Fitness Seller

Sanne's log

jaaa inderdaad filmen.
Ik heb mijn eerste chin-up (pas afgelopen november :o) ook...
Ineens, als je het niet verwacht lukken ze.
en 4 maanden later maak je setjes van 10 ;)

Nu je het zegt.. heb nooit mijn eerste chin up of pull ups vastgelegd... Maar merk wel vandaag even niet weighted gedaan en 4x10 schoten er zo uit bij chin ups. Maar ik gebruik ook braaf een bench om er eerst bij te kunnen. :o

Maar die eerste gaat komen en snel ook!

• Topic Starter Topic Starter
Moet je wel vastleggen op video dan :D
Iehh, dat zal dan wel gelijk het eerste filmpje ooit worden :o.

Ik heb mn eerste pull up vorige zomer vast gelegd op film. Man wat een lekker gevoel geeft dat!! Ik hoop nog eens hele setjes te kunnen maken.
Kan me nu nog niet voorstellen dat ik uiteindelijk een chin up helemaal zelfstandig kan doen, maar kan me het gevoel dat de eerste gelukte poging geeft dan weer wel voorstellen :rolleyes:.
Enne.. Met jouw inzet zou het toch niet anders kunnen dan dat je uiteindelijk mooie setjes kunt maken wat pullups betreft ;). Jij pullups setjes, ik chin up setjes, deal?!

jaaa inderdaad filmen.
Ik heb mijn eerste chin-up (pas afgelopen november :o) ook...
Ineens, als je het niet verwacht lukken ze.
en 4 maanden later maak je setjes van 10 ;)
Maar.. Maar.. Filmen is eng :o.
En ik herinner me inderdaad nog je eerste chin up, toen had ik zoiets van: datwillikook :D. .. Een mooi nieuw doel voor me dus!
Mag ik vragen hoe vaak per week je op negatives oefende? Is het een idee dat twee keer per week te doen of is eenmaal genoeg? En wanneer besluit je dan om je van langzaam naar beneden te laten zakken je juist proberen omhoog te trekken?

Nu je het zegt.. heb nooit mijn eerste chin up of pull ups vastgelegd... Maar merk wel vandaag even niet weighted gedaan en 4x10 schoten er zo uit bij chin ups. Maar ik gebruik ook braaf een bench om er eerst bij te kunnen. :o

Maar die eerste gaat komen en snel ook!
Inmiddels ben ik me volgens mij al voorzichtig over aan het laten halen mijn eerste succes wel te laten filmen.. Als je dan heel hard meejuicht wanneer je het filmpje ziet, dan voelt het vast net alsof je weer zelf voor het eerst een chin up hebt gehaald ;).
Denk ook wel dat chin ups makkelijker zullen gaan wanneer ik een eindje in de cut ben :o.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 2

DL
5 x 50
5 x 60
5 x 65
5 x 70
5 x 72.5 VPR
Vorige week 3 x 72.5 waarbij de uitvoering niet erg netjes was. Deze week ging de laatste set wat techniek betreft prima. Ging lekker vandaag!

Leg press 45o
10 x 90
10 x 95
10 x 100
10 x 105 VPR

Glute bridge met voeten op een verhoging (thanks voor de tip, Nicky!)
10 x bw
10 x 20
10 x 30
10 x 40
10 x 40
Nicky wees me er op een grotere ROM te kunnen krijgen door mijn voeten op een verhoging te zetten.. En dat scheelt inderdaad een hoop! Kan door middel van deze oefening glutes erg goed aangespannen houden bovenin, prima oefening op deze manier!

Donkey kickbacks in smith
10 x 6.5
10 x 10
10 x 10
10 x 14 VPR

Adductor/abductor superset
10 x 100/85
10 x 100/85
10 x 100/85
12 x 100/85 VPR

Lying leg curl
10 x 20
10 x 22.5
8 x 25
6 x 25
Laatste twee sets de negatives zeer langzaam uitgevoerd. Voelde heerlijk om op die manier hammies vol te laten schieten.

SLDL
10 x 30
10 x 35
10 x 40
10 x 45 VPR

Seated calf raises
10 x 30
10 x 35
10 x 35
10 x 35

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 9 66.5 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 10 67 (2400) kcal + 0.5 kg
Week 11 67 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 12 67,5 (2400 kcal) + 0.5
Week 13 66 -1.5 kg (2400 kcal) begonnen met medicatie
Week 14 66 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 15 66/66.5 (2500 kcal) gelijk gebleven/0.5 erbij
Week 16 65 (2500 kcal) - 1 kg
Week 17 66.5 (2600 kcal) + 1.5 kg
Week 18 66.5 (2600 kcal) gelijk gebleven
Week 19 66.5 (2600 kcal) gelijk gebleven
Week 20 67.5 (2650 kcal) + 1 kg
Week 21 67 (2650 kcal) - 0.5 kg
Week 22 67 (2700 kcal) gelijk gebleven
Week 23 67.5 (2700 kcal) + 0.5 kg
Week 24 67.5 (2700) gelijk gebleven
Week 25 68.5 (2750) + 1 kg
Week 26 67.5 a 67.75 (2750) - 1 a 0,75 kg
Week 27 67.5 a 67.75 (2800) hetzelfde gebleven

f**k die shit. Ik ga naar 2850 per week :flexbiceps:
En vanavond.. All you can eat wok, kom maar op met dat vleesch! :D

Laatst bewerkt:
Goeie train Sanne. Lekker veelzijdige reeks oefeningen. :)

Aaah die donkey kickbacks kun je natuurlijk ook in de smith doen. Heb die wel eens in de lying leg curl geprobeerd maar dat lukte niet echt.
Is die vooral voor je glutes of pak je je hamstrings ook goed mee?

En laat het smaken vanavond :)

Weer een super knallende training! Je bent echt sterk je je ziet hoe goed eten zijn vruchten afwerpt!
Die training zal je wel voelen. Benen slopen. hahahaha

You Go girl! Lekker genieten vanavond!

Mooie training weer zeg Sanne! Geniet van de wok vanavond!:eating: En beetje rustig met de toetjes hè ;)

..of niet..:eating:

2850kcals per dag...soms schaam ik me voor mijn doordeweekse kcals als ik dat zo zie! Moet mijn reverse dieting toch maar even blijven opvoeren totdat ik ga cutten (ergens begin mei)

mooie deadlifts hier!

Mooi dat de tip hielp!

wat betreft chin-ups: ik deed aan het eind van iedere training eerst 2 setjes van 3 negatives en daarna proberen hoe ver ik kwam met de chinup. Vanaf die tijd duurde het een week of 8...en dat leek zoooooo lang!!

(en ja...filmpjes zijn eng,I know, wat denk je waarom ik ze enkel had als anderen mij ongevraagd deden filmen ;))

lekkere treen:)

Ik weet niet of ik nu überhaupt nog chinups kan haha. Ben 10 kg zwaarder en elke kg kost minstens een rep *of meer*

Ik kon niks voor niks pas chinups na mn cut (6 x) met 59 kg bw. Hopelijk kan ik dit jaar *na mn cut* indd hele setjes pullups:)

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

ow zie net dat we ongeveer even zwaar zijn! :) Wat was je grens ook alweer?

Ik hoop nog net voor mn prep over de 70 kg te komen. Daarna start mn laaaannggeee prep van 20 weken O.o Mn enige cut was maar 6 weken :p

hallo ik ben in :)

Goeie train Sanne. Lekker veelzijdige reeks oefeningen. :)
Thanks Neet! Ga op dit moment lekker met twee LB per week. Eén dag gericht op voornamelijk quads en één dag voornamelijk gericht op glutes/hammies. Vandaag is mijn favo dag by far, even lekker alles eruit knallen!

Aaah die donkey kickbacks kun je natuurlijk ook in de smith doen. Heb die wel eens in de lying leg curl geprobeerd maar dat lukte niet echt.
Is die vooral voor je glutes of pak je je hamstrings ook goed mee?

En laat het smaken vanavond :)
Helaas staat de lying leg curl bij ons op zo'n manier dat het daar sowieso niet kan.. Heb het wel in leg extension geprobeerd maar dat was zo ontzettend tobben en kloten dat ik er vrij snel klaar mee was :o. In de smith vind ik hem echt heerlijk though. Merk zelf dat het vooral uitmaakt in welke hoek je onder de smith zit. Als je zodanig op handen en voeten onder de smith zit dat je een been in een mooie hoek van 90 graden omhoog kunt duwen en hem ook in 90 graden kan houden voel ik vooral de focus op mijn glutes. Als je bij de positieve beweging je been meer strekt (en dus voorbij 90 graden gaat) voel ik ook hammies. Zou hem zeker eens proberen, grote favoriet hier in ieder geval!
En het heeft gesmaakt hoor.. Heb mijn best gedaan, zeg maar.. :rolleyes:

Weer een super knallende training! Je bent echt sterk je je ziet hoe goed eten zijn vruchten afwerpt!
Die training zal je wel voelen. Benen slopen. hahahaha

You Go girl! Lekker genieten vanavond!
Absoluut, zie inmiddels in dat voeding een training kan maken of breken!
Ben nu vooral benieuwd naar de spierpijn.. Vorige week heb ik deze LB training voor het eerst gedaan, en pas 6 dagen later (gisteren dus) volledig vrij van spierpijn.. En de dag erna (vandaag) mocht ik weer :p.

Mooie training weer zeg Sanne! Geniet van de wok vanavond!:eating: En beetje rustig met de toetjes hè ;)

..of niet..:eating:

2850kcals per dag...soms schaam ik me voor mijn doordeweekse kcals als ik dat zo zie! Moet mijn reverse dieting toch maar even blijven opvoeren totdat ik ga cutten (ergens begin mei)
Dankje Skatermarvin!
Euh.. Toetjes.. Rustig aan..? :rolleyes:
Ikzitineenbulkdusdanmaakt6bollenijs-brownie-americancookies-ennogmeerprut-vastnietuit :grinny:
En heb heel braaf het verder voornamelijk bij vleesch en groenten gehouden!
Wat zeggen ze dan.. Alles voor de gains ofzo?! :rolleyes:

Enne.. Begin me nu inmiddels na het bijhouden van andere logjes te schamen voor mijn belachelijke aantal kcal waarbij ik alsnog erg langzaam aankom :o. Aan de andere kant.. Wil het liefst zo hoog mogelijk in kcal eindigen met het oog op de cut.. :)

Thanks Meaantje, techniek begint eindelijk beter te worden, ik ruik een PR!

Mooi dat de tip hielp!

wat betreft chin-ups: ik deed aan het eind van iedere training eerst 2 setjes van 3 negatives en daarna proberen hoe ver ik kwam met de chinup. Vanaf die tijd duurde het een week of 8...en dat leek zoooooo lang!!

(en ja...filmpjes zijn eng,I know, wat denk je waarom ik ze enkel had als anderen mij ongevraagd deden filmen ;))
Aan die manier heb ik nog niet gedacht! Lijkt me ook wel fijne aanpak, eerst negatives en dan eens een chin up proberen. Enne.. Kan me ontzettend goed voorstellen dat die weken eindeloos lijken te duren, helemaal omdat ik me nu nog niet kan voorstellen dat het gaat lukken! Maar de aanhouder .. .. Juist ;).
Enne.. Jij snapt me dan inderdaad heel goed wat filmpjes betreft.. Maar Wovano is me aardig over de streep aan het heentrekken :o.

lekkere treen:)

Ik weet niet of ik nu überhaupt nog chinups kan haha. Ben 10 kg zwaarder en elke kg kost minstens een rep *of meer*

Ik kon niks voor niks pas chinups na mn cut (6 x) met 59 kg bw. Hopelijk kan ik dit jaar *na mn cut* indd hele setjes pullups:)

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

ow zie net dat we ongeveer even zwaar zijn! :) Wat was je grens ook alweer?

Ik hoop nog net voor mn prep over de 70 kg te komen. Daarna start mn laaaannggeee prep van 20 weken O.o Mn enige cut was maar 6 weken :p
Dankje SP! ^^
Denk wat chin ups betreft dat het wellicht dan ook makkelijker word als ik eenmaal in de cut zit.. Blijf er ook close grip reversed pulldowns bij doen, hij moet en zal komen!
.. Maar pullups, daar denk ik nog niet eens aan, eerst die chin ups eens onder de knie krijgen!

We hebben ongeveer dezelfde grens! Voel me nog vrij goed bij 70 kg. Wil mezelf ook weer niet te veel forceren door verder dan die 70 te gaan.. Wil eigenlijk zo hoog mogelijk in kcal eindigen met het oog op de cut. Heb geen einddatum in gedachten omdat ik het dan lastig vind netjes kcal op te hogen. Dus, ik moet en zal bij die 70 komen! Liefst zou ik eind april/begin mei met cutten beginnen.. Dus ik heb nog een beetje te gaan. Wil dan ook niet te snel aankomen en zo hoog mogelijk in kcal eindigen, ik weet het, ik stel mezelf weer voor een fijne uitdaging :rolleyes:.
Benieuwd hoe je prep gaat verlopen! .. En vooral hoe je het gaat aanpakken. Ik hoop dan ook dat je vooral blijft loggen! ^^

Hallo, welkom RockOfAges! :)

Training van vandaag: UB dag 2

BP Wendler week 1
Warming up
5 x 20
5 x 20
3 x 22.5
Werksets
5 x 25
5 x 27.5
10 x 32.5 VPR
Aan het uitzoeken welke grip het best werkt. Normaal zitten mijn pinken bij de "streepjes" van de barbell. Krijg het idee dan een iets smallere grip meer stabiliteit en kracht geeft.

