XXL Nutrition

Said raises, hoeveel KG gebruik jij en hoe voer jij ze uit?

Bezoekers in dit topic

cheated 6x18 ofzo, (alleen beetje veren met de benen, niet zwaaien)
 
Jinsu zei:
DBLateralRaise.gif


volgens mij doet die gast het niet helemaal goed :P
terug moet toch langzamer dan heen?
Zal deze oefening ook weer eens oppakken want mijn schouders zijn het zwakst.
 
maw, houd je je handpalmen naar voren of naar onder, voorkant schouder is nu 1 maal een sterke spier en dan kun je idd meer pakken :)

en over trainingsjaren, ik train inmiddels 7 jaar en pak de side raises nog steeds met 10 of 12,5 kg. alle gewichten boven de 20 kg lijken mij dan ook onwerkelijk met deze oefening.
 
Ik word een beetje depri van dit topic.
Ik doe ze sinds kort weer als laatste oefening. 2 setjes van 10 reps superstrikt en ik kom niet verder als 6 kg per dumbel.:(
Ach ja, over een half jaar doe ik ze gewoon met 10 kg per dumbel. Hoop ik.:D
 
Hiekie zei:
alle gewichten boven de 20 kg lijken mij dan ook onwerkelijk met deze oefening.

mjah.. ach.. waarom zou ik erover liegen :) Dan zou me hele trainingslog op dbb naar de k*t zijn. Sta ik voor lul tegenover bekenden die wel eens meetrainen en ook op dit forum meelezen (en dus ook mijn log bekijken). Misschien een keer iemand strikken die van mij even een opname maakt ;)
 
Kale,

maak je niet al te druk.
Het is nu eenmaal zo dat mensen achter hun PC idd kunnen overdrijven.
Maar de waardes die je opgeeft, gezien je fysiek (sterke punten, zwakke punten), je trainingsjaren, je dedicatie is naar mijn mening vrij aannemelijk.

Boeit verder toch ook niet wie mensen wel geloven, en wie ze niet geloven.

Maar persoonlijk vind ik als je na 7 jaar 10-12,5 kg pakt, wel weinig uit de oefening haalt. Je bent misschien begonnen met 4 of 6 kg (weet ik natuurlijk niet). Dus hoeveel spiermassa zou je gewonnen hebben met deze oefening? Of doe je hem er maar bij omdat dat misschien zo hoort?
Ik train persoonlijk om in elke oefening beter/sterker te worden.
 
RichardV zei:
Ik train persoonlijk om in elke oefening beter/sterker te worden.

precies!!
 
RichardV zei:
Kale,

maak je niet al te druk.
Het is nu eenmaal zo dat mensen achter hun PC idd kunnen overdrijven.
**** hee, had je me dat niet eerder kunnen vertellen?

ik doe dus side raises met, euhm, 100 kg. Echt.
 
Ik zie je al staan zwaaien met 220 pounders :D
 
Pffff, met 220 pound kan ik misschien wat reps maken met deadliften (1 rep, misschien 2:D). Verder kan ik helemaal niets met dat soort gewichten. Nog niet!
 
ik haal met 2 armen tegelijk 16 kg voor 8hh
raar eigenlijk want front raises kan ik met 24 kg per hand
 
Lauw zei:
**** hee, had je me dat niet eerder kunnen vertellen?

ik doe dus side raises met, euhm, 100 kg. Echt.

Maar Lauw dat weet ik toch knul :)
 
KaLe zei:
mjah.. ach.. waarom zou ik erover liegen :) Dan zou me hele trainingslog op dbb naar de k*t zijn. Sta ik voor lul tegenover bekenden die wel eens meetrainen en ook op dit forum meelezen (en dus ook mijn log bekijken). Misschien een keer iemand strikken die van mij even een opname maakt ;)


Dude maak je niet druk en jezelf bewijzen hoeft ook niet. Zoals je al zegt je doet het voor jezelf. Meeste mensen fixeren erg op bankdrukken en de rest komt vanzelf wel en als ze dan bij andere oefeningen niet meer KG-en omhoog krijgen dan voor hun ego strelend is dan is het onwerkelijk. (let op dit was de knuppel in het hoenderhok :D)
 
Hiekie zei:
ik pakte laatst eens met 15, dan betrap ik inderdaad op mee veren met de benen, en de dumbbells voor de benen houdend zodat je mee kunt gaan zwiepen....

Yes same here. Ik druk trouwens wel setjes schouderdrukken met 34kg, wat drukken de 30kg side-raisers hier dan wel, 5 setjes van 10 reps met 2 dumbbells van 50kg?
 
setje van 8 keer 14 kg, nette uitvoering. 1 RM doe ik niet bij deze oefening.
 
wat een ontzettend hoge gewichten worden hier zijwaarts gelift! Indrukwekkend.
 
MightyDuck zei:
Yes same here. Ik druk trouwens wel setjes schouderdrukken met 34kg, wat drukken de 30kg side-raisers hier dan wel, 5 setjes van 10 reps met 2 dumbbells van 50kg?

Niet veel. 8x40

Maar mijn presses zijn zowiezo zwak (benchpress, militarypress, dumbbellpresses)
 
5x38 tot nu toe geprobeerd. Met vrije presses voor schouders ben ik zoieso wat voorzichtiger en zal ik niet zo gauw tot failure gaan.
 
tyfes!!!:eek: ik von 10x met 14 al zwaar...das nix vergelekn met sommigen mensen met side raise???
 
Back
Naar boven