MuscleMeat

Sanne's log

Heel veel succes met het bereiken van je doelen komend jaar!

Net je OP gelezen. Knappe prestatie!

In. Ben benieuwd naar je voortgang volgend jaar.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.203
Welcome back, dacht dat je klaar was met het forum:P
Thanks!
Was niet klaar met het forum.. Het was meer dat ik even klaar met mezelf was :p.
Maar heb jullie natuurlijk veel te erg gemist, dus was een kwestie van tijd voor ik er weer zou zijn ;).

Good to have you back! Erg leuk om te lezen dat die maanden rust je goed hebben gedaan. Op naar een knallend 2017 :)
Thanks Tara! Zo te zien log jij ook nog, leuk!
Benieuwd wat 2017 ons allebei gaat brengen ^^.

Good to have you back :)
Ik zie een aantal mooie bespiegelingen en voornemens voor de komensde tijd. Heb idd wel eens foto's van je met een ingevallen bekkie gezien waarvan ik bang was dat je misschien te ver aan het gaan was. Ik hoop op een mooi 2017 waarin je op een realistisch gewicht kan blijven waarin je happy bent, en veel plezier met de PL vorderingen.
Dankjewel Neet!
Dat heb je toen wel goed gezien, zat inderdaad even 'vast' in het regime dat mijn vetpercentage gewoon naar beneden moest. Dat zat mijn prestaties uiteindelijk in de weg en voelde mezelf ook niet bepaald fit meer. Nu kijk ik er inmiddels anders tegenaan, maar dat had zo zijn tijd nodig :).
Uiteindelijk wil ik vooral gezond en happy zijn, dus dat lijkt me een mooi streven! ^^

Yes!:woot: Good to have you back Sanne!
Yiehaaa, thanks!!

Yesss She is BACK!!! eindelijk!
ga ervoor meid! Ik ben benieuwd hoe je trainingen eruit zien!
Was natuurlijk een kwestie van tijd, ben veel te verknocht aan DBB ;).
Trainingen zien er in mijn ogen flink anders uit, dus ben benieuwd wat je er van gaat vinden!

Haajjj... goed dat je terug bent!!!:D

Ik ben dus niet de enige bulkerd haha.

Ook pl logje hihi?
Jaaaaa, ik ben er weer, uiteindelijk ga je een frisse blik en wat imput en feedback missen, naast het feit dat het gewoon leuk is je eigen progressie bij te houden ^^.
Voor nu ben ik nog een (flinke) bulkerd, maar stiekem ook wel heel fijn dat het einde in zicht is hoor ;).

Zat te twijfelen om een nieuw logje in de PL-sectie te maken, maar tsja.. Vind het eigenlijk wel wat hebben om gewoon verder te gaan waar ik gebleven was. Misschien kan dit logje wel verplaatst worden naar de PL-sectie, maar ach, ik ben nog altijd een vrouwtje dus hier zit ik denk ik ook wel op mijn plek ;).

Welcome! :D

Goed dat je terug bent Sanne. Hele fijne feestdagen! :) :meal:
Dankjewel Bas!
Is helemaal gelukt, en bij jou zo te lezen ook ^^.

Zit net even je openingspost te lezen, top wat je al bereikt hebt hoor! Voor zoiets heb ik enorm veel respect!

Ik kom kom hier zo nu en dan ook even meelezen :)
Dankjewel Saik0, en dankjewel voor het mooie compliment!
Welkom, je snapt natuurlijk wel dat ik ook gelijk in joúw logje heb lopen snuffelen.. :p

Weer welkom!! :D

Heel veel succes met het bereiken van je doelen komend jaar!
Dankjewel VeibboR, gas erop!

Net je OP gelezen. Knappe prestatie!

In. Ben benieuwd naar je voortgang volgend jaar.
Dankjewel 040B, leuk om te horen!
Welkom, heb je zelf ook een logje?

Training van vandaag: Week 4, cycle 2

SQ @ 80 %

10 x 20
8 x 30
5 x 40
4 x 48
4 x 48
4 x 48
4 x 48
4 x 48
4 x 48
4 x 48
4 x 48
Nog altijd braaf met kneesleeves. In mijn eerste cycle (elke cycle duurt 4 weken) mijn 1RM naar beneden bijgesteld omdat ik afgelopen maandag verrot mijn best heb gedaan een goede techniek onder de knie te krijgen. Dit is eindelijk gelukt, dus met zo'n mooi mogelijke techniek wil ik gaan kijken of op den duur mijn 1RM weer omhoog kan.
Geen naar binnen-klappende knieën meer, en squat het liefst net iets onder parallel. Tevens geleerd gecontroleerd te zakken en dan stevig naar boven te komen. Explosiviteit is nog steeds een belangrijk aandachtspunt voor me. Mijn gewicht wil ik nog wel eens naar voren plaatsen in plaats van op mijn hielen, dus daar werk ik ook altijd nog aan.
Verder ziet mijn squat er gewoon stevig uit, in tegenstelling tot enkele maanden geleden.

Deficit DL
10 x 50
8 x 55
6 x 60
6 x 60
6 x 60
Twee keer per week DL, waarvan eens per week een variant. Ik week 4 is dit dus deficit, in andere weken is dit slow DL, SLDL en sumo.
Hoop met deficits aan een betere lift-off te kunnen werken, lockout is geen probleem.

Paused BP
10 x 20
5 x 27.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
Heb nog altijd een ingewikkelde relatie met mijn bench :o.
Al maanden verwoed aan het oefenen op mijn techniek, gaat langzaam maar gestaag vooruit. Ziet er inmiddels steviger uit. Wat veel heeft geholpen is de bar lager op mijn borst te laten zakken dan voorheen, al ging dit best tegen mijn gevoel in. Mijn bench is nog altijd zwak, maar goed, heb een lange adem en heb er vertrouwen in dat mettertijd die nieuwe 1RM zal komen :).

SS single leg extension / single leg seated curl
12 x 10 / 10
10 x 15 / 15
10 x 15 / 15

Opmerkingen
Ging lekker vandaag. Volle concentratie nodig voor mijn SQ, maar goed, op 80% mag het imo wel wat zwaarder voelen :).
Deficit DL voor het eerst sinds maanden gedaan, voelde gewoon lekker. Vanaf hier weer verder uitbouwen.
Paused bench ga ik pas leuk vinden als ik weer vooruitgang boek, dus daar zeg ik gewoon lekker niets over ;).

Gaat dus lekker nog steeds :)

Mooi PL schema, met de 3 grote oefeningen en een single leg superset :thumb:

Welke intensiteit zijn de bench en deads dan ongeveer! Goed dat je de techniek voorop hebt gesteld..die gewichten komen dan 'vanzelf'

• #4.207
Jup, paar maandjes wat aan moeten kloten, maar inmiddels is het plan helemaal duidelijk, weet in ieder geval nu wat ik wil :).

Mooi PL schema, met de 3 grote oefeningen en een single leg superset :thumb:
Mijn favo dag, de 3 'grote' en nog even benen afmaken <3

Welke intensiteit zijn de bench en deads dan ongeveer! Goed dat je de techniek voorop hebt gesteld..die gewichten komen dan 'vanzelf'
Denk dat je in plaats van uitroepteken een vraagteken neer wilde zetten? :o
Anyhow, zie update :)

Vandaag de allerlaatste dag van mijn gigantische bulk dit jaar. Gisteravond nog even een bak B&J en een stokbrood met pindakaas naar binnengewerkt en vanavond nog even lekker los met hapjes en drankjes. En dan.. Stap ik morgenochtend op de weegschaal en vermoed ik binnen een jaar zo'n 14 kg te zijn aangekomen waarvan denk ik sowieso 2 kg vocht zal zijn. Uiteraard zitten de nodige fatgains erbij, maar damn, gezien waar ik vandaan kom ben ik zowaar trots op mezelf dat ik nu ein-de-lijk echt heb weten te bulken. Zie ik duidelijk dat spiermassa is toegenomen, ik sta dan ook te trappelen om 2017 met een cut in te luiden.

Plan van volgend jaar is door te borduren op krachttoename en de focus op de compounds te houden. 4 weken per cycle, en ieder cycle het volume of gewicht opbouwen ten opzichte van de vorige cycle. Eigenlijk dus gewoon progressive overload.
Vooralsnog train ik 3 dagen in de week. Ik wil eens per week incline sprintjes (heb ik giga heuvel naast mijn voordeur liggen) invoegen om mijn conditie wat op te krikken en enige vorm van cardio in te voegen. Nog steeds een hardgrondige hekel aan cardio, dus dan maar liever kort en krachtig. Daarnaast blijf ik uiteraard naar en van mijn werk fietsen.

Per week doe ik
- 2x DL (1x conventioneel en 1x variatie, afwisselend sumo/romenian/deficit)
- 2x SQ (1x volume en 1x uitbouwen van een bepaald percentage op gewicht of volume --> 8/12 x 3 tot 8/12 x 5)
- 2x BP (1x volume en 1x uitbouwen van een bepaald percentage op gewicht of volume --> 8/12 x 3 tot 8/12 x 5)
Plus aanvullende assistance-oefeningen

Qua voeding heb ik een maand lang niet mijn eten getrackt. Dit voor het eerst sinds een jaar of 3. Was een goede beslissing: ben minder gefocust op zo dwangmatig met voeding bezig zijn. En vooral.. Heb weer leren genieten van eten :).
Plan is om weer te beginnen met tracken. Gevoel zegt direct te beginnen met compenseren, verstand zegt om gewoon lekker steady met 2000 kcal te beginnen met de gebruikelijk eiwit/vet/koolhydraten-verhoudingen. Wellicht neemt vet dan niet direct af, maar heb geen haast, wil bekijken hoe het over het verlengde van een paar weken gaat.

Benieuwd wat 2017 gaat brengen.
Wens iedereen dan ook veel gezondheid, geluk en liefde toe.
En natuurlijk ook heel veel kracht/spiermassa gains.. :o

Allemaal heel goeie plannen nadat je een beetje was doorgeschoten in het afvallen en foodtracken. Een heel mooi jaar gewenst Sanne, met goeie PL vorderingen en zo...

Klinkt als een strak plan als ik het zo lees! Niks te overhaast doen, begin eerst inderdaad op die 2000 (als dat je geschatte onderhoud is) en ga vanaf daar rustig aan lager zitten voor je cut. Zou zonde zijn als je hele mindset van nu wegvalt door alles door elkaar heen te gooien.

Jij ook alvast een erg goed 2017 en vooral een leuke en lekkere jaarwisseling! :)

Je hebt enorme sprongen vooruit gemaakt op veel punten! Echt iets om trots dit jaar af te sluiten en trots 2017 in te gaan met mooie nieuwe doelen!
Je hebt weer leren eten om te leven in plaats van leven om te eten en dat is echt super!
Tracken is goed... maar laat het niet de overhand nemen he! Jij hebt controle en dat weet je. Maar je weet nu ook dat je kan en mag genieten om je doel te halen!
Op naar 2017! Jouw jaar!

Een hele goede jaarwisseling en ik duim mee op alle fronten voor je! en voor je vader! :heart: You Go!

Sanne! Alvast de aller, allerbeste wensen voor 2017! Dat het een topjaar mag worden.

Nogmaals mijn respect dat je het bulken aan hebt gedurfd (mij niet gezien!) en ik hoop dat er wat moois onder het 'vachtje' vandaan komt. :D Ik blijf je volgen:thumb:

Goeie plannen en ook heel goed dat je van het tracken bent afgestapt! Ik track mn kcals sinds de zomer niet meer en merk dat ik gewoon als een normaal mens met eten om kan gaan. Ik heb wel bewust meer gegeten omdat ik wel serieus wou bulken!

Ik snap nog niet helemaal wat je bedoeld met oa 8/12 x 3:p Maarrr dat komt wel in het nieuwe jaar!

De beste wensen meid!

De beste wensen en succes met je nieuwe plannen!

• #4.214
Allemaal heel goeie plannen nadat je een beetje was doorgeschoten in het afvallen en foodtracken. Een heel mooi jaar gewenst Sanne, met goeie PL vorderingen en zo...
Precies Neet, had gewoon even nodig om alles in het juiste perspectief te zien :).
Dankjewel, ben benieuwd hoe ik er volgend jaar voor sta!

Klinkt als een strak plan als ik het zo lees! Niks te overhaast doen, begin eerst inderdaad op die 2000 (als dat je geschatte onderhoud is) en ga vanaf daar rustig aan lager zitten voor je cut. Zou zonde zijn als je hele mindset van nu wegvalt door alles door elkaar heen te gooien.

Jij ook alvast een erg goed 2017 en vooral een leuke en lekkere jaarwisseling! :)
Houd te veel van eten om direct laag te zitten, ook omdat ik vermoed dat ik dan uiteindelijk enkel kan afvallen op nóg minder kcal.. Dus liever lekker langzaam op wat hoger aantal kcal :).

En dankjewel, is helemaal gelukt! ^^

Je hebt enorme sprongen vooruit gemaakt op veel punten! Echt iets om trots dit jaar af te sluiten en trots 2017 in te gaan met mooie nieuwe doelen!
Je hebt weer leren eten om te leven in plaats van leven om te eten en dat is echt super!
Tracken is goed... maar laat het niet de overhand nemen he! Jij hebt controle en dat weet je. Maar je weet nu ook dat je kan en mag genieten om je doel te halen!
Op naar 2017! Jouw jaar!

Een hele goede jaarwisseling en ik duim mee op alle fronten voor je! en voor je vader! :heart: You Go!
Ahhh, dankjewel, je bent een lieverd :kiss:
Had even die tijd 'off' nodig, maar nu ik weer terug in het spreekwoordelijk zadel zit voel ik me weer als een vis in het water.
Ik hoop ook voor jou dat 2017 maar veel goeds mag brengen, dat verdien je!

Sanne! Alvast de aller, allerbeste wensen voor 2017! Dat het een topjaar mag worden.

Nogmaals mijn respect dat je het bulken aan hebt gedurfd (mij niet gezien!) en ik hoop dat er wat moois onder het 'vachtje' vandaan komt. :D Ik blijf je volgen:thumb:
Dankjewel broeder! De schouders eronder en knallen!
En dankjewel :). Het is absoluut niet altijd gemakkelijk geweest, maar nu ik in de spiegel kijk zie ik duidelijk dat het zoden aan de dijk heeft gezet. Het was het dus waard wat mij betreft.
Maar voel me stiekem nu wel heel erg goed bij mijn langzame cut hoor, valt toch wat meer in mijn comfortzone :o.

Goeie plannen en ook heel goed dat je van het tracken bent afgestapt! Ik track mn kcals sinds de zomer niet meer en merk dat ik gewoon als een normaal mens met eten om kan gaan. Ik heb wel bewust meer gegeten omdat ik wel serieus wou bulken!

Ik snap nog niet helemaal wat je bedoeld met oa 8/12 x 3:p Maarrr dat komt wel in het nieuwe jaar!

De beste wensen meid!
Vond het doodeng om niet meer te tracken, maar het heeft me absoluut geholpen om minder rigide met voeding om te gaan. Blij dat ik het heb uitgeprobeerd! Nu ik langzaam aan het cutten ben track ik wel weer, maar ik weet zeker dat ik niet meer in de stress ben als ik bijvoorbeeld een keer een etentje of wat dan ook heb. Ben er nu een stuk geruster op, en ik denk dat als ik dadelijk zie dat afvallen ook lukt, ik een heel belangrijk hoofdstuk heb kunnen afsluiten :).

Wat die 8/12 x 3 betreft: de ene week doe ik 8 x 3 (bijvoorbeeld paused) en de andere week 12 x 3 (bijvoorbeeld speed). Denk dat het in de loop van tijd wel duidelijk wordt ;).

En thanks, voor jou hetzelfde! :D

De beste wensen en succes met je nieuwe plannen!
Dankjewel Rambo, voor jou hetzelfde, we gaan voor de krachtgains!

Training van vandaag

Cycle 3, Week 1

SQ hoog
Ik deel mijn compounds in naar 'laag', 'middel' en 'hoog'. Laag betekent tussen 60% en 70%, middel tussen 70% en 80%, hoog tussen 80% en 90%.
10 x 20
10 x 25
5 x 30
5 x 35
3 x 40
3 x 44
3 x 48
3 x 54 Eindset van vorige cycle (4 x 48)
4 x 56.5 Laatste rep minder mooie techniek
5 x 50
5 x 50
5 x 50
10 x 42.5
Achteraf bekeken setjes niet zo handig ingepland. Vorige cycle was mijn laatste set namelijk 54 (waarmee ik 4 reps haalde). Nu was mijn één na laatste setje dus hetzelfde gewicht als mijn max van de cycle ervoor. Vind mijn 56.5 in dat licht bekeken netjes. Setjes erna van 50 ook erg blij mee, aangezien ik vorige cycle daar 3x50, 4x50 en 3x50 op pakte. Repout is ook 2 reps meer dan vorige cycle.
50'jes gaan nu steady en met goede techniek.

BP volume 8 - 12
10 x 20
9 x 30
9 x 30
9 x 30 Ugh, heb het zwaar omdat ik het idee heb dat mijn biceps het niet trekken, da's toch achterlijk lijkt me aangezien je vooral je triceps aanspreekt met benchen ???
9 x 30
9 x 30
Vorige cycle 5 x 8 x 30, dus mooi uitgebouwd.
Ging niet van harte. Heb hartgrondige hekel aan benchen op volume.

Sumo DL volume 6 - 12
6 x 50
6 x 55
6 x 55
6 x 55
10 x 55
Nog zoekende wat gewicht betreft. Techniek is in orde, dus ben aan het uitbouwen. Vind het echter vreemd dat sumo DL voor mij veel zwaarder voelt dan de conventionele DL.. Guess I'm kind of weird :o.

Superset single leg extension/single leg seated curl
12 x 10
10 x 15
10 x 15

Cable pullthrough
12 x 15
12 x 20
12 x 20

Afgelopen zondag voor het eerst sinds eeuwen op de weegschaal gestaan om te bekijken wat mijn eindpunt van mijn bulk is..
*tromgeroffel*
Beste trots, in een jaar ben ik van 61 kg naar 74 kg gegaan. Bij die 74 kg zal ongetwijfeld veel vocht zitten van de feestdagen waar ik achterlijk los ben gegaan. Absoluut ook flink wat fatgains, maar kan niet ontkennen dat ik nu al begin te zien dat ik ook prima spiermassa heb kunnen aanzetten.
Vocht begin ik al wat kwijt te raken, mijn belt gaat alweer fatsoenlijk dicht :o.

Nu langzaam cutten, voel ik me uiteraard wel comfortabeler bij dan bulken. Then again, ik heb een hoop geleerd dit jaar. Nu het vertrouwen krijgen dat ik vet ook weer eraf kan cutten, en ik denk dat ik dan een heel miserabel hoofdstuk kan afsluiten :).

nette training, aardig wat volume gedraaid! vind je bench best wel sterk!
wat is je pr?

Dat is wel een lekker bulkje geweest dan :D

Toch gaan die squats mooi vooruit zo!:thumb: Succes met cutten..ga je daarbij ook niet tracken?

Klinkt als een goede bulk idd!:) Zet 'm op de komende periode, ik kijk er naar uit om het proces te volgen:thumbs:

Jij kan en durft nu te bulken! en je weet best dat jij ook kan cutten. Alleen dit keer wat minder obsessief waarschijnlijk. ;)
Je hebt veel geleerd in het afgelopen jaar. Dat heeft je heel veel opgeleverd! Vertrouw nu maar op jezelf he! :)

Lekker getraind ook! gaat goed!

Lekkere bulk en voor een jaar erg netjes denk ik!

Bank lijkt wel relatief vooral vooruit gegaan te zijn qua gewicht zeg, vind je dat zelf ook?

Terug
Naar boven