MuscleMeat

Sanne's log

Bezoekers in dit topic

Als jij je er lekker bij voelt..wie zijn wij dan om er over te oordelen.
Doe wat je leuk vind en niet wat je denkt wat een ander goed vindt
Je bent nog jong en kan altijd nog cutten....zo shape als waar je mee begon zal je nooit meer krijgen.Maar een beetje vlees aan de botten is ook niet vetkeerd.
Focus je op de belangrijke dingen en dat is niet altijd je sport maar ook werk huis gezin...balans dus tussen alles om je heen
Dan functioneer je het best
 
Jij weet heel goed wat je doet meid!
En als je je goed voelt bij iets is dat hetgene wat je ook moet doen. Je hebt veel geleerd over jezelf en vooral van jezelf.
Je hebt een doel en ik denk dat jij dat echt wel gaat halen. Sterker worden zal je altijd!
Je bent een voorbeeld hier!
 
Verder.. Heb ik nu al héél snel door dat een cut mij op dit moment niet gelukkig maakt. Ik heb vorige jaar bewust de beslissing gemaakt op mij op één doel te richten, en ongeacht wat andere ervan vinden vooral te doen en te laten wat mij gelukkig maakt. Er zijn een hoop (absoluut ook leuke!) dingen welke mijn aandacht eisen, en ik mis op dit moment gewoonweg te motivatie degelijk te kunnen cutten.
Voorheen had ik dit zwak van mezelf gevonden, maar I guess dat ik daar inmiddels een ander standpunt over inneem.

Ik blijf gewoon mijn macro's tracken en mijn gewicht in de gaten houden, maar mijn goal is gewoon een tijdje rond de 70 kg te blijven zweven.
Dan kan ik mooi doorbouwen aan mijn kracht, en wie weet win ik er nog wel ietsjepietsje spiermassa mee.
Altijd doen wat je gelukkig maakt Sanne!:thumbs:

Zoals ook al gezegd door andere, de keuze die je maakt is juist sterk! Cutten komt wel weer een keer..
 
Doe vooral hetgeen waar jij je het fijnste bij voelt Sanne! Zie het als een soort van recomp: lekker op gewicht blijven en tegelijkertijd hopelijk gewoon spiermassa en kracht winnen. Is een proces wat wel langer duurt, maar als jij je daar het fijnste bij voelt, why not?
 
Dat volume op squats nice :D
Lekker branden! ^^

Och op onderhoud zit je ook goed toch..beetje in balans blijven...zonder krachtverlies gaat alles goed :)
Ben de afgelopen jaren gewend het één of het ander te doen: bulken of cutten.
Even een mindswitch nu, mijn hoofd staat op dit moment niet naar cutten en bulken ook niet, dus blijft er nog één optie over :rolleyes:

85 squats wow ik dacht dat ik de enige was die gek deed hahaha.
Doe tegenwoordig 100reps op de squats, legpress en legextension.
Oef, 100 reppers op al die oefeningen in éénzelfde training?!
Klinkt als een leuke uitdaging :o.

Wederom lijken we ongeveer hetzelfde pad te volgen:D

Ik vind dat absoluut niet zwak, eerder sterk! Even los van wat anderen denken en vinden doen waar JIJ je goed bij voelt. En ja, soms kom je daar op terug. Zo leek cutten een goed moment (dat idee is bedacht met een zwaar gevoed lijf :p), maar achteraf helemaal geen strak plan. Ik ben nu iig blij met de keuze die ik heb gemaakt.

Gaat mooi vooruit allemaal zo te zien!!:D
Haha, typisch weer :p.
Vandaag een beetje teruggekeken naar hoe mijn gewicht eruitziet in vergelijking met een maand geleden, en ben tot de verrassende ontdekking gekomen dat ik elke week best flink heb gecheat en nog lichter weeg dan een maand geleden ook. Ziet er naar uit dat minder strict omgaan met voeding alsnog resultaat kan opleveren :o.

