XXL Nutrition

Sanne's log

Goeie bulk idd, kunnen sommige nog wat van leren :rolleyes:

Ik denk dat het wat vetreft je bench heel erg helpt als het gaat filmen (en hier post natuurlijk:D). Ik merk dat ik daar de laatste maanden de meeste winst op heb geboekt. Inmiddels film ik elke training, dat houd me scherp:)

Dat sumo eerst zwaarder voelt kan wel kloppen. Je zal daar gok ik zo heel snel progressie mee maken. Tenminste, dat had ik wel! Nu voelt conventioneel dodelijk zwaar:p

74 kg is niet zuinig:p Ik ben nu in 1.5 jaar van 60 naar 73 gegaan. Voel me ook wel vet lol, maar is ook goed geweest.

Heb weer frisse energie om te cutten iig:D

Nice van je skwots btw!

Wow, wat een progressie Sanne! In!!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.224
nette training, aardig wat volume gedraaid! vind je bench best wel sterk!
wat is je pr?
Thanks Saik0! Ben zelf al zeer geruime tijd aan het worstelen met bench. In een ver geleden heb ik eens 46,5 gered, maar nu ben ik al blij als ik 3 nette reps op 40 eruit pers.. Ook nog altijd erg aan het kloten met goede techniek, het voelt gewoon alsof ik er niet voor ben gemaakt om te benchen :o.
Hoop door progressive overload uiteindelijk toch verder te komen. Het volume gewoon lekker uitbouwen en flink blijven werken aan techniek. Dan hoop ik dat die gewichten eindelijk eens vanzelf zullen gaan volgen.

Dat is wel een lekker bulkje geweest dan :D
Kijk al uit naar de volgende, vond het stiekem allemaal best lekker.. ;)

Toch gaan die squats mooi vooruit zo!:thumb: Succes met cutten..ga je daarbij ook niet tracken?
Thanks Marvin! Mijn billen varen er inmiddels gelukkig ook wel bij :o.
Nu ben ik alles gewoon weer aan het tracken. Heb dit een maandje niet gedaan om eindelijk eens van die angst af te komen de controle te verliezen. Was het beste wat ik kon doen, heb nu namelijk stuk minder moeite met minder rigide eten :). Zit nu braaf aan de 2000 kcal, waarop ik verwacht niet erg snel af te vallen. Wellicht over poosje lekker zakken naar 1900 kcal als ik stil blijf staan.
Vind het nog steeds vreemd though, dat ik eerst maar moeilijk aankwam op 2700, en nu met best veel moeite pas wat vet verlies als ik 2000 eet.. ???

Klinkt als een goede bulk idd!:) Zet 'm op de komende periode, ik kijk er naar uit om het proces te volgen:thumbs:
Dem foodz, december is dan wel een Walhalla moet ik zeggen! :D
En dankjewel, tof :). Heb jij zelf ook een logje?

Jij kan en durft nu te bulken! en je weet best dat jij ook kan cutten. Alleen dit keer wat minder obsessief waarschijnlijk. ;)
Je hebt veel geleerd in het afgelopen jaar. Dat heeft je heel veel opgeleverd! Vertrouw nu maar op jezelf he! :)

Lekker getraind ook! gaat goed!
Precies meis, het vertrouwen moest er gewoon komen. Even een periode helemaal geen kcal tracken heeft me ontzettend geholpen, sta nu een stuk losser in het leven wat betreft voeding, kan er weer echt van genieten :). Het obsessieve is er inderdaad af, veel beter zo ^^.

Lekkere bulk en voor een jaar erg netjes denk ik!

Bank lijkt wel relatief vooral vooruit gegaan te zijn qua gewicht zeg, vind je dat zelf ook?
Thanks ProudPizza! Vond het best lastig in het begin, maar wat betreft het vele eten went toch snel :o.
Zie zelf nog weinig progressie in mijn bench. Ben nu wel op een heel andere manier gaan trainen, nu ben ik meer het volume op verschillende gewichten aan het uitbouwen. Voorheen wilde ik gewoon te vaak opnieuw naar mijn 1RM kruipen, waarvan ik nu inzie dat zo'n manier van trainen gewoon geen kracht oplevert. Heb dus als het ware een volledige reset gedaan en ik hoop door volume op te hogen ik steeds meer volume op hogere gewichten kan draaien.

Goeie bulk idd, kunnen sommige nog wat van leren :rolleyes:
Ghehe, was niet altijd even gemakkelijk hoor, aard van het beestje zou het liefst natuurlijk kunnen bulken en alleen spiermassa aanzetten in plaats van de vetjes :o.

Ik denk dat het wat vetreft je bench heel erg helpt als het gaat filmen (en hier post natuurlijk:D). Ik merk dat ik daar de laatste maanden de meeste winst op heb geboekt. Inmiddels film ik elke training, dat houd me scherp:)

Dat sumo eerst zwaarder voelt kan wel kloppen. Je zal daar gok ik zo heel snel progressie mee maken. Tenminste, dat had ik wel! Nu voelt conventioneel dodelijk zwaar:p

74 kg is niet zuinig:p Ik ben nu in 1.5 jaar van 60 naar 73 gegaan. Voel me ook wel vet lol, maar is ook goed geweest.

Heb weer frisse energie om te cutten iig:D

Nice van je skwots btw!
Ik zal binnenkort eens proberen of het me lukt mijn bench te filmen. Zal dan een manier moeten vinden mijn mobiel ergens neer te zetten waar hij blijft staan. Feedback vind ik altijd erg fijn, dus het is absoluut een goede manier om eindelijk eens verder te komen/

Sumo vind ik een enorme optater geven aan mijn onderrug, die voel ik bij sumo beter dan bij conventioneel.. Alleen dat gevoel in mijn hammies, dan is dan wel weer lekker ^^.

Oef, van 60 naar 73 is precies dezelfde gewichtstoename als ik in een jaar heb gehad. Voel me nog steeds een biggetje, maar het heeft me wel erg veel geleerd. En natuurlijk hopelijk spiermassa opgeleverd. En het is precies zoals je zegt: de zin om te cutten is na zo'n bulk wel erg groot :rolleyes:

Wow, wat een progressie Sanne! In!!!
Dankjewel madameSELINA! Heb jij ook een logje en wat zijn je doelen?
Ben altijd nieuwsgierig.. :p

Training van vandaag

Week 1, Cycle 3

DL slow
Zeer langzame gecontroleerde negatives en positives
5 x 50
5 x 50
5 x 50
4 x 55
4 x 55
4 x 55
4 x 55
4 x 55
4 x 55
T.o.v. 6 x 4 x 52.5 van vorige week.
Eén van mijn favorieten, heerlijk om werkelijk alles in je lijf aan te spannen :).

DL speed
4 x 55
4 x 55
4 x 55
4 x 55
4 x 55
4 x 55
T.o.v. 6 x 4 x 52.5 van vorige week.
Speed zit er eindelijk lekker in. Het doet mijn lift-off goed, blijf deze dus nog maar braaf doen.

SQ 5x5
10 x 20
8 x 30
6 x 37.5
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
T.o.v. 5 x 5 x 42.5 van vorige week.
Eerste drie reps gaan standaard soepel. Daarna heeft mijn lichaam de neiging het gewicht meer naar de bal van mijn voet te verplaatsen in plaats van op mijn hielen te drukken. Iemand tips of oefeningen hier voor?

Lat pulldown
12 x 27.3
12 x 27.3
12 x 29.6

Cable seated row
12 x 27.3 Niet tevreden over de vorm van laatste paar reps. Jwz, MMC enzo :rolleyes:
12 x 25
12 x 25

Cable reversed flyes
12 x 10
12 x 10
7 x 15 dropset 8 x 10

Voel duidelijk dat ik beter lift zonder gigantische cheats en compensaties. Door elke dag steady te eten, train ik alle trainingsdagen met een vergelijkbare hoeveelheid energie.
Ben ook weer meer bewust aan het letten op mijn vochtinname en dergelijke, doet mijn huid ook zienderogen goed :o.

Erg benieuwd naar de weegschaal morgen. Niet het idee veel vocht kwijt te zijn, maar absoluut wel wát. Wil sowieso nog even op 2000 kcal blijven zitten, blijf mijn trainingen het belangrijkst vinden :).

Vreemd inderdaad dat je direct naar 2000kcals moet duiken om te cutten. Terwijl je op 2700kcals niet aan kwam.

Maar zou het inderdaad even zo houden en gewoon lekker hard als je nu doet door blijven trainen:thumb:

Knap zeg wat je bereikt hebt en dat je durft te bulken! Ik durf dat niet :o

Lekker blijven werken aan die bench dus! Ben wel benieuwd naar een filmpje als die er komt.

Wat mij heeft geholpen bij het squatten, wat betreft evenwicht meer richting bal vd voet en/of wiebelen een soort van, is consequenter abs aanspannen waardoor ik goed rechtop blijf staan. Indirect heeft een belt mij daarbij geholpen; ik ga nooit de "fout" in om niet actief m'n core aan te spannen en te bracen. Bedoel dus niet dat je met belt moet squatten (als je dat niet al doet), maar wat mij hielp was elke zware rep goed bracen en blijven vasthouden gedurende rep > bovenin weer nieuwe ademteug > en weer door.

madameSELINA! Heb jij ook een logje en wat zijn je doelen?
Ben altijd nieuwsgierig.. :p

Haha ja, ben sinds maandag gestart met loggen. Doel is ca. -10kg op dit moment in combinatie met 5x5 schema van Jason Blaha.

Wat zijn jouw doelen op dit moment?

Je bent en blijft een topper!
Ik kan niet wachten tot ik ook een keer mijn kracht toename kan loggen! Maar dan zal er bij mij eerst wat gewicht bijmoeten.

Je training ziet er echt zalig uit.
Met squatten heb ik dat ook wel.. eerste paar gaan goed en daarna iets te ver naar voren. Kwam er alleen gisteren achter waarom.. Mijn voet doet pijn bij mijn hiel.. zag ik gisteren dan mijn hele hiel zo droog is dat het helemaal gescheurd is.. :eek: 3 grote bloedende scheuren op mijn hiel... weet nu dus ook waarom lopen pijn deed afgelopen dagen. Bij mij is dat denk ik de oorzaak.

Wat ProudPizza zegt is inderdaad wel iets wat helpt... bracen en goed focus houden.

Dem foodz, december is dan wel een Walhalla moet ik zeggen! :D
En dankjewel, tof :). Heb jij zelf ook een logje?

Ik geloof je meteen! :D Ik heb zelf nog geen log, maar ik moet zeggen het gaat wel jeuken om er een te beginnen nu ik al meer en meer met een aantal begin mee te lezen:yes:. Ik heb zeker nog een hoop te leren, dus het zal mij geen slechter mens maken denk ik!

Netjes hoor bulken nadat je zo onwijs afgevallen was. Dat je het aangedurfd hebt.
Dus je bent over gestapt naar powerliften.overloper :)

• #4.232
Vreemd inderdaad dat je direct naar 2000kcals moet duiken om te cutten. Terwijl je op 2700kcals niet aan kwam.

Maar zou het inderdaad even zo houden en gewoon lekker hard als je nu doet door blijven trainen:thumb:
Moet eerlijk bekennen dat ik begin te vermoeden dat door mijn zeer onregelmatige maaltijden in december (want tsja, het ging op een gegeven moment niet meer over één cheatday in de week, maar soms zelfs 2 of 3) ik mijn onderhoud gewoon verkloot heb. Als ik regelmatig eet en me gewoon aan een aantal kcal houd, kan ik mijn onderhoud langzaam opkrikken.
Hetzelfde heb ik een jaar of 2 geleden gedaan. Eerst kwam ik al aan bij 2200, uiteindelijk eindigde ik dus toch mooi op 2700.
Dus ben geen fan meer van het Marvinnen, het werkt gewoon niet voor mij, sowwy ;).

Knap zeg wat je bereikt hebt en dat je durft te bulken! Ik durf dat niet :o
Dankjewel Selene! Ik riep al ruim 2 jaar dat ik ging bulken of aan het bulken was, maar ik had de ballen er toen nog niet voor :o.
Een 'f**k-it'-mentaliteit kweken helpt wel :p.

Lekker blijven werken aan die bench dus! Ben wel benieuwd naar een filmpje als die er komt.

Wat mij heeft geholpen bij het squatten, wat betreft evenwicht meer richting bal vd voet en/of wiebelen een soort van, is consequenter abs aanspannen waardoor ik goed rechtop blijf staan. Indirect heeft een belt mij daarbij geholpen; ik ga nooit de "fout" in om niet actief m'n core aan te spannen en te bracen. Bedoel dus niet dat je met belt moet squatten (als je dat niet al doet), maar wat mij hielp was elke zware rep goed bracen en blijven vasthouden gedurende rep > bovenin weer nieuwe ademteug > en weer door.
Het blijft een oefening waar ik soms gewoonweg een gruwelijke hekel aan heb. Ongetwijfeld omdat ik er zwak in ben. Ik probeer door de juiste ondersteunende oefening te doen mijn bench wat verder te brengen, maar ik weet in ieder geval dat bij mijn eerste (V)PR sinds jaren in een enorme vreugdedans doe :o.

Ben op dit moment inderdaad actief aan het oefenen met het 'bracen'. Voorheen liet ik mezelf als het ware sowieso te snel naar beneden 'droppen'. Ik probeer nu adem te halen, te bracen, en de negative niet al te snel te doen waardoor ik de spanning beter op mijn core en quads kan houden. Tussen reps door moet ik dan soms nog even 'herstellen' en mijn gewicht weer netjes naar mijn hielen brengen.
Men zegt dat oefening kunst baart, dus ik blijf gewoon oefenen :rolleyes:.

Haha ja, ben sinds maandag gestart met loggen. Doel is ca. -10kg op dit moment in combinatie met 5x5 schema van Jason Blaha.

Wat zijn jouw doelen op dit moment?
Heb je logje gevonden, ik volg je!
Klinkt goed, 10 kg eraf met behulp van een 5x5 schema, zie dat liever dan de eeuwige cardiobunnies :o.
Ik wil zelf op dit moment naar een kg of 60 (nog zo'n 6 á 7 kg). Kracht blijft bij mij het belangrijkste, dus ik probeer mijn voeding zodanig aan te passen dat ik wat vet kan verliezen maar nog wel aan mijn kracht kan blijven werken.
Wil me gewoon vooral lekker in mijn vel voelen, en dat was rond een kg of 65, vanaf daar kijk ik weer verder :).

Je bent en blijft een topper!
Ik kan niet wachten tot ik ook een keer mijn kracht toename kan loggen! Maar dan zal er bij mij eerst wat gewicht bijmoeten.

Je training ziet er echt zalig uit.
Met squatten heb ik dat ook wel.. eerste paar gaan goed en daarna iets te ver naar voren. Kwam er alleen gisteren achter waarom.. Mijn voet doet pijn bij mijn hiel.. zag ik gisteren dan mijn hele hiel zo droog is dat het helemaal gescheurd is.. :eek: 3 grote bloedende scheuren op mijn hiel... weet nu dus ook waarom lopen pijn deed afgelopen dagen. Bij mij is dat denk ik de oorzaak.

Wat ProudPizza zegt is inderdaad wel iets wat helpt... bracen en goed focus houden.
Dankjewel lieverd! :kiss:
First things first, je hebt nu een hoop andere dingen aan je hoofd waar je druk mee bezig bent. Alles stapje voor stapje bekijken en niet te ver vooruit plannen, en ik blijf met je meehopen dat het moment dat je aankomt vanzelf zal volgen bij het doorlopen van iedere stap :).

Oef, heb je last van een soort kloven? Heb gehoord dat dat flink pijnlijk is :(.
Even lekker paar nachten dik insmeren met een verzachtende crème, dan knapt het hopelijk snel op!

Ik geloof je meteen! :D Ik heb zelf nog geen log, maar ik moet zeggen het gaat wel jeuken om er een te beginnen nu ik al meer en meer met een aantal begin mee te lezen:yes:. Ik heb zeker nog een hoop te leren, dus het zal mij geen slechter mens maken denk ik!
Was zelf ook erg lang actief op DBB voordat ik mijn logje (durfde) te openen, ik zou het zeker doen! Het werkt motiverend, je kunt je ei even kwijt en feedback is nooit weg!
Ik wacht rustig af tot je logje open is ^^.

Netjes hoor bulken nadat je zo onwijs afgevallen was. Dat je het aangedurfd hebt.
Dus je bent over gestapt naar powerliften.overloper :)
Dankjewel Grosje! Ben eigenlijk zelfs blijer met het 'innerlijke' resultaat wat ik ermee bereikt heb, dan de spiermassa die ik erdoor gewonnen heb. Eindelijk niet meer dat dwangmatige gedoe met eten, heerlijk :).
En ben dus wel soort van overloper.. Maar vind het nog steeds fijn om af en toe lekker los te gaan op hoge reps op isolatie, dus weet niet of dat mij direct een 'powerbuilder' maakt, heb een afschuwelijke hekel aan die nieuwe, hippe term :o.

Training van vandaag

Oef, flinke spierpijn, ongetwijfeld van de slow DL's van gisteren.
Vreemd genoeg vooral spierpijn in mijn traps. Had een flinke opwarming nodig om wat minder stijf te worden.

Week 1, Cycle 3

BP

10 x 20
5 x 25
5 x 30
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
5 x 35
Eerste setjes gingen vreemd genoeg het meest moeizaam. Setjes waren wel van redelijk goede techniek though. Geen 'zwabberarm' meer rechts.
Nog altijd zeer zoekende wat juiste houding op de bench betreft. Blijf daar maar gewoon goed op oefenen :).

Db shoulder press
12 x 8
12 x 9
12 x 9

One arm db incline press nieuw
12 x 6
12 x 7
10 x 8
Weirde shit, vreemd gevoel. Krachtverschil tussen rechts en links is beduidend groot. Links gaat moeiteloos, rechts gaat me minder gemakkelijk af.

Cable flyes
12 x 9
12 x 9
7 x 11,3 dropset 6 x 9

Guillotine press nieuw
8 x 20
8 x 20
8 x 20
Erg wennen :o

SS rope tricep extension / db hammer curl
12 x 6.8 / 6
12 x 9 / 7
10 x 9 / 7

Wekelijkse update
Week 1: 71,75 kg (2000 kcal) - 2,25 kg :o.
Doei vocht :wave:

Zit te twijfelen terug te gaan naar 4 keer per week trainen.
Even kijken als deze cycle af is gelopen :).

Niet meer Marvinnen...out!

J/k. Goede training Sanne! Niet erg veel assistance voor een PL schema? Goed gewichtsverlies trouwens in de eerste cut-week!

Traps voel ik ook altijd na de DL, je moet een flink gewicht aan je schouders compenseren....
Goed bezig weer Sanne. Is er een reden voor het verschil tussen links en rechts?

Flink vochtverlies :p

Bye vocht hello Sanne! :D
Nice en lekker getraind!

We zijn nu even zwaar:p

Mijn resultaat was -1.5 kg. Ben benieuwd naar week 2:)

Ahh...heet die oefening dus zo! Noemde hem altijd neckpress :) (Guillotine)

• #4.239
Niet meer Marvinnen...out!

J/k. Goede training Sanne! Niet erg veel assistance voor een PL schema? Goed gewichtsverlies trouwens in de eerste cut-week!
Ghehe, dat het niet bij mij werkt, betekent natuurlijk niet dat het voor een ander wél werkt. Ik bedoel kijk naar jezelf, als jouw lichaam het resultaat is van Marvinnen, dan zou ik er ook niet mee stoppen :o.

Heb inderdaad in het weekend best veel assistance voor PL schema. Maar vind het fijn om in het weekend samen met Tdawg te trainen. Daarnaast behoeven mijn triceps absoluut flink wat aandacht in verband met mijn bench, dus ik hoop dat het uiteindelijk mijn bench ten goede zal komen.
Naast het feit dat ik het nog best lekker vind om af te toe gewoon lekker te pompen :).

Traps voel ik ook altijd na de DL, je moet een flink gewicht aan je schouders compenseren....
Goed bezig weer Sanne. Is er een reden voor het verschil tussen links en rechts?
Heb nog nooit mijn traps zo goed gevoeld als na de laatste keer DL'en :o.
Er is niet een reden dat het krachtverschil zo groot is, maar merk het ook duidelijk bij mijn bench. Wat betreft mijn linkerhelft kan ik het gewicht prima 'drukken', maar het is altijd rechts dat begint te falen.
Ben wel links, dat is de enige reden die ik kan bedenken..
Daarom wil ik nu die one arm db row toevoegen, om links en rechts onafhankelijk van elkaar te kunnen pakken.
Andere tips zijn natuurlijk ook zeer welkom :rolleyes:

Heb dan ook flink mijn best gedaan in december! :D

Bye vocht hello Sanne! :D
Nice en lekker getraind!
Heerlijk, dacht het van de week al te zien in de spiegel, maar bevestiging is altijd fijn ^^
Dankjewel meis :kiss:

We zijn nu even zwaar:p

Mijn resultaat was -1.5 kg. Ben benieuwd naar week 2:)
Haha, vind het wel erg vermakelijk, kan me herinneren dat we in 2015 ook op hetzelfde moment aan het bulken/cutten waren. Gedeelde smart.. .. ;)
Ben ook erg benieuwd naar tweede week, zal me niets verbazen als ik dan even blijf 'hangen', maar vind het nog erg goed te doen op 2000 kcal, dus hopelijk kan ik daar een tijdje op blijven zitten.

Ahh...heet die oefening dus zo! Noemde hem altijd neckpress :) (Guillotine)
Moet eerlijk bekennen dat ik de 'officiële' benaming ook niet ken hoor, maar volgens mij is het de guillotine..
Neck press denk ik meer aan een soort shoulder press met bb achter je nek, als je begrijpt wat ik bedoel :o

Training van vandaag

Week 2, Cycle 3

SQ

10 x 20
8 x 30
6 x 37.5
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
8 x 45 Alle sets tot en met de laatste rep met prima techniek. Solide en stevig, ik vind helemaal mooi.
In de eerste cycle begonnen met 8 x 3 x 45, tweede cycle gehaald met 8 x 4 x 45 en vandaag zeer tevreden met 8 x 5 x 45. Volgende cycle weer terug naar 3'tjes en het gewicht wat ophogen. Denk te gaan microloaden maar twijfel nog.

BP 5x5
15 x 20
10 x 25
7 x 30
5 x 35
5 x 35 Techniek niet echt mooi
5 x 35 Wat betere techniek
5 x 35 Weer stukje beter, met uitzondering van laatste rep
6 x 32.5 Ging prima
Mijn techniek begint steevast te falen bij mijn rechterarm. Elleboog zwaait dan als het ware naar buiten. Daarnaast laat ik naarmate het zwaarder wordt de bb te hoog op mijn borst pakken. Daarnaast heb ik het idee dat de negatives me veel energie kosten.
Sta weer op het punt beetje gefrustreerd te raken, maar goed, mijn bench is nou eenmaal altijd al hopeloos geweest, dus gewoon stug door blijven trainen en met een hoop geduld wordt het misschien eindelijk eens wat :).

SLDL (of Romenian DL?)
Geen idee welke van de 2 ik nu eigenlijk doe :o. Ik DL met benen helemaal recht, dus voel het erg goed in hammies. Laat bb helemaal zakken tot op te grond, zet me schrap en ga verder met volgende reps.
12 x 40
12 x 45
12 x 45
12 x 45
Onderrug helemaal gaar.

Superset single leg extension / single seated leg curl (elke been om en om)
24 x 15
24 x 15
24 x 15
Hammies inmiddels helemaal done :o

Glute bridge met 'voeten omhoog'
How the hell ga ik deze oefening uitleggen.. Er hangen bij ons in de gym zeg maar twee kabels vanuit het plafond met naar beneden, met aan het eind handvatten. Deze kan je ook in hoogte verstellen. Ik doe mijn voeten dan in het handvat zodat ik er onder kan liggen en op die manier mijn bridges kan doen. Geen idee hoe ik het anders uit moet leggen :o.
x 10
x 10
x 10
Dat was vermoedelijk eens maar (bijna) nooit meer :rolleyes:.
Had oefening op internet gezien, maar had het idee bij de gynaecoloog te liggen en voelde mijn kuiten in plaats van mijn glutes. Daarnaast.. Not so charming om er zo bij te leggen, ben blij dat er verder niemand aanwezig was :roflol:

Tevreden over vandaag, alles weer mooi uit weten te bouwen :).

SLDL is tot helemaal op grond toch?

Goeie trainingen hoor! Fijn dat je weer terug bent :)

Terug
Naar boven