AndroidHealthClinic

Sakura's Keto Diet log

• Topic Starter Topic Starter
update zie page 1

wat heb je nou op je hoofd zitten? alle kleuren van de regenboog ? :roflol:

Het Keto diet is hetzelfde als het atkinsdieet voor diegenen die het nog niet weten :)

Heeft bij mij ook echt geholpen... vooral de eerste 3 weken zijn goed, daarna gaat het afvallen trager:)

Het Keto diet is hetzelfde als het atkinsdieet voor diegenen die het nog niet weten :)

Heeft bij mij ook echt geholpen... vooral de eerste 3 weken zijn goed, daarna gaat het afvallen trager:)

voor de duidelijkheid

keto diet = totaal niet hetzelfde als atkins!!

sorry dat ik het zo groot schreeuw haha...maar er is een duidelijk verschil tussen keto en atkins

Hoe zit het eigenlijk met de honger bij je?
Er wordt gezegd dat Koolhydraten juist het hongergevoel opwekken, en vetten en eiwitten het hongergevoel juist onderdrukken...

Heeft dit ook met de hersenfunctie te maken bij een laag (of tegengesteld hoog) Koolhydraat dieet? Aangezien je hersenen veel glucose nodig hebben.

Ik zit in examens dus kzou best dit dieet niet gebruiken:P je hersen worden er sloom van.

Ik zit in examens dus kzou best dit dieet niet gebruiken:P je hersen worden er sloom van.

hoezo wordne je hersenen sloom?? je hersenen halen hun brandstof uit glucose
als er geen glucose is wordt er ketonen aangemaakt
je hersenen haalt dan de brandstof uit de ketonen

je hersenen kan 100% op ketonen werken =)

wat ik je niet aanraad is een paar dagen voor je examen overtestappen naar dit dieet

Laatst bewerkt door een moderator:
Eumm, kun je misschien een paar verschillen geven...

Hoewel het concept van atikins diet en ketogenic diet hetzelfde zijn. Is de werking anders
Een bodybuilder die atkinst gaat doen mag fluiten naar zijn vet en fluiten naar zijn spiermassa.

En bodybuilder die keto diet gaat doen mag fluiten naar zijn vet en met een vrolijkgezicht blijven kijken naar zijn spiermassa

In het kort
Het grooste verschil
Bij het atkins dieet werk je met fases: fase 1 is dan niet meer dan 20gr carbs eten voor de eerste 2 weken (ongeveer) en dernaa pas je het aan naar je gewicht (vaak niet hoger dan 35gr) het keto dieet niet. Het atkins dieet geeft je geen recht op een refeed waardoor je niet tot vrijwel niet de mogelheid krijg om je spieren weer vol te gooien met glucose.

Als je een non actief persoon ben zou ik zeggen ga voor atkins. Je glucose vooraard zal bijna niet gevuld worden waardoor je niet sterk genoeg zal zijn om optimaal te kunnen presteren in de gym. Ook zul je ervan proviteren dat je thyroid (schildklier) minder T4 en T3 zal maken. Omdat er weinig T4 wordt aangemaakt wordt het ook niet extra omgezet naar T3 (het lichaam maakt t3 en t4 aan, en het aangemaakte t4 wordt ook nog eens omgezet in t3) zodra het schildklier minder produceert gaat het lichaams metabolisme ook omlaag

Ik zou zeggen probeer een no/low carb dieet te doen zonder je glucose vooraden weer aantevullen. Je zult zien dat een cardio van 5 min al zo zwaar is dat het moeilijk voltehouden is.. laat staan een kracht training

Bij keto is het een andere verhaal.. Alle bovengenoemde dingens zijn niet van toepassing bij keto. Alles functineert normaal (behalfe het feit dat je 4 dagen in de week op ketonen leeft). Een cardio op keto dieet is ook zwaar. Ik heb ook moeite 5 min voltehouden. Maar het voordeel van keto is dat je bijna geen cardio mag/hoef te doen. Als je naar mijn foto’s kijk ben ik van foto 1 naar 3 gegaan met nog geen 8x cardio te doen. Wat wel het voordeel is. Zodra ik ga liften barst ik van de energie maar me kracht is dan iets minder.
Zodra ik me refeed achter der rug heb. Kan ik 2 a 3 dagen 100% precenteren. De laaste dag (meestal vrijdag bij mij) is het zwaarst en juist op die dag hou ik een full body depletion workout (depletion is alle restante glucose uit je lichaam halen) zodra ik klaar ben begin ik met me carb up die is meestal 24 uur lang en eet ik 30% hoger in mijn behoeftes.

Ook heb je recht op meer soorten eten op keto dan op atkins.

Dit is allemaal in het kort uitgelecht ik kan a4tje voor je typen waarom ketogenic diet anders is dan het atkins diet. Maar het belangrijkste is hierboven

Atkins for non active tot light active
Keto for active/extream active people

type/spel fouten voorbehouden ^^

Hoe zit het eigenlijk met de honger bij je?
Er wordt gezegd dat Koolhydraten juist het hongergevoel opwekken, en vetten en eiwitten het hongergevoel juist onderdrukken...

Heeft dit ook met de hersenfunctie te maken bij een laag (of tegengesteld hoog) Koolhydraat dieet? Aangezien je hersenen veel glucose nodig hebben.
zoals ik al zij.. het hersenen zal al het brandstof uit de ketonen halen. je hersenen zullen gewoon 100% functioneren.. wat betreft honger gevoel die zul je bijna nieteens hebben

heb een mooi artikel gevonden

Het Cyclische Ketogeen Dieet: Echt Vet Verlies

In recente media, lage koolhydraat dieten was DE manier voor bijna iedereen in Amerika die gewicht wilde verliezen. Van onze secretaresses, basis school onderwijzers, kantoor personeel tot bodybuilders, modellen, actreurs en athleten.

Maar, er is een groot verschil tussen hen die een Atkins dieet volgen en zij die een Cyclisch Ketogeen Dieet (CKD) volgen. Atkins is een laag koolhydraat dieet voor hen die een inaktief leven leiden, misschien 3 keer in de week wandelen en verder alledaagse aktiviteiten ondernemen. Dus we hebben het nu niet over Atkins. Het CKD is voor hen wiens belangen werkelijk liggen bij vet verlies en spiervezel behoud - spieren voor sporten en hoge intensiteit activiteiten.

Mijn mening voor hen die volgens Atkins eten is dat terwijl ze vet verliezen, dat zo veel water verliezen en nog belangrijker spiervezel. Iets wat atleten cq. sporters niet willen. Het CKD is een vet verlies dieet dat onmiskenbaar werkt, als je het nauwgezet en strikt volgt. Zeker, lage koolhydraat diëtenn kunnen eerst moeilijk zijn, maar na 2 tot 3 weken, zijn er genoeg verslagen van diëterrs dat de behoefte naar koolhydraten verminderen. Deze manier van vetverbranding is niet zoals enig ander traditioneel diëet, alle lage vetgehalte diëten en die door bijv. FDA (Food and Drug Administration) werd geadviseerd in het verleden

Een aantal jaren geleden kwam ik in aanraking met dit diëet toen ik er moe van werd om steeds weer het vet uit mijn eten te laten en nog steeds niet in staat was om de laatste resten lichaamsvet kwijt te raken zonder moeilijk verkregen spiermassa te verliezen. Meestal begon ik dan aan een vet vrij dieet en was sociaal afwezig ( ging niet uit met vrienden naar partijen of ging niet uit eten). Of in het slechtste geval, miste ik het heerlijke junkfood zo erg dat ik met een keer schipperen in het di르 maar direct het diëet over boord zette. Eén voordeel met dit diëet is dat er eigenlijk geen beperkingen zijn. Men mag eten waaraan het kaartje "Voedsel" gehangen mag worden! Nou ja, bijna alles, dat leg ik later uit.

lijkt best wel op het anabolic diet toch?

yup.. Ik heb niet veel ervaring met het anabolic dieet
maar uit verschillende post/arikelen die ik gelezen hebt

is het op keto makkelijker om spiermassa te behouden en zelfs optebouwen

Re:

Ik ga deze post zeker blijven volgen...... Ben benieuwd naar je eind resultaten, maar ook de restultaten als je een paar weken klaar bent met het dieet.
Vraag me namelijk af hoe je lichaam straks weer op KH gaat reageren. (of wil je die nooit meer eten ;) )

En, wat ik me ook afvraag is of zo'n grote hoeveelheid vet niet slecht is voor je hart en bloedvaten...... ???

Ik ga deze post zeker blijven volgen...... Ben benieuwd naar je eind resultaten, maar ook de restultaten als je een paar weken klaar bent met het dieet.
Vraag me namelijk af hoe je lichaam straks weer op KH gaat reageren. (of wil je die nooit meer eten ;) )

En, wat ik me ook afvraag is of zo'n grote hoeveelheid vet niet slecht is voor je hart en bloedvaten...... ???

nou ik heb totnutoe uitstekende resultaten behaald
heb gisteren wat foto;s van mijn rug gemaak (omdat ik altijd van de voorkant maak)
zodra ik thuis ben post ik ze.

Hoe me lichaam straks op KH gaat reageren.. ik denk gewoon normaal. Zodra me laaste refeed begint stop mijn dieet ook en de dag dernaa gewoon wat minder in calorien
en de verhouding
45% proteine
35% kh
20% vet aanhouden

gebaseerd op mijn eindgewicht resultaat calorien behoeftes + 150 kcal extra

ben je nou nog steeds bezig

Terug
Naar boven