Fitness Seller

Ron501 Bigger legs Log (7 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ben jij de trainer?

Is het weer woensdag? :p
Mooie training, minder sets maar wel allemaal 10x ....
Nee ik ben die vervelende ouder die aan de kant staat te schreeuwen. :roflol:

En ik heb de woensdag verandert in donderdag. Ik heb een excuus, ouderdom :sad:
 
Nee ik ben die vervelende ouder die aan de kant staat te schreeuwen. :roflol:
Bij de G-tjes hoeft er echt niet geschreeuwd te worden, kunnen een hoop mensen nog wat van leren hoe je ook kan sporten puur voor het plezier.
En ik heb de woensdag verandert in donderdag. Ik heb een excuus, ouderdom :sad:
Ha ha, excuus geaccepteerd hoor :)
 
Vandaag twee jongens training en uitleg gegeven.
Enne dat vond ik best leuk om te doen hahaha
 
Vandaag twee jongens training en uitleg gegeven.
Enne dat vond ik best leuk om te doen hahaha
je moet wel alles voordoen hé Ron.....zoals het een goed instructeur betaamt ;)
 
je moet wel alles voordoen hé Ron.....zoals het een goed instructeur betaamt ;)

Nee voordoen is voor fitness instructeurs. :p Ik laat ze voelen wat het verschil is in uitvoering.
Dus ik laat ze aanklooien :dunno: met een WU set en geef dan kleine aanwijzingen en tab de spier die beoefend wordt op de plek waar je de actie hoort te liggen.
Door te tabben (of is het tappen) krijg je een prikkel in je hersenen die de bewuste spier extra contractie geeft. (hier zijn ook wel veel discussie over hoor)
Ik geef dus kleine verbeteringen in de houding en de spiercontrole i.c.m. ROM.
Er zijn ook wel zaken die ik voordoe bv straight arm pulldown om niet alleen de spanning op de onderrug te krijgen maar ook de lats in de oefening te laten werken en de triceps juist niet.

Misschien doe ik het wel helemaal niet goed hoor. Maar de mensen komen zelf naar me toe om te trainen.
En deze jongens kwamen speciaal van Texel af om begeleidt te worden.
En ik vraag hier niets voor, zo goed ben ik niet en ik heb zeker niet alle kennis.
Misschien ooit eens een cursus / opleiding volgen, die ruimte zit nu gebakken in mijn CAO. :thumbs:
 
Donderdag week 9 training Legs
Spiergroep: Quads, Hams, Kuiten
Gym: Beverly Gym Hoorn

Training door Ray. De bedoeling is 2x per maand onder zijn begeleiding benen te trainen.
Die poten moeten groter en daar ga ik een jaar (eigenlijk 1,5 jaar) voor uittrekken.

Opwarmen met 4-5 sets hamstrings.
Legextensions 5 sets 15 reps 2x30kg, 2x50kg & 1x70kg knijpen bovenin en niet bounchen. Elke rep geleidelijk naar volle rom en bovenin knijpen als een malle.
Smitmachine squats, voeten en knieën tegen elkaar aan. 5 sets 15 reps. 2x50kg, 2x70kg & 1xDS 70kg/50kg. En waggelen daarna.
Hacksquat machine, beentjes schouder breedte 10 tot 15 reps. 1x50kg, 2x80kg, 1x130kg fucking hell ik ben daar nog nooit geweest. :fire: :shake: :fire: :nut:
Unilateral legextensions 3 sets 15 reps. 3x10kg per kant. Alles brand, doet pijn, brand, met hulp bij de laatste reps is het alsof alles uit elkaar spat.
Seated caalfs raises 4 setjes 12-15 reps 55kg

Daarna strompelend, waggelend en met een belachelijke pomp naar de kleedkamer.
Douchen ging nog maar net, 25 minuten gedaan over douchen en omkleden, normaal 10 minuutjes. :dunno:
Een halfuur met mijn eten gedaan en daarna naar huis gereden. Ben nog kapot.
 
Aanpak blijft dus high reps?
 
Aanpak blijft dus high reps?
Ik denk in eerste instantie wel. Maar dit is all upto Ray.
Dus we gaan het wel zien. Ik heb je tips vastgelegd en er komt wel een moment om die in te plannen. ;)
 
Ik denk in eerste instantie wel. Maar dit is all upto Ray.
Dus we gaan het wel zien. Ik heb je tips vastgelegd en er komt wel een moment om die in te plannen. ;)

Imo wel apart omdat je al geruime tijd zo aan het trainen bent en niet het gewenste resultaat geeft.
 
Imo wel apart omdat je al geruime tijd zo aan het trainen bent en niet het gewenste resultaat geeft.
Ik moet wel zeggen dat deze training en de kleine aanpassingen meer druk geeft op mijn quadriceps.
Maar ik snap wat je bedoelt. Ik volg Ray omdat ik veel vertrouwen in hem heb.
Maar Ray is wel van het principe werkt het niet dan iets anders doen. Hij kijkt nu ook eerst hoe dit zich ontwikkeld.
Misschien ben ik gewoon te soft voor mezelf. :dunno:
 
Hey Ron, misschien helpt dit je? :)

De eerste 5 minuten gevolgt en klinkt goed en komt overeen met de training ethos van Ray. Moet zeggen dat dat veel vertrouwen geeft. Nu eerst ff eten, lijf gilt om koolhydraten. :p
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Hey Ron, misschien helpt dit je? :)


De eerste 5 minuten gevolgt en klinkt goed en komt overeen met de training ethos van Ray. Moet zeggen dat dat veel vertrouwen geeft. Nu eerst ff eten, lijf gilt om koolhydraten. :p
Goed filmpje! Er worden zo ongeveer alle tips en tricks in genoemd die er zijn om groei te stimuleren en overtraining te vermijden en in een redelijk logisch verband. Ik ga ook eens nadenken over het toepassen van die meso-cycles....
 
Goed filmpje! Er worden zo ongeveer alle tips en tricks in genoemd die er zijn om groei te stimuleren en overtraining te vermijden en in een redelijk logisch verband. Ik ga ook eens nadenken over het toepassen van die meso-cycles....
Ik heb dit ook helemaal gevolgd, vooral de nadruk op intensiteit en ROM is iets wat Ray mij ook voorschotelt.
Vandaar dat ik aangaf een softy te zijn. :p Volgens mij is dat ook wel een beetje bescherming tegen de pijn, waarvan je weet dat die noodzakelijk is om te groeien.

En let op alle negatievelingen van dit mooie forum. :grumble:
Ik heb gisteren voor het eerst ervaren wat een vette pomp in je quadriceps doet en hoe dat voelt. :dunno: :duh:
Ik heb werkelijk nog nooit zoveel spanning gevoelt na een oefening die duurde tot een uur na de training. :eek:
Ik weet absoluut zeker dat mijn benen gaan groeien. Het gevoel wat ik nu heb een dag later is ook wezenlijk anders.
En even voor de duidelijkheid ik ben echt geen watje met trainen. Tot nu toe is Jannes de enige die mijn standaard evenaart en zelfs overtreft, alle andere zijn allemaal afgehaakt met de meest zinloze smoesjes. :roflol:

Natty87 je aanwijzingen en tips gaan niet verloren hoor. Ik ga dat zeker oppakken.
 
Haha moet je zelf weten wat je er mee doet;) :P
 
Haha moet je zelf weten wat je er mee doet;) :P
Ja dat is zo, maar ik vind het zelf ook wel prettig als je wat tips strooit dat er dan een reactie op komt. ;)
Ik denk het te kunnen inpassen in mijn huidige trainingsregime als 2e legday.
Ray denk dat dit nodig is en kijkt nog naar mijn voorstel PPL.

Als ik meer weet post ik het hier. :thumbs:
 
Volgens mij is dat ook wel een beetje bescherming tegen de pijn, waarvan je weet dat die noodzakelijk is om te groeien.
Dat is het... wie groot wil worden moet pijn lijden. :whip:
Maar je hoeft dus maar bij 1 oefening zo diep te gaan, meest zal dit de high bar squat zijn, daar heb je meer aan dan 3 of 4 halfslachtige beenoefeningen achter elkaar, wat ook heel uitputtend is maar volgens Israetel niet zo effectief.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven