MuscleMeat

Gesloten Saik0's log

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Houden jullie 2 DBs vast bij deze oefening dan? Ik heb hem geleerd waarbij je alleen in de werkende arm een DB houdt en je armen afwisselt!

Thanks mannen! Dat ga ik vrijdag meteen eens proberen :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.186
Ook namens mij, ook eens met 2 dumbells proberen ipv 1.

Lekker bezig weer Saik, ziek aantal squats weer inderdaad :D

Tenzij je een symetrie cq krachtverschil heb dan begin je eerst 1 set met je zwakke kant.
2 dumbells tussen 09.15 en 10.10 je ellebogen zeg maar net iets voor je lichaam uitsteken.
Bij 09.15 krijg je weer een hoop ellende met je rotator cuff

• #1.190
Tenzij je een symetrie cq krachtverschil heb dan begin je eerst 1 set met je zwakke kant.
2 dumbells tussen 09.15 en 10.10 je ellebogen zeg maar net iets voor je lichaam uitsteken.
Bij 09.15 krijg je weer een hoop ellende met je rotator cuff

Thanks voor je input, ik kom er alleen niet helemaal uit wat je met die tijdstippen bedoeld, snap natuurlijk wel dat het bepaalde standen zijn :) Maar ik weet nu wel hoe anderen het hier doen, ga het overmorgen eens proberen!

Thanks voor je input, ik kom er alleen niet helemaal uit wat je met die tijdstippen bedoeld, snap natuurlijk wel dat het bepaalde standen zijn :) Maar ik weet nu wel hoe anderen het hier doen, ga het overmorgen eens proberen!

Tijdstippen zijn symbolisch
bv dubbele biceps-pose is dan 09.15
Gewoon je elle bogen iets voor je en niet naast je

• #1.192
Jammer, mijn telefoon is leeg wou even snel de training van vandaag loggen.

In ieder geval, ik merk op de benchpress weinig progressie. Zo had ik vandaag 5x4x107,5 incline benchpress gedrukt. Waarvan de laatste rep op de laatste twee setjes uit de tenen kwam (kont van de bench). De laatste keer dat ik in de weer was met dit gewicht, drukte ik 4/5/4/4 x 107,5. Had destijds ook een setje minder gedaan maar die zat er wel nog in (dacht dat ik er al was).

Dus ik wil eigenlijk beroep gaan doen op jullie deskundigheid ;) Zal ik het gewoon nog een cycle proberen? Dus nadat ik de 110 geprobeerd heb, herstarten op 100 en weer opbouwen? Een andere reprange, zoals triples? De focus ligt momenteel op zowel de flat als de incline, welke ik elke training beide doe alleen wissel ik ze van volgorde.. misschien dit niet doen?

Morgen de training...! :banana:

• #1.193
Tijdstippen zijn symbolisch
bv dubbele biceps-pose is dan 09.15
Gewoon je elle bogen iets voor je en niet naast je

Weet ik, ik zat alleen even te stoeien met 10.10, ik probeerde het ook even uit te beelden door mijn armen in verschillende standen te houden maar ik kwam er niet uit:rolleyes:

wat ik vaak doe van 5x4 naar 4x5 is hetzelfde volume maar toch zwaarder...en dan 5x5...dan 3x3 met zwaarder gewicht en als afsluiter een 10 repper
Dat gaat me nog steeds goed af

Aangezien je geen pl-ambities hebt, zou ik de flat bench er tijdelijk uitgooien en jezelf volledig focussen op incline bench. Bijv. 1 dag setjes van 3 (evt. paused) en de andere dag setjes van 8-12

• #1.196
Aangezien je geen pl-ambities hebt, zou ik de flat bench er tijdelijk uitgooien en jezelf volledig focussen op incline bench. Bijv. 1 dag setjes van 3 (evt. paused) en de andere dag setjes van 8-12

En dan ook meer setjes?

Ik ben momenteel ook even aan het inlezen op Smolov, het bench more to bench more principe.... alleen zie ik dat je dan niet veel aandacht kan geven aan de rest van je oefeningen en dat het een 'piekschema' is, waarbij je hoogstwaarschijnlijk de helft van je krachtgains weer inlevert na een cycle.

Laatst bewerkt:
  • #1.197
En de training van gisteren

Incline benchpress
5x4x107,5

Pullups
8x overhands, bicep gevoellig
8x nu met hammergrip, dit gaat beter!
8x
12x

Paused flat bench press
4x5x100

Pull down with a twist (single arm)
10x40
8x60
5x70

Latpull
15/12/10

Machine fly with a twist
4x12

Decline dumbell pullover
3x10x26

Seated paused barbell curl
15/13/13 x 30

Single arm cable curl
3x10x14

Oja moest nog deadliften
8x60
3x100
4x3x140 grip zeer moeilijk
1x160 mixed grip proberen, meteen nog een keer 1x160 maar dan mixed grip Andersom
5x100

Mixed grip voelt klote aan, misschien dat ik binnenkort alsnog met straps ga trainen, wil ook wel weer een x gewicht gaan verzetten. Dus die deadlift op grip blijft er dan in en dan 2 setjes erbij met zwaardere gewichten en straps.

Barbell shrugs
5sets

En dan ook meer setjes?

Ik ben momenteel ook even aan het inlezen op Smolov, het bench more to bench more principe.... alleen zie ik dat je dan niet veel aandacht kan geven aan de rest van je oefeningen en dat het een 'piekschema' is, waarbij je hoogstwaarschijnlijk de helft van je krachtgains weer inlevert na een cycle.

Als je de tijd hebt.. :rolleyes:

Smolov werkt sowieso man! Ik weet eigenlijk niet of je een hoop inlevert aan het einde van de rit. Misschien dat @cnh je hier bij kan helpen?

• #1.199
Als je de tijd hebt.. :rolleyes:

Smolov werkt sowieso man! Ik weet eigenlijk niet of je een hoop inlevert aan het einde van de rit. Misschien dat @cnh je hier bij kan helpen?

Maar Smolov betekend ook weinig werk voor de rest van je spiergroepen, dat zie ik dan weer niet zitten :)

• #1.200
Schema ziet nu als volgt uit:

rug
borst
benen
schouders

ik denk dat ik dan de flatbench eruit ga gooien, en dan 2x per week incline ga benchen.. want ik begrijp dat het niet handig is om op beide onderdelen te focussen?
en dan op borst dag 8x3 ga hanteren en ook nog eens op schouderdag na de overhead press 4x8-12 ofzo?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven