MuscleMeat

Rutger's training log

• Topic Starter Topic Starter
Wat een kut training zeg

Deze trainingen zullen er ook tussen moeten zitten denk ik, maar wat un ****ed up training zeg... Alles voelde zwaar, kon vanochtend al met moeite me bed uit komen... Vervolgens toen ik wilde squatten, was ie bezet dus ben ik maar gaan Pressen, voelde erg zwaar en kreeg met moeite 3x5x 40 kg omhoog... Toen squatten, dit voelde ook al hardstikke zwaar en niet fijn, terwijl die normaal lekker voelt.. Hierna ben ik maar gaan rekken en Pull-ups en Sit-ups heb ik laten zitten... Toen sauna'tje, morgen hardlopen en dan maar hopen dat woensdag stukken beter gaat!

Overhead Press:
2x5x 10
1x5x 20
1x1x 30
3x5x 40

Back Squat:
2x5x 25 = Olymp. Bar.
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
5x5x 77,5 [+2.5]

Maandag Training

Front Squat:
2x5x 25 = Olymp. Bar.
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
3x3x 70 [+2.5]

Bench Press:
2x5x 0 = Normal. Bar.
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 50
3x5x 67 [+1] met hulp spotter

Bij alle 3 de setjes hulp van de spotter nodig, dus volgende week uiteraard zelfde gewicht houden en dan zien we hoe het gaat :wl:

Deadlift:
2x5x 25 = Olymp. Bar.
1x5x 65
1x1x 85
1x1x 105
1x5x 115 [+5]

Voelde heerlijk! Moest tussen de reps wel ff puffen en ademhalen maar voelde goed!

Dips:
15x
10x
5x

Weighted Sit-up: 3x15x 15

Al met al een prima training :D Het koste moeite om uit bed te komen en naar de sportschool te gaan maar het heeft geloond :cool:

De Groeten!!

volgende keer beter met de bench kerel;)
goed bezig verder rappie:D

Haarlemmer, goed bezig! Kom ik ook vandaan :) waar train je?
Misschien stomme vraag hoor maar wat moet ik hierbij denken ?: 1x1x 50, doe je 1 keer 1 herhaling van 50 of wat? Succes verder zal je log blijven checken!

Was trouwens niet maandag maar woensdag die training :rolleyes:

volgende keer beter met de bench kerel;)
goed bezig verder rappie:D

Tnx gasten :D

Haarlemmer, goed bezig! Kom ik ook vandaan :) waar train je?
Misschien stomme vraag hoor maar wat moet ik hierbij denken ?: 1x1x 50, doe je 1 keer 1 herhaling van 50 of wat? Succes verder zal je log blijven checken!

Ik train in santpoort en 1x1x 50 is één keer, één herhaling met 50 kg snappie?....

Zo na 1,5 week niets van mij gehoord te hebben, ben ik er weer! Heb 1,5 week niet getrained, dit omdat ik extra diensten heb gedraaid en nog 1 examen moest doen op een dag. Hierdoor is me voeding in de soep gelopen, waardoor ik niet vooruit te branden was.

Vandaag:

Na 20 minuten fietsen en het nodige rek- en strekwerk, was het powerrack nog steeds bezet door fanatieke bankdrukkers. Hierdoor kon ik nog steeds niet Squatten, dus ben ik maar gaan Overhead Pressen. Dit 3x5x 40 kg, niets bijzonders voelde prima. Toen kon ik eindelijk Squatten, maar was alle energie uit me vandaan, dus heb wel wat gesquat maar niets bijzonders. Ik hoop dat deze week me energie terug komt, want dit is compleet bagger!:mad: Misschien maar is iets nieuws proberen ofzo. Een 3-day split? Ik ga wel ff rondkijken of ik wat interessants vind. Ik houd jullie op de hoogte!

Tot snel, RAP

Back 2 The Basics

Vandaag ipv van krachttrainen, buiten lekker hardgelopen en daarna alles goed opgerekt. Ik ben gaan nadenken wat ik met mijn schema zal gaan doen, eerst dacht ik misschien een split.. Dat misschien later, maar nu eerst iets anders. Zoals het in de titel staat, back to the basics! En een kleine verandering, ik wil eigenlijk de Power Clean erin stoppen, maar ik kan geen gewichten laten vallen in de sportschool dus dat word de Hang Clean. Ook ga ik weer met workout A en B werken.

Workout A:

Back Squat 3x5
Bench Press 3x5
Hang Clean 5x3

Workout B:

Front Squat 3x3
Overhead Press 3x5
Deadlift 1x5

Ik ben het zat om aan te kloten en vanaf maandag gaan we aan de bak!

Vandaag ipv van krachttrainen, buiten lekker hardgelopen en daarna alles goed opgerekt. Ik ben gaan nadenken wat ik met mijn schema zal gaan doen, eerst dacht ik misschien een split.. Dat misschien later, maar nu eerst iets anders. Zoals het in de titel staat, back to the basics! En een kleine verandering, ik wil eigenlijk de Power Clean erin stoppen, maar ik kan geen gewichten laten vallen in de sportschool dus dat word de Hang Clean. Ook ga ik weer met workout A en B werken.

Workout A:

Back Squat 3x5
Bench Press 3x5
Hang Clean 5x3

Workout B:

Front Squat 3x3
Overhead Press 3x5
Deadlift 1x5

Ik ben het zat om aan te kloten en vanaf maandag gaan we aan de bak!

ik ga vanaf vandaag met bill starr programma verder,ga de powercleans vanavond voor t eerst doen:D(wordt feest):p
ben t aankloten ook zat..tijd om er tegen aan te knalle!!!!!
mazzzl rap;)

ik ga vanaf vandaag met bill starr programma verder,ga de powercleans vanavond voor t eerst doen:D(wordt feest):p
ben t aankloten ook zat..tijd om er tegen aan te knalle!!!!!
mazzzl rap;)

Geen gekloot meer :cool::wl:

IK heb een aantal doelen die ik wil bereiken of in ieder geval wil naderen!

• Deadlift 130 kg, Dit moet te halen zijn in een korte periode...
  • Bench Press 75 kg, Dit zal nog wel even duren, maar 70 kg wil ik snel halen.
  • Squat wil ik nou is de 100 kg bereiken..

Geen gekloot meer :cool::wl:

IK heb een aantal doelen die ik wil bereiken of in ieder geval wil naderen!

• Deadlift 130 kg, Dit moet te halen zijn in een korte periode...
  • Bench Press 75 kg, Dit zal nog wel even duren, maar 70 kg wil ik snel halen.
  • Squat wil ik nou is de 100 kg bereiken..

bench wil ik ook rond de 75 a 80 kg hebben als normaal trainingsgewicht.
deads heb ik al op 155 kg.
squat heb ik momenteel 120 kg parallel staan.

bench moet gewoon beter,de rest van de oefeningen heb ik niet veel moeite mee vreemd genoeg:D
we komen er wel!!;)

Zo daar zijn we weer!

Hier dan eindelijk weer is bericht, laatste periode lopen k*tten. Beetje ziek geweest, geen energie, slecht slaapritme, k*t eetpatroon oftewel compleet bagger.....

Vandaag weer voor het eerst getrained...

Back Squat: 3x5x 80
Overhead Press: 3x5x 42
Hang Clean: 1x3x 35, 2x3x 45

Hang Clean techniek moet ik nog even op werken, maar voorderest een lekkere training... ben nu kapot, moet helaas over een uurtje beginnen met werken tot 08.30 uur... maja daarna doe ik wel een coma slaapje ofzo

Zaterdag 12-04-2008

Front Squat:
2x5x 25 = ol. bar.
1x5x 35
1x5x 55
3x3x 72,5 kg [+2,5]

Heerlijk! De laatste rep van set 3 koste me erg veel moeite maar voor de rest ging ie lekker! 2,5 kg erbij in vergelijking met vorige keer dus niets te klagen!

Bench Press:
1x10x o = norm. bar.
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 50
3x5x 60 kg

Voelde heel erg zwaar aan, dus maar stukken lichter dan vorige keer gedaan... hoop dat ik nu per keer 2 kg erbij kan stoppen en dan over de 76 van vorige keer knallen!

Deadlift:
2x5x 25 = ol. bar.
1x5x 65
1x1x 95
1x1x 120
1x1x 115

Niet gelukt om 5x 120 te liften. Heb ook nog aardig wat spierpijn in de benen van vorige training. Denk dat na het FS-en me benen gewoon op waren want me benen kregen t gewicht gewoon niet meer omhoog. Het zou me nog wel gelukt zijn maar dan zou ik het met me rug gedaan hebben en dat is niet de bedoeling....

Sterke frontsquat hoor :thumb:

Mooie front squat!

Danku:D Ik vind de Frontsquat ook echt een hele lekkere oefening, het enige nadeel vind ik dat het ademen beetje lastig gaat :p Morgen weer trainen, heerlijk heb er zin in!

Op de planning staat:

• Back Squat
  • Overhead Press
  • Hang Clean

Verplaatsing log

Zo.. heb m'n log naar de gewichthef sectie laten verplaatsten. Dit omdat ik mezelf echt geen split zie doen enzo en vind juist de gewichthefoefeningen interessant:D Straks ga ik sporten, dus dan horen jullie t wel.

welcome to da big league rap :D

Dinsdag 15-04-2008

Back Squat:
2x5x 25 = ol. bar.
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
3x5x 82.5 [+2.5] PR!

Nieuwe PR woehoe:D, niet goed kunnen rekken e.d. van te voren. Omdat er een klasje aan het streetdancen ofzo was. Weet niet of het hierdoor komt of omdat ik gewoon aan het gewicht moet wennen, maar ik begon weer een beetje naar voren te leunen. Puntje om op te letten voor de volgende keer.

Overhead Press:
2x5x 0 = norm. bar.
1x5x 10
1x1x 20
1x1x 30
3x5x 44 [+2.5] PR!

Ook een nieuwe PR! Zie het nu pas haha. 1 kg meer dan de me vorige stall. :cool:

Hang Clean:
2x5x 20
1x5x 30
2x3x 40
2x3x 30

Nog steeds gefocust op de techniek. Ik merk wel dat als ik erachteraan gelijk een fullsquat maak dat me form beter is. Als ik dit niet doe dan als ik de bar opvang dan gaan me knieen vooruit. Wat ik wel nog lastig vind is de bar goed opvangen. Doet vaak nog zeer, omdat de bar op me sleutelbeen komt. Iemand ervaring mee?

Terug
Naar boven