Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.761
is een bekend probleem bij veel krachtsporters.

Wat enigzins helpt is een strak verband (ik gebruik een polsbandje) net onder je knie tapen. Oftewel, je zorgt voor wat druk op je kniepees. Dan kun je tenminste zonder al te veel pijn doortrainen.

• #2.762
Vandaag:

IFSA size loglift:
3x80
3x90
2x100
1x115
F x 127,5
F x 127,5
1 x 127,5 (via hoofd, dus geen PR)

MP:
5x70
5x72,5
5x75
5x77,5

Yoke sprints 20m
195kg 9,.. s
195kg 8,.. s
255kg ??
300kg 27.53 s PR
195kg 8,.. s

eerste keer dat ik 20m met 300 loop zonder drop. Tijd moet wel stukken sneller, dus blijven oefenen op snelheid.

Tire Flip (340 a 360kg):
6 flips
x aantal losse flips

Thnx voor tip met polsbandage ! die log zit er wel in hoor ruben ! next time bether

• #2.764
@Max: Log zit er ook in. Was heel erg close en vergeet niet dat ik nog donderdag zware PP heb gedaan gevolgd door wat strikt presses. Dus volgende keer doe ik de boom als schouders en triceps lekker fris zijn. ;)

• #2.765
Vandaag:

Speed frontboxsquat:
..., 2 x 100kg, 3 x 2 x 120kg

Speed boxsquat:
2 x 120kg, 3 x 2 x 140kg

Platform deadlift:
..., 1 x 190kg, 1 x 230kg (no belt)

Deadlift:
1 x 260kg, F x 290kg (met suit)

dit keer de 290 over de knieen! Helaas geen snelheid en kracht meer om te locken. Maar kom elke training een stukje verder dus zeer binnenkort heb ik m.

Rackpulls: (boven knie)
..., 2 x 230kg, 2 x 260kg, 2 x 300kg

done

Haha elke training een stukje verder.:roflol:

Het valt me op dat je ook relatief laag in herhalingen zit. Voel jij je hier beter bij of?
Ik doe het zelf ook, maar merk nu toch dat ik eigenlijk eens wat meer hoger in reps moet gaan zitten.

Die 290 moet idd niet ver weg zijn nu. Doe je verder eigenlijk nog wedstrijden dit jaar? Ik zag dat je ook zuid-nl meedoet.

• #2.768
Haha elke training een stukje verder.:roflol:

Zo ging het bij de 270, 280 en 285 ook. hahaha! Maar het werkt wel. Uiteindelijk lukt het.

Het valt me op dat je ook relatief laag in herhalingen zit. Voel jij je hier beter bij of?
Ik doe het zelf ook, maar merk nu toch dat ik eigenlijk eens wat meer hoger in reps moet gaan zitten.

Die 290 moet idd niet ver weg zijn nu. Doe je verder eigenlijk nog wedstrijden dit jaar? Ik zag dat je ook zuid-nl meedoet.

Bij mij is het een beetje een obsessief probleem Matthieu. Normaal neem ik me voor om met deadlift reps te doen op 240, 250 of 260. Maar als ik dan eenmaal begin wil ik toch weer een nieuwe PR op mn max halen. Zo irritant gewoon eigenlijk. Can´t help it.

Ga de komende trainingen wel meer op reps doen vanwege de wedstrijd van Zuid-NL.

Verder doe ik niet meer veel wedstrijden dit jaar. Alleen nog de wedstrijd in juli van Jules, waarin ook mensen uit het buitenland aan mee kunnen doen.

Wat voor suit heb je?

Misschien moet je wat meer maxen op deadlift? Gaat ie mss sneller omhoog ?

Misschien moet je wat meer maxen op deadlift? Gaat ie mss sneller omhoog ?

:p

Als je zo graag toch heel zwaar wilt gaan ga je voor max dubbels. Ik zou zelf gaan voor 3x3 maar goed 3x2 werkt ook wel als je niet overbelast.
Elke keer een fail (Hoever je dan ook komt) zet geen zoden aan de dijk. Je moet ook een soort vertrouwen opbouwen door een tijd niet te failen met toch een relatief zwaar gewicht.

Ik weet niet of het wetenschappelijk ergens is bekeken of het lichaam die failures onthoudt maar bij mij werkt het psychologisch zo:

Bv 2 weken failen op 290 max DL. De derde keer wil ik hem doen en is er een stemmetje dat zegt: "Je hebt dit al 2x gefailed, dit is retezwaar". Dit is wat mij betreft niet de mindset om zo'n max succesvol te pullen.

Andersom 2 weken geleden 5x250 - 3x260 -2x270 / vorige week 2x280.
Nu opwarmen en de 280 voelt lekker dan wordt je mindset zo:
"Damn die voelt lekker, de 290 zit er volgens mij wel in, Fock it vandaag wordt de dag". Voor mij een betere mindset;)

Mijn raad, gewoon eens 2 weken niks pullen en dan all of a sudden --> celebration pr ;) --> Ruben blij.

Sommige mensen zijn zo link dat ze de vorige keer een fail hadden, dat ze deze keer hetzelfde gewicht als een beest van de vloer snokken! :D
Als je natuurijk bijv. 3x achter elkaar het niet voor elkaar krijgt, krijgt je vertrouwen wel een knauw natuurlijk...
Maar dan heb je jezelf iets te veel overschat met het gewicht misschien... ;)
Volgende keer buffel je hem gewoon naar boven man! :thumb:

vraag me af hoe vaak mensen nog tegen je moeten zeggen dat je iets moet veranderen..
je log en deadlift hadden al lang hoger kunnen zijn!
Iig had je vaker Pr;s kunnen pakken..
rep pr's,volume pr's etc etc.
1rm's zijn een test methode om te kijken waar je staat.
om te gainen moet je echt wat mee reps gaan doen hoor!

Is voor iedereen anders met Pull;s interesseert me niet hoeveel Failures ik heb.. Volgens mij had ik voordat ik 120 Cleande de 115 6x gemist en de 120 zelf ook al 4x.. Tzit gewoon allemaal tussen je oren!

Wat mij werkt is na een failure gewoon gewicht bijsteken en dan als nog Pullen..

• #2.776
Pfoe.... een hoop advies. Maar wel tof dat jullie allemaal meedenken in ieder geval.

Advies van Gijs en Jan klinkt wijs. Ik denk idd dat ik niet te gek moet gaan doen en elke week maar proberen die 290 te trekken. Ik zal eens wat meer op dubbels en triples gaan trainen en dan na een week rust die 290 aanvallen.

Thx all!

• #2.777
IFSA loglift (1ste rep clean)
3x80
2x90
2x100
1x110
1x120
F x 127,5

127,5 zat er niet in. Volgende keer maar wat setjes met 110 doen.

MP (1ste rep clean)
5x70
5x75
5x77,5
5x80
8x70

Logbar bench
5x64
5x84
5x104
3x114
1x124

EZ curls strict
8x30
8x50
8x60

Incline Tate press
8x18
10 x 22
10 x 22
8 x 22

Maar 1 poging gedaan?

• #2.779

Yup. We trainden buiten en ik kon al vanaf het begin moeilijk de 'groove' vinden met de boom, omdat ik telkens als ik naar de blauwe lucht keek, mn evenwicht verloor. Zo zat ik al te kloten met 90 en 100kg. Dus eigenlijk was ik al best blij dat ik de 120 nog haalde. Bij de 127,5 had ik echt het gevoel van: Nee, vandaag ziet ie er niet in. Daarom ook gekapt na 1 poging.

Idd dat herken ik wel een beetje, soms heb ik dat ook als ik ver omhoog kan kijken. Dan is het net of ik m'n evenwicht verlies. Ik had dat ook een beetje in de hal in Brunssum. Raar is dat. Binnen in bv Raalte heb ik daar minder last van.

Terug
Naar boven