MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Maar even serieus, ik denk dat je volgend jaar wel weer wat potten kunt breken op strongman meets. Alleen zou ik, sorry dat ik het weer naar boven breng, echt focussen op OH kracht. Anders zou je dat wel eens kostbare punten kunnen gaan kosten.

Proficiat met je verjaardag trouwens :birthday:

(je was toch jarig he?)

Events training:

Sled pull; hand-over-hand:

150 kg; 15m
205 kg; 3m - 180 kg; 5m - 125 kg; 7m
150 kg; 15m

Sled Drag:

150 kg; 15m
150 kg; 15m

Alles thuis uitgevoerd. De sled bestond uit een stevige zak waarin zich 2 zandzakken van 25 kg bevonden. Daarop kon dan een steen van 75 kg, een steen van 55 kg en nog een zak van 25 kg bovenop worden gegooid. Max 205 kg dus. Aan deze 'sled' had ik een stevig medium-dik scheepstouw vastgemaakt van zo'n 16m.

Bij de hand-over-hand ging ik in de opening van de tuindeur zitten, waarbij ik m'n voeten tegen de deurposten kon afzetten. De sled had ik eerst 15m de tuin in gesleept, daarna het touw strakgetrokken, op m'n plaats en hijsen maar. Omdat de sled over het natte gras moest worden getrokken, was het dood gewicht van de sled behoorlijk zwaar. De 205 kg was zó ontzettend zwaar, dat ik deze maar 3m getrokken kreeg. Daarna opgestaan, wat gewicht eraf gegooid en weer verder gegaan. Omdat je verder ook een sled trekt, ipv een rollende truck, moet je telkens weer een dood gewicht van de plaats trekken en dat is echt heavy, maar wel leuk!! :D

De sled drag gewoon achterwaarts over het gras getrokken en het touw als handvat zeg maar. M'n handen staan overigens nu wel in de fik, heerlijk. :)

Morgen ga ik effe langs een autogarage om een oude autoband af te halen. Dat lijkt me als sled nog makkelijker namelijk.

geen sled flys voor binnenkant borst? Ik dacht dat je ook een buffe borst wou :D

• Topic Starter Topic Starter
Maar even serieus, ik denk dat je volgend jaar wel weer wat potten kunt breken op strongman meets. Alleen zou ik, sorry dat ik het weer naar boven breng, echt focussen op OH kracht. Anders zou je dat wel eens kostbare punten kunnen gaan kosten.

Proficiat met je verjaardag trouwens :birthday:

(je was toch jarig he?)

Thanks! Yup, was jarig gisteren. 25 jaartjes alweer..

Je hebt verder wel helemaal gelijk hoor qua OH kracht. Die moet echt stukken hoger. Nu heb ik afgelopen week slechts 1x in de gym kunnen trainen, dus ook maar 1x op OH kunnen trainen. Maargoed, geen smoesjes, ik moet m'n OH presses serieus gaan aanpakken. Elke week Pushpresses en als aanvulling 1x per week wat presses met dumbbells. M'n Pushpress ligt op 105 kg, maar ik weet zeker dat als ik de juiste groove weet te vinden, makkelijk 110 moet kunnen pakken. Kwestie van oefenen dus! ;)

Nog gefeliciteerd dan!

gefeliciteerd Bro!!:D

idd happy bday!

Vandaag: Push + biceps

Pushpress:
warm up
3 x 80 kg
2 x 90 kg
1 x 100 kg
F x 110 kg :mad:

Front squats:
warm up
3 x 100 kg
2 x 120 kg
2 x 140 kg

Seated DB press:
8 x 24 kg
8 x 28 kg
6 x 32 kg
4 x 34 kg pr?

Bench:
warm up
8 x 100 kg
10 x 80 kg

DB curls:
4 x 36 kg strongman style.. :D
4 x 32 kg
6 x 28 kg strikt
10 x 20 kg

Machine curls:
20 reps (rest pause)

Geen bijzondere training. Weinig puf vandaag. Komende donderdag gelukkig weer Events training in Itteren!!! :cool:

Vrij goeie training toch? Jammer van die 110kg pushpress, pak je volgende keer wel ;)

lkkre PP!!:).. jammr van de fail!!:)...

ind, ziet er toch helemaal niet zo verkeerd uit

Waarom na die failure op de push press niet nog wat singles gedaan met 100?? En hoe diep zijn de front squats?