En bedankt voor het compliment, da's een andere manier om er tegenaan te kijken. Ik wil wat dat betreft altijd alles tegelijk, en dan het liefst gisteren in plaats van vandaag. Ik maak vaak impulsieve beslissingen, maar nu lijkt het me verstandiger werkelijk lange-termijn te denken en mezelf af te blijven vragen waarvoor en voor wie ik bepaalde doelen nastreef.
Life-struggles :p.

Als jij je er lekker bij voelt..wie zijn wij dan om er over te oordelen.
Doe wat je leuk vind en niet wat je denkt wat een ander goed vindt
Je bent nog jong en kan altijd nog cutten....zo shape als waar je mee begon zal je nooit meer krijgen.Maar een beetje vlees aan de botten is ook niet vetkeerd.
Focus je op de belangrijke dingen en dat is niet altijd je sport maar ook werk huis gezin...balans dus tussen alles om je heen
Dan functioneer je het best
Precies Gros, dat is wat ik me de laatste maanden ben gaan afvragen: waaróm wil ik bepaalde doelen behalen en voor wié.
Dat eerste is mij nog niet altijd geheel duidelijk, maar dat laatste wel. Ben de enige die het 24/7 met mijzelf moet uithouden, heb geen zin meer in die eeuwige strijd alles perfect te willen doen met als resultaat.. Er getoned en met minder vet bij te staan? Word ik daar nou echt zo gelukkig van, wanneer ik bekijk wat ik daar allemaal voor moet doen en laten? Op dit moment is dat het me niet waard, wellicht in de toekomst, who knows :).

Jij weet heel goed wat je doet meid!
En als je je goed voelt bij iets is dat hetgene wat je ook moet doen. Je hebt veel geleerd over jezelf en vooral van jezelf.
Je hebt een doel en ik denk dat jij dat echt wel gaat halen. Sterker worden zal je altijd!
Je bent een voorbeeld hier!
Dankjewel lieverd, doet me weer goed :kiss:
Wat dat betreft leert krachttraining me ook veel over het leven zelf, nog altijd dankbaar dat ik deze sport heb mogen vinden :).

Altijd doen wat je gelukkig maakt Sanne!:thumbs:

Zoals ook al gezegd door andere, de keuze die je maakt is juist sterk! Cutten komt wel weer een keer..
True that, maar af en toe is dat lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt ;).
En dankjewel voor het compliment, zeker uit jouw mond klinkt het wel een beetje apart 'cutten komt wel weer een keer' ;).
Mijn hoofd staat op dit moment gewoon naar andere (leuke!) dingen, zal altijd ruimte blijven inbouwen om te doen wat ik leuk vind (compounds!), maar op dit moment is er gewoon geen ruimte voor de rigiditeit en perfectionisme wat voeding betreft :).

Doe vooral hetgeen waar jij je het fijnste bij voelt Sanne! Zie het als een soort van recomp: lekker op gewicht blijven en tegelijkertijd hopelijk gewoon spiermassa en kracht winnen. Is een proces wat wel langer duurt, maar als jij je daar het fijnste bij voelt, why not?
Dat klinkt me goed in de oren: recomp, dat ik daar serieus nog niet eerder bij heb nagedacht, dat is eigenlijk wel wat ik nu aan het doen ben ja :o.
Mag ik jou als mede ex-obees vragen of je nog wel eens 'last' hebt van hoe je eerst was? In de zin van dat je soms niet weet wat je nu precies met je lichaam wilt, alsof je zo gewend bent langere tijd met vet verliezen bezig te zijn dat je niet weet hoe je weer 'normaal' kunt doen wat sporten en voeding betreft? :).

Training van vandaag

Week 1, cycle 4

DL, slow
(flink langzame, uiterst gecontroleerde positives en negatives, techniek optimaal oefenen)
10 x 20
10 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 55
5 x 55
5 x 55
5 x 55
5 x 55
5 x 55
Damn, ging perfect vandaag. Totale controle, techniek helemaal top.
Heerlijk om je lichaam gaandeweg 'vol' te voelen lopen.
Dat. Klinkt. Verkeerd.
:o

DL, speed
6 x 55
6 x 55
6 x 55
6 x 55
6 x 55
6 x 55
Dit gewicht vliegt inmiddels van de grond, lekker!

SQ 5 x 5
10 x 20
8 x 30
6 x 40
5 x 47.5
5 x 47.5
5 x 47.5
5 x 47.5
5 x 47.5
Benen nog aardig brandend, moest mezelf dus even 'opzwepen'.
Voelde niet bepaald licht, techniek bleef echter goed en heb netjes de setjes gedraaid die ik in de planning had.

Plate loaded leg press - single leg (zo'n jaar geleden was deze oefening vanwege knieën helaas niet mogelijk, terwijl mijn linkerbeen duidelijk dominant is)
10 x 10
10 x 10
10 x 10
Af en toe unilateral oefeningen omdat mijn gehele linkerhelft dominant is ten opzichte van mijn rechterhelft.
Geen enkel pijntje in knieën, wederom mooi teken dat mijn lichaam zich over een langere periode blijft aanpassen.
Had geheel de controle over de tragere negatives en explosievere positives.
Lekker :).

Pullthroughs
12 x 20
12 x 25
12 x 25

Tevreden over de training, ging lekker vandaag.
Morgen UB-dagje. Normaal train ik vandaag DL/SQ/rug, maar had gewoon zin in een klein benen-dagje :).
Daarnaast heeft Tdawg vandaag sinds een maand weer eens geprobeerd te DL'en en SQ'en (knie was geblesseerd), en dan is het wel weer eens zo gezellig dit weekend een training samen te kunnen doen.
Morgen tevens bench, wil uitproberen hoe ik minder energie kwijt ben met mijn negatives. Conwa had daar een mooi filmpje over gepost, dat deed me er aan herinneren dat de laatste tijd de gedachte over te veel kracht kwijtraken tijdens de negatives steeds vaker naar boven komt. Werk aan de winkel dus.

Wekelijkste update

Week 0: 74 kg
Week 1: 71,75 kg (2000 kcal) - 2,25 kg
Week 2: 70 kg (2000 kcal) - 1,75 kg
Week 3: 71 kg (2000 kcal + AYCE sushi/ijs) + 1 kg
Week 4: 71 kg (1900 kcal + AYCE sushi/ijs + taart) gelijk gebleven
Week 5: 70.5 kg (gemiddeld 1758 kcal + AYCE Surinaams + cheatday) - 0,5 kg

Eet inmiddels waar ik behoefte aan heb, wat resulteert in een (in ieder geval doordeweeks) vrij lage kcal inname. Ik eet nu gewoon wanneer ik trek heb en probeer dat op niet-cheatdays zo gezond mogelijk te laten zijn.
Was echter wel verbaasd over mijn gewicht vandaag, aangezien ik afgelopen zondag een afschuwelijke hoeveelheid Surinaams naar binnen heb gewerkt en afgelopen dinsdag een cheatday inlaste :o. Alsnog een halve kg kwijt, komt voor mij als een verrassing.

Mijn doel is niet per sé te cutten, maar mochten er vetjes verdwijnen vind ik het prima, zolang ik maar niet bíj kom.
Progressie over een maand is een gewichtsverlies van 3.5 kg, waarvan ik denk dat zo'n 2 kg vocht betreft.
In een maand denk ik effectief 1,25 kg afgevallen.
Ben er tevreden mee :).
 
Mooie cijfertjes weer, en je voelt je goed. Nog belangrijker!
 
Je zit inderdaad wel vrij laag in je kcal maar als je het zo redt is dat toch prima!
Je eet naar behoefte en dat is gewoon echt super! Daarbij haal je je doelen, train je lekker en je gewicht gaat gewoon ook goed.
Echt zo top om steeds weer bij je te lezen! :)

Genieten van het leven en ook nog eens lekker trainen. Wat wil je nog meer? ;) De 100.000 uiteraard maar wie wil dat niet he! :rolleyes: :D
 
Ja volgens mij gaat dat hier dikke prima. Dat kan niets anders dan veel goeds betekenen wanneer met deze trainingsvolume je techniek gewoon toppie blijft!:bow:
 
Mooie cijfertjes weer, en je voelt je goed. Nog belangrijker!
Dankje Neet, ben het helemaal met je eens!

Je zit inderdaad wel vrij laag in je kcal maar als je het zo redt is dat toch prima!
Je eet naar behoefte en dat is gewoon echt super! Daarbij haal je je doelen, train je lekker en je gewicht gaat gewoon ook goed.
Echt zo top om steeds weer bij je te lezen! :)

Genieten van het leven en ook nog eens lekker trainen. Wat wil je nog meer? ;) De 100.000 uiteraard maar wie wil dat niet he! :rolleyes: :D
Zit inderdaad doordeweeks lager dan ik dacht, meestal ben ik zo geconcentreerd bezig dat ik gewoon geen trek krijg :').
.. Gelukkig haal ik het in het weekend alsnog goed in ;).

Ja volgens mij gaat dat hier dikke prima. Dat kan niets anders dan veel goeds betekenen wanneer met deze trainingsvolume je techniek gewoon toppie blijft!:bow:
Dankjewel Kardemopeul ^^

Training van vandaag

Week 1, cycle 4

Op bench na een aardige bb-training. Had er zin in, dus waarom niet :).

BP
Focus vandaag op een wat snellere negative, om hopelijk meer energie over te houden voor een zo'n explosief mogelijke positive.
10 x 20
8 x 25
5 x 30
4 x 34 Merk direct verslag, reps gaan vlot en explosief
4 x 34
4 x 34
4 x 34
4 x 34
4 x 34
4 x 34 Vanaf deze set werden 3e en 4e rep wat trager, lijkt me logisch though
4 x 34
8 x 34 Duidelijk meer energie over aan het eind
Dik tevreden over mijn bench vandaag. Techniek bleef ook mooi, en er zat duidelijk meer speed in.

Db shoulder press
12 x 8
10 x 9
10 x 9

Close grip reversed pulldown :heart:
12 x 27.3
10 x 34.3
9 x 39

Cable flyes
12 x 6.8
12 x 9
7 x 11.3

D-handle cable row
12 x 18
12 x 25
12 x 25

Facepulls
12 x 14
12 x 16.3
12 x 16.3

Straight arm pulldown
12 x 11
12 x 13
12 x 13

CGBP
12 x 25
8 x 30
6 x 30

Db curl
10 x 8
8 x 8
12 x 7

Superset rope tricep pushdown / db hammer curls
12 x 20 / 6
10 x 25 / 9 x 6
10 x 24 /4

Lekkere pomp, ook fijn om weer eens ter afwisseling een training met veel volume te draaien :).
 
Vanaf januari hele nette trainingen als ik het zo zie. Het is me wel ontgaan welk schema of vanuit welke ideeën je je trainingen maakt?
 
En nu hopen dat de techniek wijziging zijn vruchten gaat afwerpen! Lekker gepompt Sanne..alles lekker vol laten lopen..:rolleyes:
 
Goed dat je bench techniek weer vooruit gaat. Je bent mooi consistent bezig met trainen en dat geeft ook al z'n voordelen!
 
houd je welspanning bij snelle negatief?
 
Hey Sanne, lekker bezig zie ik! Ben hele tijd niet meer actief hier geweest natuurlijk.. Hoe is het leven?
 
Vanaf januari hele nette trainingen als ik het zo zie. Het is me wel ontgaan welk schema of vanuit welke ideeën je je trainingen maakt?
Dankjewel!
Oef, vind het lastig dat kort uit te leggen, maar ga het toch proberen :o.

Ik train nu met cycles. Een cycle is 4 weken. Elke cycle kijk ik naar de vorige cycle, en afhankelijk van het soort 'dag' dat ik heb (light, medium, heavy) verhoog ik het gewicht of aantal reps in een set. Gewoon progressive overload dus.
Werk dus met light (60-70%), medium (70-80%) en heavy (80-95%) dagen. Light meestal veel volume/paused/speed/slow etc., medium afwisselend volume en focus op techniek, heavy 90-95% elke compound eens per cycle.
Per week: DL 2x (1 x conventioneel + 1 x variatie, afwisselend sumo/SLDL/deficit), SQ 2x ( 1 x light + 1 x medium/high) en BP 2x ( 1 x light + 1 x medium/high).
De ene training begin ik met DL gevolgd door SQ, andere trainingen begin ik met SQ gevolgd door DL.

Spreekt voor zich dat ik bij het inplannen van oefeningen zorg voor afwisseling en bijvoorbeeld niet 2 x heavy achter elkaar. Als ik medium mijn sets met 5 reps heb gehaald (ik begin met 3, volgende cycle 4, volgende cycle 5), gooi ik het gewicht omhoog en begin ik weer bij 3. Iets soortgelijks voor heavy 90-95%: minimaal 2 reps gehaald, dan gaat volgende cycle het gewicht omhoog.

Geen idee of het zo enigszins te begrijpen is :o.
Feedback, ideeën en input zijn erg welkom! :)

Ready for chin ups? :)
Hmm, muhhh, eehh.. :p.
Ben daar een jaar geleden heel veel mee bezig geweest (negatives, elastiek en dergelijke), maar het bracht me niet echt ver :p.

En nu hopen dat de techniek wijziging zijn vruchten gaat afwerpen! Lekker gepompt Sanne..alles lekker vol laten lopen..:rolleyes:
Hahahaha, ik ben echt verdorven, of ik ben stiekem een vent welke altijd vieze gedachten heeft :roflol:
Maar dankje :o

Goed dat je bench techniek weer vooruit gaat. Je bent mooi consistent bezig met trainen en dat geeft ook al z'n voordelen!
Dankjewel ProudPizza! Compounds blijf ik volgens planning doen, en heb inmiddels inderdaad ervaren wanneer je je gewoon aan het programma houdt, je stukken verder komt dan wanneer je elke keer maar wilt maxen en dergelijke :).

houd je welspanning bij snelle negatief?
Ik houd wel spanning, maar voorheen liet ik de bar veel langzamer zakken waarbij ik duidelijk minder energie meer over had voor de positive.
Wil bij light dagen wel die langzame negatives behouden (want: ben ervan overtuigd dat dit ook daadwerkelijk kan meewerken aan krachtopbouw), maar wil mezelf aanleren om op medium dagen (en absoluut op heavy dagen) zo min mogelijk energie kwijt te zijn bij de negative.

Hey Sanne, lekker bezig zie ik! Ben hele tijd niet meer actief hier geweest natuurlijk.. Hoe is het leven?
Dankjewel Kevv!
Ben er ook een tijdje tussenuit geweest op het forum. Ben wel door blijven trainen, maar ik had een soort existentiële crisis wat trainen betreft, I guess :o.
Inmiddels weer actief op DBB en weer duidelijk voor ogen wat ik wil bereiken (krachtwinst en evenwicht vinden in trainen/werk/prive leven), dus het gaat inmiddels gelukkig weer prima! ^^
 
Klinkt helemaal niet gek
 
Hmm, muhhh, eehh.. :p.
Ben daar een jaar geleden heel veel mee bezig geweest (negatives, elastiek en dergelijke), maar het bracht me niet echt ver :p

Het is wel een killer!!
En hoort zeker thuis in een UB programma, 3x /wk. Scooby heeft een leuk programma met instruktie-video


Het is mij ook gelukt.....dus jouw kennende....jaa wel geduld hebben...
 
Ik heb hier een tijdje niets gelezen, maar zoals lloydatoni hierboven ook al zei ben je echt goed bezig zeg! Je bent sterker geworden zie ik en daarnaast lijkt het cutten je ook prima (en stressvrij?) af te gaan. Goede berichten!!
Volg je nog steeds een schema gebasseerd op de ideologie van Mark Bell trouwens?
 
Ik heb jou ook weer gevonden! :p
 
Back
Naar boven