- Waardering
- 2.472
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 71kg
- Vetpercentage
- 10%
Dat klinkt me goed in de oren: recomp, dat ik daar serieus nog niet eerder bij heb nagedacht, dat is eigenlijk wel wat ik nu aan het doen ben ja.
Mag ik jou als mede ex-obees vragen of je nog wel eens 'last' hebt van hoe je eerst was? In de zin van dat je soms niet weet wat je nu precies met je lichaam wilt, alsof je zo gewend bent langere tijd met vet verliezen bezig te zijn dat je niet weet hoe je weer 'normaal' kunt doen wat sporten en voeding betreft?![]()
Scheelt dat ik mij nooit heb gezien als obees. Ja, ik had last van overgewicht maar tot je deze vraag aan mij gesteld had wist ik niet eens wanneer je valt onder de "categorie" obese. Schijnt dat je bestempeld wordt als obese wanneer je bmi 30+ is. Blijkt dat ik op mijn top een bmi had van 29 had en dus op het randje zat. Die periode was gelukkig maar kortstondig (~90kg) aangezien ik bijna altijd rond de 80kg gewogen heb.
Terug naar de kern van je vraag: toen ik echt te zwaar was en een hoop kleding niet meer paste, was de maat (letterlijk) vol. Mijn (nieuwe) spijkerbroeken (ben van maat 32 naar 29 gegaan) passen nu nog steeds, maar een half jaartje terug merkte ik dat een paar shirts weer strakker begonnen te gaan zitten. Gelukkig heb ik het sporten weer gevonden en is het weer wat rustiger op mijn werk, maar die periode was ik zo druk met mijn werk, dat ik mijzelf echt niet kon motiveren om met sporten bezig te zijn.
Lang verhaal kort: sporten is voor mij een uitlaatklep geworden. Ik heb het nodig en het vereist soms veel discipline als je iets wil bereiken. Maar je moet wel niet vergeten en hetgeen waarderen wat je nu al bereikt hebt. Soms heb ik het idee dat je te vlug ontevreden bent en alweer vergeten bent dat je al heel wat bereikt hebt. Je bent stiekem een perfectionist denk ik wat dat betreft (en daar is natuurlijk niks mis mee). Je lichaam heeft al een hele transformatie doorgemaakt en dat laatste beetje is het moeilijkste. Heb geduld en geef het de tijd en dan komt het denk ik wel goed

Laatst bewerkt:

.
.