XXL Nutrition

Gesloten Saik0's log

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Schema ziet nu als volgt uit:

rug
borst
benen
schouders

ik denk dat ik dan de flatbench eruit ga gooien, en dan 2x per week incline ga benchen.. want ik begrijp dat het niet handig is om op beide onderdelen te focussen?
en dan op borst dag 8x3 ga hanteren en ook nog eens op schouderdag na de overhead press 4x8-12 ofzo?

Prima idee lijkt mij! 8x3 werkt voor je sq in ieder geval prima :D

Flatbench er helemaal uit.. .. :sad:

Flat bench eruit aanrader.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.204
Nog even nagedacht en de flatbench blijft er gewoon in. Waarom? Als ik hem eruit gooi wordt dat onderdeelweer slechter, zit ik daar weer mee te klooien. En ik merk altijd dat ik erg moet wennen als ik een tijdje geen platte variant heb gedaan. Nog verder zitten nadenken, en ik dacht, waarom denk ik zo moeilijk? Mijn gewicht staat al even stabiel, wellicht eet ik gewoon te weinig om progressie te maken op de bench? Dus.. voeding gaat omhoog... en ipv de schuine en platte elke training om te draaien las ik een extra trainingsdag voor borst in. Dus ipv 4 daagse split nu een 5 daagse split, op de ene dag incline als eerst, en de ander de flat als eerst.

Vandaag hiermee begonnen:

Flat benchpress
25x40
10x60
5x80
1x100 paused
1x120 paused
1x130 paused
8x100
8x100
8x100

Incline benchpress
10x60
12x60 paused
10x60 paused
10x60 paused

Machine fly
3x12-10

Verder nog wat bicep en onderarmen werk.

haha mooi man goed denkwerk...ik hoop echt dat het voor je werkt....I love Bench!!...to

Even je log wat doorgenomen. Je doet oh 3x80 en ooit 3x90. Je cgbp zit dicht op je regular bench en je doet setjes fly's met 26ers. Je triceps lijken dus niet het zwakke punt. Schouders zijn aardig maar houdt niet over voor niveau van 5x5x120 bench. Dan moet je wat mij betreft ook 3x5x80 Mp kunnen bv. De pectoralis lijkt het grootste probleem. Meer fly of cross over is niet de beste weg. Als je schouders het toelaten kan wide grip bench de belasting wek verschuiven naar de pecs. Die dit een tijdje bv op 4x6 en ga dan weer terug naar medium grip.

• #1.207
Even je log wat doorgenomen. Je doet oh 3x80 en ooit 3x90. Je cgbp zit dicht op je regular bench en je doet setjes fly's met 26ers. Je triceps lijken dus niet het zwakke punt. Schouders zijn aardig maar houdt niet over voor niveau van 5x5x120 bench. Dan moet je wat mij betreft ook 3x5x80 Mp kunnen bv. De pectoralis lijkt het grootste probleem. Meer fly of cross over is niet de beste weg. Als je schouders het toelaten kan wide grip bench de belasting wek verschuiven naar de pecs. Die dit een tijdje bv op 4x6 en ga dan weer terug naar medium grip.

Toevallig heb ik dit vandaag even geprobeerd op de incline bench! Ik moet wel bekennen dat die 3x90 ohp tijdens het kuren was, hiernaast zit de ohp er ook pas weer sinds kort in. Thanks voor je input, ik ga de aankomende eens wide bench proberen.

Yay, :cheer: voor flat BP :D

• #1.209
Gister nog een vluggertje

Ohp
3x5x75

Machine lateral raise
4x

Side raise
4x

En ook nog even de training van zaterdag, zie dat ik die niet gelogd heb:

Squats
8x3x165

Aantal setjes voor de kuiten, en dat was het alweer. Morgenvroeg 8x3x167,5! Word wel heel spannend nu.... Vandaag een extra trainingsdagje waarbij een beetje rug en armen ga pakken.

Laatst bewerkt:
Zet hem op!

Je bench wordt ook wel beter met 2 gram test :)

Succes met de squats kerel. En ehh, vandaag geen BOR pakken hé!

Succes met je nieuwe schema man! Goed begin gemaakt.

Succes man!

Hoegingdie?!

• #1.219
Succes met je nieuwe schema man! Goed begin gemaakt.

Het wijd benchen zal wel even wennen zijn, dus gewichten zullen dan ook weer lager komen te liggen. Maar het is met een rede! Wellicht dat ik dan eindelijk eens wat massa op de borst weet te kweken!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven