Fitness Seller

Gesloten Saik0's log

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.501
doe je mixed?
Overhand?

Anders magnesium gebruiken als dat mag in gym
Altijd overhands, juist om grip sterker te maken. Mixed vind ik klote, en hookgrip is voor mij ook niets. Ik gebruik momenteel vloeibare magnesium.
Voor grip ga ik zo nu en dan een extra oefening toevoegen, wat dumbells beethouden of wat farmer walks, of blijven hangen na de pullups.
Ik besef nu dat je vroeg of laat toch wel iets anders moet gaan verzinnen, de deadlift laten varen op grip is gewoon dom.. de straps komen weer uit het laatje. Ik weet nu ongeveer waar mijn grip faalt, dus ook wanneer de straps aan moeten.

• #1.502
Overhead press
5/5/3/4/4 x 72,5

Blijft een lastige oefening dit. Heb moeite met mijn ademhaling. Meestal neem ik een hap lucht en probeer dan zo vaak mogelijk uit te stoten zonder te ademen. Maar dit werkt gewoon niet, merk gewoon dat ik meer behoefte heb aan zuurstof. Tja waarom dan niet uitblazen en lucht happen als de barbell weer op je borstbeen ligt? Dit heb ik natuurlijk geprobeerd, maar ik merk dat mijn houding dan veranderd en de volgende rep kost dan veel meer moeite. Vergt dus nog wat oefening, snap zelf ook wel wat te doen.. (denk ik) gewoon elke rep uitblazen en dan herpakken. Oefening baart kunst.

Pendlay row
4x10x60

Facepulls
4x

Pullups
15x waar komt dit ineens vandaan
10x
6x
5x
Dumbell side raise
4x10x12

Barbell curls
aantal setjes op 5-3 reps

Cable extensions rope
aantal setjes

Bent over dumbell raise
3x10

Farmer walks + dumbell holds.

Toevallig vandaag wat farmer walks gedaan en vervolgens wat dumbell hold's, grip moet sterker worden maar de deadlift moet ook geen gripoefening gaan worden.
Rows op jouw advies zo vaak mogelijk, zeker wanneer ik de tijd heb doe ik hem. Probeer het 3x per week te doen, dus soms zelfs twee dagen op rij.. maar goed, moet kunnen..gewicht is laag en herstel er snel van. Kom er over een paar weken wel even op terug, is nu nog te vroeg om er wat over te zeggen!
Je kan BOR ook afwisselen met dumbell-rows zeker goed voor je grip en lekker je abs en onderrug aanspannen

Blijft een lastige oefening dit. Heb moeite met mijn ademhaling. Meestal neem ik een hap lucht en probeer dan zo vaak mogelijk uit te stoten zonder te ademen. Maar dit werkt gewoon niet, merk gewoon dat ik meer behoefte heb aan zuurstof. Tja waarom dan niet uitblazen en lucht happen als de barbell weer op je borstbeen ligt? Dit heb ik natuurlijk geprobeerd, maar ik merk dat mijn houding dan veranderd en de volgende rep kost dan veel meer moeite. Vergt dus nog wat oefening, snap zelf ook wel wat te doen.. (denk ik) gewoon elke rep uitblazen en dan herpakken. Oefening baart kunst.

Heer herkenbaar dit ;). Ik ben nog steeds op zoek naar de gouden techniek cue..

• #1.505
Je kan BOR ook afwisselen met dumbell-rows zeker goed voor je grip en lekker je abs en onderrug aanspannen
Pendlay row. Maar zoals je weet moet die ook juist beter worden. Voor grip heb ik al wat toegevoegd (dumbell hold en farmer walks, welke ook enorm lekker zijn voor je traps)

• #1.506
nog ff getraind, altijd een zwaar dagje dit.
Benchpress heavy
wu:
4 sets straight arm pulldown
15x20
10x40
3x60
3x80
1x100
1x110

werksets:
1x120
1x120
1x120
5x107,5
5x107,5
5x107,5

Eigenlijk allemaal net wat meer als een kilootje zwaarder, stang is 21 nog wat. De singles gingen goed, de 5jes waren behoorlijk pittig.
Eerste deel van de cycle zit er nu bijna op, nog een lightday en vervolgens herstart.

Fly's
aantal setjes

Squats
6x60
5x80
4x8x100 laatste set meeste paused

Pendlay row, hier al aardig gesloopt
3x10x60

Die 5jes are killing (5x1 en 5x5 is echt te zwaar ik denk dat niemand dat kan)...mooi zo..goeie gripoefeningen heb je variatie is de key

Goeie presses dikke!

Ben er eventjes uit geweest maar nu klaar met de cut en langzaam voeding weer aan het verhogen of nog steeds aan de cut?

• #1.510
Die 5jes are killing (5x1 en 5x5 is echt te zwaar ik denk dat niemand dat kan)...mooi zo..goeie gripoefeningen heb je variatie is de key
Was 3x1, die andere twee (100 en 110) vallen eigenlijk nog onder warming up. En 3x5, niet 5x5. Je verbaast me soms, is nota bene 'jouw' schema haha

• #1.512
Ben er eventjes uit geweest maar nu klaar met de cut en langzaam voeding weer aan het verhogen of nog steeds aan de cut?
Cutje zit er alweer een tijdje op, meen een week of 4/5. Voeding is nu even aftasten, maar ik denk ik dat ik mijn inname nu goed heb zitten.

• #1.513
Ohp
5x70
5x70
1x75
1x75
1x75
7x60

Ik ga binnenkort hierop hetzelfde schema toepassen als het schema wat ik voor bench gebruik. Met singles werken vind ik met name fijn hierop, omdat ik toch wel last heb van ademhalingstechniek.

Pendlay row
8x60
8x65
8x65
8x65

Iets verhoogd, aantal trainingen zo houden.

Facepull
6 setjes

Dumbell side raise
6 setjes

Barbell curl
8x20
6x30
5x35
5x40
7x40
5x40 laatste slow nega
5x40 laatste slow nega
10x20 halfjes

Bent over dumbell raise
12/12/12/10 x 12

Grip zo ver mogelijk aan de buitenkant, duim naar binnendrukken zodat pink omhoog staat. Goeie spanning zo.

Dumbell holds: 36 kg db's, rusttijd 90 seconden
Ronde 1: 60 seconden
Ronde 2: 45 seconden
Ronde 3: 40 seconden

Eens kijken hoelang het duurt voordat ik 3x60 seconden ga halen.

Was 3x1, die andere twee (100 en 110) vallen eigenlijk nog onder warming up. En 3x5, niet 5x5. Je verbaast me soms, is nota bene 'jouw' schema haha

Ja Ja weet ik
de originele versie van Doug Hepburn 5x1 5x5 die is bijna niet te doen dat bedoel ik dus :)
(wij doen de aangepaste versie 3x1 3x5)

Ik ga binnenkort hierop hetzelfde schema toepassen als het schema wat ik voor bench gebruik. Met singles werken vind ik met name fijn hierop, omdat ik toch wel last heb van ademhalingstechniek.

Als je maar in je achterhoofd houd dat het een borstprogramma is
(delts zijn ook wel meer blessure gevoelig, zeker met jouw schouder blessure in het verleden)

• #1.516
Ja Ja weet ik
de originele versie van Doug Hepburn 5x1 5x5 die is bijna niet te doen dat bedoel ik dus :)
(wij doen de aangepaste versie 3x1 3x5)
Maar ik niet :) Dat is inderdaad heel pittig...zeker op die gewichten, ik neem aan dat je de percentages van 1rm wel gewoon gelijk hebt gehouden?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven