijft een loszittend single ply pakje. Met 7 reps geloof ik een gedeelde 3de plaats samen met Peter. Hier wel tevreden over.
Truckpull harness en rope, 17.5ton 25m:
59,.. seconden.
Kwam langzaam van start en de zware deadlifts, het f*cking warme en kleffe weer, de vermoeidheid en de 2 eelt tears hielpen niet echt mee. Maar ook hier geen excuses. Had gewoon meer moeten oefenen hierop, want de laatste keer dat ik truckpull heb gedaan is vorig jaar september. Dus had gewoon veel beter gekund. Stupid Me.
Stones, 120-130-140-150-160:
3 stones in ....?
Eerste steen moest op 1m60 schat ik, tweede steen op 1m50 en derde denk ik zo'n 1m40. Eerste 3 vlogen er vrij snel op dacht ik, alleen de 150kg steen was net iets te zwaar na alle onderdelen. Heb de steen 2x gelapt en kwam half omhoog, maar de energie was op. Kaput. Ondanks 3 stenen wel PR voor de hoogtes.
Al met al een 9de plaats van de 12 deelnemers. Niet geweldig, maar ook niet echt ontevreden. Waren erg veel sterke jongens bij, zoals Peter, Johan, Maikel en de rest. Gewoon nog lekker een jaartje flink doorbuffelen en dan hopelijk volgend jaar op het NK.