We're currently in read-only mode. Please check back later.
Fitness Seller

Sanne's log

Dat klinkt me goed in de oren: recomp, dat ik daar serieus nog niet eerder bij heb nagedacht, dat is eigenlijk wel wat ik nu aan het doen ben ja :o.
Mag ik jou als mede ex-obees vragen of je nog wel eens 'last' hebt van hoe je eerst was? In de zin van dat je soms niet weet wat je nu precies met je lichaam wilt, alsof je zo gewend bent langere tijd met vet verliezen bezig te zijn dat je niet weet hoe je weer 'normaal' kunt doen wat sporten en voeding betreft? :)

Scheelt dat ik mij nooit heb gezien als obees. Ja, ik had last van overgewicht maar tot je deze vraag aan mij gesteld had wist ik niet eens wanneer je valt onder de "categorie" obese. Schijnt dat je bestempeld wordt als obese wanneer je bmi 30+ is. Blijkt dat ik op mijn top een bmi had van 29 had en dus op het randje zat. Die periode was gelukkig maar kortstondig (~90kg) aangezien ik bijna altijd rond de 80kg gewogen heb.

Terug naar de kern van je vraag: toen ik echt te zwaar was en een hoop kleding niet meer paste, was de maat (letterlijk) vol. Mijn (nieuwe) spijkerbroeken (ben van maat 32 naar 29 gegaan) passen nu nog steeds, maar een half jaartje terug merkte ik dat een paar shirts weer strakker begonnen te gaan zitten. Gelukkig heb ik het sporten weer gevonden en is het weer wat rustiger op mijn werk, maar die periode was ik zo druk met mijn werk, dat ik mijzelf echt niet kon motiveren om met sporten bezig te zijn.

Lang verhaal kort: sporten is voor mij een uitlaatklep geworden. Ik heb het nodig en het vereist soms veel discipline als je iets wil bereiken. Maar je moet wel niet vergeten en hetgeen waarderen wat je nu al bereikt hebt. Soms heb ik het idee dat je te vlug ontevreden bent en alweer vergeten bent dat je al heel wat bereikt hebt. Je bent stiekem een perfectionist denk ik wat dat betreft (en daar is natuurlijk niks mis mee). Je lichaam heeft al een hele transformatie doorgemaakt en dat laatste beetje is het moeilijkste. Heb geduld en geef het de tijd en dan komt het denk ik wel goed :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.342
Mooi :)

Het is wel een killer!!
En hoort zeker thuis in een UB programma, 3x /wk. Scooby heeft een leuk programma met instruktie-video

Het is mij ook gelukt.....dus jouw kennende....jaa wel geduld hebben...

Je hebt absoluut gelijk.. Ben er vorig jaar wat maanden mee bezig geweest, maar het ging me frustreren :o.
Wellicht moet ik het toch maar eens een nieuwe kans geven dan ;).

Ik heb hier een tijdje niets gelezen, maar zoals @lloydatoni hierboven ook al zei ben je echt goed bezig zeg! Je bent sterker geworden zie ik en daarnaast lijkt het cutten je ook prima (en stressvrij?) af te gaan. Goede berichten!!
Volg je nog steeds een schema gebasseerd op de ideologie van Mark Bell trouwens?
Dankjewel Basma! Heb inmiddels door dat het voor mij weinig zin heeft om snelle krachtprogressie na te streven, ik hoop dat deze aanpak beter werkt. Het plezier is in ieder geval weer terug, en begin al te merken dat compounds qua techniek met sprongen vooruit zijn gegaan. Door langzaam het volume uit te bouwen hoop ik dat mijn kracht ook toe zal nemen.

Was van plan te beginnen met cutten, maar kwam daar snel op terug :o. Ik vind de trainingen veel te lekker gaan, wil niet aan kracht inleveren. Verder spelen er op dit moment veel (leuke!) dingen waardoor ik gewoonweg geen zin heb om rigide met voeding om te gaan, alleen maar om vet te verliezen.
Wil nu beetje stabiel blijven wat betreft gewicht, maar mocht ik alsnog in vet gaan afvallen, hoor je mij niet klagen (zolang kracht er ook niet op achteruit gaat:)).

Zie mijn uitleg als reactie op Lloyd op de vorige pagina, vind het lastig uit te leggen, maar voor mij blijkt het te werken!

Ik heb jou ook weer gevonden! :p
Welcome back! :D

Scheelt dat ik mij nooit heb gezien als obees. Ja, ik had last van overgewicht maar tot je deze vraag aan mij gesteld had wist ik niet eens wanneer je valt onder de "categorie" obese. Schijnt dat je bestempeld wordt als obese wanneer je bmi 30+ is. Blijkt dat ik op mijn top een bmi had van 29 had en dus op het randje zat. Die periode was gelukkig maar kortstondig (~90kg) aangezien ik bijna altijd rond de 80kg gewogen heb.

Terug naar de kern van je vraag: toen ik echt te zwaar was en een hoop kleding niet meer paste, was de maat (letterlijk) vol. Mijn (nieuwe) spijkerbroeken (ben van maat 32 naar 29 gegaan) passen nu nog steeds, maar een half jaartje terug merkte ik dat een paar shirts weer strakker begonnen te gaan zitten. Gelukkig heb ik het sporten weer gevonden en is het weer wat rustiger op mijn werk, maar die periode was ik zo druk met mijn werk, dat ik mijzelf echt niet kon motiveren om met sporten bezig te zijn.

Lang verhaal kort: sporten is voor mij een uitlaatklep geworden. Ik heb het nodig en het vereist soms veel discipline als je iets wil bereiken. Maar je moet wel niet vergeten en hetgeen waarderen wat je nu al bereikt hebt. Soms heb ik het idee dat je te vlug ontevreden bent en alweer vergeten bent dat je al heel wat bereikt hebt. Je bent stiekem een perfectionist denk ik wat dat betreft (en daar is natuurlijk niks mis mee). Je lichaam heeft al een hele transformatie doorgemaakt en dat laatste beetje is het moeilijkste. Heb geduld en geef het de tijd en dan komt het denk ik wel goed :)
Wel heel fijn dat je in ieder geval nooit morbide obees bent geweest, scheelt denk ik ook wel wat vel en dergelijke betreft :).
Herken het erg wat betreft dat je prioriteiten op een gegeven moment ook bij andere zaken gaan liggen. Dat is het imo namelijk. Als ik echte weer 6 keer per week zou willen trainen zou dat absoluut kunnen, alleen kan ik mij dan minder richten op andere dingen die op dit moment in mijn leven spelen. En dat is het me nu niet (meer) waard.

En dat laatste, tsja.. Zie het inmiddels niet meer los van mijn progressie wat krachttraining betreft, maar het blijft soms nog verdomd frustrerend om te zien dat die hele weg zijn sporen heeft achtergelaten :).

Training van vandaag

Week 2, cycle 4

SQ medium (1)
Over twee weken SQ medium (2), deze ligt net wat hoger dan deze setjes
Ben in cycle 1 begonnen met 8 x 3 x 45, dit uitgebouwd naar 8 x 4 x 45 en 8 x 5 x 45. Laatste set altijd een repout, tot nu toe van 7 á 8.
10 x 20
8 x 26.5
5 x 36.5
3 x 46.5
3 x 46.5
3 x 46.5
3 x 46.5
3 x 46.5
3 x 46.5
3 x 46.5
8 x 46.5
Vooruit, de progressie mag dan traag zijn, maar hij is er in ieder geval. Blijf ervan overtuigd dat al deze kleine stapjes bij elkaar me krachtwinst zal opleveren.
Alle setjes gingen prima: stevig en met goede techniek.
Merk vooral aan mijn repout dat ik sterker wordt: aantal reps gaan niet omlaag terwijl volume en gewicht over verloopt van toe blijven toenemen.
Volgende cycle 8 x 4 x 36.5.

BP 5 x 5
Vorige cycle 4 x 5 x 35 en 1 x 6 x 35.5
Tweede keer oefenen met snellere negatives om energie over te houden voor een explosievere positive.
10 x 20
5 x 25
5 x 30
5 x 35
5 x 35 Gaat stukken beter zo, geen twijfel of ik überhaupt de laatste set op 5 x 35 ga halen :)
5 x 35
5 x 35
8 x 35 Woooot, wat is deze dan ineens? Vorige cycle moest ik én in gewicht zakken, én had ik minder reps.
Dik tevreden met mijn bench vandaag, komt niet vaak voor :D.

SLDL
12 x 40
12 x 45
10 x 47.5
10 x 47.5
Langzame negatives en onderin even vasthouden om te 'stretchen', voelde lekker vandaag.

Superset leg extension / leg curls
Single leg: 12 x 10 / 10
Single leg: 12 x 12.5 / 10
Double leg: 12 x 22.3 / 20

Today was a good day :).

Lekkere training, mooi dat bench lekker ging. Altijd een goed gevoel natuurlijk.

Ook leuke plannen om progressie te boeken, gaat dan ook zeker goed komen!

Kleine stapjes is prima :)
Goed gewerkt :)

Yes in de kruipmodus naar de TOP.....I Like ;)

Wilde al zeggen dat je squatgewichten er steeds beter uit gaan zien, al helemaal als je beschrijft dat de uitvoering in orde is. En dan nog zo goed gaan op de bank houdt de motivatie zeker hoog!

Elk stapje is er een meid!
Slow progressie is en blijft progressie. Zo gaat het bij mij ook.
Maar beter langzaam dan niet he. ;)
je gaat top!

Klein beetje progressie is ook progressie! Gewoon lekker micro-loaden ipv grote stappen en failen!

Die techniek wissel op de bench verricht wonderen zie ik:thumb:

Mooie training!

Wat doe je trouwens binnen een cycle om progressie te maken? Ik kan het mis hebben, maar het lijkt erop dat je probeert om steeds meer reps te pakken met hetzelfde gewicht, klopt dat?

Mooie training!

Wat doe je trouwens binnen een cycle om progressie te maken? Ik kan het mis hebben, maar het lijkt erop dat je probeert om steeds meer reps te pakken met hetzelfde gewicht, klopt dat?

Dat is ook mijn gedachte en gaat me tot op heden goed af.
Volgens mij ook de snelste manier om progressie te maken..

vind de bench ook altijd lastig, en als het dan buiten verwachting ineens zo goed gaat geeft dit een enorme boost op mijn motivatie!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.353
Lekkere training, mooi dat bench lekker ging. Altijd een goed gevoel natuurlijk.

Ook leuke plannen om progressie te boeken, gaat dan ook zeker goed komen!
Thanks Jasenko!
Heb nogal een hatelijke geschiedenis wat bench betreft.. :o. Heb nooit een sterke bench gehad, denk dat mijn krachtplateau op bench nu al richting een jaar of 2 gaat.
Kan er inmiddels gelukkig wel om lachen, maar serieus, het is soms ontzettend frustrerend :o.

Kleine stapjes is prima :)
Goed gewerkt :)
Dankje Rambo :).

Yes in de kruipmodus naar de TOP.....I Like ;)
Ghehe, wel zullen zien hoever ik kan kruipen.. ;)

Wilde al zeggen dat je squatgewichten er steeds beter uit gaan zien, al helemaal als je beschrijft dat de uitvoering in orde is. En dan nog zo goed gaan op de bank houdt de motivatie zeker hoog!
Het volume wordt erg langzaam uitgebreid, hoop op die manier te wennen aan squatten op een gewicht dat voor mij best flink voelt.
Gewichten schieten daardoor niet erg omhoog, maar áls het omhoog schiet zie ik dat wel als een mooie mogelijkheid om te oefenen er hoger volume op te kunnen draaien :).

Elk stapje is er een meid!
Slow progressie is en blijft progressie. Zo gaat het bij mij ook.
Maar beter langzaam dan niet he. ;)
je gaat top!
Precies meis, wij snappen elkaar! :D :kiss:

Liefie, je was zeker heel moe toen je dit op schreef? :P

Progressie is mooi weer!
Hahaha, zie het nu pas, heerlijke faal :o.
Dankjewel! :D

Klein beetje progressie is ook progressie! Gewoon lekker micro-loaden ipv grote stappen en failen!

Die techniek wissel op de bench verricht wonderen zie ik:thumb:
Precies, liever langzaam vooruit dan op een plateau komen.. Plateau werkt erg demotiverend voor mij, ken mezelf inmiddels een beetje ;).

Mooie training!

Dankje meid!
Binnen een cycle is er eigenlijk maar kleine progressie. Ik heb als uitgangspunt dat ik het gewicht ga verhogen als ik er een bepaald volume mee heb kunnen halen. Voor 'medium' sets ga ik bijvoorbeeld van 8 x 3 in een cycle, naar 8 x 4 in een volgende cycle, naar 8 x 5 in de daaropvolgende cycle. Als ik alle sets heb gehaald, gooi ik het gewicht omhoog en begin ik weer met setjes van 3, daarna 4, en daarna weer 5, etc..
Hetzelfde geld voor mijn dagen met veel volume. Als ik 8 - 10 reps plan, ga ik van 4 / 5 x 8 in een cycle, naar 9 reps in de volgende, na setjes van 10 reps gooi ik het gewicht omhoog.
Progressie gaat dus erg langzaam, maar merk wel dat het mijn techniek goed doet.

Wat vind jij van die aanpak, en wat zou jij anders doen?

Dat is ook mijn gedachte en gaat me tot op heden goed af.
Volgens mij ook de snelste manier om progressie te maken..
Bedoel je het langzame vooruit kruipen, Bosco?
Of denk je dat het juist sneller zou kunnen?

vind de bench ook altijd lastig, en als het dan buiten verwachting ineens zo goed gaat geeft dit een enorme boost op mijn motivatie!
Thanks Saik!
Iedere keer wanneer ik progressie in wat dan ook boek, raak ik alleen maar enthousiaster.
Daarom ben ik ook zo'n fan van mijn huidige aanpak :).

Week 2, cycle 4

Training van vandaag

Met mijn hart onder mijn ziel naar de gym *mompelt iets over vrouwen en de weegschaal*
Zie wekelijkse update voor het geneuzel :o.

DL medium (1)
(vorige cycle 7 x 3 x 67.5 + 1 x 9 x 67.5)
10 x 20
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 56.5
5 x 62.5
4 x 67.5 Knieën hebben last van de kou, alles voelt stijf en over het algemeen voel het gewoon even 'off'
4 x 67.5
4 x 67.5
4 x 67.5
4 x 67.5
4 x 67.5
4 x 67.5
9 x 67.5 Rep out op karakter, even wat frustratie kwijt :)
Netjes alle geplande reps en sets gedraaid, wist echter niet echt mijn draai te vinden en kreeg die lekkere flow niet te pakken.

SQ volume 8 - 10
(vorige cycle 5 x 3 x 67.5)
10 x 20
8 x 30
8 x 37.5
8 x 44
8 x 44
8 x 44
8 x 44
8 x 44
Ging niet van harte, maar wel de sets en reps gedraaid die ik moest pakken.

BP, hoog
(vorige cycle 4 x 38)
10 x 20
5 x 25
3 x 30
3 x 32.5
3 x 35
3 x 37.5
3 x 40 Eerste rep redelijk techniek, tweede rep matig, derde rep gewoonweg afschuwelijk, maar hé, hij ging in ieder geval wel omhoog :o.

Zit vandaag even niet zo lekker in mijn vel, training was voor mijn gevoel dan ook niet zo lekker, terwijl ik gelukkig wel netjes al mijn doelen heb gehaald.

Lange discussie met Tdwag en mezelf gehad, wederom met het één en ander geconfronteerd wat ik gewoon niet zo goed trek.
Hoewel ik nu soepeler met voeding om kan gaan, blijf ik enorm gefixeerd op die kutweegschaal. Ik laat mijn dag (en training!) er gewoon door verpesten, terwijl ik een gewichtstoename (zoals deze week het geval is) prima kan verklaren (want: veel zout + 1 pot ijs, daar kom ik natuurlijk niet 1,5 kg van aan).
Ik wil gewoon lekker genieten van (gezond) eten en trainen. Wil sterker worden en niet constant die zorg om die getalletjes op de weegschaal hebben.

Lang verhaal kort: f**k dit, ik heb de weegschaal na trouw 3 jaar mezelf elke week gewogen te hebben in de kast gegooid.
Meten aan de hand van spiegel + kleding gaat het worden.
Kan die focus beter gebruiken voor zaken zoals trainen :).

Clean eten en kleine maaltijden met veel rauwe groeten en wachten tot je honger krijgt
Eigenlijk dat gevoel van ik kan nog wel zo'n portie...dus niet proppen!!
Dan valt het reuze mee..je lichaam heeft een thermostaat die dat regelt...zal je zien....:thumbs:

Dankje meid!
Binnen een cycle is er eigenlijk maar kleine progressie. Ik heb als uitgangspunt dat ik het gewicht ga verhogen als ik er een bepaald volume mee heb kunnen halen. Voor 'medium' sets ga ik bijvoorbeeld van 8 x 3 in een cycle, naar 8 x 4 in een volgende cycle, naar 8 x 5 in de daaropvolgende cycle. Als ik alle sets heb gehaald, gooi ik het gewicht omhoog en begin ik weer met setjes van 3, daarna 4, en daarna weer 5, etc..
Hetzelfde geld voor mijn dagen met veel volume. Als ik 8 - 10 reps plan, ga ik van 4 / 5 x 8 in een cycle, naar 9 reps in de volgende, na setjes van 10 reps gooi ik het gewicht omhoog.
Progressie gaat dus erg langzaam, maar merk wel dat het mijn techniek goed doet.

Wat vind jij van die aanpak, en wat zou jij anders doen?

Jij snapt het helemaal meis...lekker door buffelen zo...goed bezig...echt wel :thumbs:
Zo blijf je progressie maken, EN je blijft heel :p

Hoelang duurt je training gemiddeld?

Stoere beslissing om die weegschaal opzij te leggen! Je hebt gelijk, al die tijd met piekeren over die getalletjes kan je mooi steken in de treen:thumbup::thumbup:

Goede training weer Sanne! Ik hoop dat je met deze stoere keuze alles een beetje meer los kunt laten!

Lekker getraind en een top besluit!
het gaat niet om een getal maar om jou! Je bent geen getal op een weegschaal maar een mooie stoere meid die weet wat ze wil.
Vrij zijn en genieten van t leven en daarbij trainen en daar ook van genieten. En dat kan Jij echt!
Stoer besluit en zeer wijs! :thumb:

Ik dacht ik kan wel een dikke uitleg geven, maar hier wordt alles in detail uitgelegd. Ik deed het namelijk ook zo, maar ik zie nu in dat dat niet de beste manier is als je geen beginner meer bent.

Miss ook interessant voor jou? @Bosco55555

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven