AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Mooie doelen Ruben, een lange termijnplanning is altijd goed met een niet te overdreven doelstellingen. Als natural ga je misschien langzamer vooruit in kracht maar ik ben ook van mening dat de kracht die je wint ook minder snel zult verliezen in de zin van terugval wanneer je bijv. lang niet kunt trainen in vergelijking met niet naturals.

Ik denk dat je als natural zijnde ook vooral moet letten op voldoende rust op de juiste tijdne, alhoewel ik daar zelf ook moeite mee heb. Vreemde is dat het soms wel echt positief effec tkan hebben op je kracht.

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag:

van horen was er een nieuwe, mooie gym in Roermond 'Fit All Day', dus ben ik eens een kijkje gaan nemen. Ik had gehoopt op een moderne gym, maar waar je ook goed kan squatten, deadliften etc.

Wat had ik het weer mis. Weer zo'n verdomd healthcenter, waar je geen magnesium mag gebruiken, niet genoeg schijven en halters tot 22 kg.. :(

Ik schaam me diep dat ik vandaag mijn good old hardcore gym in de steek heb gelaten. De volgende keer dus weer gewoon terug naar mijn vertrouwde hol, waar de klimop naar binnen groeit, maar waar je wel 300 kg kan liften, magnesium kan rondstrooien en met halters mag smijten.. :D

Squats:
12 x 70 kg
5 x 120 kg
3 x 150 kg
2 x 170 kg
2 x 180 kg (3de rep zat er zeker in, alleen geen degelijke spotters)

Nou, een squatrek hadden ze nog net, maar niet genoeg schijven om 220+ aan de stang te hangen.

MP:
8 x 50 kg
5 x 60 kg
5 x 70 kg

hierna had ik echt geen zin meer om nog verder te trainen in dat zielige healthcenter, dus auto gepakt en naar huis gegaan.

Thuis gekomen mezelf opgepakt en nog wat getraind om het goed te maken:

Husafell Stone:
25 m x 85 kg PR
20 m x 90 kg PR (heavy)
30 m x 75 kg

een 90 kg steen is echt verdomd zwaar. Had mijn 75 kg steen verzwaard met 3 schijfjes van 5 kg die ik met 2 kettingkjes over de steen heb gedraaid. Bleef goed zitten, dus mogelijkheid om eventueel te verzwaren tot zo'n 100-110 kg..
Het dragen was op zicht nog niet zo'n probleem, maar conditioneel is het aardig zwaar en je onderrug verzuurt heel snel.

Stone curls:
3 x 10 x 45 kg steen

Touw om 45 kg steen gebonden en dan als rope curls uitvoeren.. :D

Zo, toch nog m'n training goed kunnen afsluiten!!

En toen je de naam "Fit all day" (klinkt als: Fit for gay) hoorde gingen er nog geen alarmbellen rinkelen bij jou? :rolleyes::D

Nou ja, het is je vergeven....iedereen maakt wel eens een foutje ;)

Lekkere training trouwens!

haha redelijke trianing bro:D

Je hebt het allemaal precies verwoordt zoals ik zelf ook altijd probeer uit te dragen. Onze doelen en visie is eender en het is fijn dat er meer mensen zijn die laten zien wat er mogelijk is door hard werken en veel discipline. Ga zo door Ruben, we zien elkaar zoiezo volgend jaar een keer tijdens een B.

Je hebt het allemaal precies verwoordt zoals ik zelf ook altijd probeer uit te dragen. Onze doelen en visie is eender en het is fijn dat er meer mensen zijn die laten zien wat er mogelijk is door hard werken en veel discipline. Ga zo door Ruben, we zien elkaar zoiezo volgend jaar een keer tijdens een B.

Mooi, dan drinken we ons daarna een biertje samen!!

****ing healthcenters altijd. Werd je zeker ook genoeg aangestaard door van die rare gasten en afkeurend bekeken door de fitness instructeurs omdat je geen 3x12 reps maakte?

Met de nodige creativiteit er toch nog een behoorlijke training van gemaakt.

MP moet echt beter, je doet EEN werkset op 70kg, voor iemand met jouw bench moet je echt richting 90 voor reps gaan.

Met dit volume op mp wordt het niks.

Ja Ruben....laten we het weer eens over je MP hebben. Het is al weer zo lang geleden. :D

Vandaag: backyard workout..

