AndroidHealthClinic

Sanne's log

Bezoekers in dit topic

Die stomme weegschaal ook!:p Heb je ook helemaal gelijk in om de weegschaal aan de kant te zetten!

Viel mij vandaag op dat mn belt losser zit dus dat soort dingen zeggen genoeg!
 
Goede attitude wat betreft de weegschaal. Je moet je niet gek laten maken door dat kreng! :)
Ik weeg mij ook elke ochtend, maar eigenlijk is dat ook te veel van het goede.

Wat een volume trouwens weer op je training zeg.. Erg nice!
 
Weg met dat ding idd :D
 
70 min info wat bedoel je dan?
Ik heb wel zojuist zijn site bekeken....wel een keertje wat uitpikken om te proberen
verschrikkelijk veel info
Haha ja het is wat lang, maar in de eerste 10 min komen de belangrijkste punten al wel aan bod. Zeker wel de moeite waard om hun artikelen te lezen!
 
Thanks Jasenko!
Heb nogal een hatelijke geschiedenis wat bench betreft.. :o. Heb nooit een sterke bench gehad, denk dat mijn krachtplateau op bench nu al richting een jaar of 2 gaat.
Kan er inmiddels gelukkig wel om lachen, maar serieus, het is soms ontzettend frustrerend :o.


Dankje Rambo :).


Ghehe, wel zullen zien hoever ik kan kruipen.. ;)


Het volume wordt erg langzaam uitgebreid, hoop op die manier te wennen aan squatten op een gewicht dat voor mij best flink voelt.
Gewichten schieten daardoor niet erg omhoog, maar áls het omhoog schiet zie ik dat wel als een mooie mogelijkheid om te oefenen er hoger volume op te kunnen draaien :).


Precies meis, wij snappen elkaar! :D :kiss:


Hahaha, zie het nu pas, heerlijke faal :o.
Dankjewel! :D


Precies, liever langzaam vooruit dan op een plateau komen.. Plateau werkt erg demotiverend voor mij, ken mezelf inmiddels een beetje ;).


Dankje meid!
Binnen een cycle is er eigenlijk maar kleine progressie. Ik heb als uitgangspunt dat ik het gewicht ga verhogen als ik er een bepaald volume mee heb kunnen halen. Voor 'medium' sets ga ik bijvoorbeeld van 8 x 3 in een cycle, naar 8 x 4 in een volgende cycle, naar 8 x 5 in de daaropvolgende cycle. Als ik alle sets heb gehaald, gooi ik het gewicht omhoog en begin ik weer met setjes van 3, daarna 4, en daarna weer 5, etc..
Hetzelfde geld voor mijn dagen met veel volume. Als ik 8 - 10 reps plan, ga ik van 4 / 5 x 8 in een cycle, naar 9 reps in de volgende, na setjes van 10 reps gooi ik het gewicht omhoog.
Progressie gaat dus erg langzaam, maar merk wel dat het mijn techniek goed doet.

Wat vind jij van die aanpak, en wat zou jij anders doen?


Bedoel je het langzame vooruit kruipen, Bosco?
Of denk je dat het juist sneller zou kunnen?


Thanks Saik!
Iedere keer wanneer ik progressie in wat dan ook boek, raak ik alleen maar enthousiaster.
Daarom ben ik ook zo'n fan van mijn huidige aanpak :).

Week 2, cycle 4

Training van vandaag

Met mijn hart onder mijn ziel naar de gym *mompelt iets over vrouwen en de weegschaal*
Zie wekelijkse update voor het geneuzel :o.

DL medium (1)
(vorige cycle 7 x 3 x 67.5 + 1 x 9 x 67.5)
10 x 20
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 56.5
5 x 62.5
4 x 67.5 Knieën hebben last van de kou, alles voelt stijf en over het algemeen voel het gewoon even 'off'
4 x 67.5
4 x 67.5
4 x 67.5
4 x 67.5
4 x 67.5
4 x 67.5
9 x 67.5 Rep out op karakter, even wat frustratie kwijt :)
Netjes alle geplande reps en sets gedraaid, wist echter niet echt mijn draai te vinden en kreeg die lekkere flow niet te pakken.

SQ volume 8 - 10
(vorige cycle 5 x 3 x 67.5)
10 x 20
8 x 30
8 x 37.5
8 x 44
8 x 44
8 x 44
8 x 44
8 x 44
Ging niet van harte, maar wel de sets en reps gedraaid die ik moest pakken.

BP, hoog
(vorige cycle 4 x 38)
10 x 20
5 x 25
3 x 30
3 x 32.5
3 x 35
3 x 37.5
3 x 40 Eerste rep redelijk techniek, tweede rep matig, derde rep gewoonweg afschuwelijk, maar hé, hij ging in ieder geval wel omhoog :o.

Zit vandaag even niet zo lekker in mijn vel, training was voor mijn gevoel dan ook niet zo lekker, terwijl ik gelukkig wel netjes al mijn doelen heb gehaald.

Lange discussie met Tdwag en mezelf gehad, wederom met het één en ander geconfronteerd wat ik gewoon niet zo goed trek.
Hoewel ik nu soepeler met voeding om kan gaan, blijf ik enorm gefixeerd op die kutweegschaal. Ik laat mijn dag (en training!) er gewoon door verpesten, terwijl ik een gewichtstoename (zoals deze week het geval is) prima kan verklaren (want: veel zout + 1 pot ijs, daar kom ik natuurlijk niet 1,5 kg van aan).
Ik wil gewoon lekker genieten van (gezond) eten en trainen. Wil sterker worden en niet constant die zorg om die getalletjes op de weegschaal hebben.

Lang verhaal kort: fuck dit, ik heb de weegschaal na trouw 3 jaar mezelf elke week gewogen te hebben in de kast gegooid.
Meten aan de hand van spiegel + kleding gaat het worden.
Kan die focus beter gebruiken voor zaken zoals trainen :).

Dat van die weegschaal snap ik helemaal
Weeg me al 3 weken op zondag nuchter in de ochtend en dat kutding geeft aan dat ik in totaal 2,3 kg ben afgevallen in die 3 weken....maar geen vet verlaging. Klopt niet maar je laat toch je even verrassen en denkt gvd het zakt niet. Ik heb hem nog niet in de kast gemikt maarsnap jouw reactie :)
 
rustig hier, gaat alles goed?
 
Drukke week gehad meid?
Maar wel getraind denk ik zo maar he?
 
Weer een motivatie dip denk ik :)
 
Toch niet die weegschaal....damm!!
 
Stomme weegschalen ook :(
 
Saannee!!!! Waar ben je!!!??
 
Clean eten en kleine maaltijden met veel rauwe groeten en wachten tot je honger krijgt
Eigenlijk dat gevoel van ik kan nog wel zo'n portie...dus niet proppen!!
Dan valt het reuze mee..je lichaam heeft een thermostaat die dat regelt...zal je zien....:thumbs:
Inmiddels eet ik doordeweeks geheel op gevoel, en krijg dan minder binnen dan ik dacht..
Echter 'mag' ik in het weekend 'eten wat ik wil' (probeer daar wel maat in te houden ;)), dus dat compenseert blijkbaar goed.
Kon het niet laten om 1 keer tussendoor te wegen, en weeg nog exact hetzelfde :o.

Jij snapt het helemaal meis...lekker door buffelen zo...goed bezig...echt wel :thumbs:
Zo blijf je progressie maken, EN je blijft heel :p
Dankjewel Bosco. Misschien is de progressie maar laag, maar hij IS er in ieder geval! ^^

Hoelang duurt je training gemiddeld?
Anderhalf tot 2 uur :).

Stoere beslissing om die weegschaal opzij te leggen! Je hebt gelijk, al die tijd met piekeren over die getalletjes kan je mooi steken in de treen:thumbup::thumbup:
Precies, die energie kan ik beter in andere zaken steken ^^.

Goede training weer Sanne! Ik hoop dat je met deze stoere keuze alles een beetje meer los kunt laten!
Thanks Marvin!
Het lukt met vallen en opstaan, maar over het algemeen genomen ga ik absoluut minder dwangmatig met voeding om :).

Lekker getraind en een top besluit!
het gaat niet om een getal maar om jou! Je bent geen getal op een weegschaal maar een mooie stoere meid die weet wat ze wil.
Vrij zijn en genieten van t leven en daarbij trainen en daar ook van genieten. En dat kan Jij echt!
Stoer besluit en zeer wijs! :thumb:
Dankjewel meid!
Met vallen en opstaan komen we er wel :kiss:

Ik dacht ik kan wel een dikke uitleg geven, maar hier wordt alles in detail uitgelegd. Ik deed het namelijk ook zo, maar ik zie nu in dat dat niet de beste manier is als je geen beginner meer bent.

Miss ook interessant voor jou? Bosco55555

Oeeeh, een interessant filmpje, thanks, zal als ik de tijd vindt eens kijken :D

Die stomme weegschaal ook!:p Heb je ook helemaal gelijk in om de weegschaal aan de kant te zetten!

Viel mij vandaag op dat mn belt losser zit dus dat soort dingen zeggen genoeg!
Kutdingen, zijn eigenlijk nergens goed voor :p.
Ben nog altijd niet ontploft, dus blijkbaar lukt het me best wel goed maat te houden :rolleyes:

Goede attitude wat betreft de weegschaal. Je moet je niet gek laten maken door dat kreng! :)
Ik weeg mij ook elke ochtend, maar eigenlijk is dat ook te veel van het goede.

Wat een volume trouwens weer op je training zeg.. Erg nice!
Het is gewoon een kloteding :p. Ben gewoon zo ontzettend gewend om steevast elke week te wegen en aan de hand daarvan te bepalen wat ik die week ga eten..
Had een stukje heropvoeding wat een gezonde levensstijl betreft, maar tsja, heb wel een handje van doorslaan in de verkeerde richting ;).

En dankjewel, volume it is! :D

Weg met dat ding idd :D
*Zet klapraampje open* HUTS!

Dat van die weegschaal snap ik helemaal
Weeg me al 3 weken op zondag nuchter in de ochtend en dat kutding geeft aan dat ik in totaal 2,3 kg ben afgevallen in die 3 weken....maar geen vet verlaging. Klopt niet maar je laat toch je even verrassen en denkt gvd het zakt niet. Ik heb hem nog niet in de kast gemikt maarsnap jouw reactie :)
Het is gewoon frustrerend, en hoewel ik mezelf voorhoud me er niet gek door te laten maken, doe ik het wel. Vond het eerst struisvogelpolitiek om dan maar niet te wegen, maar goed, heb ook een man thuis die een vrolijke vrouw wil hebben, in plaats van een hoopje ellende omdat de weegschaal niet het gewenste resultaat geeft :o.

rustig hier, gaat alles goed?
Ik blijf nog trainen, zie update!

Drukke week gehad meid?
Maar wel getraind denk ik zo maar he?
Oef, gigantisch druk.. Zal even kleine update posten :).

Weer een motivatie dip denk ik :)
Wat loggen betreft wel door tijdgebrek, maar blijf door trainen! ^^

Toch niet die weegschaal....damm!!
:roflol:

Stomme weegschalen ook :(
.. Niet mijn beste vriend ;)

Haaaai! :wave:

Saannee!!!! Waar ben je!!!??
Ben er nog!! :D

Tussentijdse update

Ben er nog!! :D

Afgelopen 2 weken zijn razend druk geweest. Vorige week is het me dan ook niet gelukt om 3 keer te trainen, I know, matter of priorities. Er wordt op verschillende vlakken nogal wat van me gevraagd, en het trainen is gewoon minder belangrijk dan de rest :).

Vorige week wel een fantastische trouwdag gehad (alweer het 6e jaar) waar ik ook het nodige heb verorberd :rolleyes:. Dat klinkt wel heel fout trouwens in deze context.. :grinny:
Verder had ik het genoegen dat de koelkast/vriezer er mee ophield. Daar ging mijn uitgekiende prep van de week! Gedwongen dus creatief moeten inspringen wat voeding betreft. Nu een fantastisch nieuw ding, ik vind helemaal mooi enzo, en mijn prep is er serieus lekkerder door geworden: hulde aan de zogenoemde no-frost vriezer!

Deze week pak ik gewoon weer lekker alle trainingen. Door het skippen van 2 trainingen de week ervoor ben ik nog steeds herstellende van spierpijn in mijn benen van afgelopen dinsdag :o. Training was niet echt logwaardig: veel volume, alle targets gehaald maar het voelde maar stijfjes. Sumo DL stond op het programma, welke gewoon echt zwaar ruk ging. Blijf het vreemd vinden dat mijn conventionele DL zoveel sterker is dan de sumo. Heb training daarop aangepast en ben 2.5 kg omhoog met drie reppers gegaan ipv van 5 kg omhoog met 5 reppers. Progressie blijft dus erg klein..

Tussendoor kon ik het toch niet laten een keertje te wegen :eyes:.
Doordeweeks eet ik naar behoefte waarbij ik vrij laag uitkom (tussen 1600-1700). Als ik het druk heb, vergeet ik te eten, I guess.. Echter wordt dit in het weekend ruimschoots goedgemaakt met als resultaat dat ik om en nabij 70 kg blijf zweven. Denk dat dit een nieuwe vorm van Marvinnen genoemd kan worden? ;)

Vanavond naar Shizen, volgende week naar de Griek, dus er wordt nog steeds met volle teugen genoten ;).
Nu hopen dat mijn trainingen dit weekend minder stroef verlopen!
 
Yeah je bent terug:woot:

Goede berichten zo aan het eind, Shizen & Griek:meal:

Ik ben van plan morgen ook naar de Griek te gaan:heart:
 
Gelukkig ben je nog heel en happy, alleen een beetje druk dus.... :)
Geniet van je etentjes :thumb:
 
Dat zijn berichten waar ik happy van word. :) Lekker leven en genieten en zien hoe er ook andere belangrijke zaken zijn en dat het niet uitmaakt om een keer een training te missen. Je ziet dat je het wel kan op gevoel.. je was er zo huiverig voor omdat je dacht dat het nooit goed zou gaan. Maar ja... jij bent sterk en hebt een hele sterke wil!
Geniet van je etentjes! Horen erbij!! :D
 
Yeah je bent terug:woot:

Goede berichten zo aan het eind, Shizen & Griek:meal:

Ik ben van plan morgen ook naar de Griek te gaan:heart:
Ben niet meer even veel als voorheen op het forum te vinden, maar kom uiteindelijk toch altijd weer terug ;).
Het was overigens l.e.k.k.e.r, mezelf vies volgegeten enzo :o.
Veel plezier vanavond bij de Griek, vleesch! :D

Gelukkig ben je nog heel en happy, alleen een beetje druk dus.... :)
Geniet van je etentjes :thumb:
Absoluut nog heel en happy, en druk indeed ^^.
Genieten van die etentjes gaat absoluut lukken! :D

Dat zijn berichten waar ik happy van word. :) Lekker leven en genieten en zien hoe er ook andere belangrijke zaken zijn en dat het niet uitmaakt om een keer een training te missen. Je ziet dat je het wel kan op gevoel.. je was er zo huiverig voor omdat je dacht dat het nooit goed zou gaan. Maar ja... jij bent sterk en hebt een hele sterke wil!
Geniet van je etentjes! Horen erbij!! :D
Precies meid, niet alles draait meer om het trainen en alles dat er omheen komt kijken, voor mij wel zo gezond ;).

Goed om te lezen dat ie goed met je gaat!:):)
Thanks Kardemompeul :)

Training van vandaag

Week 3, cycle 4

DL hoog
(vorige cycle 4 x 78 als topset)
10 x 20
8 x 30
6 x 40
5 x 50
5 x 55
5 x 60
3 x 65
3 x 70
3 x 75
3 x 80 Wederom een kleine stap, maar alsnog progressie :)
5 x 70 Onderrug verzuurd :o
5 x 70
5 x 70
5 x 60

SQ volume 6 - 8 (vorige cycle 5 x 7 x 42,5)
10 x 20
8 x 30
8 x 37.5
8 x 42.5 Ugggh, mijn onderrug is op!
8 x 42.5
8 x 42.5
8 x 42.5
8 x 42.5
Ging niet van harte, maar allang blij mijn sets gehaald te hebben :o.
Volgende cycle terug naar 6'jes op zwaarder gewicht.

Lat pulldown
12 x 25
12 x 27.3
12 x 27.3
MMC enzeau, jwz ;)

Seated cable row
12 x 18
12 x 20.3
12 x 20.3
Aan eind van beweging even 'vasthouden', lekker!

Straight arm pulldown
12 x 11
10 x 13.3
12 x 11

Onderrug is helemaal gaar. Begin te vermoeden dat dit komt omdat ik in 2 weken niet al mijn trainingen heb kunnen doen.
Wat DL en SQ betreft voel ik mijn onderrug als eerst vermoeien, wellicht maar weer eens hyperextensions erin gooien.

Tevreden, targets gehaald ondanks een zeurende onderrug :).
 
Back
Naar boven