AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

idd die training zorgt alleen voor spierafbraak en op lange termijn tot overtraining....

Nounou
Die training ziet er heftig uit :D

idd die training zorgt alleen voor spierafbraak en op lange termijn tot overtraining....

:rolleyes: dacht dat het duidelijk was dat ik dit ironisch bedoelde nav die gasten die denken dat je absoluut in 45min de gym weer moet uit zijn. Want wie goed wil worden in strongman zorgt er maar beter voor dat hij dergelijke trainingen aankan. Maar toch bedankt voor de karma :D

:rolleyes: dacht dat het duidelijk was dat ik dit ironisch bedoelde nav die gasten die denken dat je absoluut in 45min de gym weer moet uit zijn. Want wie goed wil worden in strongman zorgt er maar beter voor dat hij dergelijke trainingen aankan. Maar toch bedankt voor de karma :D

Zou je denken dat je dat ironisch bedoelt...pffff :rolleyes:;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.267
Vandaag: strongman/gym training in Brunssum:

vandaag na het werk effe langs bij de sportschool van Jules, waar we rond 21.30u zijn begonnen aan een heerlijke training.

Axle clean and press:
... x axle (30 kg)
2 x 5 x 50 kg
3 x 70 kg
2 x 80 kg
1 x 90 kg
1 x 100 kg PR!! vanaf hier clean alla Savickas
F x 110 kg
F x 110 kg net niet, jammer..

Niet misselijk, zo'n 50mm Axle. Jules had trouwens ook 100 hier. Super!

Log cleans:
5 x 52 kg
3 x 72 kg
3 x 92 kg
2 x 112 kg PR
1 x 122 kg PR
1 x 132 kg PR pfffff, erg heavy.
3 x 112 kg PR
daarna nog 1 clean en 8 presses met 70 kg.

bij 132 kg was het snakken naar adem, met die boom op je borst. Zwart voor de ogen..

Timber walk:
70 kg, 20m
100 kg, 20m
120 kg, 6,5m PR
100 kg, 20m

De 120 kg was aardig zwaar, maar ik had er meer mee kunnen lopen als ik m niet eerst hoefde te deadliften. Jules gebruikt namelijk Triceps-bar's als timbers waar je schijven op moet pleuren. De lockout is net 5cm hoger als een regular deadlift, dus 240 kg eerst deadliften vermoeid nogal. Maar natuurlijk beter dan niks! Verder moeite met lucht nemen bij -4 Celsius.

Log curls:
8 x 52 kg
8 x 62 kg

BB curls:
8 x 60 kg
6 x 70 kg
20 x 40 kg

En toen was het 0.00u ongeveer en hadden we er dik 2 uur opzitten. Natuurlijk niet goed zolang trainen vanwege het cortisolgehalte, dus angstig hebben we maar snel een flinke shake gedronken en snelle suikers genomen om te profiteren van 'the anabolic window'...

Jules, bedankt kerel voor je gastvrijheid, was weer een lekkere training en erg gezellig!

Sterke training weer!

Goeie training, ivm die timbers troost je :p Waar ik train ( bij jimmy laureys ) zijn de 100 en 130kg ****ing laag haha. Es fotootje zoeken van die ondingen :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

laag :|

mooi kruisje snoob
mooie training ruben

Vette training! Is die axle toevallig gelagerd? Heb zelf ook een fatbar, zonder lagers en is daardoor behoorlijk belastend voor de polsen bij het cleanen.

Waarom liep je maar 20m bij de farmers?

nu niet meer :)

• #1.275
Vette training! Is die axle toevallig gelagerd? Heb zelf ook een fatbar, zonder lagers en is daardoor behoorlijk belastend voor de polsen bij het cleanen.

Waarom liep je maar 20m bij de farmers?

De Axle is niet gelagerd. Dus het maakt het idd best lastig. Waarom liep ik maar 20m bij farmers? Waarom niet? Wilde zowiezo m'n energie sparen om met de 120 kg te lopen.

Goeie training, ivm die timbers troost je :p Waar ik train ( bij jimmy laureys ) zijn de 100 en 130kg ****ing laag haha. Es fotootje zoeken van die ondingen :)

Gezien de foto zijn ze idd ook best laag om uit te tillen, maar die van Jules zijn nog iets lager denk ik. Verder bestaan de timbers bij Jules niet uit één stuk (wat makkelijker is), maar zijn het tricepsstangen met een 50mm uiteinde aan beiden kanten, waar we schijven op gooien. Ook best lastig mee te lopen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #1.276
Vandaag: backyard

Husafell Stone:
75 kg, 20m
100 kg, 40m
75 kg, 40m

de natheid van de steen (sneeuw) en de kou (steen voelde als een stuk ijs) maakte het er niet makkelijk op om ermee te lopen. Steen moest trouwens eerst van de grond gelift worden tot borsthoogte om er vervolgens mee te lopen. Geen riem gebruikt en ook geen magnesium.

Skullcrushers:
20 x 30 kg
12 x 40 kg
20 x 30 kg

meer als recovery.

Hammer curls:
20 x 22 kg

idem.

lekker bezig, 100k steen is niet klein!

• #1.279
Vandaag: Brunssum gym

vandaag weer eens langs geweest bij Jules voor een lekkere training.

Rack pulls (net boven knie):
warm up
2 x 220 kg
1 x 240 kg
1 x 260 kg
1 x 280 kg
1 x 300 kg PR

Wel eens eerder 310 getrokken, maar dat was iets hoger dan nu. Dus 300 is vanaf deze hoogte een pr.

One Arm DB Press:
8 x 30 kg (strikt)
3 x 36 kg (strikt)
10 x 44 kg (rechts) PR
6 x 44 kg (links) PR
5 x 44 kg (rechts)
5 x 44 kg (links)

Als het goed is heeft Jules volgende week een 50 kg massieve Thomas Inch Dumbbell klaar.. Kunnen we daar wat mee stoeien. Als dat makkelijk gaat, dan last ie er 2 schijfjes op zodat ie 60 kg weegt.

Hammer Strength Machine Rows:
10 x 40 kg
10 x 80 kg
10 x 120 kg
10 x 140 kg nice pump..

ss. with Incline Bench:
12 x 60 kg
5 x 100 kg
2 x 120 kg
8 x 100 kg pr?

Bullbar Pulldowns:
8 x 80 kg
8 x 90 kg
8 x 100 kg

Cable Pose curls: :D
12 x 25 kg
10 x 35 kg
10 x 45 kg best heavy..
10 x 25 kg

Pushdowns:
15 x 50 kg
15 x 70 kg
15 x 85 kg
15 x 100 kg

Panatta Machine curls:
10 x 30 kg
10 x 40 kg

Dat was het dan. Heerlijk getraind, zo'n dikke 2 uur. Nog even de pumped guns opgemeten en een dikke 48 cm. :D
Daarna nog eventjes een heerlijke shake gedronken met Jules, wat gebabbeld en nog eventjes een ice-pack in m'n nek gelegd, want al het bloed zat in m'n bi's, waardoor ik wat misselijk werd. :roflol:
Verder met Jules nog even wat gekletst over wedstrijden en het is bijna zeker dat 'De Sterkste Man van Limburg' terug gaat komen. Wanneer is nog niet zeker, maar als het niet in 2008 is, dan wel in 2009.. Toch Jules? :D

All machines n curls, HAWDCOAAHH!!!

Een inch dumbbell is wel serieus erg vet.

Terug
Naar boven