Fitness Seller

Sanne's log

Bezoekers in dit topic

Balen dat je train niet door kon gaan. Maar morgen gewoon lekker buffelen.
Ik heb dat ook hoor. als ik me erop ingesteld heb valt het tegen als je niet kan. :(

Hoop ook dat het slapen vanavond lukt. en anders even lezen in je nieuwe boek! ;)
 
Net OP gelezen! Heb je goed gedaan meid :thumbs:
 
Komt goed joh, een training missen maakt echt niet, jij kon er ook niets aan doen ;)
 
Balen dat je train niet door kon gaan. Maar morgen gewoon lekker buffelen.
Ik heb dat ook hoor. als ik me erop ingesteld heb valt het tegen als je niet kan. :(

Hoop ook dat het slapen vanavond lukt. en anders even lezen in je nieuwe boek! ;)

Ga er morgen gewoon voor, dubbel knallen, omdat ik vandaag mijn energie niet kwijt kan ;).

Het boek is echt fantastisch, mooie, duidelijke en gedetailleerde illustraties, ben er erg blij mee! Zou zeker eens even op bol.com kijken, denk dat jij het ook erg interessant zult vinden!
Nu maar eens jouw logje bijlezen.. Altijd benieuwd naar hoe het gaat :).

Net OP gelezen! Heb je goed gedaan meid :thumbs:

Dankuuuu!
Dat was het "tussenstation", benieuwd naar wat de toekomst me verder brengt :).

Komt goed joh, een training missen maakt echt niet, jij kon er ook niets aan doen ;)

Maar.. Maar.. Maar..
Muuuhhh.. Had er zo'n zin in :D
 
Misschien leuk om kado te vragen. :) Ben benieuwd.

Ik heb het ook hoor. Laatste tijd veel overwerken.. vooral zittend werk. Zalig om daarna lekker te knallen. :)
 
Training van vandaag: FB

BP
3 x 5 x 32.5
2 x 5 x 35 VPR
Laatste 2 reps van de laatste set was ik even bang het echt niet te halen, en mijn spotter besloot dat ik het toch echt maar zelf moest doen :o. Er keek verderop op wel iemand vreemd op bij het horen van een soort grom die niet uit een vrouw hoort te komen :rolleyes:. Maar had hem dus mooi wel!

BOR
4 x 5 x 37,5
1 x 5 x 40 PR
Twijfel nog steeds over mijn vorm. Binnenkort even laten filmen. Ik voel een cable seated row of een t-bar row bijvoorbeeld veel beter, vreemd...

Leg press 45o (brede voetenstand)
5 x 50
5 x 50
5 x 55 PR
5 x 55
5 x 60 PR
Dubbele PR, blij mee! En (vooralsnog) geen last van knieen.

Db shoulder press
4 x 8 x 9

EZ-bar curls
3 x 10 x 18 VPR

Bench dips (plates op schoot)
3 x 10 x 7.5 VPR
Kon het "driehoekje" voor cable pushdown niet vinden, frustrerend.. Dan doe ik die dit weekend wel. Gehecht aan mijn vooraf opgestelde training :o.

Eerste training sinds 3 weken dat ik me kon focussen op een doordeweekse dag, na een dag stage. Doet me goed. Lekker kunnen ontspannen en had een redelijk goede focus :).
 
t is ook te zien dat de concentratie en focus terug is! Nice train!!
En super van die BP! Ik had dat ook hoor. Met een goede spotter ga je ervoor en dan komt er toch opeens wel geluid uit je om het te halen. :D Nice!!
 
t is ook te zien dat de concentratie en focus terug is! Nice train!! En super van die BP! Ik had dat ook hoor. Met een goede spotter ga je ervoor en dan komt er toch opeens wel geluid uit je om het te halen. :D Nice!!

Thanks!!
Vind het heerlijk, een spotter, dan kan je inderdaad het uiterste eruit halen!
En als ik die laatste rep er dan toch uit weet te persen wil ik zowat een vreugdedansje doen, maar weet me wel altijd in te houden :o.
 
Hi Sanne, ik heb jouw log ook gevonden nu. ;)

Wat heb jij al een fantastische prestatie verricht zeg! Echt, complimenten voor je doorzettingsvermogen!

Vervelend wel dat je zo'n last hebt van je knieën. Goed proberen te blijven voelen wat er gebeurt en niet over je grenzen proberen te gaan... Als een oefening niet werkt voor je, dan gewoon andere oefeningen zoeken.

Ik kan zelf juist alleen squatten (ook knieprobleem), de legpress verergert het juist. Fietsen blijft ook lastig. Terwijl alle fysiotherapeuten je aan het fietsen willen hebben na een knieoperatie. ;)

Heel veel succes verder! Ik volg je. :)
 
Hi Sanne, ik heb jouw log ook gevonden nu. ;) Wat heb jij al een fantastische prestatie verricht zeg! Echt, complimenten voor je doorzettingsvermogen! Vervelend wel dat je zo'n last hebt van je knieën. Goed proberen te blijven voelen wat er gebeurt en niet over je grenzen proberen te gaan... Als een oefening niet werkt voor je, dan gewoon andere oefeningen zoeken. Ik kan zelf juist alleen squatten (ook knieprobleem), de legpress verergert het juist. Fietsen blijft ook lastig. Terwijl alle fysiotherapeuten je aan het fietsen willen hebben na een knieoperatie. ;) Heel veel succes verder! Ik volg je. :)

Hoi Milly!
Bedankt voor je ontzettend leuke berichtje, dat doet me goed, wat een mooie complimenten :).
Het is inderdaad flink tobben met die knieen, maar jij weet dus ook precies hoe lastig het kan zijn. Heb helaas door (letterlijk) schade en schande moeten leren niet over de pijngrens heen te gaan, alleen ik wil vaak zo ontzettend graag dat ik mezelf echt weer even "terug moet fluiten". Typisch inderdaad hoe de ene oefening juist wel goed gaat en de ander alleen nog maar heftigere pijnklachten geeft.. Wat betreft beenoefeningen is het plezier is door de knieklachten echt even weggeweest. Ik zal niet zo snel groeien qua onderlichaam, maar heb dat nu geaccepteerd, dan duurt het maar wat langer, ik kom er wel :).
Fietsen wordt inderdaad juist aangeraden bij knieklachten. Op aanraden van (volgens mij) April heb ik mijn zadel hoger laten zetten, dit helpt gelukkig wel wat!
Ik volg je met veel plezier, leuk dat je mij nu ook volgt! :).
Jij ook veel succes verder, blijven knallen! :D
 
Nette training:)
 
Nette training:)

Thanks :)

--------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB

Squats
5 x 5 x 24
Heb het gevoel meer te kunnen dan dit, maar probeer het nu maar erg langzaam op te bouwen om zo te voorkomen dat ik mijn knieen te snel forceer..

Walking lunges
3 x 20 x 12
1 x 20 x 14 PR

Bb hip thrust
4 x 10 x 32.5 PR
Er was een andere stang dan normaal. Ik vermoed dat de stang zelf veel zwaarder was dan de stang die ik normaal gebruik. Kan best zijn dat het zomaar 5 kg scheelt. Dat was dus even erg hard ploegen en doorbijten :o

Lying leg curl
10 x 25
10 x 25
6 x 27.5 PR

Adductor
3 x 10 x 85 VPR

Abductor
3 x 10 x 70 VPR

Standing calf raises
10 x 75
10 x 75
10 x 80 PR

Hanging knee raises
3 x 10

Deze training ging voor mijn gevoel erg lekker. Aan het eind had ik wat ik noem de "bami-beentjes", lekker trillerige en papperige benen :o.
Halverwege training voelde ik me wel wat flauw en aan het eind van de training licht misselijk. Dat heb ik normaliter nooit. Thuis direct wat gegeten en voel me nu weer prima.

Benen zijn lekker leeg.
Morgen mag ik weer, UB, zin in!
 
