Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Goede rackpull! Zou ik ook eens moeten doen.

Echt vaag dat je 'zo weinig' trekt met die rack pulls. Je zegt zelf al je sticking point. Iets om aan te werken dan.

gr

• Topic Starter Topic Starter
Echt vaag dat je 'zo weinig' trekt met die rack pulls. Je zegt zelf al je sticking point. Iets om aan te werken dan.

gr

Rack pulls vanaf de knie zijn idd niet echt impressive, juist omdat hier idd m'n sticking point zit. Voorbij m'n sticking point (iets boven de knie) trek ik met redelijk gemak 300 kg.

Als je Partials traint dan train je toch in een range van 30% omdat punt heen.. Dus 15% dieper en 15% hoger dan hetgene wat je uitvoert! (ja toch)

Nog maar 10 kilo om een 600 totaal te halen dude! Wanneer kunnen we dat verwachten ;) Binnen een maand heb je toch wel 250 van de grond getrokken?

In ieder geval succes!

Als je Partials traint dan train je toch in een range van 30% omdat punt heen.. Dus 15% dieper en 15% hoger dan hetgene wat je uitvoert! (ja toch)

Nog maar 10 kilo om een 600 totaal te halen dude! Wanneer kunnen we dat verwachten ;) Binnen een maand heb je toch wel 250 van de grond getrokken?

In ieder geval succes!

Ik train gewoon zoals ik denk wat voor mij goed werkt. Ik ga er niet bij nadenken dat ik 15% onder m'n sticking point moet beginnen. Ik begon nu juist precies op m'n sticking point, wat waarschijnlijk nog veel lastiger is. Anders zou je namelijk explosief over je sticking point heen kunnen trekken.

De 250 zal er binnenkort idd snel aankomen!

Ik had het er juist neergezet omdat ik wilde weten of het waar was wat ik had gelezen. Dat je traint zoals je traint met een bepaalde gedachte die je juist wel hebt of niet hebt! is alleen maar mooi

Heb het zelf ook, sticking point ligt bij de knie, maar dat zal voor de meeste mensen gelden denk ik.
Vanuit stilstand is het moeilijk om de bar in beweging te krijgen, omdat je voor je gevoel weinig kracht kunt zetten.
Toch een puike pull hoor :thumb:

Ruben wij hebben dan idd hetzelfde probleem met de dl.
De training na jouw rackpull van 300kg deed ik pulls vanaf dat zachte plekje (reflex test spekje) onder me knie, ik failde daar nu op 250kg (pr is daar nog 240kg)...Die 300kg pakte je net boven je knie schijf...hoeveel cm ongeveer?

Heb het zelf ook, sticking point ligt bij de knie, maar dat zal voor de meeste mensen gelden denk ik.
Vanuit stilstand is het moeilijk om de bar in beweging te krijgen, omdat je voor je gevoel weinig kracht kunt zetten.
Toch een puike pull hoor :thumb:

Thanks dude!

Ruben wij hebben dan idd hetzelfde probleem met de dl.
De training na jouw rackpull van 300kg deed ik pulls vanaf dat zachte plekje (reflex test spekje) onder me knie, ik failde daar nu op 250kg (pr is daar nog 240kg)...Die 300kg pakte je net boven je knie schijf...hoeveel cm ongeveer?

de 300 kg was idd een stukje boven de knieschijf, zo'n 5 cm.

Vandaag: Push

Pushpress:
8 x 60 kg
2 x 80 kg
1 x 90 kg
1 x 100 kg
F x 110 kg (te zwaar)

Front squat: (rom=full)
8 x 60 kg
5 x 100 kg
3 x 120 kg
1 x 140 kg
1 x 150 kg PR

Incline bench:
15 x 60 kg
7 x 100 kg
6 x 120 kg (3 zelf?)
15 x 60 kg

Seated DB extension:
10 x 28 kg
8 x 32 kg
8 x 32 kg pr?

Pushdown:
4 x 12

Cable rope curls:
2 x 15

Wel een redelijke training. FSQ ging iig goed.

Je full front squat is nu net zo hoog als je parallel squat vroeger was :D Nice :thumbs:

Sterke FSQ hoor.

Je gaat hard kerel, errug nice dus.

Nice!!

Front sq is nu ineens weer populair onder de dbbérs he :D

Als er 1 schaap over de dam is...

wehehe idd :) ik doe frontsquats omdat EQ me anders inelkaar zou slaan :angstig:

Waven met de dbb popu oefeningen, voor volgende maand weer zerchers?:D

Sterk Ruben.

Thanks all!

Vandaag:

Squat:
8 x 60 kg
5 x 100 kg
3 x 120 kg
3 x 140 kg
7 x 150 kg PR

Bench:
12 x 60 kg
5 x 100 kg
3 x 120 kg
1 x 130 kg
1 x 140 kg
? x 155 kg (spotter hielp wat mee, dus geen PR)
F x 155 kg (nu had ik dus wel hulp nodig)
14 x 100 kg PR

zei tegen de spotter dat ie alleen effe moest helpen met de halter uit de steunen te tillen en daarna alleen ingrijpen als het gewicht omlaag zou zakken met drukken. Het eerste moment dat de halter effe stil blijft hangen bij het dood punt grijpt de son of a b*ch in. Jammer dan, kans verkeken. Had wel het gevoel dat ik m de eerste keer alleen kon drukken.

Pullups:
10 x
8 x

Dips:
10 x bw
8 x bw + 20 kg
5 x bw + 30 kg
10 x bw

Roman chair situps:
3 x 10

lekkere zware oefening, die houd ik erin.

Incline curls:
10 x 18 kg
8 x 22 kg
6 x 24 kg

Machine curls:
15-12-10 (dropset)

Training ging wel oké. Bulken gaat nog altijd lekker. Zit nu op een gewicht van ongeveer 102 kg op nuchtere maag en zo'n 103-104 's avonds. BF zal wel rond de 17-18% schommelen. Begin het nu wel langzaam welletjes te vinden qua vetpercentage dan. Denk dat ik na de wedstrijd in Landsmeer iets terug ga in vet en in gewicht, denk naar zo'n 98-99 kg op nuchtere maag, maar natuurlijk wel blijven gainen in kracht en mogelijk in spiermassa..:D

Terug
Naar boven