Fitness Seller

Sanne's log

Niet noemenswaardig, nog steeds probeer ik te maintainen.

Geniet nu toch wel gemiddeld een dag per week onbeperkt 'van het leven' (als in: fooooood) waarbij ik de overige dagen weer strict op regime overschakel (soort vorm van Marvinnen.. Om het begrip toch maar weer eens te noemen).

Gezien de situatie met mijn vader niet altijd evenveel zin om eruit te gaan om te trainen, weet ook van mezelf dat ik de neiging heb me terug te trekken wanneer er iets is wat mijn gemoederen bezighoudt. Echter heb ik nog steeds veel plezier in de compounds en geef ik mezelf gewoon af en toe een schop onder mijn hol.

Oja, en ik heb zo'n assorti-pakket Bolero gekocht, wat is dat spul episch zeg! :D
Bolero:heart:

Verstandig om een beetje te Marvinnen!:thumb: Toch een beetje blijven genieten Sanne!

Weet je al iets meer over je vader of heb ik daar overheen gelezen?

Zo, een hoop trainingen tegelijk. Goed bezig, en dat moet je ook doen, gewoon bezig blijven en niet gaan piekeren :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.163
Aardig aan het maxen geweest zeg! Goed dat je toch lekker aan het trainen bent ondanks de situatie.
Vind het eigenlijk niet echt ideaal dat max DL samenviel met max BP.. Volgende keer dus toch maar even anders aanpakken. Heb enkele dagen flinke spierpijn in mijn rug gehad, zat me in de weg met benchen!
Enne.. Af en toe is het even verstand op 0 en jezelf er gewoon naartoe schoppen. Als ik er eenmaal ben, vind ik het vaak toch stiekem wel erg lekker ^^.

Jemig, je gaat wel echt lekker nu hoor!! Echt leuk om te lezen dat je nu zo goed vooruit gaat, omdat de focus op basics ligt ipv jezelf afmatten, dan wel 'pompen'.
Ik heb mijn vriendin, die net 3 maand bezig is, meteen aan een soortgelijk schema laten beginnen en dat werpt zijn vruchten af. In het begin was zij ook wat sceptisch, maar het is gewoon bewezen de meest effectieve manier .

Sterkte met je vader. Wat waren de resultaten van het onderzoek?
Iedere kleine stap vooruit is progressie, dus deze aanpak blijf ik nog zeker hanteren! Het nadeel is alleen dat ik isolatie-oefeningen wel steeds minder leuk ga vinden.. :p.

En dankjewel! Ontzettend opgelucht dat het niet uitgezaaid blijkt te zijn. Wel nog enkele poliepen weggehaald die ook kwaadaardig bleken te zijn. Nu gaan ze opereren (meter darm en blinde darm eruit) en ter plekke bekijken ze dan de klieren om vast te stellen of er nog chemo moet komen.. Denk dat vooral het herstel best flink zal zijn, maar gezien de omstandigheden zijn we absoluut positief!

Thanks, leesvoer is altijd welkom! :D

Lekker getraind!
Dat je er af en toe geen zin in hebt om te gaan trainen snap ik wel gezien de situatie met je vader.
Maar echt top dat je jezelf er wel toe zet! En het is ook gewoon even een uitlaatklep ook!
Qua je voeding doe je het super. Je weet echt wel wat je doet en je bent er zelf bij.
Je blijft een topper!
Dankjewel meid!
Af en toe kwestie van verstand op 0 zetten en gewoon gaan. Zeker in het doen van compounds heb ik nu erg veel plezier, dus eenmaal aan de slag vind ik het heerlijk!

Situatie met je pa is kut

Iedereen kent wel iemand die aan die vreselijke ziekte lijdt.

Enige wat je kan doen is positief/sterk blijven.

Sterkte
Dankjewel Pillz.
Het lijkt een ver-van-je-bed-show totdat het ineens in je inner circle gebeurt. Gelukkig blijken we er toch vroeg erbij te zijn, dus eruit met die meter darm en hopelijk geen chemo, en dan hopelijk weer goed herstellen!

Bolero

Verstandig om een beetje te Marvinnen! Toch een beetje blijven genieten Sanne!
Weet je al iets meer over je vader of heb ik daar overheen gelezen?
Jaaaa, ben er echt helemaal weg van! Ook erg handig dat het poeder is, hoef ik niet meteen paar liter tegelijk te maken. Ik neem nu bijna overal een zakje mee naar toe :o.

Er zijn bij mijn vader gelukkig geen uitzaaiingen gevonden. Ze gaan operatief een meter darm en de blinde darm verwijderen waarbij ze ter plekke naar de klieren kijken. Daarna beslissen ze of er nog chemo nodig is of niet.. We weten nu dus in ieder geval waar we aan toe zijn, gezien de omstandigheden zijn we er snel bij en dus positief!

Zo, een hoop trainingen tegelijk. Goed bezig, en dat moet je ook doen, gewoon bezig blijven en niet gaan piekeren
Iedere dag loggen lukt niet altijd meer, dus dan maar zo ;).
Niet piekeren lukt niet altijd, maar ik doe in ieder geval mijn best gewoon mijn ding te blijven doen :p.

Training van woensdag: UB 1

BP
10 x 20
5 x 25
5 x 30
5 x 34
5 x 34
5 x 34
5 x 34
5 x 34
10 x 30
Geef mij maar ochtendtrainingen, trainingen na een werkdag zijn niet bepaald mijn sterkste trainingen :o.

BOR
12 x 24
8 x 32.5
8 x 32.5
8 x 34
8 x 34

Lat pulldown
12 x 22.6 hold & slow
12 x 25 slow
9 x 32

Db shoulder press
12 x 7
11 x 9
9 x 9 Muhh

Peckdeck
12 x 5 hold
12 x 10 hold
12 x 15

Machine side raises
15 x 5
12 x 7.5
12 x 7.5

Db skullcrusher nieuw
12 x 4
12 x 4
12 x 4
Hmm.. Weet nog niet echt wat ik van deze oefening moet vinden..

Db curl
12 x 6
12 x 6
12 x 6
Compounds gingen als gepland, daar is dan ook alles mee gezegd, was niet bepaald energiek. Na een werkdag ben ik zeg maar duidelijk niet op mijn fitst.. :p

Er zijn bij mijn vader gelukkig geen uitzaaiingen gevonden. Ze gaan operatief een meter darm en de blinde darm verwijderen waarbij ze ter plekke naar de klieren kijken. Daarna beslissen ze of er nog chemo nodig is of niet.. We weten nu dus in ieder geval waar we aan toe zijn, gezien de omstandigheden zijn we er snel bij en dus positief!
Toch nog aardig positief nieuws! Hopelijk zien de klieren er verder goed uit! Ik gun het je trouwens van harte om bij MM die bolero te winnen..:thumbs:

@Training de compounds gingen volgens planning en dat is ook wat telt! Je geeft zelf ook al aan dat je geen fan bent van middag trainingen en dan is dit gewoon een goede training! Die dumbel skullcrushers zijn best zwaar trouwens qua uitvoering..

Blijf trouwens die BOR's erg sterk vinden! Toch niet stiekem zo een uitvoering als die gast op de voorgrond van het squatfilmpje van @Basma ? ;)

Fijn dat het nieuws vooralsnog positief is over je vader.
Weer lekker getrained!

• #4.166
Toch nog aardig positief nieuws! Hopelijk zien de klieren er verder goed uit! Ik gun het je trouwens van harte om bij MM die bolero te winnen..
@Training de compounds gingen volgens planning en dat is ook wat telt! Je geeft zelf ook al aan dat je geen fan bent van middag trainingen en dan is dit gewoon een goede training! Die dumbel skullcrushers zijn best zwaar trouwens qua uitvoering..

Blijf trouwens die BOR's erg sterk vinden! Toch niet stiekem zo een uitvoering als die gast op de voorgrond van het squatfilmpje van @Basma ?
Absoluut, gezien de omstandigheden hartstikke mooi nieuws, dat biedt kansen en perspectieven!
Haha, en bedankt van de Bolero-actie, ik probeer wat win-geluk van je over te nemen, dan is mijn winkans gelijk een stuk groter ;).

Vind de db skullcrushers nog maar twijfelachtig.. Met EZ-bar lijkt ik het beter te voelen, db voelt ook gewoon nog heel onwennig.. Binnenkort maar nog eens een keer proberen!
Heb teruggezocht naar het filmpje van Basma, maar kan hem niet vinden… Was het zo erg dan? :p

Fijn dat het nieuws vooralsnog positief is over je vader.
Weer lekker getrained!
We zijn er ontzettend blij mee, de situatie had er een heel stuk negatiever uitgezien wanneer er al uitzaaiingen geweest zouden zijn..

Training van zaterdag: LB 1

DL @ 80%
5 x 50
5 x 55
3 x 60
3 x 65
3 x 70
3 x 70 Ging er te gehaast in, doet mijn techniek niet bepaald goed
3 x 70 Vanaf hier weer prima
3 x 70
3 x 70
3 x 70
3 x 70
3 x 70
Gezien het feit nog nooit meerdere setjes op dit percentage gedraaid te hebben ben ik erg tevreden. DL gaat lekker!

SQ @ 77.5%
5 x 20 + hip circle
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 50
5 x 50 Vanaf hier begon ik toch wel een beetje te struggelen.. Nog steeds goede vorm though
5 x 50 Benen deaud
5 x 50 Blij het einde gehaald te hebben :')
Op dit percentage nog even 5 x 5 na 80% DL was niet bepaald een slim idee, wederom volgende keer maar weer aanpassen. Ging alsnog erg lekker though.

Leg extension
15 x 15
15 x 20
15 x 25

Glute hyperextensions
15 x bw
12 x bw
12 x bw

Lying leg curl
12 x 10
12 x 15
12 x 20
Prima training, stond als een huis.

Training van zondag: UB 2

Speed BP @ 70%
10 x 20
5 x 27.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
Dodelijk saai, maar doet mijn techniek duidelijk goed. Ging netjes.

OHP
5 x 20
5 x 22.5
5 x 22.5 Ging vreemd genoeg ineens zwaar
5 x 22.5 Correctie: ik drukte hem als het ware met een boogje om mijn hoofd heen :p, nu ik daar direct mee stopte ging het stukken beter
6 x 22.5

Close grip pulldown
12 x 25 hold
12 x 32
12 x 39 De laatste reps op mijn tandjes, heerlijk!

Machine flyes
12 x 10 hold
12 x 15 hold
9 x 20

One arm cable row
12 x 14 hold
12 x 18
12 x 20.3

Rope cable front raises
12 x 6.8 hold
12 x 9 hold
9 x 11.3

Tricep cable pushdown
12 x 23 hold
12 x 27 hold
12 x 29.6

Db hammer curls
12 x 6
12 x 6 Hello verzuring..
12 x 6 Laatste reps best lelijk though :o
Had vooraf niet echt zin.. Aldoende kwam die zin uiteraard gelukkig weer de kop op steken. Setjes nog steeds aan het uitbouwen, vind het wel lekker gaan zo.

Wekelijkse update
Week 0: 67 kg
Week 1: 67 kg gelijk gebleven
Week 2: 67.25 + 0.25 kg
Week 3: 67.75 + 0.5 kg
Tsjaaaa, een maand lang meerdere etentjes per week gehad en niets aankomen, nu 2 weken in totaal 2 cheats (vooruit, cheatdays, niet echt een cheatmeal..) gehad en nu gaat het ineens imo best hard omhoog.
Prioriteiten, prioriteiten.. Weer in conclaaf met mezelf. Oudere foto's teruggezien, vond het toch wel erg fijn uitzien, toen ik mijn cut uitkwam en zo'n 7 kg lichter woog :p. Weer even reality check: ik wil een beestje op de compounds worden en krachtgains maken waarbij ik ervan overtuigd ben zo ook spiermassa aan te kunnen zetten, die cut kom dan later wel: en heb dan in ieder geval ook meer spiermassa over dan voorheen.
DUS: even onzekere stemmetje de kop indrukken en gewoon doorgaan.

Afgelopen zaterdag weer etentje gehad en aankomende donderdag BBQ.. Beetje compenseren er omheen, zal ook weinig invloed hebben op trainen, het is namelijk tijd om deze week te deloaden.

Ik zeg: recompen..

Trainingsdagen op of net iets boven onderhoud en rustdagen iets onderhoud...waardoor je gemiddeld op of net iets onder onderhoud zit

Succes met deloaden! Hou je daarbij je kcals wel ongeveer gelijk ondanks het compenseren..

Laatst bewerkt:
Eerst lekker sterker worden als dat is wat je nu wilt :) zoals je zegt daarna cutte kan ook nog. Maar herken die twijfel wat wil ik nou. Momenteel val ik toch lichtjes af en word ik iedere week iets sterker. Maar niet zoals met een cut of bulk denk ik

• #4.171
Ik zeg: recompen..

Trainingsdagen op of net iets boven onderhoud en rustdagen iets onderhoud...waardoor je gemiddeld op of net iets onder onderhoud zit

Succes met deloaden! Hou je daarbij je kcals wel ongeveer gelijk ondanks het compenseren..
Begin er nu inderdaad ook wel naar toe te neigen.. Vanavond bijvoorbeeld BBQ, moet wel zeggen dat ik dan een hele week er rekening mee houd en alleen iets meer eet op dagen van training. Beetje recompen uit de losse pols dus :'). Nu sinds zondag flink lager gezeten in koolhydraten met het oog op die BBQ van vanavond (want inmiddels weet ik dat ik dan gewoon neem waar ik zin in heb). Moet zeggen dat het wel wat lijnen oplevert binnen afzienbare tijd waardoor ik wederom spontaan zin krijg om te cutten, maar goed, het geeft in ieder geval vertrouwen dat er dus echt massa begint te komen onder dat speklaagje ;).

En deloaden is echt kut.. Maar vreemd genoeg levert het alsnog spierpijn op :o.

Erg...erg is een understatement!:eek!:

Astu..
Omfg, daarvan hebben wij er ook eentje in de gym, leuk vermaak voor tijdens rust tussen setjes :roflol:

Eerst lekker sterker worden als dat is wat je nu wilt :) zoals je zegt daarna cutte kan ook nog. Maar herken die twijfel wat wil ik nou. Momenteel val ik toch lichtjes af en word ik iedere week iets sterker. Maar niet zoals met een cut of bulk denk ik
Precies, even prioriteiten stellen en voorrang geven aan wat ik nu echt wil. Het blijft mij logisch in de oren klinken though: 'gebruik' maken van de situatie zoals die is (overtollige huid etc.) en wat flinker blijven en werken aan krachtgains (die imo toename van spiermassa gaat opleveren) die tot hun recht komen na een goede cut na een huidcorrectie.

Thanks Rambo, maandag is het zover, best spannend..

Tussentijdse update: deload

Deze week heeft het weinig zin te loggen aangezien ik heel braaf een geplande deload aan het doen ben. Was er met tegenzin aan begonnen, maar moet zeggen dat het stiekem toch best goed bevalt. Vreemd genoeg leverde het na mijn eerste legday ook spierpijn op, had dat totaal niet verwacht :o.

Deze week wat lager in koolhydraten gezeten met het oog op BBQ vanavond, zie dan ook al snel verandering in de spiegel. Uiteraard vochtverlies, maar geeft moed: zie duidelijk verschil in massa in vergelijking tot bijvoorbeeld een half jaar geleden.

Eerste 2 deloadtrainingen low-low-medium en laatste 2 deloadtrainingen medium-medium-high.
Nog 2 deloadtrainingen te gaan en dan vanaf volgende week weer nieuwe cycle in. Assistance verlaag ik van 12 naar 10 reps, alsnog low-medium-high qua tegengewicht en focus op slow negatives, beweging vasthouden en dergelijke.

Merk je in zo een deload dat je mentaal gezien meer energie krijgt? Ik wil nog wel eens last hebben van een kleine 'workout-hangover' en op de lange termijn zorgt het soms voor lichte concentratie problemen. Ik weet niet of jij daar ook wel eens last van hebt?

Ik zie nu pas mijn filmpje in deze log trouwens. Zo langzamerhand laat ik mij er ook niet meer door afleiden en zie het maar als 'vermaak' :o.. Ongelooflijk om te zien waar sommige lui mee bezig zijn soms. Ze staan 5-6 dagen per week in de gym, maar zijn niet eens in staat om een curl met propere techniek te doen :o

sterkte met je vader sanne...

en geniet van je deload (ken dat gevoel dat het stiekem goed voelt!!)

Goed bezig nog steeds. ! :)

Super dat je verschil ziet. Motiveert vast alleen maar meer

Heb je niet liever een week rust als een week deload?

Progressie is altijd mooi om te zien, hoe klein het verschil ook.

je doet het nog steeds top meid!
situatie thuis al een beetje van bijgekomen? of nog steeds veel onzekerheden?

• #4.177
Merk je in zo een deload dat je mentaal gezien meer energie krijgt? Ik wil nog wel eens last hebben van een kleine 'workout-hangover' en op de lange termijn zorgt het soms voor lichte concentratie problemen. Ik weet niet of jij daar ook wel eens last van hebt?
Keek best op tegen de deload, maar moet zeggen dat het mentaal me absoluut wat 'fitter' maakte. Na de deload des te meer zin om weer lekker te knallen en op te pakken waar ik gebleven was! Meer focus nu, dus wat dat betreft raad ik het je wel aan. Gisteren tevens een PR op SQ gezet, of het nou door deload komt of niet.. Deloaden heeft me in ieder geval niet in de weg gezeten!

sterkte met je vader sanne...
en geniet van je deload (ken dat gevoel dat het stiekem goed voelt!!)
Dankjewel meid.
(En het was stiekem inderdaad best wel lekker!)

Goed bezig nog steeds. !

Super dat je verschil ziet. Motiveert vast alleen maar meer
Thanks Natty!
Kort tijdje wat droger gestaan, en dan zie je toch dat je heus wat aan het opbouwen bent.

Heb je niet liever een week rust als een week deload?
Progressie is altijd mooi om te zien, hoe klein het verschil ook.
Moet zeggen de deload me helemaal niet tegen is gevallen. Dan maar een weekje op pure 'bro-science' wat betreft MMC en TUT enzo, maar alsnog voelde de trainingen wel lekker.
Alleen compounds vind ik waardeloos om op 50% a 60% te doen.. Maar goed, heb het een eerlijke kans gegeven en zette gister een PR op de SQ, dus wie weet heeft het stiekem best zijn vruchten afgeworpen..

je doet het nog steeds top meid!
situatie thuis al een beetje van bijgekomen? of nog steeds veel onzekerheden?
Dankjewel meid!

Het is nogal wat allemaal, de behandeling van mijn vader enzo. Vind het erg naar hem aan toeters en bellen in zo'n ziekenhuisbed te zien liggen. Tot dit gebeurde leek hij in mijn ogen altijd onsterfelijk ofzo.. :p. Maar werk en trainen bieden gelukkig goede afleiding!

Training van dinsdag

Stond te trappelen weer aan de slag te gaan na mijn deload!

Ietwat nerveus voor SQ. Noodgedwongen voor het eerst in mijn uppie in de kooi aan de slag. Het ging gelukkig erg lekker, langverwachte PR binnengesleept!

Max SQ
10 x 20
5 x 30
3 x 35
3 x 40
3 x 45
3 x 50
3 x 55
3 x 60 Was hier al vrij tevreden though, wilde sowieso 3 x 60 kunnen doen
3 x 62.5 VPR, nice!!
1 x 67.5 PR, yiehaaaa, was niet de planning, maar blijkbaar is er progressie! Rechterknie klapte wel wat naar binnen though, maar focus nu op goede vorm op dit gewicht, mooi om naar toe te werken.
5 x 50
8 x 40
10 x 30

SLDL
15 x 20
15 x 30
12 x 40

Walking lunges, zak op rug
30 x bw
30 x 6
30 x 12

Single leg extension
15 x 10
10 x 12.5
8 x 15

Single leg seated leg curl
10 x 10
10 x 10
10 x 10

Glute bridge op hoge step
15 x bw
12 x 4
10 x 6
Blijkbaar heeft deloaden me in ieder geval niet tegengestaan.. Vond het maar niets op weinig volume en gewicht te draaien op compounds, maar vandaag heeft het zich wat mij betreft goed uitbetaald.

Wekelijkse update
Week 0: 67 kg
Week 1: 67 gelijk gebleven
Week 2: 67.25 + 0.25 kg
Week 3: 67.75 + 0.5 kg
Week 4: 67.75 gelijk gebleven

Afgelopen 2 weken veel te veel gecompenseerd. Sommige dagen tussen 1600 en 1800 gezeten, veel te laag. Zo verpest ik wederom mijn onderhoudsniveau. Reken er nu op dat ik wellicht binnenkort 70 ga aantikken aangezien ik mezelf weer bij de spreekwoordelijke kloten pak en gewoon meer ga eten omdat ik sterk wil worden op compounds. Wil nu rond 2000 zitten en in de toekomst wellicht wat meer omhoog waarbij ik probeer mijn onderhoudsniveau waar wat naar boven te krikken.

Gefelicigeerd met de squats!! Herfr je zeker goed gedaan. Klapte je knie naar binnen bij het omlaag gaan of het omhoog komen? Met het omhoog gaan is niet zo'n probleem omdat dit natuurlijk erg zwaar voor je was.

Binnekort 5x62.5 :D

Dubbel

Feli en goed bezig!
Je pa nu al beetje stabiel?

Terug
Naar boven