Husafell Stone:
20m x 75 kg
20m x 100 kg (steen + 25 kg zak zand) PR
15m x 110 kg (steen + zak + 2 schijfjes van 5) PR

I love this event.. :D
Wat een heerlijk gevoel om 100+ te omhelzen en mee te lopen..
Had hier wel enige assistentie nodig van mijn broer. Ik moest namelijk eerst de 75 kg steen zercher deadliften zeg maar, en dan hoog op de borst gooien. Daarna kon m'n broer de 25 kg zandzak erbovenop gooien.. :D

Stone lift:
5 x 45 kg steen
5 x 55 kg steen
F x 75 kg steen :(
F x 75 kg steen

Steen cleanen en dan pressen. Omdat het maaskei stenen zijn, is de vorm en balans van deze stenen erg lastig. De ene kant weegt meer dan de ander. Overigens kreeg ik de 75 kg steen wel makkelijk gecleaned tot op borst hoogte. Kreeg m zelfs 20 cm gepressed, maar verder lukte niet, vanwege de onmogelijke balans..

Hammer Curl:
12 x 22 kg
10 x 32 kg
8 x 32 kg
12 x 22 kg

zeer strikt, cross body zeg maar, waarbij alleen de onderarm beweegt.

Dumbbell Extension:
12 x 22 kg
12 x 32 kg
12 x 32 kg
10 x 32 kg

met één dumbbell en beide armen achter het hoofd laten zakken..

Zo, dat was m weer. Vrij korte, maar effectieve training. Doel is om het onderdeel Husafell Stone als één van m'n sterkere onderdelen te maken. Zowiezo omdat het tillen en dragen van een steen een oeroude traditie is om als man je kracht en mannelijkheid te tonen.. :P
Verder natuurlijk omdat ik over een tijdje die verdomde 150 kg wegende rotkei van Henk meters ver wil dragen.. :D

Mooie traditie die stone.
Bij mij ligt er al een tijdje een kei van 115kg te wachten om gedragen te worden.
Ben aan het wachten tot dat :shoot: bedrijf achter mijn huis weg is, zodat niet meer de godganse dag de oprit helemaal dichtgeparkeerd staat en ik ruimte heb om met dat ding te lopen, over een maandje is het zover, dan verhokken ze en heb ik weer rust.

Het is goed om van een lange termijn uit te gaan, ik heb in de klimsport die ik heb gedaan een aantal jonge gasten naar de kloten zien gaan omdat ze veel te snel te veel wilden en hun pezen en gewrichten niet de tijd kregen om zich aan te passen, vooral die van de vingers.
Eentje is zo met zijn werk als stoffeerder moeten stoppen omdat ie geen leer meer om een bankstel kon trekken.

In de krachtsport is dat ook een gegeven, jonge gasten die al na een jaar trainen naar de gear grijpen en dan 3 of 4 jaar later met kappote knieën of rug zitten omdat het veel te snel ging.
Train je daarentegen de eerste 4-5 jaar naturel dan zijn je pezen en banden er aan gewend om dan een stap zwaarder te kunnen gaan.

@Powerblade: klopt, je spieren groeien sneller als je pezen. als je spier een gewicht aan kan wil niet meteen zeggen dat je pees er ook klaar voor is. ga je te snel dan kan je er last van krijgen. pezen hebben dus inderdaad wat meer tijd nodig dan spieren.

@Powerblade: klopt, je spieren groeien sneller als je pezen. als je spier een gewicht aan kan wil niet meteen zeggen dat je pees er ook klaar voor is. ga je te snel dan kan je er last van krijgen. pezen hebben dus inderdaad wat meer tijd nodig dan spieren.

200-500 dagen om precies te zijn (halwaardetijd van de collagene vezels in het bindweefsel van de pees). ;)
Bij zeer sportieve mensen dus richting de 200 dagen.

Klopt allemaal, daarom ook dat bij juicers de meeste blessures voorkomen.

@Tom: Een 115 kg steen is echt wel heavy om te dragen hoor! Ik weet zeker dat je er veel plezier aan zult hebben!! Ik moet eigenlijk ook weer maar eens op zoek naar een nieuwe Husafell Stone van rond de 125-140 kg..

Terug
Naar boven