MuscleMeat

Gesloten Saik0's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Blijkbaar maakt het op een meet niet uit of je de conv of de sumo deadlift doet. Ik ben sterker op de sumo, is het dan slim om puur op sumo te gaan trainen?

Verder train ik ook nooit met mixed grip, altijd straps wanneer het overhands niet meer lukt. Ook maar gaan doen dan? Vind dat echt vreemd aanvoelen.
Altijd doen wat goed voelt. Als sumo je beter ligt, dan gewoon sumo doen. Ter afwisseling kun je altijd nog conventional doen in je trainingen.
Je kunt ook hookgrip een kans geven. Ik heb nog nooit gripproblemen gehad sinds ik hookgrip gebruik.
 
Blijkbaar maakt het op een meet niet uit of je de conv of de sumo deadlift doet. Ik ben sterker op de sumo, is het dan slim om puur op sumo te gaan trainen?

Verder train ik ook nooit met mixed grip, altijd straps wanneer het overhands niet meer lukt. Ook maar gaan doen dan? Vind dat echt vreemd aanvoelen.

En wat zijn een beetje redelijke krachtstats om mee te doen in de -83 kg klasse?

Ik schat mijn stats nu rond de 120 bench,190-200 sq, 220 deadlift. Uiteraard hoger zonder pl regels.

Jeff Nippard, die altijd videos met veel wetenschappelijke & expert onderbouwing videos maakt heeft hier afgelopen week 2 videos over gemaakt.

Tl;dr = Gewoon de 'versie' pakken waar jij het sterkst mee bent.
Idem dito voor je bench width, trouwens. Aan je fysiek te zien moet er echt wel meer dan een 120kg bench in zitten.
 
Jeff Nippard, die altijd videos met veel wetenschappelijke & expert onderbouwing videos maakt heeft hier afgelopen week 2 videos over gemaakt.

Tl;dr = Gewoon de 'versie' pakken waar jij het sterkst mee bent.
Idem dito voor je bench width, trouwens. Aan je fysiek te zien moet er echt wel meer dan een 120kg bench in zitten.

Shape was tijdens prep, ik ben alweer bijna een jaar off.

Ik bench ook meer (tng) maar op een meet telt dat natuurlijk niet.

bedankt voor de vids, ik ga ze tijdens mijn pauze bekijken :thumb:
 
Blijkbaar maakt het op een meet niet uit of je de conv of de sumo deadlift doet. Ik ben sterker op de sumo, is het dan slim om puur op sumo te gaan trainen?

Verder train ik ook nooit met mixed grip, altijd straps wanneer het overhands niet meer lukt. Ook maar gaan doen dan? Vind dat echt vreemd aanvoelen.

En wat zijn een beetje redelijke krachtstats om mee te doen in de -83 kg klasse?

Ik schat mijn stats nu rond de 120 bench,190-200 sq, 220 deadlift. Uiteraard hoger zonder pl regels.


beide zijn toegestaan. ik zou zeker voornamelijk trainen voor de lift die je doet.

mixed of hookgrip is een must ja, maar dat is gewoon ff wennen.

het mooie aan powerlifting is dat je voornamelijk tegen jezelf lift, dus ookal lift je 100-50-120 kan je prima mee doen.

met 190-120-220 sta je iig niet voor lul in de 83kg klasse, maar ongeacht hoe sterk je bent je kan gewoon mee doen.
 
Altijd doen wat goed voelt. Als sumo je beter ligt, dan gewoon sumo doen. Ter afwisseling kun je altijd nog conventional doen in je trainingen.
Je kunt ook hookgrip een kans geven. Ik heb nog nooit gripproblemen gehad sinds ik hookgrip gebruik.

Hookgrip is er natuurlijk ook nog. Ik denk dat ik die eens een kans ga geven. Bedankt voor de tip.
 
beide zijn toegestaan. ik zou zeker voornamelijk trainen voor de lift die je doet.

mixed of hookgrip is een must ja, maar dat is gewoon ff wennen.

het mooie aan powerlifting is dat je voornamelijk tegen jezelf lift, dus ookal lift je 100-50-120 kan je prima mee doen.

met 190-120-220 sta je iig niet voor lul in de 83kg klasse, maar ongeacht hoe sterk je bent je kan gewoon mee doen.

Duidelijk thanks

sumo dl is cheaten toch? :D

Blijkbaar niet, waar komt dit eigenlijk vandaan?
Voorlopig blijf ik bij de conventional dl, rug groeit daar beter op.
 
