- Waardering
- 34.342
Maar dan ontwikkel je ook meer je heupen en je glutes (dan de spieren bij de knieën).
dat mag!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar dan ontwikkel je ook meer je heupen en je glutes (dan de spieren bij de knieën).
Ok, maar zeg later niet dat ik je niet heb gewaarschuwd.
high bar en knie dominant (denk ik) ik zal hem de volgende keer eens filmen.
low bar heb ik geprobeerd maar ik kan de juiste positie niet vinden, helaas is er niemand in mijn gym die mij hiermee kan helpen.

Lat pull down staand, met 1 arm.. Haal je de kabel dan nog steeds precies van boven af of iets meer vanuit zijkantboven? Lijkt me dat vanuit schuin omhoog een betere aanspraak wordt gedaan op je lats?
voelde hem erg goed in de latsMij lachen ze altijd uit met de side raises maar als je de spanning erop houd dan is het zwaar genoeg. Ik houd ze wel naast mijn benen maar niet bijna er tegen aan. Wel wat spanning.Db side raise, startpunt daar waar de spanning begint, dus niet naast je benen of voor maar verder
12x7
10x7
8x7
6x7
Mij lachen ze altijd uit met de side raises maar als je de spanning erop houd dan is het zwaar genoeg. Ik houd ze wel naast mijn benen maar niet bijna er tegen aan. Wel wat spanning.
Dit ook inderdaad. Met een strikte vorm is het echt een hel van een training zonder momentum. Ik zak een stukje verder naar beneden (iets minder spanning) maar ik kan maximaal met 10kg 12reps halen. Als ik het doe zoals een aantal figuren in de sportschool dan kan ik het ook met 15kg of meer...ook erop letten dat de armen zijwaarts gaan en niet (onbewust) iets naar voren zwaaien

knie voelt trouwens al een stuk beter aan nu ik wat meer rust heb gehad en van candito ben afgestapt.
vanavond eens de sumo squat uitproberen, met een pauze.
focus dan maar minder op krachtgains en doe gewoon wat goed voelt voor de knie..alles op zijn tijd.
Dit ook inderdaad. Met een strikte vorm is het echt een hel van een training zonder momentum. Ik zak een stukje verder naar beneden (iets minder spanning) maar ik kan maximaal met 10kg 12reps halen. Als ik het doe zoals een aantal figuren in de sportschool dan kan ik het ook met 15kg of meer...![]()
En met leg press of hack squats (machine) e.d. Heb je dan pijn?
Ik vind persoonlijk sumo squats waardeloos. Tenzij je een vrouwelijke bootybuilder bent.
Wel mooi trouwens, onze krachtstats zijn bijna identiek.

hmm moet wel een quad oefening blijven natuurlijk, ik zie wel wat het vanavond word.
legpress en hacksquats doe ik momenteel niet.
kniepijn komt ook niet zo zeer door het squatten, het is een 'meisjesknie'. Zorgt er wel voor dat ik er slecht van herstel. Zo heb ik bijv al veel last als ik een tijdje stil sta..bij afwassen oid. Gelukkig heb ik nu een vaatwasser
wat zijn je stats?