Je gaat zeker potten breken bij strongman, je hebt behoorlijk talent van wat ik heb gezien. Als de gym dicht is doe dan weer eens een oefening uit de oude Builder B catalogus namelijk Handstand push ups. Wil je ze moeilijker maken doe je handen op een 10 cm verhoging en dan zakken naar de grond. Is gewoon in mijn boek nog steeds een ongeevenaarde oef voor kracht in de schouders.

Waarom na die failure op de push press niet nog wat singles gedaan met 100?? En hoe diep zijn de front squats?

Had gekund, maar ik wilde zo snel mogelijk iets anders gaan doen ivm de failure op 110.. M'n frontsquats zijn altijd full.

Je gaat zeker potten breken bij strongman, je hebt behoorlijk talent van wat ik heb gezien. Als de gym dicht is doe dan weer eens een oefening uit de oude Builder B catalogus namelijk Handstand push ups. Wil je ze moeilijker maken doe je handen op een 10 cm verhoging en dan zakken naar de grond. Is gewoon in mijn boek nog steeds een ongeevenaarde oefening voor kracht in de schouders.

Thanks buddy! Ja, die handstand pushups zijn idd behoorlijk heavy, misschien maar weer eens proberen..

Niet teveel tips geven die Sossa, straks wordt hij te sterk...:D

Hoe doe je handstand pushups als je geen handstand kunt? :P

iemand vrage nje op te vangen thenose, we moeten ze op de judo doen, haal er net 5 ofsow:roflol:

Vandaag: Strongman Itteren

vandaag weer eens in Itteren bij elkaar gekomen om bij Henk flink te knallen. We waren met 6 man totaal, waaronder onze eigen 'Powerblade' die ook voor de eerste keer kwam kijken. Henk had wederom weer iets leuks voor ons in petto..

Deadlifts:
warm up
2 x 180 kg
1 x 200 kg
1 x 220 kg
F x 245 kg (heel close.. Kreeg m een stuk over m'n knieen, alleen niet uitgelocked..)

Stone press:
1x
3x

De steen woog zo'n 60-65 kg schat ik, maar de juiste balans vinden om m te pressen is heel lastig. Na 3x zat de juiste groove er niet meer in en moest ik m op de grond laten donderen. Onze Powerblade drukte er flink wat reps uit, heel netjes!

Boom:
5 x 52 kg
5 x 62 kg
5 x 72 kg
1 x 82 kg
1 x 92 kg
F x 102 kg (wel uitgedrukt, maar eventjes op het koppie laten rusten..)
1 x 102 kg niet makkelijk, maar kreeg m uiteindelijk wel!

Helaas geen pr op de boom, de 107 of 110 kg zat er vandaag echt niet in..

Husafell Stone:
20m, 150 kg PR!!!!
15 m, 150 kg

Eindelijk kreeg ik deze rotzak van 150 kg over een degelijke afstand gedragen. Doordat we een verhoging hadden gebruikt van 2 houten blokken plus een biervat, konden we de steen vrij hoog uit liften en hoog op de borst dragen. De steen is zo breed en dik dat je je handen niet kan aanraken als je hem vastgrijpt. Het is dus echt een verdomd lastige maaskei om te dragen en hij heeft absoluut geen schildachtige vorm. Zodra je het kreng op je borst hebt liggen, drukt hij gelijk de lucht uit je longen, dus qua uithouding is het ook nog eens enorm zwaar. Simon en Henk waren hierbij weer de masters, want zij kregen hem de 2de keer voor 25m gedragen!! Daarna heeft Henk, Simon en Powerblade het nog voor elkaar gekregen om de steen van de grond te rapen en op de verhoging te smijten. Dit was voor mij echter iets teveel van het goede. Bij een poging hiermee schoot me zo'n kramp in m'n kuit dat ik dit niet meer voor elkaar kreeg.

Atlas Stones: (hoogte 110 cm)
1 x 105 kg
1 x 120 kg
F x 150 kg kreeg m op m'n schoot gelift en kwam ermee half omhoog, maar niet hoog genoeg.. Dan nog maar eens een poging..
1 x 150 kg PR!!!! owned!! :D
2 x 120 kg bedoeling was 5 reps, maar ik vond het wel goed zo..

Daarna nog lekker wat gebabbeld met de heren, onder het genot van een paar biertjes.. Heerlijk!! Al met al toch weer een super training en het was leuk om Powerblade ook eens te zien zweten met de onderdelen..:D

kwam nog een filmpje tegen op Youtube van de Sterkste Man van Landsmeer 2007:

YouTube - Sterkste man van Landsmeer 2007

Leuk gemaakt iig. Bij de timbers zie je Robert, degene die 3de werd lopen en mij zie je tijdens de truckpull.

Terug
Naar boven