Incline bench
10 x 20 VPR
10 x 20
9 x 20
8 x 20
Eind december behaalde ik bij de laatste set 6x20 als PR, dus kracht lijkt inderdaad toegenomen.

BOR
10 x 20
10 x 30
10 x 30
10 x 30
17 x 30 VPR

Close grip reversed pulldown
10 x 25
5 x 45
5 x 47.3
5 x 49.6
3 x 52
3 x 54.3 PR

Arnold press
10 x 8
10 x 9
9 x 9
8 x 9

21'ers Nieuw
x 8
x 10.5
x 13
x 13
Bevalt prima. Geeft lekkere pomp :heart:

Lever tricep dips
10 x 25
10 x 27.5
10 x 30
10 x 32.5 VPR

Chin up negatives
1 x
1 x
1 x
En ik ga de aanpak van Nicky hanteren. Na de negatives zelf omhoog proberen te komen. Maar dat lukte uiteraard nog niet :o. Wil nu negatives op mijn upper dagen gaan doen.
En toen.. En toen.. Dacht mijn trainingsbuddy: goh, laat ik het ook eens proberen, voor de lol, kom natuurlijk toch geen centimeter van de grond.. En die deed gewoon even een volledige chin up :o. Ik dacht even casual een rondje te lopen en dezelfde mindset te hanteren, maar de houding van "achikprobeerhetkomtochnietvandegrond" werkt dus niet :p.

Zo heeeeee das weer een super training! Lekker veel (V)PR's weer!
Je knalt er weer goed tegenaan en die chin ups komen vanzelf wel! Echt!

lekker he.. 21 ers.. burn those biceps! :D
Geniet van de rest van je zondag Topper!

Denk achteraf bekeken dat vorige week wat trainen betreft gewoon even minder aanvoelde.. Nieuwe week: nieuwe kansen. Ga het één en ander veranderen, en gisteren voelde gelukkig gewoon weer als een lekkere training ^^. En wat ontzettend gaaf dat je zaterdag Mud Masters gaat doen! Ik ben in voor modderige foto's :rolleyes:.
Nog wat cheaten betreft.. Zaterdag heb ik een etentje (all you can eat wok) en mijn man is hoogstwaarschijnlijk eind maart afgestudeerd.. Dan zullen er nog twee etentjes volgen. Denk dat jij waarschijnlijk enorm goed snapt hoe mijn gedachten nu soms met mijn verstand spelen omtrent voeding :o
Jep, ik begrijp je gedachten maar al te goed! Wel genoten van je etentje? En modderige foto's staan al op mijn Instagram en ik post er wellicht ook een paar in mijn logje zodra ik alles binnen heb :)

Mooie LB training ook, DL ziet er lekker uit! Ik heb enorme zin om te deadliften, maar kon vanochtend amper lopen van de spierpijn/kuitkramp dus legday moet even wachten tot dinsdag:(

---------- Toegevoegd om 13:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:03 ----------

Die chin-ups komen trouwens vanzelf! Ik kan me herinneren dat ik een halfjaar geleden hulpeloos aan de stang hing te bungelen, ik wilde een pull-up proberen en kreeg mezelf nog geen centimeter omhoog. En zes maanden later knal ik er weighted setjes uit. Negatives hebben mij heel erg geholpen, maakte het al een stukje leuker en motiverender dan de assisted variant (want je doet het toch helemaal zelf... Alleen nog de verkeerde kant op!)

Was ik hier nog niet in?

Bij deze dan

Als de eerste chin up eenmaal lukt zal het erna vast snel gaan. Zo ging het bij mij ooit teminste. Gewoon blijven doorzetten, maar daar heb ik bij jou alle vertrouwen in :cool:

Mooie eerste Wendler workout Sanne! Met die chins komt het wel goed hoor!:thumbs:

lekker hoor die vprs en pr!

En dan zeg je iets over mijn VPRs :o goed bezig daar zeg! Succes met wendler :)!

Terug
Naar boven