XXL Nutrition

Nieuws Rookverbod Nederlandse horeca van kracht

brute statistieken. vraag me alleen af hoe ze erop zijn gekomen.:rolleyes:

Verstokte rokers mogen zich dan gediscrimineerd voelen als ze buiten voor de deur van een restaurant in weer en wind van een sigaret moeten genieten, het steeds algemenere rookverbod heeft wel degelijk het gewenste effect op de volksgezondheid, zo bevestigt de Sunday Times. Want sinds vorig jaar juli ook in Engeland de sigaret werd verbannen, is het aantal mensen dat daar na een hartaanval naar de spoedafdeling van een ziekenhuis werd gebracht spectaculair gedaald.

41 procent lager
Dat blijkt duidelijk uit cijfers van een aantal ziekenhuizen in verschillende delen van het Verenigd Koninkrijk. Die geven namelijk aan dat in sommige gevallen het aantal patiënten dat met een infarct werd binnengebracht nu 41 procent lager ligt dan toen er nog onbeperkt gerookt mocht worden. Gemiddeld is er sprake van een daling met enkele tientallen procenten. Het aantal levensbedreigende hartaanvallen in de onderzochte ziekenhuizen bleek in de eerste negen maanden na het verbod met 1.384 te zijn gedaald.

Schotland en Ierland
Het Britse ministerie van Volksgezondheid noemde de gegevens "goed nieuws", maar waarschuwde dat het nog te vroeg is om algemene conclusies te trekken. Toch wordt in medische kringen aangenomen dat die cijfers zullen worden bevestigd wanneer de eerste officiële statistieken worden gepubliceerd, temeer omdat In Schotland en Ierland, waar al sinds 2006 niet meer mag worden gerookt op openbare plaatsen, er volgens de overheid een daling van respectievelijk 17 en 14 procent van het aantal zware hartaanvallen is geregistreerd.

Gestopt of minder blootgesteld
Dat het rookverbod, door de Britse Hartstichting beschreven als "het belangrijkste gezondheidsinitiatief van deze eeuw" zo'n grote invloed heeft, komt doordat een groter aantal mensen is gestopt met roken en dat anderen veel minder sterk dan vroeger worden blootgesteld aan de gevolgen van passief roken in besloten ruimtes. Onderzoek heeft al aangegeven dat iemand die een jaar is gestopt met roken, half zoveel kans maakt op een hartaanval dan een roker. (belga/bf)

Lijkt meer op een ruwe schatting, doch kan niemand ontkennen dat er levens gered worden. 1 leven is het al waard.

wat een klotezooi wordt dit bij ons op stratumseind, alle rokers gaan buiten staan opstraat en ik weet zeker dat er nu nog meer vechtpartijen zijn.

Wat zitten die mensen nou te ouwehoeren over buiten roken. Zint het je niet, dan stop je toch? ****ing falers.

Gewoon flink inroken voor je op stap gaat.

werd altijd misselijk van die rook :kots:

Ach het trekt allemaal wel bij.. ben al in verschillende landen geweest waar er een totale rookverbod geld in de horeca en mensen overleven het daar ook gewoon hoor.. aan het begin is het wennen maar daarna wordt het normaal.. mensen gaan dan buiten roken of in speciale ruimtes voor de rokers.. het grappige is dat het daar dan gezelliger is dan in de tent zelf..

Heb in Parijs nog kennis gemaakt met leuke dames tijdens het roken... had ik anders ook niet ontmoet hehehe

Ik ben een gezelligheidsroker en rook eigenlijk alléén als ik uitga en zeg niet dat niet rokers ongezellig zijn maar het is natuurlijk wel zo dat de meeste gezellige mensen gewoon roken.. ik weet niet of dat iets is van de natuur ofzo..

maargoed kan verder heel goed leven met het feit dat er een algehele horecaverbod is gekomen.. maar aan de andere kant.. zou ook weinig keus hebben zou ik daar niet mee kunnen leven..

Ach het trekt allemaal wel bij.. ben al in verschillende landen geweest waar er een totale rookverbod geld in de horeca en mensen overleven het daar ook gewoon hoor.. aan het begin is het wennen maar daarna wordt het normaal.. mensen gaan dan buiten roken of in speciale ruimtes voor de rokers.. het grappige is dat het daar dan gezelliger is dan in de tent zelf..

Heb in Parijs nog kennis gemaakt met leuke dames tijdens het roken... had ik anders ook niet ontmoet hehehe

Ik ben een gezelligheidsroker en rook eigenlijk alléén als ik uitga en zeg niet dat niet rokers ongezellig zijn maar het is natuurlijk wel zo dat de meeste gezellige mensen gewoon roken.. ik weet niet of dat iets is van de natuur ofzo..

maargoed kan verder heel goed leven met het feit dat er een algehele horecaverbod is gekomen.. maar aan de andere kant.. zou ook weinig keus hebben zou ik daar niet mee kunnen leven..

Meeloper, bang dat je er niet bijhoort ?

Meeloper, bang dat je er niet bijhoort ?

nee pannekoek.. heb geen minderwaardigheidscomplex net als jij.. ik vind het gewoon lekker als ik met een biertje zit of als ik lekker uit heb gegeten met vrienden om een sigarretje te roken.. in het dagelijks leven heb ik daar geen behoefte aan...

Niet iedereen is een grijze muis die maar alles kwakkeloos accepteerd wat hun wordt opgelegd... ook al is het maar uit princiepe..

Als je dan toch zo principieel bent, ga dan ook even de straat op voor de verhoging van de benzineprijzen, voedselprijzen, te lage straffen voor pedofielen, belastingverhogingen en marokkanenoverlast.

In 2006 konden in UK rond de 200 horecagelegenheden hun tent sluiten, in 2007 lag dat aantal, na het rookverbod, rond de 1400.

Mensen gaan nu buiten staan roken, die hun filters op de grond neer pleuren, waardoor er dus meer schoonmaakmannetjes moeten komen, wat ook weer geld kost.

Mensen gaan met hun dronken hoofd buiten staan, waardoor het geweld uiteraard zal toenemen aangezien voorbijgangers vaak genoeg wat naar hun hoofd geslingerd zullen krijgen.

Ook heel sneaky dat dit 1 juli is ingevoerd, nu valt het mensen nog wel mee, maar in de winter staat iedereen buiten te verkleumen, en die gaan dan echt wel stiekem gewoon hun peukie elders binnen roken.

Mij interesseerd het niet zo veel, ik zie alleen absoluut het nut er niet van in.

Lijkt me 1 groot bullshit.

Dat de meeste gezellige mensen roken, is indd bullshit.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben ook een gezelligheidsroker, ik rook nooit.

Het grappige is dat het altijd de stoppers, of de "gezelligheidsrokers" zijn die het meeste lopen te klagen op rokers.

Als je dan toch zo principieel bent, ga dan ook even de straat op voor de verhoging van de benzineprijzen, voedselprijzen, te lage straffen voor pedofielen, belastingverhogingen en marokkanenoverlast.

Ik ga ook niet de straat op tegen het rookverbod dus begrijp niet helemaal wat je nu eigenlijk wil zeggen.. ben overigens ook niet tegen de verhogingen van de benzineprijzen, voedselprijzen en het verhogen van belastingen by the way..

Dat de meeste gezellige mensen roken, is indd bullshit.

Echt waar jongens? is het echt niet zo? goh.. zat ik er toch al die jaren naast

Het grappige is dat het altijd de stoppers, of de "gezelligheidsrokers" zijn die het meeste lopen te klagen op rokers.

Welke gezelligheidsroker loopt te klagen dan over rokers?

Terug
Naar boven