MuscleMeat

Sanne's log

Wat rot van die bench, maar komt vanzelf goed. Ik hoor alleen maar goede verhalen over Wendler :) Hopelijk heeft je LB dagje je frustratie een beetje goed gemaakt! Ziet eruit als een fijne training.

Mijn sushi was trouwens héérlijk :D Bedenk me net dat mijn laatste keer pizza ook veel te lang geleden is, dus wie weet neem ik dat zaterdag als cheat na Mud Masters!

als je een sterke bench wil krijgen is wendler een slechte keus. Veel te weinig frequentie en volume.

Die BP komt echt wel. was bij mij ook zo dankzij mijn spotter. :D

Maar een super mooie training! en inderdaad kan slaap wel herstel aardig beinvloeden.. dat merk ik zelf ook.
Maar ej gaat super!

als je een sterke bench wil krijgen is wendler een slechte keus. Veel te weinig frequentie en volume.

Zeg je dit vanwege je eigen ervaring? Ik doe ook wendler, voor al m'n lifts maar ben nog niet heel lang bezig.
Vind het tot nu toe een fijn schema. Geen idee of het werkelijk helpt, maar dat kun je ook niet meteen zeggen.

Wat voor schema raad jij aan voor hogere frequentie en volume (niet alleen voor bench..)

als je veel volume en frequentie wil, sheiko :D

Zeg je dit vanwege je eigen ervaring? Ik doe ook wendler, voor al m'n lifts maar ben nog niet heel lang bezig.
Vind het tot nu toe een fijn schema. Geen idee of het werkelijk helpt, maar dat kun je ook niet meteen zeggen.

Dit zeg ik niet uit eigen ervaring maar bijna iedereen met ervaring in het powerliften zegt het (ook jim wendler zelf). wendler is een prima schema, maar niet voor powerliften.

• Topic Starter Topic Starter
Wat rot van die bench, maar komt vanzelf goed. Ik hoor alleen maar goede verhalen over Wendler :) Hopelijk heeft je LB dagje je frustratie een beetje goed gemaakt! Ziet eruit als een fijne training. Mijn sushi was trouwens héérlijk :D Bedenk me net dat mijn laatste keer pizza ook veel te lang geleden is, dus wie weet neem ik dat zaterdag als cheat na Mud Masters!
Denk achteraf bekeken dat vorige week wat trainen betreft gewoon even minder aanvoelde.. Nieuwe week: nieuwe kansen. Ga het één en ander veranderen, en gisteren voelde gelukkig gewoon weer als een lekkere training ^^.
En wat ontzettend gaaf dat je zaterdag Mud Masters gaat doen! Ik ben in voor modderige foto's :rolleyes:.
Nog wat cheaten betreft.. Zaterdag heb ik een etentje (all you can eat wok) en mijn man is hoogstwaarschijnlijk eind maart afgestudeerd.. Dan zullen er nog twee etentjes volgen. Denk dat jij waarschijnlijk enorm goed snapt hoe mijn gedachten nu soms met mijn verstand spelen omtrent voeding :o

Als je veel volume en frequentie wil, sheiko :D Dit zeg ik niet uit eigen ervaring maar bijna iedereen met ervaring in het powerliften zegt het (ook jim wendler zelf). wendler is een prima schema, maar niet voor powerliften.
Hmm.. Zie soms door de bomen het bos niet meer, met al die keuzes en programma's :o. Toch zet ik voor nu Wendler door, want ver komen met powerlifting is mijn doel absoluut niet.. Mijn ratio achter sterke compounds willen neerzetten is meer dat je voor hypertrofie kracht nodig hebt (en uiteraard ook andersom).
Sheiko ken ik niet, weer iets op mijn lijstje te verdieping, thanks! ^^

Die BP komt echt wel. was bij mij ook zo dankzij mijn spotter. :D Maar een super mooie training! en inderdaad kan slaap wel herstel aardig beinvloeden.. dat merk ik zelf ook. Maar ej gaat super!
Je mag trots zijn op je PR, die heb je mooi in je zak zitten! :D
Sinds drie nachten droom ik trouwens echt de meeste bizarre dingen.. Heb het idee dat ik soms toch wat meer uurtjes kan pakken dan voorheen, hoop dat dit zich dan ook voortzet!

Zeg je dit vanwege je eigen ervaring? Ik doe ook wendler, voor al m'n lifts maar ben nog niet heel lang bezig. Vind het tot nu toe een fijn schema. Geen idee of het werkelijk helpt, maar dat kun je ook niet meteen zeggen.
Ik ga er dus alleen wat bench betreft mee aan de slag.. Volg je logje nog altijd trouw en ben dus ook benieuwd hoe het bij jou verder gaat :).

leg press in smith bedoel je verticale leg press die je nabootst?

als je veel volume en frequentie wil, sheiko :D

Dit zeg ik niet uit eigen ervaring maar bijna iedereen met ervaring in het powerliften zegt het (ook jim wendler zelf). wendler is een prima schema, maar niet voor powerliften.

Misschien werkt het voor sommigen wel.

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

Ik ga er dus alleen wat bench betreft mee aan de slag.. Volg je logje nog altijd trouw en ben dus ook benieuwd hoe het bij jou verder gaat :).

Ja gewoon doen! Eerst iets proberen voordat je weer verder gaat met iets anders. :D

leg press in smith bedoel je verticale leg press die je nabootst?
Jup! Is dat de juiste naam voor de oefening? :o
Weer wat geleerd!

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:38 ----------

Training van vandaag: UB dag 1

Lat pulldown
15 x 25
10 x 29.6
10 x 32
10 x 34.6
7 x 36.6 PR Laatste rep niet een geheel nette uitvoering though..

Paused speed bench nieuw
15 x 22.5
10 x 22.5
10 x 22.5
10 x 22.5
Om meer explosiviteit te ontwikkelen. Heb namelijk zo'n "dood punt" in mijn bench waar ik altijd begin te failen als ik tot failure ga.

Db row
10 x 10
10 x 12
10 x 14
10 x 16 PR

Db shoulder press
10 x 8
10 x 9
10 x 9
10 x 9

Cable tricep pushdown
10 x 16.3
10 x 18
6 x 20.5 VPR welgeteld 1 rep meer, maar elke rep meer schijnt als een vpr te gelden.. :rolleyes:
9 x 18

Hammer curls nieuw Ja, serieus, deze is nieuw. Ik weet het, ik moet me daarvoor schamen :o
20 x 7
14 x 7
20 x 6
20 x 6
Verschil in kracht tussen rechts en links is enorm groot. Als ik rechts faal.. Heb ik het idee dat ik met links nog onnoemlijk veel reps kan doen :o.
Oh, en kreeg regelmatig soort stroomstootje dat tintelde door onderarm dat naar pols schoot, geen idee of dat meer voorkomt bij hammer curls ???

Chin up negative nieuw Daar issie dan eindelijk.. :rolleyes:
1 x
1 x
1 x
Ben ervan overtuigd dat ik tijdens het uitvoeren van deze negatives op mijn allerlelijkst ben :D

Dat is weer een mooie training met (V) PR's! je blijft lekker doorgaan he!
En die chin ups komen echt wel!

Fijn dat het slapen wat beter lijkt te gaan. :)

Ben ervan overtuigd dat ik tijdens het uitvoeren van deze negatives op mijn allerlelijkst ben :D
:roflol:

Wel goede training hoor Sanne! Hoop PR's ook!:D:D Zou persoonlijk gewoon normale dumbel curls doen als je van die rariteiten krijgt bij de hammers..:o

Ik heb je openingspost net bekeken en holy moly wat een transformatie :eek: Echt enorm veel respect!

Ik ga jou ook maar eens volgen :D

Lekkere training. Ik zie een hoop nieuwe oefeningen, kan ik wel waarderen als mensen uitproberen wat hen ligt en wat niet....

Dat is weer een mooie training met (V) PR's! je blijft lekker doorgaan he!
En die chin ups komen echt wel!

Fijn dat het slapen wat beter lijkt te gaan. :)
Thanks meid!
Het werd toch echt eens tijd voor die chin ups.. Het is/was voor mij alleen even een dingetje daarmee te beginnen terwijl er zo veel kleerkasten om me heen staan te kijken naar wat ik in godsnaam aan het doen ben :o.
Maar goed, uitdagingen zijn er om overwonnen te worden, dus op naar mijn eerste chin up :).

:roflol:

Wel goede training hoor Sanne! Hoop PR's ook!:D:D Zou persoonlijk gewoon normale dumbel curls doen als je van die rariteiten krijgt bij de hammers..:o
Ik zeg maar altijd: "met een hoofd waar alleen mijn moeder van kan houden" ;)

Dankjewel Skatermarvin! PR's komen denk ik toch voornamelijk door de surplus in mijn voeding :o.
Echt vreemd die hammers.. Heb gisteren hammers van Anthony Oosterlaag gezien, die doet ze met plates. Kan ik ook nog proberen.. Heb ze wel eens incline gedaan, daar had ik die vreemde tintelingen niet.

