XXL Nutrition

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.301
Herken dat super goed! Ik snap nu echt niet hoe ik 5 maanden heb kunnen preppen!!! Heb nu besloten om het rustiger aan te doen. Tijdens mijn prep vond ik krachtverlies kut, maar dat was toch niet het doel. Nu wel! De gulden middenweg is voor mij dus nu rustig aan te cutten na de meet.

Mijn vriend reageerd voornamelijk op langharige beesten, maar is geheel afhankelijk van het type kat/hond.
Bizar hoe zwaar het nu ineens kan voelen terwijl het eerder prima gelukt is :o.
Ik herken het dan ook precies: voorheen nam ik krachtverlies op de koop toe, maar door veranderen van doel is dat nu juist het belangrijkste.
Toch vind ik het ook fijn om er wat droger bij te staan dan nu het geval is.. Aan de andere kant is het me niet meer waard mezelf veel te ontzeggen alleen maar om wat droger te worden.
Denk dat ik gewoon een echte vrouw ben, weet niet wat ik wil :p. Het liefst nog lekker eten naar behoefte, kracht bijkomen en vet verliezen, maar laat dat nou net onmogelijk zijn :o.

Oo wat leuk joh dat er dan toch een katje gaat komen!:D
Ben er dan ook superblij mee! :D

Gefeli met je aanstelling. Toch wel een lekker gevoel :)
Als je rond de 70-71 blijft hangen is dat toch ook heel mooi? Cutten geeft altijd verlies aan kracht en zin moet je je bedenken.
Ik zou je katten famnilie nog maar een paar keer bezoeken voor het geval de allergie een zekere tijd nodig heeft om op te bouwen.
Absoluut een fijn gevoel, eindelijk zekerheid en rond kunnen kijken voor een huisje :).
Zie mijn reactie op SP, ik blijf toch een beetje van het één en het andere 'dwalen'. Wil in ieder geval niet zwaarder dan nu worden, dat is een ding dat zeker is..

Wat katten betreft heb ik ook een sjaal flink over de katten gewreven, die tezamen met de kleding die ik daar droeg, draag ik een tijdje. Maar de kans is zeer groot dat wanneer je een langere tijd met 7 katten hebt geknuffeld, 1 kat wel gaat lukken. Daarnaast mag ik de kat alsnog terugbrengen mocht het toch blijken dat het niet gaat, maar eigenlijk is dat voor ons geen optie. De kattenwens van Tdawg is bizar groot, die van mij ook. Stofzuigen deed ik toch al elke dag, nu wat meer dweilen en mocht ik af en toe last hebben een pilletje slikken en een puffer nemen, ben ervan overtuigd dat het dan prima lukt :).

Gefeliciteerd met je vaste aanstelling! :)

En wat een training weer zeg! Hakt er wel in zoiets!
Thanks Saik, ben er superblij mee!
Training waar de meeste compounds in zitten blijven toch favoriet bij me :rolleyes:.

Marvinnen werkt ook niet:roflol: Voor mij eigenlijk ook niet...of althans..niet als ik nog eens gains wil maken..:rolleyes:

Gefeliciteerd met je vaste aanstelling. Ik vroeg me al af waar dat lekkere taartje voor was!:meal: Hoe gaat het met je vader nu qua behandeling?

Training ziet er goed uit! Snap precies wat je bedoelt als je zegt dat het zwaarder voelt dan normaal! Maar je begint je wel echt als een powelifter te gedragen..meer dan 5 reps voelt als cardio:roflol:
Marvinnen mag dan niet werken, het is wel altijd verleidelijk om te doen :o.
En dankjewel! Vond dat het wel eens goed gevierd mocht worden. Mijn vader zou 8 chemo's krijgen via infuus, maar zijn lichaam begint het nu na 5 chemo's via infuus op te geven. Hij had elke keer 1 chemo via infuus, gevolgd door 2 weken chemo via pillen en dan een week rust. Dit heeft hij dus 5 keer gedaan. Nu gaan ze kijken of hij nog verder kan met pillen. Blijft erg onzeker, vooral omdat we geen idee hebben of het wat uithaalt.. Niemand zegt het hardop, maar natuurlijk zijn we allemaal bang voor het ergste scenario :/.

En jup, ik vrees dat je gelijk hebt, 5+ reps op compounds vind ik toch echt cardio :rolleyes:.

Week 4, cycle 3

Training van vandaag

BP
(mijn 'hoge' week, heb ik eens per cycle, dus eens per 4 weken. Uiteraard weer nerveus voor mijn topset van 38 kg, had als uitgangspunt dat ik tevreden zou zijn met 3 reps en uiteraard deze reps met goede techniek)
10 x 20
5 x 25
5 x 27.5
3 x 30
3 x 32.5
3 x 35
5 x 38 Cheers, ik vind mooi! Eerste 4 reps prima, 5e ging wat moeizamer en ietwat scheef. Uitgangspunt was 3, dus ben tevreden.
3 x 38
3 x 38
3 x 38
5 x 35
5 x 35
5 x 35
Bench ging steady vandaag. Eindelijk was positiviteit wat betreft deze compound :o.

OHP
5 x 20
5 x 22.5
5 x 22.5
5 x 22.5
5 x 22.5
5 x 22.5

One arm db incline press
10 x 8
10 x 8
10 x 9
Vooruit, blij dat ik deze een kans heb gegeven. Begin deze nu beter te voelen omdat het me steeds beter lukt deze oefening gecontroleerd uit te voeren. En tsja, mijn bench is wel vooruit gegaan sinds ik deze erin heb gegooid.. :)

Cable flyes
12 x 6.8
12 x 9
10 x 9
Onderarmen schieten voelen, whhuut ???.

Superset rope cable tricep pushdown / hammer curls
12 x 18 / 14
12 x 18 / 14
12 x 20.3 / 16.3

Skullcrushers (lang geleden, raakte voorheen gefrustreerd omdat ik het idee had deze niet helemaal effectief uit te voeren)
12 x 8
12 x 10.5
12 x 10.5
Gaat nu absoluut beter dan voorheen.

Training ging prima. Sinds ik afgelopen jaar wat anders ben gaan trainen en meer stil bij gaan staan bij wát ik doe en hóé ik dat voel in plaats van maar gewoon te 'rammen' is mijn techniek overall flink verbeterd.

Vanavond wederom een uitje, verjaardag op de planning. Wellicht uit eten.
En volgende week ook een etentje op de planning.
:o
f**k compenseren, ik ga dat n.i.e.t. meer doen!
Zolang ik maar niet aankom, probeer ik toch nog tevreden te zijn :rolleyes:

Hoeveel rust zit er tussen de sets?
Wat een giga hoeveelheid zeg, damn.

Hard werken, dan ook goed, lees: lekker eten!!

Mooie training weer! en Marvinnen.. laat dat maar aan Marvin over joh! ;)

Nogmaals gefeliciteerd met je baan! Welverdiend ook! En echt zo super van je vader! Ik hoop echt dat het tij een beetje keert voor hem en dat hij zich mogelijk weer wat beter zal gaan voelen. De duimen draaien hier!

met de katten.. denk niet te snel ja.. het kan zijn dat je een reactie pas na 2 of 3 keer weer krijgt. Niet om negatief te doen want ik zal dolblij zijn als je ertegen kan.
Maar het is een enorme domper als je dan zo een lief beestje hebt en het komt de kop weer opduiken dat je er niet tegen kan. Dus eerst nog maar een paar keer op knuffeltoer!

lekker volume op bench zo.

Zo ram je wel mooi de bench techniek erin met dat hoge volume!

Goeie benches!

Snoeisterke bench met zo'n volume!:pressing:

Jeej voor je bench!!!:D

Op naar 5x40

Kan me niet voorstellen wat voor zieke pomp ik zou hebben in mijn borst na zoveel setjes :P

:cheer:Yeah! Steady bench:cheer:

Jij woont in de gym? Hoe lang duurt zo'n training?

• #4.313
Hoeveel rust zit er tussen de sets?
Wat een giga hoeveelheid zeg, damn.
Heb meestal 1 a 2 minuten rust tussen de sets.
Wanneer ik alleen bench ipv samen met Tdawg soms 2+ minuten in verband met shitload aan schijven wisselen enzo :o.
Vind het erg fijn om op compounds veel sets te draaien. Hoop door gewoon flink veel sets te doen, te kunnen blijven schaven aan techniek :).

Hard werken, dan ook goed, lees: lekker eten!!
True, maar ben en blijf een vrouw die zich toch ook wel regelmatig kan irriteren aan de vetjes :o.
Kracht staat als doel voorop, dus zal dat wel voorrang blijven geven.. Cutten kan altijd nog. Liefst verlies ik nu over verloop van tijd ook wat vet, hoeft niet snel, maar ook weer niet te langzaam :rolleyes:.

Mooie training weer! en Marvinnen.. laat dat maar aan Marvin over joh! ;)

Nogmaals gefeliciteerd met je baan! Welverdiend ook! En echt zo super van je vader! Ik hoop echt dat het tij een beetje keert voor hem en dat hij zich mogelijk weer wat beter zal gaan voelen. De duimen draaien hier!

met de katten.. denk niet te snel ja.. het kan zijn dat je een reactie pas na 2 of 3 keer weer krijgt. Niet om negatief te doen want ik zal dolblij zijn als je ertegen kan.
Maar het is een enorme domper als je dan zo een lief beestje hebt en het komt de kop weer opduiken dat je er niet tegen kan. Dus eerst nog maar een paar keer op knuffeltoer!
Precies, de maestro van het Marvinnen mag het zelf lekker blijven doen, dan probeer ik het vooral niet te doen ;).
En dankjewel! Eindelijk wat vastigheid, voelt erg goed!!

Heb nog altijd geen allergische reactie gehad (heb alle kleren flink onder de haren laten zitten van de katten), dus met eventueel ondersteuning van incidentele medicatie (bijvoorbeeld in het hooikoorts seizoen, kan je net wat gevoeliger reageren) lijkt het erop dat het prima gaat lukken.
Kijk er enorm naar uit, maar het kan nog wel tot november duren, dus zal wat geduld moeten zien te kweken :rolleyes:.

Oefenen, oefenen, oefenen :D

Zo ram je wel mooi de bench techniek erin met dat hoge volume!
Exactly my point!

Dankjewel, Freak!

Snoeisterke bench met zo'n volume!:pressing:
En eindelijk weer met goede techniek!

Jeej voor je bench!!!:D

Op naar 5x40
.. Oh my, ik ga dan ongetwijfeld dansjes in de gym doen :o

Kan me niet voorstellen wat voor zieke pomp ik zou hebben in mijn borst na zoveel setjes :P
Helaas is dat bij mannen imo veel beter zichtbaar dan bij vrouwen :o

Mag ook wel na dat harde zwoegen :p

Jij woont in de gym? Hoe lang duurt zo'n training?
Nope, en ik sport tegenwoordig maar 3 keer in de week.. Maximaal 1.5 a 2 uur bezig, ben niet anders gewend :).

Mooie bank dame!

True, maar ben en blijf een vrouw die zich toch ook wel regelmatig kan irriteren aan de vetjes :o.
Kracht staat als doel voorop, dus zal dat wel voorrang blijven geven.. Cutten kan altijd nog. Liefst verlies ik nu over verloop van tijd ook wat vet, hoeft niet snel, maar ook weer niet te langzaam

Och het hoeft ook echt niet extreem
2-3 ons/wk is een lang termijn plan met n mooi resultaat zonder krachtverlies.
Ik heb zelf meer rauwe groenten toegevoegd zeg maar 300gr/dg en dat scheelt wel ...voller gevoel met minder Kcal

• #4.316
Dankje Rambo ^^

Och het hoeft ook echt niet extreem
2-3 ons/wk is een lang termijn plan met n mooi resultaat zonder krachtverlies.
Ik heb zelf meer rauwe groenten toegevoegd zeg maar 300gr/dg en dat scheelt wel ...voller gevoel met minder Kcal
Ben er absoluut niet op uit om zo snel mogelijk vet te verliezen.
Zit wederom in dubio en ben weer lekker met mezelf in discussie. Ik vraag mezelf af om welke reden ik wil cutten. Ik merk aan mezelf dat de motivatie eigenlijk ontbreekt.
In die zin heeft Neet gelijk: niets mis om op onderhoud te gaan zitten en te bekijken wanneer ik wel weer die 'drive' kan vinden om te cutten..
Kracht is nog altijd mijn uitgangspunt, die is niet bepaald gebaat bij een cut.
Dus tsja, kijken of ik er over een week wéér anders over denk :o.

Training van vandaag

Week 1, cycle 4

Nieuwe cycle aangebroken. Benieuwd of ik alles weer mooi weet uit te bouwen.
Begin een nieuwe standaard met squat waarbij ik bekijken of ik mijn max kan uitbreiden in reps/gewicht (dit bepaald ik aan de hand van het resultaat van de vorige cycle).
Degenen die me langer volgen, weten inmiddels dat ik dan best in de zenuwen kan zitten, dus was wederom benieuwd wat vandaag zou brengen.

SQ hoog
Target was 58, liefst 3 reps.
Voorgaande weken, van cycle 1 naar cycle 3:
5 x 50 gevolgd door 2 x 55
4 x 54
4 x 56.5

10 x 20
8 x 25
5 x 30
5 x 35
3 x 40
3 x 45
3 x 50
3 x 54
4 x 58 Ging prima, wel knieën in de gaten houden, wederom.. Op mijn knieën na was techniek verder prima. Knieën bleven mooi naar 'buiten' staan, halverwege klappen ze ietwat naar binnen (maar gelukkig niet meer zo erg als voorheen), en daarna gaan ze weer mooi naar 'buiten'/
Eigenlijk was dit mijn topset. Maar tsja. Eigenwijs enzo, voelde gewoon goed.

3 x 60 Lekker!
5 x 50
5 x 50
5 x 50
10 x 40
Tevreden!

Sumo DL volume 6 - 12
Vorige cycle 6'jes met hetzelfde gewicht.
7 x 50
7 x 55
7 x 55
7 x 55
10 x 55
Begint langzaamaan wat vertrouwder te voelen.

BP volume 8 - 12
Vorige cycle 9'tjes met hetzelfde gewicht.
10 x 20
10 x 30
10 x 30
9 x 30
6 x 30 Wat is deze :grumble:
10 x 30
7 x 30
Ok, die bench vandaag ging nergens over. Lukte me vandaag niet met volle aandacht erbij te zijn, korte spanningsboog vandaag, I guess.
Vandaar een 'strafsetje' :o.
Eergisteren nog gebencht wat voor mij hoog gewicht is, speelt wellicht ook wel mee.

Triset leg extensions / leg curls / pullthroughs
10 x 15 / 15 / 20
10 x 15 / 20 / 25
10 x 20 / 25 / 25
10 x 25 / 25 / 25
Omdat: tijdbesparing :o.

Tevreden met SQ en DL, ontevreden met bench, maar is op zich wel te verklaren.

Verder.. Heb ik nu al héél snel door dat een cut mij op dit moment niet gelukkig maakt. Ik heb vorige jaar bewust de beslissing gemaakt op mij op één doel te richten, en ongeacht wat andere ervan vinden vooral te doen en te laten wat mij gelukkig maakt. Er zijn een hoop (absoluut ook leuke!) dingen welke mijn aandacht eisen, en ik mis op dit moment gewoonweg te motivatie degelijk te kunnen cutten.
Voorheen had ik dit zwak van mezelf gevonden, maar I guess dat ik daar inmiddels een ander standpunt over inneem.

Ik blijf gewoon mijn macro's tracken en mijn gewicht in de gaten houden, maar mijn goal is gewoon een tijdje rond de 70 kg te blijven zweven.
Dan kan ik mooi doorbouwen aan mijn kracht, en wie weet win ik er nog wel ietsjepietsje spiermassa mee.

Dat volume op squats nice :D

Och op onderhoud zit je ook goed toch..beetje in balans blijven...zonder krachtverlies gaat alles goed :)

85 squats wow ik dacht dat ik de enige was die gek deed hahaha.
Doe tegenwoordig 100reps op de squats, legpress en legextension.

Wederom lijken we ongeveer hetzelfde pad te volgen:D

Ik vind dat absoluut niet zwak, eerder sterk! Even los van wat anderen denken en vinden doen waar JIJ je goed bij voelt. En ja, soms kom je daar op terug. Zo leek cutten een goed moment (dat idee is bedacht met een zwaar gevoed lijf :p), maar achteraf helemaal geen strak plan. Ik ben nu iig blij met de keuze die ik heb gemaakt.

Gaat mooi vooruit allemaal zo te zien!!:D

Terug
Naar boven