MuscleMeat

Ron501 Bigger legs Log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Goeie discussie hier, waar ik weinig aan toe te voegen heb. Ik heb wel altijd gevonden dat je bijzonder diep en kapot gaat met iedere training en vraag me af of je helemaal hersteld bent, laat staan dat dat gewenste stukje groei heeft plaatsgevonden, voor je weer met de volgende training begint.
Bij mij heeft Starx6673 ook al vaker op het belang van een trainingsintensiteit waarbij je voldoende herstelt gewezen, en het kwartje valt heel langzaam (ook een beetje eigenwijs en autistisch hier :o ).
 
Goeie discussie hier, waar ik weinig aan toe te voegen heb. Ik heb wel altijd gevonden dat je bijzonder diep en kapot gaat met iedere training en vraag me af of je helemaal hersteld bent, laat staan dat dat gewenste stukje groei heeft plaatsgevonden, voor je weer met de volgende training begint.
Bij mij heeft Starx6673 ook al vaker op het belang van een trainingsintensiteit waarbij je voldoende herstelt gewezen, en het kwartje valt heel langzaam (ook een beetje eigenwijs en autistisch hier :o ).

Tja wat een maatstaf voor herstel, dat is wel even een lastige vraag om te beantwoorden. :thinking:
Ik heb 4 maanden lang elke maandag dinsdag en woensdag borst en armen gedaan en dan elke training zwaar.
Daar heb ik voldoende spiergroei mee veroorzaakt. Dus ja dan is het belasten-herstellen een ander verhaal.:dunno:
Ik ken jongens uit het Simon Team die eens in de drie weken benen doen en al groeien als ze denken aan de komende been sessie.

En het verhaal wat werkt nu voor jou in het bijzonder is ook het lastige van deze BB sport.
Ik ga nu om de week een legsessie doen met Ray. Daar zetten we de puntjes op de i en van daaruit gaan we het bijsturen en verbeteren.

En ik vind het ook lastig om zomaar even over te stappen naar een totaal andere methodiek als ik er zelf niet in geloof.
Dat kost dus gewoon tijd. Ik moet alles nog op me in laten werken. Ik ga er wel komen hoor.
Neem de informatie die ik hier krijg zeker wel mee, maar niet gelijk de volgende training. Moet inzinken.
En ik lees me ook veel in op internet. Kijken wat een bepaalde methodiek brengt wat een andere methodiek niet geeft. ;)
 
ik denk dat Ray je meer dan vodoende kan helpen Ron
Al die bronnen op het web hmmm met n korreltje zout nemen.....
 
ik denk dat Ray je meer dan vodoende kan helpen Ron
Al die bronnen op het web hmmm met n korreltje zout nemen.....
Ik weet zeker dat Ray me verder brengt. Kijk wat er nu staat.
En internet afstruinen om te onderzoeken doe ik met een helder blik en de wetenschap dat het niet allemaal de waarheid is.
Ik ben zeker geen volgzaam type. Ik wil weten wat ik doen en waarom ik dat doe.

Mijn kennis van mijn eigen lijf is al groot en mijn kennis over de diverse methodieken en oefeningen is mogelijk nog groter.
Overigens is dit de grootste verdiensten van Ray.

Misschien dat ik over een tijdje mensen ga helpen tegen betaling. Krijg ik er iets voor terug :p
 
Tja wat een maatstaf voor herstel, dat is wel even een lastige vraag om te beantwoorden. :thinking:
Ik heb 4 maanden lang elke maandag dinsdag en woensdag borst en armen gedaan en dan elke training zwaar.
Daar heb ik voldoende spiergroei mee veroorzaakt. Dus ja dan is het belasten-herstellen een ander verhaal.:dunno:
Mijn maatstaf voor herstel is dat je spieren voldoende hersteld zijn om een volwaardige training aan te kunnen. Aangezien ik er vanuit mag gaan dat ook jij geen special snowflake bent zal "zwaar" in dit geval relatief zijn, zeker omdat je veelal op gevoel traint. Als ik 2/3 dagen achter elkaar echt zwaar ga lopen benchen etc. (hetzij op volume en/of op intensiteit) dan kan ik gerust stellen dat ik dag twee nog niet hersteld ben van dag 1 en dus geen optimale training kan neerzetten en op dag 3 zal het al helemaal niet veel soeps worden.