Ik heb je openingspost net bekeken en holy moly wat een transformatie :eek: Echt enorm veel respect!

Ik ga jou ook maar eens volgen :D
Whiiee, thanks Wovano, een mooi compliment! ^^
Welkom in mijn logje! .. En schroom vooral niet feedback/tips/commentaar/ofgewoonietsrandomomdathetleukis te zeggen, alle input is welkom ^^.

Lekkere training. Ik zie een hoop nieuwe oefeningen, kan ik wel waarderen als mensen uitproberen wat hen ligt en wat niet....
Dankje Neet! Ben altijd zoekende naar wat bij mij nou werkt en niet.. Ben van mening dat ieder lichaam weer op een andere manier op verschillende oefeningen reageert. Dus met veel geduld en regelmatig wat aanpassingen.. Probeer ik het maximale uit mijn training te halen! :)

en hoe beviel de paused speed bench?

moest wel grinniken: kreeg gelijk een berichtje van Wovano over je geweldige transformatie :D

hoe doe je negatieve chins. Dan helpt iemand je naar startpunt bovenin?

Het werd toch echt eens tijd voor die chin ups.. Het is/was voor mij alleen even een dingetje daarmee te beginnen terwijl er zo veel kleerkasten om me heen staan te kijken naar wat ik in godsnaam aan het doen ben :o.
Maar goed, uitdagingen zijn er om overwonnen te worden, dus op naar mijn eerste chin up :).

Irritant he! Bij mij gaan ze ook altijd staan kijken. En vervolgens kan ik me nog niet optrekken en doe ik slechts wat louzy negatives... Maar, er komt een dag, heel binnenkort... dan geven we ze het nakijken... jiehaa! ;)

---------- Toegevoegd om 09:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:56 ----------

Krukje voor opstap of als de stang niet te hoog is stukje springen.

en hoe beviel de paused speed bench?

moest wel grinniken: kreeg gelijk een berichtje van Wovano over je geweldige transformatie :D
Vind het erg wennen! Het valt mij gelijk op dat mijn "balans" niet erg goed is. Als ik explosief wil knallen moet ik echt opnieuw de balans vinden, de bb zwaait als het ware even naar links en rechts. Alsof mijn rechterarm zeg maar eerder boven is dan mijn linkerarm :o.
Voel door die pauze wel precies waar ik mijn borstspieren moet aanspannen.

Haha, dat is een spoiler waar ik vrolijk van word :D :heart:

Ik doe ze in de kooi waar je normaal bijvoorbeeld rack pulls in kunt doen, dus ik kan zelf naar boven klimmen. Maar ik laat mijn trainingsbuddy me licht ondersteunen bij mijn voeten waarna ik me zo langzaam mogelijk laat zakken.
De derde rep merkte ik dat ik na de eerste kleine centimeters zakken ik de automatische neiging had me weer op te trekken, maar ik neem aan dat dit gevoel ook juist de bedoeling is? :o

Irritant he! Bij mij gaan ze ook altijd staan kijken. En vervolgens kan ik me nog niet optrekken en doe ik slechts wat louzy negatives... Maar, er komt een dag, heel binnenkort... dan geven we ze het nakijken... jiehaa! ;)

---------- Toegevoegd om 09:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:56 ----------

Krukje voor opstap of als de stang niet te hoog is stukje springen.
Milly, wij gaan gewoon vol voor die chin up! En er komt een dag.. Dan staat de zon goed, hebben we een prima nacht slaap achter de rug, staat op de achtergrond het muziekje van Rocky aan, en dan.. .. .. Komt die eerste chin up! :D

Milly, wij gaan gewoon vol voor die chin up! En er komt een dag.. Dan staat de zon goed, hebben we een prima nacht slaap achter de rug, staat op de achtergrond het muziekje van Rocky aan, en dan.. .. .. Komt die eerste chin up! :D
Moet je wel vastleggen op video dan :D

Ik heb mn eerste pull up vorige zomer vast gelegd op film. Man wat een lekker gevoel geeft dat!! Ik hoop nog eens hele setjes te kunnen maken.

Terug
Naar boven