MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Goed bezig man! Leuk speelgoed die stenen!

Mooi die stenen en goed idee van die weegschaal. Ik ga er ook 1 meenemen naar de rivierbedding.

• Topic Starter Topic Starter
Leuk speelgoed.
Zo'n kei voelt inderdaad zwaarder aan dan ie is.
Ik heb een kei die ik 140kg schatte, maar die bij het wegen 115kg bleek te zijn.
Heeft toch alles met de onregelmatige vorm te maken.
Bovendien heeft mijn kei een scherpe rand waardoor ie maar op een manier te dragen is, in de brede weg.
Dan kun je je handen niet in elkaar slaan.
De gewichten die jij hebt zijn ideaal om laadrace mee te trainen.
Want met die van mij kan ik niet meer echt rennen (over een tijdje natuurlijk wel :D)

Toen ik de weg opreed van de grinderij zag ik flink wat stenen naast de weg liggen. Van die gestrande maaskeien. Ik voelde me toen gerechtigd om ze voor niks mee te nemen..:D Immers, het zijn natuurlijk zaken die geen rechtsobject zijn.. :P

you ROCK :rocker:

wat ben je toch ook een monster he? stiekum keien langs de weg meenemen om mee te trainen, geweldig :D

Thanks all!!

Gisteravond:

Weer een lekkere training gehad bij Henk in Itteren. We waren met z'n drietjes gisteren dus dat schoot lekker op en konden we veel onderdelen doen.

Deadlift:
10 x 175 kg PR

Loglift:
warm up
1 x 80 kg
1 x 90 kg
1 x 95 kg (ging net goed, dus hierbij gelaten)

Timber walk:
80m x 55 kg
80m x 75 kg PR

Vrachtwagen trekken:
20m x 59 sec. PR

Als vrachtwagen hadden we een Essentbusje gebruikt van 2500 kg. Met Robert erin om te sturen 2600 kg :P Omdat er een helling van zo'n 2 a 3% was, was dit aardig te vergelijken met een 7 ton truck. Voor mij was dit een allereerste ervaring met vrachtwagen trekken en had dan ook moeite om de juiste techniek te gebruiken. Toch heb ik m helemaal uit kunnen trekken.

Stones:
2 x 90 kg
2 x 105 kg
2 x 120 kg in 70 sec. meen ik PR
Met stones wat geimproviseerd. Elke steen 2x gelift, nadat een ander ze telkens eraf haalde. Koste dus ook allemaal extra tijd, dus kan veel sneller.

Daarna nog een aantal keren de 90 kg steen in rap tempo erop gegooid, een poging gewaagd om de 105 kg steen op 1m60 te leggen, wat net niet lukte. Daarna de 105 steen op 1m30 gelegd en die ging makkelijk.

vrachtwagen trekken lijkt me echt cool! wil ik ook nog een keer doen! verder mooie training!

Sterke training Ruben! Jij wordt een "vervelende" tegenstander op strongmanwedstrijden, hahaha!

vrachtwagen trekken lijkt me echt cool! wil ik ook nog een keer doen! verder mooie training!

Thanks! Vrachtwagen of auto trekken is idd erg leuk om te doen. Je gaat er wel conditioneel kapot aan en je quadriceps en kuiten raken bomvol!!

Sterke training Ruben! Jij wordt een "vervelende" tegenstander op strongmanwedstrijden, hahaha!

Thanks! Haha, ach, het is maar wat je 'vervelend' vind. Een wedstrijd zou geen wedstrijd zijn, zonder wat waardige tegenstanders.

strongman trainingen moeten zo zalig zijn ...

Lijkt me inderdaad heavy voor je kuiten dat vrachtwagen trekken.
Ga mischien zondag zelf nog op dit onderdeel trainen, kijken hoe dat met mijn peesontsteking in mijn enkel uitpakt.

Nette boom en farmers, maar hier own ik je nog juist op :D, al is dat niet helemaal te zeggen omdat we met verschillende materialen trainen.
Dus een paar vervelende tegenstanders Viking :angstig:

Lijkt me inderdaad heavy voor je kuiten dat vrachtwagen trekken.
Ga mischien zondag zelf nog op dit onderdeel trainen, kijken hoe dat met mijn peesontsteking in mijn enkel uitpakt.

Nette boom en farmers, maar hier own ik je nog juist op :D, al is dat niet helemaal te zeggen omdat we met verschillende materialen trainen.
Dus een paar vervelende tegenstanders Viking :angstig:

Thanks! Op boom heb ik eerder al de 100 gepakt, maar het blijft idd moeilijk te vergelijken met verschillende materialen.

Vandaag: Push

Zercher squats:
5 x 60 kg
5 x 100 kg
3 x 120 kg
3 x 130 kg
3 x 140 kg PR
1 x 180 kg (alleen uit het rack getild en weer terug gelegd)

Seated DB press:
6 x 26 kg
6 x 30 kg
6 x 34 kg
6 x 40 kg PR (na 2 reps assisted)
6 x 28 kg

Bench press:
12 x 60 kg
8 x 100 kg
6 x 100 kg en toen had ik geen zin meer in bench

Machine flyes:
4 x 12

Skullcrushers:
12 x 30 kg
8 x 50 kg
8 x 50 kg

Pushdowns:
3 x 15

Machine curls: (voor de fun)
3 x 12

geen zin meer in bench? had je ergens last van ofzo? Nette zerch sq iig

feli met je pr's!
geen zin kan gebeuren, met tegenzin een oefening doen is onzin.

Zerchers moeten nog wel wat hoger kunnen toch? Die db presses zijn dan wel weer erg nice!

geen zin meer in bench? had je ergens last van ofzo? Nette zerch sq iig

hehe, bench begin ik idd erg saai te vinden de laatste tijd.

feli met je pr's!
geen zin kan gebeuren, met tegenzin een oefening doen is onzin.

Thanks!

Zerchers moeten nog wel wat hoger kunnen toch? Die db presses zijn dan wel weer erg nice!

Zerchers waren ook niet 'Balls Out' zeg maar. 160 kg full zercher squat moet zeker mogelijk zijn. Thanks verder!

Toch een goed gewicht op zerchers niet? Ik zelf vind bench ook vrij 'saai' maar het is ook een vrij belangrijke oefening, noodzakelijk als je powerlift.

Terug
Naar boven