MuscleMeat

Gesloten Saik0's log

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
He Saik0, ik zag dat jij af en toe het totale volume noteerde.
Zijn hier naar jouw weten targets voor? Voor optimale spiergroei zeg maar? Dus volume per spiergroep?

Ik merk dat ik de laatste tijd zomaar wat doe in de gym eigenlijk. Nooit echt gericht op zwaarder/meer volume etc. Groei toch wel door de AAS, maar wil mn trainingen optimaliseren.

Of heeft dit niks met totaal aantal kilogrammen die je verplaatst te maken? Maar eerder met totaal reps ?

De bedoeling is sterker worden in compounds, en dmv isolatieoefeningen bepaalde spieren meer aandacht geven.
Ik probeer elke training 1-2 reps meer te pakken als de vorige, totdat ik mijn target gehaald heb en verhoog vervolgens het gewicht met 2,5 kg op de volgende training.
Uiteraard heb ik wel uitgeteld wat ik op weekbasis aan setjes doe per spiergroep, hier is mijn schema ook op afgesteld. Het is voor mij nog echter zoeken of dit schema werkt (op langere termijn)
aangezien ik nu aanzienlijk wat meer volume draai als voorheen. Tot zo ver werpt het zijn vruchten af, maar wellicht is dit op den duur te veel van het goede. Maar dat kan ik misschien wel drukken met een deloadweekje, iets wat ik nog nooit heb toegepast in de jaren dat ik train.

Gisteren een korte sessie gehad, duizelig op elke rep en ook gewoon gesloopt na de compounds.
Na de compounds vond ik het dan ook goed geweest.

LB1

Deadlift, target 3x5x187,5
3x5x187,5 zwaar en sterretjes na elke werkset..desondanks zat er nog speling in.. ik blijf dan wel de neiging houden om te kijken hoe ver ik kom.

Paused atg squatten 3x8x115
3x8x115 Ging goed, wel wat last van backpump door de deadlift. Maar het uitstoten ging hard :) Ik merk dat ik technisch sterker word door de het gepauzeerd squatten.

Verstandig om het hierbij te laten. Je wilt jezelf niet compleet slopen tijdens een training.
Wat betreft de manier van progressie maken denk ik dat het inderdaad essentieel is om lineaire progressie te maken op de compounds. Assistance gewoon lekker op gevoel doen en verhogen wanneer dat nodig is :)

paused squatten vind ik ook erg fijn. Die explosie omhoog is nice.

DOe je nou elke week +2,5?

5/6x pw. push pull legs (vaak skip ik de zaterdag legday omdat superdude)
Kreeg altijd pijntjes als ik met grote gewichten ging spelen.:(

Je kan rustig laag gaan in reps. Maar dan ook rekening houden met niet zoveel volume te draaien. En zeker ook niet 2 keer in de week.
Als je PPL doet 2x in de week kan je bv
Push compound heavy
Pull compound light
Leg compound heavy
Push compound light
Pull compound heavy
Leg compound light ( :sd: style)

Maar vaak is bv maximaal squatten op reps (15-20) veel inspannender als squatten met 2-4 reps.

Dan heb ik het wel over een gewicht waarbij je al bij 10 denkt dat je niet meer kan en dan doorzet.

Maar vaak is bv maximaal squatten op reps (15-20) veel inspannender als squatten met 2-4 reps.

Dan heb ik het wel over een gewicht waarbij je al bij 10 denkt dat je niet meer kan en dan doorzet.

Hangt van je gewicht af natuurlijk :D Je CNS en lichaam krijgt zwaardere klappen van een 2x 100kg SQ dan van een 20x 10kg SQ
En bij heavy loads denk je iedere centimeter dat je de rep niet kan vervolledigen :p En dan doe je nog één. Same story eigenlijk

voor aanhechtingen/pezen niet. Je verzuurd natuurlijk wel stuk meer

Doen jullie dat progressive overload alleen op bench sq dl mp?

Of is dit ook t best voor incline db presses en dat soort shit?
Zelfs voor db curls?;o

Doen jullie dat progressive overload alleen op bench sq dl mp?

Of is dit ook t best voor incline db presses en dat soort shit?
Zelfs voor db curls?;o

Ik wel. Ik kies een basis gewicht, adhv % ga ik dan x aantal weken reppen. Dan verhoog ik mijn % en na een cycle
verhoog ik mijn basis gewicht

En ik doe geen curls :p

paused squatten vind ik ook erg fijn. Die explosie omhoog is nice.

DOe je nou elke week +2,5?

Waar het zich toelaat verhoog ik 2,5 kg.. niet persé op weekbasis maar gewoon wanneer ik mijn target gehaald heb.
De benchpress gaat het langzaamst omhoog, dat had ik ook verwacht. Maar het gaat allemaal omhoog :)

Net nog even getraind, aardig wat energie vandaag.

UB2

Barbell row, target: 4x10x70
4x10x70 uiteraard geen moeite, eens kijken waar het gaat stranden.

Overhead press, target: 4x5x75
4x5x75 En nog steeds ruimte over, doel van 4x5x80 is in zicht.

Pullups: zo wijd mogelijk, target: 26 reps
7/7/6/6/

Incline benchpress, target: 4x8x77,5
4x8x77,5

Wide sm uprightrow
10x25
3x10x45

Cable side raise, single arm
25x5
2x12x7,5

Facepull
12x10
3x12x15

Incline chestpress, one arm, schuin op bankje
3x10x30

Straight arm pulldown, rope attachment
15x20
12x15
10x15

Langzaam uitgevoerd

Tate press SS concentration curl
6x22 + 8x22
8x22 + 8x22
8x22 + 8x22
8x22 + 6x22

Standing barbell rollout (from the feet)
4x5 Als je pijn wilt lijden moet je dit gaan doen.

Gewicht stond vandaag op 85,8.. nog steeds stabiel.

Dat is een hele flinke training! Nice :D

Flinke training idd. Goeie ohp ook

Goeie training saik, merk je verschil met push/ pull oefening om en om?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven