XXL Nutrition

S4ndro's log

vroeg me eigenlijk af of jij hiervoor een sport beoefende. of is dit je eerste sport, waar je serieus mee aan de gang ging. want ik vind dat je echt sterk bent geworden in een zeer korte tijd.:)

• Topic Starter Topic Starter
vroeg me eigenlijk af of jij hiervoor een sport beoefende. of is dit je eerste sport, waar je serieus mee aan de gang ging. want ik vind dat je echt sterk bent geworden in een zeer korte tijd.:)
Ik snowboard veel maar dat zal het wel niet zijn..:p
Verder was ik tot vorig jaar keeper. Ik denk dat dat de reden is dat mijn squat zo sterk is. Als je naar de ballen moet springen heb je toch wat kracht in je benen (natuurlijk niet te vergelijken met de kracht die ik nu zal hebben). Ik denk dat dat een beetje meespeelt in mijn gains bij de squats. Voor de rest heb ik nooit echt een sport beoefend maar wel altijd graag gesport. Ik had wel wat aanleg om te sporten.

Ben nu aan het twijfelen of ik opnieuw een sport zou beoefenen. KT neemt voorlopig wel genoeg tijd in beslag, en heb ook niet echt een idee wat te doen.:p Dus als je ideeën hebt...:p

verder met krachtingen man, je hebt echt beestige kracht opgebouwd. en dat in zo'n korte tijd. misschien een keer een wedstrijd doen met powerliften. binnenkort is er een beginnerswedstrijd in papendal.(ik denk dat je het al gezien hebt) of misschien in een gym trainen misschien dat je het saai vind om altijd alleen zo op je kamer te trainen. maar wat jij in zo'n korte tijd hebt gedaan. is echt ziek man:)

ja ik wou graag meedoen aan die wedstrijd in papendal, maar is net iets te ver rijden. Ik had mij graag eens vergeleken met andere beginners. Ben wel trots op wat ik bereikt heb, alhoewel dat ik toch het gevoel heb dat ik er nog meer uit kan halen. Vooral mijn bench kan zeker nog 5 à 10kg omhoog.
En ja op mijn kamer trainen is niet altijd even gemakkelijk, moet mij soms echt wel dwingen om te trainen, misschien ook omdat ik voorlopig nog vakantie heb. Binnen 2weken begint de school opnieuw en zal ik misschien wat meer regelmaat hebben.:p Ik ben weg gegaan bij de gym waar ik was omdat hij onder de middag 2 à 3u toe was, en dat was meestal het uur dat ik wou trainen. Voorlopig doe ik nog even door thuis, heb net een nieuw bankje gekocht, en vind het uiteindelijk wel gemakkelijk. Juist het sociaal aspect mis ik een beetje.
En bedankt voor de complimenten..:D Heb zin om nu te trainen om toch die 135 op de squats te doen:p

---------- Post toegevoegd Wed 14 Sep 2011 om 22:09 ----------

jouw kracht is anders ook niet slecht hoor, zeker voor jouw leeftijd. Ik wordt er binnen 2weken 21, maar jij bent nog maar 16..

ja maar ik deed er ook wat langer over dan jou. ik denk trouwens dat jou max op de grote 3 echt hoog gaan liggen;)

wie weet..:p Ik blijf voorlopig gewoon mijn schema volgen, als ik overschakel zal ik misschien eens maxen. Heb mijn progressie denk ik wel voor een groot deel te danken aan stronglifts. Deed eerst een soort van BB fb met dumbbells waar ik niet op vooruit ging en ik squatte amper en met weinig gewicht. Na een halfjaar dan toch besloten om stronglifts uit te voeren en dat ging goed:D
Ben wel benieuwd naar je prestaties op die beginnerswedstrijd in papendal. Zal het hier wel ergens lezen waarschijnlijk.:p

zul je zeker lezen:D, en ik denk dat er ook geflimpt word dus komt in orde. je volgende schema is toch madcow?

ja mijn volgend is madcow. Ik ga nog even wachten om alles uit mijn bench te kunnen halen om over te schakelen en dan doe ik madcow. Misschien dat ik even een mengeling van madcow en stronglifts ga doen. Zodat ik squats wekelijks verhoog maar de bench nog even iedere training. Zie wel hoe het verloopt.

oke succes man, je bench is sterk:). ik denk dat daar een mooie 1 rpmax zal uitkomen, misschien wel 1x100. maar ik zou wel zo ver mogelijk gaan met die 2.5kg per week verhogen op de bp, en uiteindelijk als je vastloopt of gaat overstappen naar een andere schema dan een keer maxt.

Blijft hier inderdaad lekker lopen.
Binnen enkele daagjes komt mijn bestelling binnen en dan kan ik er ook terug in vliegen :cool:

Denk dat ik ook maar met jou schema (stronglifts 5x5) ga starten. Lijkt lekker te werken voor jou dus hoop op hetzelfde effect hier :D.

Hoelang doe je trouwens gemiddeld over een training?

Grtzz

oke succes man, je bench is sterk:). ik denk dat daar een mooie 1 rpmax zal uitkomen, misschien wel 1x100. maar ik zou wel zo ver mogelijk gaan met die 2.5kg per week verhogen op de bp, en uiteindelijk als je vastloopt of gaat overstappen naar een andere schema dan een keer maxt.
ik denk dat er meer dan 1x100 inzit, zal afwachten zijn:)

Blijft hier inderdaad lekker lopen.
Binnen enkele daagjes komt mijn bestelling binnen en dan kan ik er ook terug in vliegen :cool:

Denk dat ik ook maar met jou schema (stronglifts 5x5) ga starten. Lijkt lekker te werken voor jou dus hoop op hetzelfde effect hier :D.

Hoelang doe je trouwens gemiddeld over een training?

Grtzz
mijn eerste training duurde een halfuur, nog niet denk ik. Na een paar weken ging dat richting een uur, en nu doordat mijn warm-up van de squat al bijna een training op zich is duurt het een uur en een half max, meestal 1u15

Echt ziek:) respect. wou dat met mij zo goed ging:P mrgoed ik klim langzaam.
Weet je wat jij nog mist..
een lkkr trainingsnummer. of heb je mp3 in? niet opgevallen.
Sommige nummers helpen je nog weleens bij een laatste rep xd

ik train meestal in stilte, ben tijdens de rust op mijn pc bezig of ik kijk naar iets, maar heb niet echt muziek nodig. Soms zet ik wel eens wat op, maar niet veel.

Squat
2x5x20
5x40
5x60
5x80
3x100
2x120
5x135
5x135
5x135

overhead press

2x5x20
3x40
3x50
5x61
4x61

deadlift
5x70
5x90
3x110
2x125
5x135

Overhead press gestopt nadat ik gefaald had, had geen zin meer, volgende keer deload ik hem.

overhead vind ik ook echt klote man, wil nooit sterker worden. maar de squat knalt er zoals altijd weer op los:D

Ik wil ook keeper worden haha:D

Ik wil ook keeper worden haha:D
heeft zijn voor en nadelen.

Training vandaag:
Squat
5x20
5x20
5x40
5x60
5x80
3x100
5x122,5
Ik heb besloten om de squat nu maar 1x5 te doen i.p.v. 3x5. Had het gevoel dat mijn benen niet snel genoeg meer konden recupereren. Ook een deload om mijn benen nog wat rust te gunnen.

Bench press

5x20
5x20
5x40
5x60
3x75
5x85
5x85
5x85
5x85
5x85

Barbell row
5x62,5
5x62,5
5x62,5

Rustige training aangezien squat en barbell row gedeload zijn. Bench ging vlot, zit zeker meer in.

je kan ook 3x3 of 3x4 doen op de squat. maar wel een nette training, vooral de bench als hij zo easy aanvoelt:)

Heb alles rustig doorgelezen, Mooie vooruitgang man, ook leuke filmpjes:D!!
Keepen heeft natuurlijk wel degelijk nut voor de benen:), ben zelf zowat al mijn hele leven keeper en hier krijg je natuurlijk wel veel kracht van in je benen, zeker door keeperstraining waar je daarvoor ook veel oefeningen doen. heb je zelf op hoog niveau gespeeld?

je kan ook 3x3 of 3x4 doen op de squat. maar wel een nette training, vooral de bench als hij zo easy aanvoelt:)
ja ma ik probeer nog altijd het schema een beetje op te volgen.;) En dat zegt dat je na 5x5 naar 3x5 moet gaan, en daarna naar 1x5. En zo ga ik dan beetje per beetje richting madcow eigenlijk.

Heb alles rustig doorgelezen, Mooie vooruitgang man, ook leuke filmpjes:D!!
Keepen heeft natuurlijk wel degelijk nut voor de benen:), ben zelf zowat al mijn hele leven keeper en hier krijg je natuurlijk wel veel kracht van in je benen, zeker door keeperstraining waar je daarvoor ook veel oefeningen doen. heb je zelf op hoog niveau gespeeld?
Niet op zo een heel hoog niveau nee.

Terug
Naar boven