Zou inderdaad die squats maar langzaam opbouwen en niet te snel forceren dat gewicht komt wel weer
Probeer me nu inderdaad meer te focussen op de beweging op zichzelf, en niet op het gewicht.. Maar het voelt dan soms tegennatuurlijk niet meer gewicht te pakken terwijl je wel het gevoel hebt dat het zou kunnen

.
Een aantal maanden geleden ging het mis omdat ik te snel zwaarder wilde, dus ik probeer daar maar aan terug te denken.. En inderdaad, ik probeer dan ook maar te denken dat het gewicht nog wel komt, alleen zal het wat langzamer gaan.
Mooie training weer! en allemaal (V)Pr's! Het gaat lekker zo!
zwabberpootjes aan het eind dus he! hahahah
geniet ervan!
Thanks! Ja, bedacht me zojuist na de training van vanochtend dat ik wellicht verwend begin te worden met de (v)pr's

. Er komt natuurlijk een moment dat het niet meer zo hard omhoog gaat.. Dat zal voor mijn gevoel dan even tegenvallen, dus probeer me mentaal er al op voor te bereiden dat het dadelijk niet meer zo hard gaat

.
Vandaag spierpijn in mijn billen weer, heerlijk! Meestal loop ik daar ongeveer twee dagen meer, maar vind dat eigenlijk stiekem juist heerlijk. Ook al zegt spierpijn niets over of je goed of minder goed heb getraind, ik kan er toch van genieten omdat ik het gevoel heb het uiterste eruit gehaald te hebben

.
Het gaat lekker, he. Niet te diep squatten en zolang je klachten houdt je gewicht laag houden. Fijn dat het fietsen iets beter gaat.
Gaat inderdaad heerlijk! Moet maar niet gaan wennen aan de PR's, er komt natuurlijk een moment dat het zo'n vaart niet meer loopt..

.
Bij het fietsen heb ik helemaal geen last meer. Zadel wat omhoog versteld en bij heuveltjes en dergelijke fiets ik op een lichtere versnelling, gaat top zo!
Qua squats zal ik het inderdaad langzaam moeten opbouwen.. Het verstand weet dat ik niet te snel moet willen, maar ja, dat gevoel dan altijd he..

.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Training van vandaag: UB
BP
2 x 5 x 32,5
3 x 5 x 35
VPR
BOR
5 x 5 x 40
VPR
Wil de volgende keer niet verhogen met gewicht en me even helemaal focussen op de uitvoering aangezien ik daar nog steeds twijfels over heb.
Db shoulder press
2 x 8 x 9
2 x 8 x 10
PR
Voorheen lukte 10 kg nooit omdat mijn polsen er te zwak voor leken.. Eindelijk is het nu gelukt! De aanhouder wint
.
Close grip reverse pulldown
8 x 34,6
8 x 34,6
8 x 45
PR
Laatste 3 reps gingen millimeter voor millimeter, maar het ging in ieder geval uiteindelijk
Lever triceps dips
10 x 20
8 x 22,5
6 x 25
PR
Woensdag waren de cables bezet, nu weer.. En heb al een schijthekel aan cable pushdowns, dus de keus was al snel gemaakt naar het apparaat te verhuizen. Was lang geleden dat ik triceps op dit apparaat heb gedaan. Heb nog steeds het idee dat ik hierop mijn triceps meer voel dan bij de pushdowns, misschien toch maar meer gebruik gaan maken van de machine.. Ik cheat te snel bij cables
.
Db curls
3 x 20 x 9
Ik begin te veel te "zwaaien", dus wil een stapje terug qua gewicht en me focussen op een zo correct mogelijk uitvoering.
Plate upright rows
6 x 20
Oeps, armen vol, dat lukte echt niet meer 
10 x 15
10 x 15
Ben weer tevreden met deze training. Wil me vanaf nu weer even meer focussen op een zo correct mogelijk uitvoering. PR's gaan erg snel wennen, en ik wil me voorbereiden op het feit dat ik dadelijk niet meer elke training zo veel (V)PR's kan gaan zetten.
Nu dus even op hetzelfde gewicht blijven of een klein stapje terug, weer even concentreren op het zo goed mogelijk aanspannen van de spier etc.
Wekelijkse update
Wegen:
Vandaag weeg ik 65.5. Vergeleken met 2 weken geleden is er dus 1 kg bij. Deze week wil ik 2400 kcal blijven eten. Als ik volgende week weer terug 65 weeg wil ik omhoog naar de 2500 kcal. Weeg ik volgende week 65,5 of 66, dan blijf ik 2400 kcal eten.
Heb nu dagen dat ik me "spekkig" voel. Dat zit waarschijnlijk echt weer in mijn eigen hoofd, wellicht zien andere mensen het niet. Ik blijf mezelf streng toespreken en houd me vast aan het uiteindelijk doel, ik wil massa!!
Maandelijkse update
Eens per maand laat ik me opmeten. In de cut om te kijken of mijn vetpercentage daalt, in de bulk om in de gaten te houden of ik niet te veel in vet aankom. In combinatie met een stijging van gewicht kan ik een beetje inschatten of er toename in spiermassa is.
Ik heb een tang om vet te meten, maar mijn bovenlichaam scheelt letterlijk ruim 1,5 maat met mijn onderlichaam, totaal uit proportie dus. Zodoende is een 3 punts meting niet betrouwbaar. Ik voel me nu goed bij wegen, centimeters opmeten en elke 2 maanden progressie foto's.
Borst: + 0.5 cm
Bovenarm: - 2 cm
Taille: - 0.5 cm
Heup: + 2 cm
Bovenbeen: + 0.5 cm
Apart resultaat.. Tevreden met taille, maar snap niets van heupomtrek. 2 cm is wel erg veel. Arm 2 eraf vind ik ook wel erg veel.
Al met al kan ik denk ik concluderen dat ik in vet niet veel omhoog ga aangezien de tailleomtrek daar de beste indicator voor is.
Benieuwd naar progressiefoto's die volgende week worden gemaakt.
Deze foto's zijn overigens in ondergoed en blijven prive

.