MuscleMeat

Ron501 Bigger legs Log (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik doe wat goed voelt en ik heb dat voelen echt wel moeten leren hoor.
En ik probeer ook wel wat andere zeggen. Dus ook wat jij aangeeft lees, onderzoek, bekijk ik en probeer dat echt wel uit. ;)
Dat is wat mij betreft de kracht van dit medium. Leren door te luisteren en te proberen.
Aan de andere kant, iets wat voor persoon A werkt hoeft niet voor persoon B te werken. Anders liepen we allemaal wel als monsters rond. :thumbs:
Hier kan ik me wel in vinden. Wat dat betreft train ik dus ook op gevoel.

Ik doe sommige oefeningen soms wat raar, maar ze voelen wel goed en dat is wat telt!:thumbs:

Ik lees eigenlijk zelden onderzoeken en gezeik over bayesian blabla. Phd of een interessante naam in de wereld zegt ook niet alles.. ;)
 
Hier kan ik me wel in vinden. Wat dat betreft train ik dus ook op gevoel.

Ik doe sommige oefeningen soms wat raar, maar ze voelen wel goed en dat is wat telt!:thumbs:

Ik lees eigenlijk zelden onderzoeken en gezeik over bayesian blabla. Phd of een interessante naam in de wereld zegt ook niet alles.. ;)
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Al dat gezemel over "ik weet het beter, want mijn broscience is onderbouwt met mijn studie" blablabla.
Laten we het dan eens zijn met de stelling 'bodybuilding is een zoektocht naar oefeningen en uitvoering wat voor jouw specifieke doel toereikend is'. :p :thumb:
 
Bodybuilding is zoeken naar een manier om goed in shape te komen.
Ik denk niet dat er 1 weg is maar meerdere wegen zijn om uiteindelijk je doel te bereiken. Er zijn mensen die al een goed fysiek hebben zonder er iets voor te hoeven doen, goede genen dus.
Ook blessure vrij zijn en je herstelvermogen is bepalend voor je groei.
Maar belangrijkste is ook je doorzettingsvermogen wat niet uit een potje te kopen is, die heb je of die heb je niet.
Iedereen die zijn doel op wat voor manier wil bereiken heeft mijn respect.
Ik filter alle info die ik lees en stippel een pad uit..soms neem ik een zijpad...maar uiteindelijk kom je toch weer uit op dat ene pad.....je pad naar je einddoel :)
 
Voor mij is het om die reden begonnen, inmiddels op een leeftijd gekomen dat het dé manier is om mobiel te blijven en voor longevity..!
Bij mij ook, maar ergens ben ik door gegaan. Allemaal de schuld van Ray die wilde me op het podium zetten. :fluit:
Of heb ik ergens onderweg ja gezegd en de planning aanvaard. Hmmmmm :thinking: ik weet het niet meer, :oud:
 
Zaterdag week 5 training 4
Spiergroep: Schouders
Gym: BodyFit Den Helder

Warmup shoulder machine 2 setjes 10+ reps met 30kg. Lekker diep en spanning behouden.
Seated dumbbell presses 10 reps. 1x12kg, 1x16kg, 1x20kg, 2x24kg.
Barbell front raises en bovenin 1 sec vasthouden, ook hier 10 reps. 1x15kg, 1x17,5kg, 1x20kg, 1x22,5kg en 1x 25kg
Side to front raises setjes van 10 reps. 2x8kg, 1x7kg, 1x6kg en 1x6kg+5kg
Unilateral hanging cable side raises 10 reps L+R. 1x5kg, 2x10kg, 1x15x5kg
Rope face pulls + rope chest pulls, 10+10 reps. 4x40kg
Reversed machine fly's 4x10x45kg

Ik wilde nog biceps doen maar was helemaal kapot.
Dan sloop je wat je hebt opgebouwd, das nie handy nie.
 
Zaterdag week 5 training 5
Spiergroep: Rug & Biceps
Gym: BigGYm Den Helder

Rug.
Free weight pulldown machine 2 setjes 50kg. Werksets 10x90kg, 2x10x110kg, 10x90kg.
Straight arm pulldown SS small grip cable rows 4 sets 10 reps 40kg SS 59kg.
Machine row unilateral 10x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 12x30kg
Rackpulls 10x100kg, 10x140kg, 8x160kg

Biceps
Machine culs 2x wu setjes 32kg. Werksets 10x32kg, 10x38kg, 10x42kg, 10x48kg
Seated db curls 10x8kg, 10x10kg, 10x12kg, 10x14kg
Bent over concentration curls 3 sets met 8kg dumbbell.
 
Wanneer krijg je een schema met een lager volume en hogere intensiteit?
 
Wanneer krijg je een schema met een lager volume en hogere intensiteit?
Geef eens wat voorbeelden met wat je bedoelt?
Bedoel je 5x5, 4x8, piramide ? Wat bedoel je precies.
 
Mi doe je routines die bij uitstek geschikt zijn voor gebruikers, maar minder voor natty's. Een prikkel tot hypertrofie is voldoende. Imo sloop je nu je spieren waardoor hypertrofie door gebrek aan voldoende herstel minimaal is.

Ik lees bv 15 werksets voor je rug. Volgens mij voer je dan de eerste sets niet met voldoende hoge intensiteit uit omdat je (in je achterhoofd) weet - en bewust of onbewust ook rekening houdt met het feit - dat er nog veel sets volgen. Idem voor de biceps, 11 werksets terwijl je de biceps ook al hebt aangesproken tijdens je rugtraining.

Wat ik bedoel met lager volume en hogere intensiteit is voor grote spiergroepen 7-9 werksets met 6-8 reps tot failure en voor de kleine spiergroepen 5-7 sets met 6-10 reps tot failure. Vooral gebruikmakend van compound oefeningen.

Ik ben gewoon benieuwd of je in de toekomst zo'n soort routine gaat toepassen omdat ik nieuwsgierig ben of dit je nog wat massa gaat opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Mi doe je routines die bij uitstek geschikt zijn voor gebruikers, maar minder voor natty's. Een prikkel tot hypertrofie is voldoende. Imo sloop je nu je spieren waardoor hypertrofie door gebrek aan voldoende herstel minimaal is.....
Hier heb je wel een punt denk ik. Aan de andere kant ik heb ook zat gegaind, dus dat brengt me dan weer de nodige angst om "te weinig" te doen.
En die angst zie ik natuurlijk zat in de gym's waar ik train. :dunno:
Maarja om zelf minder te doen is we ff een dingetje.

....Ik lees bv 15 werksets voor je rug. Volgens mij voer je dan de eerste sets niet met voldoende hoge intensiteit uit omdat je (in je achterhoofd) weet - en bewust of onbewust ook rekening houdt met het feit - dat er nog veel sets volgen. Idem voor de biceps, 11 werksets terwijl je de biceps ook al hebt aangesproken tijdens je rugtraining......
Na mijn warmup sets zijn alle sets van hoge intensiteit. Wel probeer ik de gewichten nog steeds te verhogen gedurende de set.
Wat dat betreft is het sparen misschien bedoelt. Maar ik spaar me niet hoor. Misschien is het ook wel durf hebben, gelijk je max pakken als je warm bent.
Ga ik zeker meenemen. :thumbs:

...Wat ik bedoel met lager volume en hogere intensiteit is voor grote spiergroepen 7-9 werksets met 6-8 reps tot failure en voor de kleine spiergroepen 5-7 sets met 6-10 reps tot failure. Vooral gebruikmakend van compound oefeningen.

Ik ben gewoon benieuwd of je in de toekomst zo'n soort routine gaat toepassen omdat ik nieuwsgierig ben of dit je nog wat massa gaat opleveren.
Ik heb altijd geleerd dat je tussen de 10-16 sets mag zitten voor grote spiergroepen. Benen en rug.
En tussen de 8-12 sets voor de rest. Behalve schouders voldoe ik aan dit principe.