Zou inderdaad die squats maar langzaam opbouwen en niet te snel forceren dat gewicht komt wel weer ;)
 
Mooie training weer! en allemaal (V)Pr's! Het gaat lekker zo!
zwabberpootjes aan het eind dus he! hahahah
geniet ervan!
 
Het gaat lekker, he. Niet te diep squatten en zolang je klachten houdt je gewicht laag houden. Fijn dat het fietsen iets beter gaat.
 
Zou inderdaad die squats maar langzaam opbouwen en niet te snel forceren dat gewicht komt wel weer ;)

Probeer me nu inderdaad meer te focussen op de beweging op zichzelf, en niet op het gewicht.. Maar het voelt dan soms tegennatuurlijk niet meer gewicht te pakken terwijl je wel het gevoel hebt dat het zou kunnen :rolleyes:.
Een aantal maanden geleden ging het mis omdat ik te snel zwaarder wilde, dus ik probeer daar maar aan terug te denken.. En inderdaad, ik probeer dan ook maar te denken dat het gewicht nog wel komt, alleen zal het wat langzamer gaan.

Mooie training weer! en allemaal (V)Pr's! Het gaat lekker zo!
zwabberpootjes aan het eind dus he! hahahah
geniet ervan!

Thanks! Ja, bedacht me zojuist na de training van vanochtend dat ik wellicht verwend begin te worden met de (v)pr's :rolleyes:. Er komt natuurlijk een moment dat het niet meer zo hard omhoog gaat.. Dat zal voor mijn gevoel dan even tegenvallen, dus probeer me mentaal er al op voor te bereiden dat het dadelijk niet meer zo hard gaat :o.
Vandaag spierpijn in mijn billen weer, heerlijk! Meestal loop ik daar ongeveer twee dagen meer, maar vind dat eigenlijk stiekem juist heerlijk. Ook al zegt spierpijn niets over of je goed of minder goed heb getraind, ik kan er toch van genieten omdat ik het gevoel heb het uiterste eruit gehaald te hebben :D.

Het gaat lekker, he. Niet te diep squatten en zolang je klachten houdt je gewicht laag houden. Fijn dat het fietsen iets beter gaat.

Gaat inderdaad heerlijk! Moet maar niet gaan wennen aan de PR's, er komt natuurlijk een moment dat het zo'n vaart niet meer loopt.. ;).
Bij het fietsen heb ik helemaal geen last meer. Zadel wat omhoog versteld en bij heuveltjes en dergelijke fiets ik op een lichtere versnelling, gaat top zo!
Qua squats zal ik het inderdaad langzaam moeten opbouwen.. Het verstand weet dat ik niet te snel moet willen, maar ja, dat gevoel dan altijd he.. :o.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

BP
2 x 5 x 32,5
3 x 5 x 35 VPR

BOR
5 x 5 x 40 VPR
Wil de volgende keer niet verhogen met gewicht en me even helemaal focussen op de uitvoering aangezien ik daar nog steeds twijfels over heb.

Db shoulder press
2 x 8 x 9
2 x 8 x 10 PR
Voorheen lukte 10 kg nooit omdat mijn polsen er te zwak voor leken.. Eindelijk is het nu gelukt! De aanhouder wint :o.

Close grip reverse pulldown
8 x 34,6
8 x 34,6
8 x 45 PR
Laatste 3 reps gingen millimeter voor millimeter, maar het ging in ieder geval uiteindelijk :rolleyes:

Lever triceps dips
10 x 20
8 x 22,5
6 x 25 PR
Woensdag waren de cables bezet, nu weer.. En heb al een schijthekel aan cable pushdowns, dus de keus was al snel gemaakt naar het apparaat te verhuizen. Was lang geleden dat ik triceps op dit apparaat heb gedaan. Heb nog steeds het idee dat ik hierop mijn triceps meer voel dan bij de pushdowns, misschien toch maar meer gebruik gaan maken van de machine.. Ik cheat te snel bij cables :o.

