AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Vanwege de constante spanning bij cable flyes... :o :D
Zit wel wat in maar zelf heb ik mer een voorkeur voor dumbbells omdat ik het gevoel heb dat ik daar meer kracht bij nodig heb. Komt ook doordat er een link is met de highland games voor het gewicht vergooien dus voor mij is vooral de aanzet van de beweging erg belangrijk.

Alle Strongman en Highlanders aan de (cable)FLYES :eek::D

• Topic Starter Topic Starter
Met ownen bedoelde ik ook soepele setjes draaien met 200 he ;) Niet een max effort poging.

aah, oke, dat zou relaxed zijn idd.

Thx!

Dat boek staat op mijn wish list. Weet mij te zeggen hoe het is Ruben, ben benieuwd.

Heb al een goede 100 blz af en ik kan dit boek zeker aanraden voor mensen die interesse hebben in Strongman. Er staan alle mogelijke onderdelen beschreven en tips hoe je ze het beste kan uitvoeren. Verder worden er ook oefeningen in de gym beschreven die bijdragen aan het verbeteren/trainen van onderdelen. Verder ook veel foto's van bekende strongman in actie.

gaat lekker die squats man !! :thumb:

Thx!!

Events training:

Sled pull; hand-over-hand:

150 kg; 15m
205 kg; 3m - 180 kg; 5m - 125 kg; 7m
150 kg; 15m

Sled Drag:

150 kg; 15m
150 kg; 15m

Alles thuis uitgevoerd. De sled bestond uit een stevige zak waarin zich 2 zandzakken van 25 kg bevonden. Daarop kon dan een steen van 75 kg, een steen van 55 kg en nog een zak van 25 kg bovenop worden gegooid. Max 205 kg dus. Aan deze 'sled' had ik een stevig medium-dik scheepstouw vastgemaakt van zo'n 16m.

Bij de hand-over-hand ging ik in de opening van de tuindeur zitten, waarbij ik m'n voeten tegen de deurposten kon afzetten. De sled had ik eerst 15m de tuin in gesleept, daarna het touw strakgetrokken, op m'n plaats en hijsen maar. Omdat de sled over het natte gras moest worden getrokken, was het dood gewicht van de sled behoorlijk zwaar. De 205 kg was zó ontzettend zwaar, dat ik deze maar 3m getrokken kreeg. Daarna opgestaan, wat gewicht eraf gegooid en weer verder gegaan. Omdat je verder ook een sled trekt, ipv een rollende truck, moet je telkens weer een dood gewicht van de plaats trekken en dat is echt heavy, maar wel leuk!! :D

De sled drag gewoon achterwaarts over het gras getrokken en het touw als handvat zeg maar. M'n handen staan overigens nu wel in de fik, heerlijk. :)

Morgen ga ik effe langs een autogarage om een oude autoband af te halen. Dat lijkt me als sled nog makkelijker namelijk.

Creatief en goed bezig Ruben.

thx gijs!!

lekkere training.

lkkr man!!:D ennuh ja waarom geen sled curls:P haha:D

Mooie sled training!
Jammer dat zaterdag niet lukt, maar wellicht bij Henk next time.
Wanneer is de volgende training bij Henk?

Mooie sled training!
Jammer dat zaterdag niet lukt, maar wellicht bij Henk next time.
Wanneer is de volgende training bij Henk?

Volgende week donderdag vanaf 19.30u!!

Thx verder. Heb nu m'n sled geperfectioneerd. Ben even langs de autogarage langs geweest om een oude band mee te nemen. Heb dus nu een tire sled. De band is groot genoeg om er genoeg zandzakken en stenen in te fl*kkeren!!

Ben benieuwd hoelang jouw grasveld het gaat houden. ;)

Vandaag: events training

Omdat de gym dicht was vandaag, toch maar weer thuis getraind. IK had ondertussen gelukkig m'n sled al gepimped en hij was helemaal klaar om flink mee gesleept te worden. In het midden van de autoband had ik een gat geboord, waardoor ik een dikke schroef met lus heb gedraaid. Aan de achterkant vastgedraaid met bout en metalen plaatje.

Husafell Stone:

75 kg, 20m
100 kg, 20m

Sled pull; hand-over-hand:

125 kg, 12m
150 kg, 12m

meer dan genoeg gewicht. De 150 kg voelde superzwaar, mede omdat nu de rubberen band over het asfalt getrokken moest worden en dus ontzettend veel wrijving.
Verder had ik al eerder in de middag een aantal series getrokken met 125 kg om de nieuwe tire sled uit te testen.

Sled Drag:

150 kg, 25m
75 kg, 12m

Pullups:

10x
8x

Dumbbell Extensions:

15 x 22 kg
12 x 32 kg
12 x 32 kg

Done!

De sled pulls met 150 kg waren in feite pr's, omdat ik nu als sled een autoband heb gebruikt en dit weer heel anders was qua weerstand. In ieder geval werkt het perfect en ben ik blij dat ik nu m'n eigen sled heb!!

Laatst bewerkt:
gaat lrkkr daar:D:D

:roflol:

Rode kaart! Quote verkloten!
Machtsmisbruik dit! :P

Terug
Naar boven