Eumm, kun je misschien een paar verschillen geven...
Hoewel het concept van atikins diet en ketogenic diet hetzelfde zijn. Is de werking anders
Een bodybuilder die atkinst gaat doen mag fluiten naar zijn vet en fluiten naar zijn spiermassa.
En bodybuilder die keto diet gaat doen mag fluiten naar zijn vet en met een vrolijkgezicht blijven kijken naar zijn spiermassa
In het kort
Het grooste verschil
Bij het atkins dieet werk je met fases: fase 1 is dan niet meer dan 20gr carbs eten voor de eerste 2 weken (ongeveer) en dernaa pas je het aan naar je gewicht (vaak niet hoger dan 35gr) het keto dieet niet. Het atkins dieet geeft je geen recht op een refeed waardoor je niet tot vrijwel niet de mogelheid krijg om je spieren weer vol te gooien met glucose.
Als je een non actief persoon ben zou ik zeggen ga voor atkins. Je glucose vooraard zal bijna niet gevuld worden waardoor je niet sterk genoeg zal zijn om optimaal te kunnen presteren in de gym. Ook zul je ervan proviteren dat je thyroid (schildklier) minder T4 en T3 zal maken. Omdat er weinig T4 wordt aangemaakt wordt het ook niet extra omgezet naar T3 (het lichaam maakt t3 en t4 aan, en het aangemaakte t4 wordt ook nog eens omgezet in t3) zodra het schildklier minder produceert gaat het lichaams metabolisme ook omlaag
Ik zou zeggen probeer een no/low carb dieet te doen zonder je glucose vooraden weer aantevullen. Je zult zien dat een cardio van 5 min al zo zwaar is dat het moeilijk voltehouden is.. laat staan een kracht training
Bij keto is het een andere verhaal.. Alle bovengenoemde dingens zijn niet van toepassing bij keto. Alles functineert normaal (behalfe het feit dat je 4 dagen in de week op ketonen leeft). Een cardio op keto dieet is ook zwaar. Ik heb ook moeite 5 min voltehouden. Maar het voordeel van keto is dat je bijna geen cardio mag/hoef te doen. Als je naar mijn foto’s kijk ben ik van foto 1 naar 3 gegaan met nog geen 8x cardio te doen. Wat wel het voordeel is. Zodra ik ga liften barst ik van de energie maar me kracht is dan iets minder.
Zodra ik me refeed achter der rug heb. Kan ik 2 a 3 dagen 100% precenteren. De laaste dag (meestal vrijdag bij mij) is het zwaarst en juist op die dag hou ik een full body depletion workout (depletion is alle restante glucose uit je lichaam halen) zodra ik klaar ben begin ik met me carb up die is meestal 24 uur lang en eet ik 30% hoger in mijn behoeftes.
Ook heb je recht op meer soorten eten op keto dan op atkins.
Dit is allemaal in het kort uitgelecht ik kan a4tje voor je typen waarom ketogenic diet anders is dan het atkins diet. Maar het belangrijkste is hierboven
Atkins for non active tot light active
Keto for active/extream active people
type/spel fouten voorbehouden ^^