XXL Nutrition

Sanne's log

Wat een kat dag :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.282
Je bent een heldin! Met je allergie moet je het echt niet zelf doen, want dat is een recept voor ellende, maar hopelijk vind het beestje een goed huis...
Succes met de training morgen. :)
Het ging echt door merg en been dat gemauw, overal aan deuren aan het krabben om naar binnen te willen en heb nog nooit een beestje zo schrokkerig zien eten, nog een nacht buiten had hij misschien niet overleefd. Vind het zo ontzettend balen dat ik allergisch ben.. Ben wel aan het zoeken naar een oplossing, bijvoorbeeld immunotherapie, maar dat duurt zo lang (3 tot 5 jaar)en levert ongetwijfeld nare bijverschijnselen op, als in: ik ben echt héél erg allergisch. Je hebt ook kattenrassen die hypoallergeen zijn, is nogal een investering, maar wellicht voor in de toekomst zeker een oplossing..
En dankjewel, is helemaal gelukt :).

Jezus wat een mensen. Als mijn jonge katje weg zou zijn dan zou ik echt uren zoeken (hen ik wel eens moeten doen:p). Dan ook nog vlooien.. arm beest:(

Klote van je allergie zeg, ik zou niet zonder mn katjes kunnen!!

Maar inderdaad ook zo'n monster train. Ik heb alleen al 12 werksets sq en dl op 80-92.5%.. helluuuppppp

Dan nog bench 4 sets..pff..

Vandaag wel flink veel gegeten (beetje teveel), dus moet helpen:p
Ongelofelijk hè, vind eigenlijk dat het katje niet eens terug zou moeten naar het baasje.
Vandaag te horen gekregen dat het baasje dus op vakantie is en de buurvrouw voor hem zou zorgen. Hij was niet eens opgegeven als vermist terwijl hij dus al vermoedelijk enkele dagen van huis was. Er wordt contact met het baasje opgenomen om aan te raden hem goed te blijven behandelen voor vlooien en hem te laten castreren. Maar de vraag is natuurlijk of hij dat ook echt doet..
En zie hierboven bij Neet, ik zou het zo ontzettend fijn vinden als er toch een oplossing te vinden is voor mijn kattenwens in combinatie met mijn allergie..

Ben wel erg benieuwd hoe jouw training is gegaan, vond het zelfde namelijk best afzien :o.

Heb er een kater van!

Training van vandaag

Week 3, cycle 3

DL hoog

10 x 20
10 x 30
6 x 40
5 x 50
5 x 55
5 x 60
3 x 65
3 x 70
3 x 74
4 x 78 Cycle 1: 5 x 72.5. Cycle 2: 3 x 76.5. Lijkt me een goede progressie.
5 x 70
5 x 70
5 x 70
5 x 60
Inmiddels voelt het draaien van werksets op 70 kg 'gewoon lekker zwaar'. Voel me er comfortabel bij en mijn zelfvertrouwen begint dan ook eindelijk te komen, techniek is stevig en prima, ben benieuwd wat de volgende cycle zal brengen.

SQ volume 6 - 8
10 x 20
10 x 30
8 x 37.5
7 x 42.5
7 x 42.5 Buikspieren begonnen intussen wat te branden, mag daar denk ik uit opmaken dat ik nu inderdaad mijn core beter aanspan.
7 x 42.5
7 x 42.5
7 x 42.5
Viel eerlijk gezegd best tegen na de DL :o.

BP
10 x 20
8 x 25
5 x 32.5
3 x 36.5 Eerste werkset voelt altijd het zwaarst, zo vaag!
3 x 36.5
3 x 36.5
3 x 36.5 Meer stilgestaan bij de contactpunten en plaatsing van voeten. Het betrekken van het spannen van mijn glutes en benen, het voelt onwennig maar bench werd al wel al direct steviger van though.
3 x 36.5
3 x 36.5 Begin hier serieus mijn quads te voelen :o.
3 x 36.5
4 x 36.5
Tevreden, ging lekker.

OHP
8 x 20
6 x 20
6 x 20
6 x 20

Ging lekker vandaag!

echt balen van je allergie. Maar van de cavia's geen last dan?

Lekker getraind! en core spannen met squatten scheelt echt veel. Heb dat zelf ook wel gemerkt!

Actief leg drive gebruiken bij BP is in het begin wat onwennig, ten minste, dat was het bij mij wel. Ook ik voelde het behoorlijke in m'n quads en glutes in het begin, begonnen toen zelfs wat te trillen omdat ik ook al squats ervoor gedaan had.

Lekker getraind!

Damn, dat zijn nog eens veel sets. Ga dit ook in de gaten houden :)

raak je de tel niet kwijt met zoveel sets....afstrepen met een schoolbordkrijtje? :D

Volgende keer beginnen mat SQ?

Nice train

• #4.287
echt balen van je allergie. Maar van de cavia's geen last dan?

Lekker getraind! en core spannen met squatten scheelt echt veel. Heb dat zelf ook wel gemerkt!
De kattenliefde is erg groot.. Maar zie update, wie weet! Van cavia's en vogels vroeger wel last, nu gelukkig niet. Zou niet meer weten hoe het is zonder lieve diertjes in huis, wil niet anders mee :).

Actief leg drive gebruiken bij BP is in het begin wat onwennig, ten minste, dat was het bij mij wel. Ook ik voelde het behoorlijke in m'n quads en glutes in het begin, begonnen toen zelfs wat te trillen omdat ik ook al squats ervoor gedaan had.

Lekker getraind!
Vind het inderdaad erg wennen. Met licht gewicht lukt het ook veel beter dan zwaarder gewicht. Maar goed, blijf gewoon oefenen!
En thanks!

Damn, dat zijn nog eens veel sets. Ga dit ook in de gaten houden :)
Ben van mening dat door véél te oefenen (en dus veel setjes te draaien) je techniek alleen maar verbetert, zolang je natuurlijk bewust blijft werken eraan.
En uiteraard als doel dat ik steeds zwaarder kan gaan, terwijl techniek mooi blijft :).

raak je de tel niet kwijt met zoveel sets....afstrepen met een schoolbordkrijtje? :D

Volgende keer beginnen mat SQ?

Nice train
Draag altijd trouw mijn logboekje en pen met me mee, ben nogal vergeetachtig, dus anders zou ik na 4 sets al niet meer weten hoeveel ik er nog moet doen :').
Ene keer begin ik inderdaad met SQ, andere keer met DL. Vandaag was SQ als eerst aan de beurt!
En thanks!

Training van vandaag

Week 4, cycle 3

Holy moly, nog flink stram en stijf van de training van eergisteren.
Viel tegen vandaag. Heb alle setjes gedraaid die ik 'moest' draaien, maar echt van harte ging het niet :o.

SQ
10 x 20
8 x 30
5 x 40
5 x 48
5 x 48
5 x 48
5 x 48
5 x 48
5 x 48
5 x 48
5 x 48
Focus ligt altijd op techniek, maar vandaag ging het me minder makkelijk af dan wanneer ik 2 rustdagen er tussen heb zitten.
Wel tevreden though, ook wanneer ik nog vermoeid ben van een vorige training lukt het me 'stevig' te blijven zakken en omhoog te komen, en dat zegt voor mij al veel :).

Deficit DL
10 x 50
8 x 55
7 x 60 Hoe komt het toch dat de eerste set(s) van een compound altijd het zwaarst voelen..? :o
7 x 60
7 x 60

Paused BP
10 x 20
8 x 27.5
5 x 32.5
5 x 34 Ging zwaar vandaag..
4 x 34 Laatste rep niet explosief genoeg naar boven, geldt voor iedere werkset vandaag :/.
4 x 34
4 x 34
6 x 30
Muh, niet tevreden over bench vandaag, ging niet lekker.

SS leg extension / seated leg curl met 2 tellen 'hold'
12 x 15 / 15
12 x 15 / 20
12 x 15 / 20
Dat fikt :heart:

Training vandaag ging zo-zo, het ging me vandaag niet gemakkelijk af. Wijt het aan de training van eergisteren.

Aangezien de verloren 'Tommie' (kat) van afgelopen zaterdag nogal wat heeft aangewakkerd bij Tdawg en mij, hebben we toch meer eens goed zitten denken. Immunotherapie zie ik niet zitten. Nu blijkt dat veel mensen die allergisch zijn voor katten, geen last hebben van Siberische katten. Dusss.. Vrijdag gaan we eens langs een cattery waar ze Siberische katten hebben, even een middag flink knuffelen (vervelend zeg.. :rolleyes:) en bekijken of ik dan last van mijn allergie krijg.
Het is nogal een investering, zo'n raskat, maar zou ongelofelijk blij zijn als blijkt dat ik die katten goed kan verdragen :).

Zo dat is een beste training zeg. Wauw

Das weer een forse training! Lekker dat het ook allemaal stabieler voelt! Ook als je al wat vermoeid bent!

Ik duim voor jullie dat de kattenknuffelarij wat oplevert! :D

damn, flink wat sets!

Mijn vriend is ook allergisch voor zo'n beetje alle dieren. We hebben momenteel bemgalen en dat gaat goed! We hebben ook een halfbloedje (ons vermoeden is een halve blauwe rus en half bengaal), maar ook dat gaat goed.

Miss ff een keer testen bij mensen die enkel 1 ras hebben en geen andere dieren.

Flinke volume treen zeg!

Heel stiekem ben ik toe aan de bodybuilding fase na de meet. Lekker veel volume draaien is ook wel errug lekker op zn tijd:D Plannen zijn al gemaakt van hoe en wat:)

Pvd wat een hoeveelheid sets
Gaat het niet vervelen?

Wat een hoop aan sets! Lekker bezig heur! :D
Zou leuk zijn als blijk dat je geen allergie hebt, een huisdier lijkt me wel zo leuk!

Er bestaan ook kale katten.
Misschien niet mooi maar net zo lief

• #4.295
Zo dat is een beste training zeg. Wauw
Thanks Ron, compounds blijven toch mijn grote favoriet :).

Das weer een forse training! Lekker dat het ook allemaal stabieler voelt! Ook als je al wat vermoeid bent!

Ik duim voor jullie dat de kattenknuffelarij wat oplevert! :D
Zie update, het lijkt te mooi om waar te zijn :rolleyes:.

Oefening baart kunst ;).

Mijn vriend is ook allergisch voor zo'n beetje alle dieren. We hebben momenteel bemgalen en dat gaat goed! We hebben ook een halfbloedje (ons vermoeden is een halve blauwe rus en half bengaal), maar ook dat gaat goed.

Miss ff een keer testen bij mensen die enkel 1 ras hebben en geen andere dieren.

Flinke volume treen zeg!

Heel stiekem ben ik toe aan de bodybuilding fase na de meet. Lekker veel volume draaien is ook wel errug lekker op zn tijd:D Plannen zijn al gemaakt van hoe en wat:)
Bijzonder dat mensen die allergisch zijn voor katten voornamelijk last hebben van kortharige katten.. Gisteren wezen knuffelen met Siberische Katten, en ben nog steeds helemaal overdonderd van het feit dat ik niet na 10 minuten hijgend en met bloeddoorlopen ogen in een hoekje kroop :p.

Pvd wat een hoeveelheid sets
Gaat het niet vervelen?
Compounds vervelen me nooit Grosje, wil er beter in worden dus zal dan vooral moeten blijven oefenen :D.

Wat een hoop aan sets! Lekker bezig heur! :D
Zou leuk zijn als blijk dat je geen allergie hebt, een huisdier lijkt me wel zo leuk!
De aanhouder wint, hoop ik dan ;).
Heb op het moment wel 5 cavia's en 2 vogels, maar met een hond of kat heb je toch een heel ander soort band en interactie..

Er bestaan ook kale katten.
Misschien niet mooi maar net zo lief
I know, maar net als kale cavia's, heb ik er gewoon niets mee :o.

Training van vandaag

Week 4, cycle 3

DL

10 x 20
10 x 35
5 x 50
5 x 55
5 x 60
3 x 65
3 x 70 Auw, blauwe schenen, elke keer als het wegtrekt mag ik weer.. :p
3 x 70
3 x 70
3 x 70
3 x 70
3 x 70
3 x 70
5 x 70
Ging niet geheel naar mijn zin vandaag. Techniek was prima, maar voelde me gewoon wat weaker dan normaal. Ben gewoon stom geweest door deze week toch weer 2 keer te compenseren, Marvinnen werkt gewoon niet voor mij. Eigen schuld dikke bult, heb gisteren en eergisteren gewoon niet goed op mijn voeding gelet waardoor ik veel te laag zat.
Wel mijn target netjes gehaald, overall weer hoger volume op hoger gewicht, dus de progressie is er nog altijd.

SQ volume 6 - 8
10 x 20
8 x 37.5
8 x 42.5
8 x 42.5
8 x 42.5
8 x 42.5
8 x 42.5
Eerste vier reps denk ik standaard 'gaat easy', maar vanaf de 5e rep voelt het ineens als cardio :o.

BOR
10 x 20
10 x 30
10 x 30
8 x 35
Geen idee hoe ik deze ooit op 40 á 50 kg heb kunnen doen. Begin nu ernstig aan mijn vorm van toen te twijfelen :rolleyes:.

Lat pulldown
12 x 25
12 x 27.3
12 x 27.3
Gewoon lekker. Gecontroleerde uitvoering, even vasthouden en slow negatives.

Straight arm pulldown
12 x 11
10 x 13.3
10 x 13.3

Targets gehaald, gewoon lekkere training. Ik vind helemaal mooi.

Wekelijkse update

Week 1: 71,75 kg (2000 kcal) - 2,25 kg
Week 2: 70 kg (2000 kcal) - 1,75 kg
Week 3: 71 kg (2000 kcal + AYCE sushi/ijs) + 1 kg
Week 4: 71 kg (1900 kcal + AYCE sushi/ijs + taart) gelijk gebleven
Hmm. Ugh. Beuh.
2 keer gecompenseerd deze week, waardoor ik me sowieso weer wat zwakker voel. Compenseren werkt gewoon niet voor me. Verder deze week wéér AYCE sushi en ijs (wederom een onverwachts etentje, op een uitnodiging zeg je natuurlijk geen 'nee' :rolleyes:). Daarnaast donderdag een heerlijke punt chocolade-truffeltaart genomen want.. *tromgeroffel*.. Heb een vast contract gekregen voor 34 uur per week. En dat wilde ik natuurlijk toch even graag vieren. Mijn vader heeft erg veel last van zenuwuiteinden vanwege zijn chemo's, maar had de voor hem zeer pijnlijke kou getrotseerd om mij op te wachten enom die heerlijke punt taart te verorberen. En ik dacht toen: f**k dit, er is meer in het leven dan cutten :).

Dat brengt mij wederom aan het twijfelen. Natuurlijk wil ik ontzettend graag weer wat vet kwijt, maar het cutten lijkt gewoon niet voor me weggelegd. Het lukt mij simpelweg niet net zo streng te cutten als voorheen. I know, ik ben 60 kg afgevallen, maar dat vond ik serieus een heel stuk gemakkelijker dan op een gezond gewicht zitten en vanaf dat punt vet te willen verliezen.
Wil enerzijds cutten en even doorpakken. Anderzijds wil ik me gewoon geheel op kracht toeleggen en gewoon (met mate) van het leven genieten.
Mooi doel om in 2017 hier de gulden middenweg in te vinden.
Ik stop in ieder geval met dat compenseren, wil niet dat het mijn trainingen in de weg komt te staan.

Verder gisteravond wezen knuffelen met maar liefst 7 Siberische Katten. Lag na 10 minuten nog steeds niet aan de beademing en kon na een uur nog steeds normaal uit mijn ogen kijken. Erg vreemd om eindelijk te kunnen knuffelen met katten zonder het gevoel te hebben half dood te gaan.
Dus.. We zijn eens rustig aan het rondkijken en aan het wachten op een mooi, gezond nestje :).

Herken dat super goed! Ik snap nu echt niet hoe ik 5 maanden heb kunnen preppen!!! Heb nu besloten om het rustiger aan te doen. Tijdens mijn prep vond ik krachtverlies kut, maar dat was toch niet het doel. Nu wel! De gulden middenweg is voor mij dus nu rustig aan te cutten na de meet.

Mijn vriend reageerd voornamelijk op langharige beesten, maar is geheel afhankelijk van het type kat/hond.

Oo wat leuk joh dat er dan toch een katje gaat komen!:D

Gefeli met je aanstelling. Toch wel een lekker gevoel :)
Als je rond de 70-71 blijft hangen is dat toch ook heel mooi? Cutten geeft altijd verlies aan kracht en zin moet je je bedenken.
Ik zou je katten famnilie nog maar een paar keer bezoeken voor het geval de allergie een zekere tijd nodig heeft om op te bouwen.

Gefeliciteerd met je vaste aanstelling! :)

En wat een training weer zeg! Hakt er wel in zoiets!

Marvinnen werkt ook niet:roflol: Voor mij eigenlijk ook niet...of althans..niet als ik nog eens gains wil maken..:rolleyes:

Gefeliciteerd met je vaste aanstelling. Ik vroeg me al af waar dat lekkere taartje voor was!:meal: Hoe gaat het met je vader nu qua behandeling?

Training ziet er goed uit! Snap precies wat je bedoelt als je zegt dat het zwaarder voelt dan normaal! Maar je begint je wel echt als een powelifter te gedragen..meer dan 5 reps voelt als cardio:roflol:

Terug
Naar boven