Blijkbaar niet, waar komt dit eigenlijk vandaan?
Voorlopig blijf ik bij de conventional dl, rug groeit daar beter op.
Ziet er gewoon minder androgeen uit die sumo :P
 
Ziet er gewoon minder androgeen uit die sumo :P

Ik vermoed dat dit is ontstaan vanuit het groepje wat sterker is in de conventional deadlift.
 
Ik vermoed dat dit is ontstaan vanuit het groepje wat sterker is in de conventional deadlift.
Ik vermoed net andersom eigenlijk, plots iemand ettelijke kilo's meer dan jezelf zien trekken met sumo vorm en dan een beetje jaloezie:P

Ik volg jouw mening en ervaring wel dat conventional veel meer doet voor spiermassa
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed net andersom eigenlijk, plots iemand ettelijke kilo's meer dan jezelf zien trekken met sumo vorm en dan een beetje jaloezie:P

Ik volg jou mening en ervaring wel dat conventional veel meer doet voor spiermassa

Precies, zo bedoel ik het ook. Over verschillen in het plaatsen van handen en voeten op de bench/squat hoor je dan weer niemand..
 
Conventional deadlift is ook een completere test van kracht.

Precies, zo bedoel ik het ook. Over verschillen in het plaatsen van handen en voeten op de bench/squat hoor je dan weer niemand..

Er is wel veel kriteik op de superwide stance equipped squats. En natuurlijk benchen met een rug alsof je bezeten bent is ook kritiek op.

Bench heb je een max grip breedte en bij squats verander je niet zoveel met stance als je raw lift.
 
Er zijn ook PL wedstrijden waarbij je bij BP je voeten plat op de grond moet zetten.
 
Haha sumo en bench grapjes blijven altijd. Niet te serieus nemen:P

Als je gevoel hebt dat sumo dl beter bij je past /sterker voelt, zou ik sumo pullen.
Kun je conventioneel als variatie binnen je schema toepassen evt.

Lekker bezig verdee saik! Goed sterk al!
Benieuwd hoeveel kg erbij gaat komen komende tijd.

Hierbij nog een link voor wat info.
https://knkf-sectiepowerliften.nl/

Mbt benchen. Idd voeten plat op de grond zoals Basma aangaf.
Let daarnaast ook op je hoofd.
Zie toch erg vaak nog mensen benchen waarbij hun hoofd van de bench komt. Dit is niet toegestaan.
 
Conventional deadlift is ook een completere test van kracht.



Er is wel veel kriteik op de superwide stance equipped squats. En natuurlijk benchen met een rug alsof je bezeten bent is ook kritiek op.

Bench heb je een max grip breedte en bij squats verander je niet zoveel met stance als je raw lift.

Oké wasn’t aware. Ook omdat er hier buiten wedstrijden om weinig commentaar over is.

Er zijn ook PL wedstrijden waarbij je bij BP je voeten plat op de grond moet zetten.

Ik las het idd. Dat is wennen voor mij.

Haha sumo en bench grapjes blijven altijd. Niet te serieus nemen:P

Als je gevoel hebt dat sumo dl beter bij je past /sterker voelt, zou ik sumo pullen.
Kun je conventioneel als variatie binnen je schema toepassen evt.

Lekker bezig verdee saik! Goed sterk al!
Benieuwd hoeveel kg erbij gaat komen komende tijd.

Hierbij nog een link voor wat info.
https://knkf-sectiepowerliften.nl/

Mbt benchen. Idd voeten plat op de grond zoals Basma aangaf.
Let daarnaast ook op je hoofd.
Zie toch erg vaak nog mensen benchen waarbij hun hoofd van de bench komt. Dit is niet toegestaan.

Bedankt voor de tips. Tot nu toe heb ik er veel plezier in. Het banken met de voeten plat op de grond is nieuw voor mij. Ik deed het altijd vanuit de tenen. Ik heb het vandaag geprobeerd maar vind het erg lastig om dan goed (enigzins) te archen en legdrive toe te passen. Maar wanneer ik hem dan naar mijn gevoel goed te pakken had kon ik meer legdrive gebruiken als voorheen, ook staan de quads dan goed op spanning. Dat belooft dus wat :)
 
Sheiko w1d5

Squats
1x5x100
1x4x120
1x3x140
4x3x150 door het dak

Benchpress
1x5x65
1x4x80
1x3x92,5
2x3x100
4x2x105

Triceps 5x8

Seated Good mornings 5x5
Voelt nog vreemd, onderrug ook pijnlijk nu. Weet alleen niet of het goede pijn is. Ga hem filmen.

Standing Barbell calf raise
3x15x50
 
Misschien kun je eens je bench filmen?
Arch is niet perse nodig. Gewoon banken op de manier waarbij jij je het sterkste voelt;)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven