MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
Schouders achteruit houden Ruben. Heb hetzelfde voorgehad tijdens front squats. Ik zou meer bovenrug trainen (rows)

hmm, zover ik weet houd ik m'n schouders naar achteren. En bovenrug wordt toch ook elke week getraind. Meer rows is iig niet slecht.

Schouders achteruit houden Ruben.
Geloof ik niet meer in sinds ik een goed stuk van Tate heb gelezen waarin hij beargumenteerd dat de spieren tussen de schouders niet sterk genoeg kunnen zijn (oa Rhomboids) om de schouders met bv 300 kg perfect naar achteren te houden. Je start de deadlift met een rechte onderrug! En de schouders zijn relatief ontspannen, ga je ze krampachtig naar achteren houden dan zul je zien dat bij de start van de deadlift je energie verliest omdat terwijl je al kracht zet je schouders toch naar voren komen. Het scheelt bij mij behoorlijk wat kgs.

Verder goed bezig Ruben, die 8x170 is natuurlijk nog belachelijk, die moet niet worden gefeliciteerd, daar had gewoon 12x170 moeten staan!

Geloof ik niet meer in sinds ik een goed stuk van Tate heb gelezen waarin hij beargumenteerd dat de spieren tussen de schouders niet sterk genoeg kunnen zijn (oa Rhomboids) om de schouders met bv 300 kg perfect naar achteren te houden. Je start de deadlift met een rechte onderrug! En de schouders zijn relatief ontspannen, ga je ze krampachtig naar achteren houden dan zul je zien dat bij de start van de deadlift je energie verliest omdat terwijl je al kracht zet je schouders toch naar voren komen. Het scheelt bij mij behoorlijk wat kgs.

Schouders naar voor laten rollen scheelt hem inderdaad heel wat kilo's. De beweging is korter.

Ik weet dat dave tate zegt om het zo te doen. Dave Tate deadlift meer dan mij, dus hij weet waar hij het over hebt. Wat ik weet is dat schouders naar voor leidt tot incorrect postuur (kyphosis).

Lees dit eens: analysis of the deadlift

Vandaag: Push

Front squats:
10 x bar
8 x 60 kg
3 x 100 kg
2 x 120 kg
1 x 130 kg
1 x 140 kg PR!!!
5 x 140 kg als backsquats

Push press:
5 x 60 kg
3 x 80 kg
1 x 90 kg
1 x 100 kg

Bench press:
10 x 60 kg
5 x 100 kg
8 x 120 kg PR!!!
3 x 140 kg PR!!!
10 x 100 kg

Skull crushers:
10 x 30 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg

Pushdowns:
2 x 20

Lekkere training weer. Bevalt erg goed, zo'n push/pull schema.

3x140? 155 kg kg bp moet er nu ook wel inzitten dan !!

3x140 BP lag eigenlijk al in de lijn der verwachting bij 150kg top.
Dus de verhoging van je max. zit eraan te komen!

Nog even terugkomend op dat DL verhaal.
Tate beschrijft idd technieken die afwijken van wat anderen je vertellen, inclusief mijn powerlifting coach.
En toch voelt de manier van liften van Dave voor mij veel natuurlijker aan.
Schouders naar voren is langere armen en scheelt dus in lifthoogte, spanning zetten erop moet toch dus die spieren worden toch wel sterker.
En schouders achter de bar zoals Dave zegt, je kunt zo met je eigen gewicht als hefboom de stang lostrekken van de grond.
Met schouders voor de stang zoals bij de clean moet alle kracht om het halter los te trekken uit de benen en rug komen en heb je bovendien een langere hefboom in je rug.
Schouders breg je pas naar achteren in de lockout fase, dan kunnen de trapezius de meeste kracht opwekken.

Ik deadlift gewoon op de manier waarbij ik het gevoel heb dat ik het sterkste ben. Ik zorg wel dat mijn onderrug recht of licht hol blijft en dat ik met m'n hoofd naar boven blijf kijken. Met maxen gaat het natuurlijk iets anders, but who cares. Bij Sterkste Man moet je het gewicht gelift krijgen en that's all. Maxen zal naar alle waarschijnlijk altijd een risico op blessures met zich meedragen. Vooral als je +220 deadlifts doet.

lekkere pr's!! gefeliciteerd!

Mooie PRs! Gaat hard :D
Nja er zijn veel discussies over deadlift vorm, zolang het maar goed aanvoelt, je veel kgs van de grond trekt en je je niet blesseert is het goed imo :p

Ik deadlift gewoon op de manier waarbij ik het gevoel heb dat ik het sterkste ben. Ik zorg wel dat mijn onderrug recht of licht hol blijft en dat ik met m'n hoofd naar boven blijf kijken. Met maxen gaat het natuurlijk iets anders, but who cares. Bij Sterkste Man moet je het gewicht gelift krijgen en that's all. Maxen zal naar alle waarschijnlijk altijd een risico op blessures met zich meedragen. Vooral als je +220 deadlifts doet.

Bij sterkste man moet bij bv. een car deadlift de schouders achteruit. Dit weekend Jimmy Laureys nog horen zeggen tijdens sterkste man vlaanderen. Een van de deelnemers heeft meerdere deadlifts afgekeurd gehad om die reden.

Bij sterkste man moet bij bv. een car deadlift de schouders achteruit. Dit weekend Jimmy Laureys nog horen zeggen tijdens sterkste man vlaanderen. Een van de deelnemers heeft meerdere deadlifts afgekeurd gehad om die reden.

Ik weet niet of het duidelijk is geworden, maar ik trek m'n schouders naar achteren bij lockout.

Bij lockout moet je altijd de schouders naar achteren trekken, anders heb je het gewicht niet gelocked en telt de beurt niet.
Maar dit zegt niks over het begin van de lift.

Vandaag effe wat rondgereden om wat steentjes bij een grinderij langs de Maas op te pikken. Uiteindelijk heb ik er 4 meegenomen, die me wel wat leken.

Bedoeling is om hiermee presses te doen, laadrace en eventueel stone carry.

Steen 1: 45 kg (ideaal voor presses)
Steen 2: 55 kg (ook ideaal voor presses)
Steen 3: 55 kg (idem)
Steen 4: 70 kg (lifts, stone carry)

Die van 70 kg voelde erg zwaar, ligt natuurlijk ook aan de vorm, maar ik dacht echt dat ie wel meer dan 100 kg zou wegen. Jammer, had graag nog een steen van 120-140 kg willen hebben als husafeld stone. Anders binnenkort nog maar eens bij die grinderij kijken. Misschien wel handig als ik dan effe een weegschaal meeneem.

Het laden van deze stenen in m'n auto en vervolgens thuis er weer uit halen en naar de achtertuin dragen was al weer een training opzich.. :D

Cool, wat heb je er voor moeten betalen? Of mocht je ze zo meenemen?

dat had ik ook met mijn bokszak laatst, die voelde aan als 50 ofzo maar was ook maar 35!
maar cool dat je nu zulke stenen hebt, is leuk trainen lijkt me :)

Cool, wat heb je er voor moeten betalen? Of mocht je ze zo meenemen?

Toen ik de weg opreed van de grinderij zag ik flink wat stenen naast de weg liggen. Van die gestrande maaskeien. Ik voelde me toen gerechtigd om ze voor niks mee te nemen..:D Immers, het zijn natuurlijk zaken die geen rechtsobject zijn.. :P

Vandaag:

Met het lekker weer eventjes met m'n nieuwe toys in de tuin gespeeld.. :D

Stone Lifts:
8 x 45 kg steen
2 x 5 x 57 kg steen

eerste rep clean en dan press.

Stone carry:
45 kg steen, 20m (warm up)
57 kg steen, 20m (warm up)
70 kg steen, 65m (out of breath)

Al deze stenen zijn ideaal als husafeld stone. Ze hebben een beetje een schild-achtige vorm, ideaal om te dragen dus. Ook hebben ze vrij ronde randen, zodat het dragen geen verwondingen veroorzaakt. :)
De 70 kg steen was erg goed te dragen, onderrug, armen kunnen het makkelijk aan, alleen de conditie niet. Ga straks toch echt nog effe voor een 120-140 kg steen zoeken.

Zonet nog even iets gedaan..:D

Stone curls:
4 x 8 x 45 kg steen

Erg lastig uit te voeren, maar het heeft resultaat gehad. A nice pump in my Bizepssss..:D

Laatst bewerkt:
Een 140 kilo wegende maaskei is H U G E

Een 140 kilo wegende maaskei is H U G E

Weet ik. Ik denk dat een 140 kg wegende maaskei ook iets te veel van het goede is. Ik zat zelf ook eerder aan 100-110 of 120 kg te denken. Zowiezo moet hij dan ook een makkelijke 'carry' vorm hebben, anders ik er al helemaal geen beginnen aan. Je moet m namelijk ook eerst van de grond kunnen zercher squatten zeg maar.

Ik denk eerlijk gezegd dat het gevoelsgewicht van een 140 kg maaskei zwaarder is dan een 160 kg wegende 'gemaakte' husafeld stone.

Terug
Naar boven