Werkcapaciteit kan je trainen, maar herstel is toch echt wel gebonden aan een aantal regels, hoe goed je je slaap en voeding ook op orde hebt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind je resultaten super (en dat weet je ook), maar als ik dit soort dingen lees dan vraag ik me af wat de gedachte er precies achter is om 3 dagen achter elkaar borst en armen te gaan doen. Dan heb ik persoonlijk het idee dat er heel misschien nog wel een stukje meer uit je trainingen te halen viel.
 
Mijn maatstaf voor herstel is dat je spieren voldoende hersteld zijn om een volwaardige training aan te kunnen. Aangezien ik er vanuit mag gaan dat ook jij geen special snowflake bent zal "zwaar" in dit geval relatief zijn, zeker omdat je veelal op gevoel traint. Als ik 2/3 dagen achter elkaar echt zwaar ga lopen benchen etc. (hetzij op volume en/of op intensiteit) dan kan ik gerust stellen dat ik dag twee nog niet hersteld ben van dag 1 en dus geen optimale training kan neerzetten en op dag 3 zal het al helemaal niet veel soeps worden.

Werkcapaciteit kan je trainen, maar herstel is toch echt wel gebonden aan een aantal regels, hoe goed je je slaap en voeding ook op orde hebt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind je resultaten super (en dat weet je ook), maar als ik dit soort dingen lees dan vraag ik me af wat de gedachte er precies achter is om 3 dagen achter elkaar borst en armen te gaan doen. Dan heb ik persoonlijk het idee dat er heel misschien nog wel een stukje meer uit je trainingen te halen viel.

Starx ik begrijp wat je bedoelt en dat voelde ook de eerst twee weken zo.
Maar het gekke was dat ik daarna zwaarder en harder kon trainen en de training van de dag ervoor mij niet in de weg stond.
Dan zou je kunnen concluderen dat ik dan nog zwaarder zou moeten trainen. Maar dan zijn de stappen net te groot om vooruitgang te boeken.

Het principe is oud en wordt met name door Frank Zane gebruikt in de opbouw fase van spiermassa en spierdichtheid.
Er is heel veel over te lezen en met name dat het niet goed zou zijn.
Theorie en praktijk zijn niet altijd hetzelfde. Ik voelde me er opperbest bij dus waarom dan niet gebruiken.

Ik zie het maar als één van de vele methodieken die je kan gebruiken om hypertrofie te bereiken.
Het lijkt dat ik veel switch maar de rode draad is altijd wel dezelfde, soms ligt de nadruk ergens anders op.
 
Ron,
Wat deed je dan aan sets en reps, op die 3 dagen borst en armen ?
Best wel interessant eigenlijk, om een keer te proberen.
 
Ron,
Wat deed je dan aan sets en reps, op die 3 dagen borst en armen ?
Best wel interessant eigenlijk, om een keer te proberen.
Kan het niet meer terughalen ik denk dat alles op mijn telefoon heeft gestaan.

Een compound chest oefening sets 4-5. WU 20 reps en daarna direct op werkgewicht 3x12 en afsluiten met een dropset. (BP, Incl BP, DB presses, incl db presses)
Machine chest press normaal of incline. 4x12 direct op werkgewicht
Fly's 4x12 direct op werkgewicht flat db, incl db, flat cable, incl cable

3 oefenigen biceps en triceps.
Beginnend met en zware volledige oefening. 1e WU set is 20 reps daarna 3x12 en afsluiten met DS. (bv barbell curls, triceps machine pushdown)
De andere twee oefeningen met db of cable. 4x12

Kan je het volgen.
 
Kan het niet meer terughalen ik denk dat alles op mijn telefoon heeft gestaan.

Een compound chest oefening sets 4-5. WU 20 reps en daarna direct op werkgewicht 3x12 en afsluiten met een dropset. (BP, Incl BP, DB presses, incl db presses)
Machine chest press normaal of incline. 4x12 direct op werkgewicht
Fly's 4x12 direct op werkgewicht flat db, incl db, flat cable, incl cable

3 oefenigen biceps en triceps.
Beginnend met en zware volledige oefening. 1e WU set is 20 reps daarna 3x12 en afsluiten met DS. (bv barbell curls, triceps machine pushdown)
De andere twee oefeningen met db of cable. 4x12

Kan je het volgen.

Ja, perfect uitgelegd, flink hoge intensiteit en volume dus.
Ik zal het eens gaan proberen, als ik uitgekeken ben op PHAT.

Succes kerel.
 
Starx ik begrijp wat je bedoelt en dat voelde ook de eerst twee weken zo.
Maar het gekke was dat ik daarna zwaarder en harder kon trainen en de training van de dag ervoor mij niet in de weg stond.
Dan zou je kunnen concluderen dat ik dan nog zwaarder zou moeten trainen. Maar dan zijn de stappen net te groot om vooruitgang te boeken.

Het principe is oud en wordt met name door Frank Zane gebruikt in de opbouw fase van spiermassa en spierdichtheid.
Er is heel veel over te lezen en met name dat het niet goed zou zijn.
Theorie en praktijk zijn niet altijd hetzelfde. Ik voelde me er opperbest bij dus waarom dan niet gebruiken.

Ik zie het maar als één van de vele methodieken die je kan gebruiken om hypertrofie te bereiken.
Het lijkt dat ik veel switch maar de rode draad is altijd wel dezelfde, soms ligt de nadruk ergens anders op.
Tja, ik hoor wat je zegt, maar je kunt zaken als MRV (het maximale volume waarvan je lichaam goed en tijdig kan herstellen) etc. niet zomaar uit het raam gooien. Het enige wat ik kan bedenken is dat je trainingen wel zwaar aanvoelden, maar nooit "maximaal" waren en er soms misschien zelfs onvoldoende relevant volume/intensiteit werd gebruikt. Natuurlijk treed er wel een mate van gewenning op, maar daardoor gaan je spieren niet miraculeus sneller herstellen en groeien.

Ik blijf het ook vreemd vinden om oude methoden van pro BB-ers aan de AAS als voorbeeld te nemen voor je eigen trainingen, die hebben nou eenmaal de neiging om niet optimaal te werken voor natties. Maar goed, hier denken we duidelijk verschillend over. :)

Als iemand die puur is geïnteresseerd in hypertrofie zijn de filmpjes en uitleg van Mike Israetel wel interessant:

mike israetel hypertrophy - Google zoeken
 
Ja, perfect uitgelegd, flink hoge intensiteit en volume dus.
Ik zal het eens gaan proberen, als ik uitgekeken ben op PHAT.

Succes kerel.

Thanks en een perfecte uitleg wil ik het niet noemen hahaha :p
Tja, ik hoor wat je zegt, maar je kunt zaken als MRV (het maximale volume waarvan je lichaam goed en tijdig kan herstellen) etc. niet zomaar uit het raam gooien. Het enige wat ik kan bedenken is dat je trainingen wel zwaar aanvoelden, maar nooit "maximaal" waren en er soms misschien zelfs onvoldoende relevant volume/intensiteit werd gebruikt. Natuurlijk treed er wel een mate van gewenning op, maar daardoor gaan je spieren niet miraculeus sneller herstellen en groeien.

Ik blijf het ook vreemd vinden om oude methoden van pro BB-ers aan de AAS als voorbeeld te nemen voor je eigen trainingen, die hebben nou eenmaal de neiging om niet optimaal te werken voor natties. Maar goed, hier denken we duidelijk verschillend over. :)

Als iemand die puur is geïnteresseerd in hypertrofie zijn de filmpjes en uitleg van Mike Israetel wel interessant:

mike israetel hypertrophy - Google zoeken

Deze methodiek geeft Frank af aan sporters die ZONDER AAS hun lijf willen perfectioneren.
Niet alles wat op internet wordt gepost is waar of onwaar, dus probeer ik het altijd maar uit en zie dan wel hoe het aanvoelt en wat het doet.
En dat we verschillen van mening is niet erg toch. Dat is juist de basis om verder te komen lijkt me. :thumbs:
 
Maandag week 9 training ??
Spiergroep: Benen met Jannes
Gym: BasicFit Den Helder

Liggende legcurls 3 setjes opwarmen tot werkset. 2 werksets 12 reps 50kg yeahhhh PR
Smithmachine squats 3 setjes opwarmen tot werkset. Werkset 6x120kg reps zwaar diep n langzaam zakken. Werkset 2 10-15 reps 100kg diep zakken pffff aan het einde een beetje rugpomp.
Legpress 2 sets opwarmen 12 platen en 14 platen. Werkset 14 platen 20 reps
Legextensions 1 werkset 6x4 reps 10 sec rust tussen de sets. 3-4 sec omhoog knijpen en 3-4 sec omlaag. 6xx4x25kg
Quadriceps stretchen 90 sec per been.
Abductor 1 set =20 reps 20 sec rust 10 reps 20 sec rust 9 reps. 54kg
Adductor 1 set =22 reps 20 sec rust 15 reps 20 sec rust 8 reps. 54kg
Hamstrings stretchen 90 sec per been en je voelt de lijnen erin trekken gewoon. :eek:
 
Mwah....

Van een ervaren rot als jou houd ik me toch aanbevolen hoor :o

Uhhhhh moet ik hier blij van worden of juist niet :thinking: "ervaren rot" klinkt als "ouwe lul" :roflol: :roflol:
Maar je bent welkom en we leren hier allemaal van discussie rondom mijn aanpak.
Altijd goed dat sporters vanuit een andere POV dit benaderen en hierop reageren. :thumbs:

Door deze discussie en het trainen met Jannes ga ik met Ray overleggen of een PPL methodiek een goede aanpak lijkt.
Ik heb in ieder geval tijd om dit uit te proberen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Kun je iig wel extra intensief benadrukken...
 
Dinsdag voetbal training van mijn zoon in het G-team.

Woensdag week 9 training pull
Spiergroep: Rug, achterkant schouders en biceps
Gym: BodyFit Den Helder

Rug.

Pulldown behind the neck brede grip 3x WU & 2x werksets 70kg 10x
Small grip cable row 1x WU & 2x werksets 80kg 10x
Pulldown brede grip 1x WU & 2x werksets 70kg 10x
Rack pulls 1x WU & 2x werksets 160kg 8x

Achterkant schouders
Rope face pulls 3x WU & 2x werksets 50kg 12x
Reversed fly’s 1x WU & 2x werksets 50kg 12x

Biceps
Barbell curls 3x WU & 2x werksets 45kg 10x
Incline bench db curls 1x WU & 2x werksets 14kg 10x
Spider curls 1x WU & 2x werksets 25kg 8x
 
Donderdag week 9 training push
Spiergroep: Borst, schouders en triceps
Gym: BasicFit Den Helder

Borst
Incline hammer strenght 3x WU & 2x werksets 60kg 10x
Chest press hammer strenght 1x WU & 2x werksets 80kg 10x
Incline db fly's 1x WU & 2x werksets 10x18kg, 10x20kg
Cable cross over 3x10x23kg(beide zijde)

Schouders
Schouder press machine 3x WU & 2x werksets 79kg 10x
Side raises 1x WU & 2x werksets 10x12kg, 10x14kg
Front raises 1x WU & 2x werksets 10x14kg, 8x16kg
Dumbbell presses 1x WU & 2x werksets 20kg 10x

Triceps
EZ-bar french presses 1x WU & 2x werksets 30kg 10x
Pushdown machine 1x WU & 2x werksets 79kg 10x
Cable pushdown straight bar 1x WU & 2x werksets 28kg 10x
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven