XXL Nutrition

Sanne's log

Bezoekers in dit topic

Marvinnen en lekker trainen. Nou dat gaat dus helemaal goedkomen. :D
Ik merk zelf ook dat 3 tjes en dan opbouwen naar 4 tjes en 5 jes en dan gewicht erbij lekker werkt.

Je maakt wel een flink volume in ieder geval.

Geniet van het weekend. :)
 
Waar kan je die krijgen?! :o
Mijn vent is daar namelijk al jaren naar op zoek, maar in Nederland volgens mij nergens te krijgen
Geen flauw idee... Jaren geleden een paar keer gegeten maar tegenwoordig zie ik ze ook nooit ergens liggen...
 
Fijn dat het je kan gaan helpen!

Heb tegenwoordig nooit meer last van een verzuurde onderrug. Door welke assistance het komt weet ik niet, omdat ik ze allemaal tegelijk geïmplementeerd heb. Maar ik doe: hyperextensions, glute bridges en walking lunges (erg weinig voor onderrug, maar het is iets). Denk toch dat het de hypers zijn omdat ik glute bridges al langer deed met dezelfde reps x sets. Of m'n onderrug is gewoon sterker geworden door de compounds, kan ook nog. Denk dat je de hypers in ieder geval kan overwegen :)
Alle tips zijn altijd welkom, hoop door vooral heel veel te oefenen uiteindelijk sterker te worden :).

Hyperextensions moet ik er ook maar weer eens terug in gooien.. Lunges en bridges doe ik tegenwoordig nog maar erg weinig, maar zit in een soort existentiële crisis (zie update), dus wellicht zien de trainingen er binnenkort heel anders uit :o.

Haha..stiekem toch aan het Marvinnen lees ik. Ik vertik het ook om echt honger te hebben hoor..tijdens de cut is dat onvoorkomelijk, maar nu kan het gerust zonder honger!

Training ziet er echt weer goed uit! Flink wat reps erbij op de deads ook..goood!:thumbs:

Nog leuke weekend plannen ;)?
Het is gewoon te verleidelijk :p.
Wel top dat je geen/minder cardio bent gaan doen, levert je denk ik ook een hoop tijd op :).
En thanks!

Marvinnen en lekker trainen. Nou dat gaat dus helemaal goedkomen. :D
Ik merk zelf ook dat 3 tjes en dan opbouwen naar 4 tjes en 5 jes en dan gewicht erbij lekker werkt.

Je maakt wel een flink volume in ieder geval.

Geniet van het weekend. :)
Dankjewel meid, jij ook!
Enne.. Zie mijn update, de 3tjes/4tjes/5jes gaan wellicht blijven, maar wederom heb ik een soort van 'change of heart'.
Het is nog maar de vraag hoe de trainingen er binnenkort uit zullen zien :o.

Geen flauw idee... Jaren geleden een paar keer gegeten maar tegenwoordig zie ik ze ook nooit ergens liggen...
Mocht je er ooit nog eens tegenaan lopen..
Ik houd me aanbevolen! :D

Training van vandaag

Week 4, cycle 4
De laatste cycle (zie update na training :))

BP hoog (vorige cycle 4 x 40)
10 x 20
5 x 25
5 x 30
5 x 34
3 x 38
F x 42.5
F x 42.5
F x 42.5.
Ja. Dus. Ik heb het echt drie keer geprobeerd. En ja, uiteraard word ik na jaren ploeteren wat bench betreft gewoon razend. Het is gewoon kut. Kan er niets anders van maken, mijn plezier was dan ook op slag verdwenen. Dit is gewoon ruk. Ik ben niet voor bodybuilding gemaakt, maar krijg sterk de indruk dat dit ook in het geval van powerlifting is.
Boe-fucking-hoo.
Wel 4 x 40 maar niet eens 1 x 42.5. Fuck dit.

2 x 40.5
2 x 40.5
2 x 40.5
En dat dan weer wel. Ik vind helemaal mooi.
Zie update.

OHP
6 x 20
6 x 22.5
5 x 22.5
4 x 22.5
6 x 20

One arm incline db press
12 x 8
10 x 9
10 x 9

Cable flyes
12 x 9
10 x 9
16 x 6.8

Rope tricep extension
12 x 9
10 x 9
11 x 9

Cable curl
10 x 20
10 x 20
12 x 15

Facepulls
12 x 14
12 x 14
12 x 14

Dafaq is dit dan, komt serieus een gast trainen met in om zijn ene arm een maxi cosy met een fucking baby erin.
Ben ik de enige die hier nogal.. Euh.. Perplex van staat? :o


Plate front raises
12 x 5
12 x 5
12 x 5

Oké, komt-ie dan hè.. Ben al ruim een jaar aan het aanmodderen over welke weg ik nou in wil slaan, doelloos trainen is gewoon niets voor me.
Wat ik het allerliefst zou willen, kan niet (in verband met overtollig vel). Het meeste plezier heb ik in compounds, logische stap is dan te gaan powerliften, lijkt me?

Then again.. Heel fijn en mooi om het altijd maar over je eigen progressie te hebben en niet naar die van anderen te kijken, maar feit blijft dat mijn gewichten na zeer ruime tijd gewoonweg nog steeds waardeloos zijn. Ik ga niet met sprongen vooruit, niet met grote, ook niet met klein: maar met zéér kleine.
De trainingen zoals die van vandaag drukt mij neus op de feiten.
Het is nu eenmaal zo dat het powerliften mij niet goed afgaat. Dat is gewoon een logisch feit welke je objectief kunt vaststellen.

Moge het duidelijk zijn dat ik gewoon volledig gefrustreerd ben. Het plezier gaat er wederom uit. Eerst stoppen met bodybuilding omdat je doelen door je eigen stomme fouten die je in het verleden hebt gemaakt niet kunt bereiken. Dan je plezier vinden in powerlifting, waarna je ook dáár op terug moet komen.
Als Tdawg er vandaag niet bij had geweest, had ik mijn boeltje bij elkaar opgeraapt en direct naar huis gegaan. Dit is niet meer leuk.

Goed, dan maar even weer de moed bij elkaar zoeken en goed gaan nadenken hoe ik nu verder kan. Wanneer had ik het daadwerkelijk naar mijn zin, zat ik lekker in mijn vel, vond ik het trainen heerlijk en lukte het me zelf nog wel eens om een PR te zetten? Ik denk dat dit de periode betrof nadat ik had besloten dat ik het doel van morbide obesitas naar een gezond gewicht had bereikt. Daarna begon ik wat serieuzer met bodybuilding met een cut tot 61 kg. Die weg naar die 61 kg vond ik fantastisch. Het trainen op hoog volume, maar ook het doen van compounds. Mezelf droger zien worden en zien wat er onder het speklaagje zit. Gewoon jezelf af en toe helemaal de rambam trainen en je agressie/frustratie/whatever in je trainingen kwijt te kunnen. Verder had ik een goed ritme wat voeding betreft. Ik wist waar ik aan toe was, en af en toe gunde ik het mezelf los te gaan. Maar zeker niet te vaak, sowieso niet elke week. Dat resulteerde erin dat ik pas aankwam rond de 2700 kcal. Kort samengevat: ik kon eigenlijk de hele dag doen wat ik verschrikkelijk fijn vindt: eten :o. Nu kom ik door al het compenseren en veel te veel cheats al aan wanneer ik rond de cheats heen 1900 a 1800 kcal eet. En ja, het compenseren slaat weer door, vorige week waren 1400 a 1500 kcal eerder regel dan uitzondering. Dit is gewoon niet goed voor me.

Zou wel weer terug willen naar het plezier dat ik toen had, I guess.. Regelmaat heeft me altijd al goed gedaan.

Ik denk dat ik nu even een tijdje (een week of 2) ga nadenken over het hoe en wat.
Powerbuilding, heb een hekel aan het woord, maar wellicht om een beetje het 'beste tussen 2 werelden' te vinden een optie?
Denk dat ik mijn vetpercentage naar beneden wil schroeven en wil zien of ik in het afgelopen jaar aan spiermassa heb bijgewonnen (wat eigenlijk niet anders zou kunnen).
Verder wil ik weer wat fitter zijn. Gewoon regelmatig eten en mijn onderhoud weer wat omhoog schroeven. Weten waar ik aan toe ben en gewoon trainen zoals ik het vroeger deed en waar ik ook resultaat mee behaalde: wel met een logje, maar zonder vastomlijnd schema. Veel variatie, hoger volume en als ik eens zin heb om zwaar te gaan op een compound, dit gewoon doen.

Ik wil dat plezier van pak hem beet een jaar of 2 geleden gewoon weer terug.
Wellicht is dat ook best mogelijk. Nu even kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

./ exit rant :o




 
Misschien is dit schema niet voor je weggelegd en zou je eens wat anders kunnen proberen. Genoeg programma's die je kunt volgen.

Wbt je bench lijkt het wel tussen je oren te zitten. Je faalt 3x op de 42.5 en daarna ram je er ff 4x40 uit?

Laat je niet gelijk uit het veld slaan door wat tegenslagen.
 
Misschien is dit schema niet voor je weggelegd en zou je eens wat anders kunnen proberen. Genoeg programma's die je kunt volgen.

Wbt je bench lijkt het wel tussen je oren te zitten. Je faalt 3x op de 42.5 en daarna ram je er ff 4x40 uit?

Laat je niet gelijk uit het veld slaan door wat tegenslagen.
Vorige cycle had ik 4 x 40, vandaag heb ik 3 x 2 x 40,5 gedraaid..
Als je het puur objectief bekijkt heb ik in 3 jaar maar zeer weinig progressie. Wat BP betreft ben ik niet eens blijven hangen, maar zelfs ietsje achteruit gegaan. Op een gegeven moment motiveert dat niet meer.
Denk dat je dan op een gegeven moment wel eerlijk moet blijven kijken naar wat je neerzet en realistisch moet nagaan wat wel en niet haalbaar is, om welke reden dat dan ook mag zijn.
 
Ander schema zou ik dan zeker proberen.
Iedereen kan progressie maken!
 
Weet je meid. Ik herken het wel. Ik ben zelfs enorm achteruit gegaan... waar ik ooit 55 kg kon squatten is het nu met moeite 42,5 kg...
Zo is het bij mij met alles gegaan. Maar toch.. een stap terug en miniprogressie vooruit is toch weer vooruit. Het is lastig als je meer wil en het lukt niet.
Begrijpelijk en herkenbaar. Maar het is nu een weg vinden waar jij je goed bij voelt. Maar hou er rekening mee.. iedereen heeft op een gegeven moment een langere periode waar progressie minimaal is. Ik denk dat dat ook een stukje accepteren is en dat je dan weer verder vooruit kan.
Je doet het goed. Gooi het roer nog eens om. Totaal anders trainen. Dat heb ik nu ook gedaan en leverde mij weer progressie op. Minimaal.. maar wel vooruitgang.

Ik hoop dat je er voor jezelf uitkomt meid. Je verdiend het! :heart:
 
Ben je ook niet wat streng op jezelf? Bij iedereen gaat het na die eerste (2 jaar?) gains ieder jaar minder hard vooruit, that's life :(
En als je er erg op gebrand bent om door dat bench plafond heen te breken zou je kunnen overwegen om die eens een tijdje 3x per week fanatiek te doen, en afwisselend dagen met zwaar gewicht, en dagen met veel reps. Dat gaat natuurlijk ten koste van wat je naast de bench kan doen, andere zware arm of borst oefening is dan lastig. Maar mogelijk kom je dan uit dit dalletje :)
 
Het is gewoon te verleidelijk :p.
Wel top dat je geen/minder cardio bent gaan doen, levert je denk ik ook een hoop tijd op :).
En thanks!
Klopt..scheelt zeeen met tijd. Maar als ik weer fatsoenlijk ga of wil gaan cutten, mag ik er wel weer aan geloven..

Dafaq is dit dan, komt serieus een gast trainen met in om zijn ene arm een maxi cosy met een fucking baby erin.
Ben ik de enige die hier nogal.. Euh.. Perplex van staat? :o
Whahahaha:roflol:

Sanne wat vervelend deze struggles weer. Denk dat regelmaat je inderdaad goed doet, we zijn per slot van rekening allemaal een beetje neurotisch/autistisch.. Flexibel dieten (je hebt dat e-book weleens gelezen toch?) is eigenlijk niet voor ons weg gelegd. Stiekem voelen we ons fijner bij een strak eetschema.

Wat betreft trainen kan ik me wel een beetje vinden in wat Natty zegt...iedereen kan progressie maken, maar je moet uit zien te vinden hoe. Aan de andere kant, waarom wil je het beestje zo graag een naam geven: powerbuilden, bodybuilden, powerliften...maar streven we niet gewoon naar 'fitness'?

Kan fitheid geen doel ansich zijn. Kijk naar mij (en dan niet mijn dieet)..ik train eigenlijk gewoon waar ik zin in heb. Programeer wel enigzins, maar maak me totaal niet druk als ik 5, 10 of zelfs 15kg in gewicht terug moet op een oefening. Soms heb je gewoon een kutdag en gaat het niet zoals je wilt...en toch, toch kom ik dan vaak met een voldaan gevoel uit de gym..
 
Wat vervelend om te lezen dat je het plezier in het trainen even kwijt bent zeg! :( Ik had juist het idee dat je er lekker in zat de laatste tijd.
Je geeft hierboven zelf al aan dat 'powerbuidling', oftewel een combi van bb en pl misschien het meest geschikt is en ik zou zeggen.. Doen!

Het is daarnaast misschien goed om je huidige zwakke punten te analyseren. Waar loop je vast, wat zijn de achterlopende spiergroepen die ervoor zorgen dat je niet sterker wordt? Hoe zit het daarnaast met je conditie? Misschien is het wel een goed idee om een tijdje te trainen aan de hand van giant sets, niet alleen voor de afwisseling, maar ook om flink te werken aan je conditionering. Als je hier meer over wilt weten, dan wil ik je er met plezier mee helpen in ieder geval!

Trainen is het verbeteren van jezelf. Alles wat je doet, moet je in principe dichter bij je doel brengen. Ik heb het idee dat je momenteel behoorlijk veel oefeningen uitvoert waar je (momenteel) totaal geen baat bij hebt! Het trainen is dan meer een vorm van tijdverdrijf. Of, op z'n engels gezegd, excercising, aka training without a purpose. Het is nu zaak dat je even uit die negatieve flow komt!
 
Ik denk dat de eerste stap al gezet nu je je hart even lekker hebt uitgestort hier, dapper!:) De komende weken wat experimenten met nieuwe schema's kan vast wat moois opleveren.
Maaar het belangrijkste is eerst lekker in je vel zitten. Soms kom ik zelf ook wel eens in zo'n dalletje terecht, ik denk iedereen wel eens:o. Dan neem ik even een paar dagen afstand van die hele poeha (goed en gezond eten op gevoel en dan maar eventjes niet naar de gym). Na zo'n reset kan ik er dan weer fris tegenaan.

Het zonnetje gaat weer schijnen hoor meis, dat weet ik zeker!
 
Dem struggles. Balen en ontzettend vervelend. Zoals meerdere al hier zeggen: laat je niet uit het veld slaan! Misschien een idee om met microplates te gaan trainen om je plateau te doorbreken?
 
Erg vervelend zeg... Ik kan begrijpen dat je hier erg mee zit.

Ik zal je oriënteren op een schema waarvan jij denkt dat hij bij je zal passen en daarmee aan de slag gaan. Ik geloof oprecht dat voor ieder persoon wel wat gevonden kan worden wat werkt. En je hoeft er echt niet perse een naam aan te hangen, de manier van trainen, doe iets waar jij je goed bij voelt en vooral wat voor jóu werkt.
 
Ha Sanne,

Ik ben al een hele poos een "stille lezer" van jouw logje. Ik vind het top wat je de laatste paar jaren hebt weten te bereiken. Ik begrijp ook je struggles en je twijfels.

Misschien is het mogelijk om de schema's eens te laten voor wat ze zijn en een tijdje meer op gevoel te trainen. Ik vind zelf dat ik een goede training achter de rug heb als ik tijdens die training het gevoel heb gehad dat ik diep ben gegaan. De ene keer heb ik dat gevoel met bijvoorbeeld 3 setjes van 10 keer 30 kg bp. Een week later is dat gevoel er al bij 5 setjes van 5 keer 25 kg bp. Ik probeer me steeds goed te focussen op mijn techniek en het gevoel (vermoeidheid / spanning etc) dat een oefening in mijn spieren teweeg brengt. Dat vind ik veel belangrijker dan het aantal kilo's dat ik wegdruk. Ik heb me erbij neergelegd dat ik niet iemand ben die snel sterk(er) wordt en ik probeer mijn motivatie daarom niet uit het gewicht waarmee ik een oefening uitvoer te halen, maar uit andere aspecten. Het is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar als je de schema's loslaat en meer op je gevoel tijdens een training gaat focussen en gaat vertrouwen, hervind je misschien je motivatie en je plezier. Want uiteindelijk moet het natuurlijk wel een feestje blijven om naar de sportschool te mogen gaan en daar met gewichten te mogen smijten.

En tot slot sluit ik me helemaal aan bij de wijze woorden van Skatermarvin : laten we vooral streven naar fitness, plezier en genieten van het leven (en daardoor op gezette tijden ter compensatie wat te Marvinnen) en dan boeit het niet welke naam je het beestje verder geeft.

Succes!
 
Sorry. Trainen op gevoel gaat in dit geval geen zoden aan de dijk zetten vrees ik.
Miss Sunshine
 
Sorry. Trainen op gevoel gaat in dit geval geen zoden aan de dijk zetten vrees ik.
Miss Sunshine
Kijk naar mij..heb ik met de jaren een best prima fysiek mee opgebouwd..

Dus ga niet akkoord..

* Arrogante modus uit *
 
Kijk naar mij..heb ik met de jaren een best prima fysiek mee opgebouwd..

Dus ga niet akkoord..

* Arrogante modus uit *

Yup! Vooral in de tijd dat je een schema aanhield (voor je mainlifts) de rest van de tijd liep je steeds vast. No offence.
 
Yup! Vooral in de tijd dat je een schema aanhield (voor je mainlifts) de rest van de tijd liep je steeds vast. No offence.
Loop steeds weer vast op oingeveer hetzelfde punt. Het ziet er misschien meer fancy uit om te periodiseren e.d maar eindstand kun je een meer dan prima fysiek opbouwen door gewoonweg hard te trainen..

Het allerbelangrijkste is dat je het sporten leuk blijft vinden, want dat zorgt er nu eenmaal voor dat wat er ook gebeurt...je blijft gaan!
 
Benchen is gewoon kut.
Heb afgelopen weekend voor het eerst een beetje lol gehad tijdens een comp met bench terwijl squatten en deadliften het heerlijkst zijn om te doen in je training. Meeste powerlifters zijn ook gaan powerliften vanuit die instelling wat ik zie om mij heen.
 
Back
Naar boven