Db curls
3 x 20 x 9
Ik begin te veel te "zwaaien", dus wil een stapje terug qua gewicht en me focussen op een zo correct mogelijk uitvoering.

Plate upright rows
6 x 20 Oeps, armen vol, dat lukte echt niet meer :(
10 x 15
10 x 15

Ben weer tevreden met deze training. Wil me vanaf nu weer even meer focussen op een zo correct mogelijk uitvoering. PR's gaan erg snel wennen, en ik wil me voorbereiden op het feit dat ik dadelijk niet meer elke training zo veel (V)PR's kan gaan zetten.
Nu dus even op hetzelfde gewicht blijven of een klein stapje terug, weer even concentreren op het zo goed mogelijk aanspannen van de spier etc.

Wekelijkse update
Wegen:
Vandaag weeg ik 65.5. Vergeleken met 2 weken geleden is er dus 1 kg bij. Deze week wil ik 2400 kcal blijven eten. Als ik volgende week weer terug 65 weeg wil ik omhoog naar de 2500 kcal. Weeg ik volgende week 65,5 of 66, dan blijf ik 2400 kcal eten.
Heb nu dagen dat ik me "spekkig" voel. Dat zit waarschijnlijk echt weer in mijn eigen hoofd, wellicht zien andere mensen het niet. Ik blijf mezelf streng toespreken en houd me vast aan het uiteindelijk doel, ik wil massa!! :D

Maandelijkse update
Eens per maand laat ik me opmeten. In de cut om te kijken of mijn vetpercentage daalt, in de bulk om in de gaten te houden of ik niet te veel in vet aankom. In combinatie met een stijging van gewicht kan ik een beetje inschatten of er toename in spiermassa is.
Ik heb een tang om vet te meten, maar mijn bovenlichaam scheelt letterlijk ruim 1,5 maat met mijn onderlichaam, totaal uit proportie dus. Zodoende is een 3 punts meting niet betrouwbaar. Ik voel me nu goed bij wegen, centimeters opmeten en elke 2 maanden progressie foto's.

Borst: + 0.5 cm
Bovenarm: - 2 cm
Taille: - 0.5 cm
Heup: + 2 cm
Bovenbeen: + 0.5 cm

Apart resultaat.. Tevreden met taille, maar snap niets van heupomtrek. 2 cm is wel erg veel. Arm 2 eraf vind ik ook wel erg veel.
Al met al kan ik denk ik concluderen dat ik in vet niet veel omhoog ga aangezien de tailleomtrek daar de beste indicator voor is.

Benieuwd naar progressiefoto's die volgende week worden gemaakt.
Deze foto's zijn overigens in ondergoed en blijven prive :).
 
Laatst bewerkt:
Snap dat je je fotos prive wil houden, gaat erom dat je het zelf ziet he! En op uitvoering focussen is wel een goed idee, prs komen daarna wel weer ;)
 
Bij de heup kan het heel veel schelen of je iets lager of hoger meet op je heup. Dat is weer het lastige van meten vaak..

Bij je taille kun je goed zien waar je meet als je naar de zijkant buigt maar bij de heup is dat vaak iets moeilijker. (ik heb dat ook met bovenbeen, ik probeer nu 1 handbreedte vanaf boven te meten)

Ik denk dat foto's en hoe je kleren zitten erg betrouwbaar zijn ;) Als je broeken niet meer goed passen zullen die 2cm wel kloppen :P

Goede trainingen! Je gaat goed zo te zien. Erg goed dat je ook focust op vorm als je merkt dat t minder gaat. Ik denk dat je meer massa aanmaakt met goede vorm/aanspanning dan met meer gewicht en dat je de spier verkeerd spant/overbelast.
 
Houd je cyclus in de gaten. Wanneer je ongesteld moet worden hou je wat meer vocht vast en dat meet je mee.
 
je gaat gewoon goed!
Meten is inderdaad soms erg lastig. Maar hoe kleding voelt en wat de spiegel zegt is veel belangrijker!
 
Back
Naar boven