Nee, Speed Four, een 600cc viercylinder uit 2004. Stator van de dynamo is al 8 keer doorgebrand, wat haat ik dat ding. Maar ik mag hem nog niet wegdoen van de elektrotechnisch monteur die de laatste 3 reparaties heeft uitgevoerd. Hij wil graag zijn theorie bewezen zien dat hij nu niet meer stuk kan gaan.
We zijn na een ritje langs de Mije nog ff bij Goedhart Motoren in Bodegraven naar motoren gaan kijken.
Voor mijn broer is de Hyperstrada al de derde Ducati (na een 750cc Supersport Nuda en een Multistrada), maar hij kan het merk van harte afbevelen. Ik wil namelijk ook met mijn volgende motor 100.000km halen als het even kan. Dan valt de KTM 790 eveneens af, dat merk heeft ook een reputatie hoog te houden op het gebied van onbetrouwbaarheid en de nieuwe 790 lijdt aan kinderziektes. En in de laatste editie van Das Motorrad ging de Triumph Street Triple RS al na 20.000 helemaal stuk...
Ik aarzel nu tussen
-Triumph Speed Triple
-Ducati Supersport
-Ducati Hypermotard
-Kawasaki 900 in diverse uitvoeringen, de basisversie is een koopje voor 10.000 euro
-Kawasaki 1000.
Morgen maar eerst even een nieuw voorbandje kopen voor de oude motor, dat kan ik nog net handelen, dat wordt dan weer een Pirelli Diablo Rosso III (niet te toeristisch, niet te sportief). Mijn broer bleek trouwens een lekke achterband te hebben toen we weer uit de motorzaak kwamen. We moesten naar het standaard grapje van een andere klant luisteren dat de eigenaar erachter zat. Een nieuwe band zat er in 15 minuten op, gelukje bij een ongelukje.