Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
@Stahmixer: leuke filmpjes hoor!! Sterke gasten, die HG-ers. Ook veel Strongman-onderdelen zitten ertussen! Alleen jammer van die zelfgemaakte Husafell Stone. Ik vind dat ze bij de Highland Games een echte natuursteen/kei moeten gebruiken om mee te lopen. Zoals Kviahellan, de beruchte 418 lbs steen in IJsland.. :D

Gisteren binnengekregen met de post:

31CE6947NZL._SS500_.jpg

Personal Best - Strongman, een 600 blz. dik boek van Julie Havelka, alles over hoe je traint voor Strongman!!

Van de week besteld bij amazon en nu al binnen!! Heb er al een beetje doorheen gebladerd en er staan echt hele interessante dingen in!!

Ready for some serious ass kicking strongman training!!! :hedbang: :D

Nice! Hoeveel was je kwijt voor de verzending? Met de lage dollarkoers is shoppen in de US sowieso dikke fun!

het boek koste me zo'n 30 dollar, maar het verzenden helaas ook zo'n 30 dollar, dus in totaal zo'n 60 dollar kwijt. Achja, dat is zo'n 45 euro ongeveer voor een boek van +600 pagina's plus veel leesplezier!

@Stahmixer: leuke filmpjes hoor!! Sterke gasten, die HG-ers. Ook veel Strongman-onderdelen zitten ertussen! Alleen jammer van die zelfgemaakte Husafell Stone. Ik vind dat ze bij de Highland Games een echte natuursteen/kei moeten gebruiken om mee te lopen. Zoals Kviahellan, de beruchte 418 lbs steen in IJsland.. :D

Helemaal waar ! Zal wel duur zijn om zo'n steentje naar USA vanuit Lydhveldídh Ísland te transporteren.......:D Maar de Rocky Mountains zal toch ook wel wat herbergen.......

Vandaag: push + biceps

Squats:
8 x 60 kg
5 x 100 kg
3 x 140 kg
3 x 160 kg
3 x 170 kg (feels good)
6 x 180 kg PR :)

Zo, die ging lekker vandaag. De 180 was met belt + kneewraps. Alle reps onder parallel. Denk dat een + 200 kg squat er dik in zit!

Zercher squats + lockout holds:
3 x 100 kg
3 x 140 kg
vanaf hier holds
180 kg, enkele sec.
200 kg, enkele sec.
240 kg, 22 sec. PR
200 kg, een tiental sec.

De 240 kg hold was niet eens tot het gaatje, maar ik moest de stang gecontroleerd terugleggen, anders moest ik m laten vallen op het rack en daar zijn ze niet zo blij mee.
Wel een behoorlijk impact, zo'n gewicht voor je vasthouden, maar lekker!!

Seated DB press:
warm up
5 x 26 kg
5 x 30 kg
5 x 32 kg
2 x 34 kg pffff..

Machine shoulder press:
3 x 8

Cable Flyes:
8 x ?
6 x ?
4 x fullstack

gayer than gay, maar de enige reden waarom ik ze vanaf nu ga doen is dat ze schijnbaar goed zijn om je crushgrip voor de Stones te versterken.

Barbell curls:
warm up
5 x 60 kg
5 x 70 kg
4 x 80 kg PR

de curls met 80 kg waren natuurlijk niet echt strikt meer, but who gives a ****.

DB curls:
5 x 30 kg
5 x 34 kg pr?

DB curls uitgevoerd alla Samuelsson > kijk 'World's Strongest Arms'

Hammer curl static hold:
tiental sec. met 34 kg

Pushdowns:
25 reps

flinke training, alles binnen 90 min. afgewerkt. Ben erg tevreden, waardevolle pr's!!

Zo te zien moet die 200+ squat er wel inzitten nu.
Waarom doe je dan geen dumbbell flyes i.p.v. cable flyes (is nog steeds gay maar wel iets minder :D).

Vanwege de constante spanning bij cable flyes... :o :D

Zit wel wat in maar zelf heb ik mer een voorkeur voor dumbbells omdat ik het gevoel heb dat ik daar meer kracht bij nodig heb. Komt ook doordat er een link is met de highland games voor het gewicht vergooien dus voor mij is vooral de aanzet van de beweging erg belangrijk.

Meer curlen dan dumbbell pressen.:p

Ik zie dat je ook zerchersquat en holds gedaan hebt, lekker he die pijn :D

Mocht je zin hebben om eens met die 115kg steen van mij te lopen, komende zaterdag ga ik hoogstwaarschijnlijk bij Jules weer onderdelen trainen, en dan heb ik de steen bij me.
Normaalgesproken beginnen we om 2 uur aan de buitenonderdelen, we komen bij de sportschool bij elkaar voor 2 uur.(eerder natuurlijk als je binnen nog wat dingen wil doen)
Als er een andere tijd afgesproken wordt laat ik dat nog weten.
(Kenneth komt mogelijk ook)

Binnenkort nieuw 3RM squat dan maar :D

Nice squating! Je mag ook wel eens die 200 ownen vind ik!

gayer than gay, maar de enige reden waarom ik ze vanaf nu ga doen is dat ze schijnbaar goed zijn om je crushgrip voor de Stones te versterken.
Haha, je mag ook gewoon toegeven dat je geilt op een pumped up chest :p

Meer curlen dan dumbbell pressen.:p

:D

Ik zie dat je ook zerchersquat en holds gedaan hebt, lekker he die pijn :D

Mocht je zin hebben om eens met die 115kg steen van mij te lopen, komende zaterdag ga ik hoogstwaarschijnlijk bij Jules weer onderdelen trainen, en dan heb ik de steen bij me.
Normaalgesproken beginnen we om 2 uur aan de buitenonderdelen, we komen bij de sportschool bij elkaar voor 2 uur.(eerder natuurlijk als je binnen nog wat dingen wil doen)
Als er een andere tijd afgesproken wordt laat ik dat nog weten.
(Kenneth komt mogelijk ook)

Thanks Tom. Denk niet dat zaterdag gaat lukken, maar evengoed bedankt voor de uitnodiging!

Binnenkort nieuw 3RM squat dan maar :D

Yup!!

Nice squating! Je mag ook wel eens die 200 ownen vind ik!

Haha, je mag ook gewoon toegeven dat je geilt op een pumped up chest :p

Ehm.. Die 200 heb ik al gesquat he. IK bedoelde dus echt 200+..

Een pumped up chest is AMAAAAZING!!!!

Met ownen bedoelde ik ook soepele setjes draaien met 200 he ;) Niet een max effort poging.

gaat goed Bro!!:D

Gisteren binnengekregen met de post:

http://g-ec2.images-amazon.com/images/I/31CE6947NZL._SS500_.jpg

Personal Best - Strongman, een 600 blz. dik boek van Julie Havelka, alles over hoe je traint voor Strongman!!

Van de week besteld bij amazon en nu al binnen!! Heb er al een beetje doorheen gebladerd en er staan echt hele interessante dingen in!!

Ready for some serious ass kicking strongman training!!! :hedbang: :D

Dat boek staat op mijn wish list. Weet mij te zeggen hoe het is Ruben, ben benieuwd.

gaat lekker die squats man !! :thumb:

SUPER kerel ! :)

Terug
Naar boven