Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Nette zerchers, had je die 180 gauw teruggepleurd omdat het pijn aan je armen deed of omdat je het te zwaar om te squatten leek?
Maar 160 moet zeker kunnen.

Mag je iets PR noemen als het assisted is?
Ik tel dan toch alleen de reps die ik zelfstandig maak.
Maar mischien zijn die 2 reps die je alleen deed al PR.
Even een kwestie hoe je het definiëert.

• Topic Starter Topic Starter
De 180 was gewoon om effe van het gewicht te proefen. Denk dat ie idd nog te zwaar is om full te squatten. Met zerchers ga ik dan ook ass to the grass. Pijn heb ik niet snel met zerchers. Met een Strongman training moet ik genoeg pijn weerstaan. Denk maar eens aan die hars die je gebruikt bij Atlas Stones.. ;)

De 2 reps waren idd al PR. Assisted tel ik nooit als PR.

De 180 was gewoon om effe van het gewicht te proefen. Denk dat ie idd nog te zwaar is om full te squatten. Met zerchers ga ik dan ook ass to the grass. Pijn heb ik niet snel met zerchers. Met een Strongman training moet ik genoeg pijn weerstaan. Denk maar eens aan die hars die je gebruikt bij Atlas Stones.. ;)

De 2 reps waren idd al PR. Assisted tel ik nooit als PR.

Vind ik nogal een verschil: de pijn door grote druk op je spieren zoals bij Zerchers of bv Conans Wheel vergeleken met de hars die je haartjes eruit trekken bij de Stones :)

Maar goed, pijn is fijn en hoort er zeker bij. Je moet ze beide overwinnen ! :)

Vind ik nogal een verschil: de pijn door grote druk op je spieren zoals bij Zerchers of bv Conans Wheel vergeleken met de hars die je haartjes eruit trekken bij de Stones :)

Maar goed, pijn is fijn en hoort er zeker bij. Je moet ze beide overwinnen ! :)

Whehe, de hars die alleen je haartjes eruit trekt? Kerel, ik krijg er spontane schaafwonden en bloeduitstortingen van als ik flink met de stenen heb geworsteld. Vooral met een steen die te zwaar voor je is.. ;)

Een strongman zou moeten trots zijn op zen battlescars ! :cool:

Schaafwondenjes en bloeduitstortingen okee, maar toch anders dan di ebij Zercher of Conan... Je begrijpt toch wel wat ik bedoel ? De wondjes en uitstortingen voel je echt niet als je bezig bent, voel je pas achteraf....

Pijn en littekens zijn gewoon lekker :D

Weet alles van schaafwondjes door stenen.
Klimmen op zandsteenrotsen tot na drie dagen spontaan de bloeddruppeltjes uit je vingertoppen begonnen te komen.
Die band van Jules laat trouwens ook zijn sporen na op je onderarmen, ik heb een kwartier zitten boenen om alle rubber en zand eruit te krijgen :D

Maar het gevoel bij de Conans wheel lijkt me idd anders, pijnlijker door de druk op je spieren.

Conan's wheel is idd anders, het enige wat ik wilde aangeven is dat je van Strongman trainingen wel wat gewend bent.

Gaat aardig Ruben, en idd vrachtwagen trekken is belachelijk zwaar zeker met zo'n truck die je op wedstrijden gaat tegenkomen (die van ons was geloof ik 14of 15 ton) Blijft wel een van de tofste dingen die ik tot nu toe heb gedaan. Techniek is ook heel belangrijk idd dus zekers oefenen.

Wanneer is nu je 1e wedstrijd?

Gisteren: Pull

Rack Pulls: (iets boven kniehoogte)
8 x 60 kg
5 x 100 kg
3 x 140 kg
3 x 220 kg
2 x 260 kg
1 x 280 kg
1 x 300 kg PR!!!! :)

At last.. de 300 ging deze keer behoorlijk vlot omhoog. Moet nog meer inzitten. Verder alleen belt en straps. Deze keer minder last van ontploffende buikspieren. Lijkt of m'n lichaam aan deze flinke load begint te wennen.

Wide-grip Pullups:
10 x bw
10 x bw
10 x bw

Seated Cable Rows:
10 x fullstack
10 x fullstack

DB Curls:
6 x 22 kg
6 x 26 kg
6 x 30 kg
6 x 34 kg PR

Machine Curls:
3 x 12

De rugtraining iets beperkt qua volume, omdat m'n rechterlat nog vrij ****ed up was van 5 wespensteken. M'n rechterlat was van boven tot onder behoorlijk rood en opgezwollen, dus wilde ik m'n lats niet hagelvol met bloed pompen.. :D

Nette Rack Pulls kerel! 300 kg, dat is idd een flinke load.

whehehe nette rackpulls en zieke db curls :D:D

Thanks!

Nice! Volgende keer 300 van iets onder de knie?

Waar zitten die wespen?
Wil me ook in mijn donder laten steken om weer over die 300kg rackpull van je heen te kunnen :D
Ik wil wel nog 300kg zonder straps zien, want die 290 van mij waren zonder straps.

Anyway flinke training, ook lekkere DB curls weer.

damn 300 rackpulls , respect!

Ga vandaag ook rack pulls doen ff kijken of ik in de buurt van die 300 kom :P

Terug
Naar boven