Maar thanks voor je point of view. Ik moet ook maar eens van die vele oefeningen af.
Ik beloof niets hoor, wat dat betreft ben ik ook een gevoelsmens of gewoon doorsnee eigenwijs. :engel:
 
Ik pretendeer ook niet dat die 5-7/7-9 sets zaligmakend zijn, ‘t is maar een manier.

Christian Thibaudeau schrijft bijvoorbeeld in zijn ‘Black Book’ het volgende.

Stel dat je een mixed fiber type sporter bent dan adviseert hij 3 sets van 12 reps en dan 3-5 oefeningen, dus een totaal van 9-15 sets. 1 á 2x per week.

6B7BEE62-0B95-4264-BB85-0D8A2D5F7C74.jpeg

7E8F46D1-A4C1-4B71-B045-956FD1BC28F6.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik pretendeer ook niet dat die 5-7/7-9 sets heiligmakend zijn, ‘t is maar een manier.

Christian Thibaudeau schrijft bijvoorbeeld in zijn ‘Black Book’ het volgende.

Stel dat je een mixed fiber type sporter bent dan adviseert hij 3 sets van 12 reps en dan 3-5 oefeningen, dus een totaal van 9-15 sets. 1 á 2x per week.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Klinkt wel interessant om eens te onderzoeken. Thanks :thumbs:
 
Maandag week 6 training 1
Spiergroep: Benen
Gym: BigGYm Den Helder

Even wat anders en even de focus op kracht ipv op volume.
Ohhh ik heb Rehband Knee Support RX Camo 7 mm gekocht, werken top. Zal ook wel een gedeelte mind pleasing zijn. Ik durf wellicht meer.

Seated legcurls 4 setjes opbouwen naar werksets. Set 1 target 8-12 reps 10x66kg. Set 2 target 12-15 13x52kg ja ik weet het 13 is ongeluksgetal. :(
Hacksquats 4 setjes opwarmen naar werksets. Set 1 target 6-10 reps 10x50kg. Set 2 target 11-14 reps 9x70kg :scold:
Legpress 2 sets 15-20 reps. 1e set was te licht. 2e set wat ik als 1e set reken 15x200kg. Set 2 (of 3) 14x240kg. Killing
Legextensions 1 set 6x4 pauze 10 seconde. 6x4x72kg die laatste 2x4 was waanzinnig.
Adductor opwarmen naar werkset DS 56kg 15-12-10 reps
Abductor opwarmen naar werkset DS 56kg 12-8-8 reps.

Heerlijke training.
Tussendoor en aan het einde de quads en hams gerekt. Quads op de judo manier dus op je onderbenen zitten zeg maar. Hoe dat heet weet ik niet hoor hahaha
Maar de spanning was ondragelijk. Ik ga dit wel vaker doen wellicht dat mijn fascia hiermee wat ruimte krijgt.
 
Rekken, die hap :)
 
Woensdag week 6 training 2
Spiergroep: Borst & Triceps
Gym: BodyFit Den Helder

Borst.
Enkele stretch oefeningen ala Joe Bennett.
Incline db presses 2 sec negatief. 15x16kg, 12x20kg, 12x28kg, 10x32kg, 10x36kg, 7x40kg
Flat BP 10x60kg, 10x70kg, 5x80kg, 5x90kg
PeckDeck 12x49kg, 12x54kg, 12x59kg, 12x64kg, 12x69kg
Cable cross over 12x20kg, 12x22,5kg, 12x25kg, 10x30kg :fire:

Triceps.
Pushdown machine 15x65kg, 15x75kg, 12x85kg, 12x100kg
Straight bar pushdown 12x30kg, 12x35kg, 12x40kg, 12x45kg :fire:
Plate extensiosn behind the head set 10x20kg + 10x10kg. 4 sets.
 
Goeie bench Ron :) die anderen zeggen me niet zoveel :o
 
Mooie bench idd. 5x90kg, dat haal ik niet.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven