MuscleMeat

Sanne's log

Nice! Strong chick :)

En dat het ding voor om de voet kos schiet bij kickbacks zie ik bij ons ook regelmatig gebeuren... en we hebben nog zo'n luie gymeigenaar ook die nooit iets repareert :o

Haha ik heb 1 keer die kickbacks geprobeerd was er gelijk klaar mee..dat geklooi.
Ik pak voor mijn hammies de romanian dl en butt=hip thrust
Blij dat je bui weer wat gezakt is.. weet je wat t is..we zijn toe aan de zomer!!
Walking lunges..lekker bezig!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.384
Nice! Strong chick :)

En dat het ding voor om de voet kos schiet bij kickbacks zie ik bij ons ook regelmatig gebeuren... en we hebben nog zo'n luie gymeigenaar ook die nooit iets repareert :o
Dat hoor ik graag, thanks!! :kiss:

Ugh, je valt dan gelijk zo op enzo :o.
Haaa, en herkenbaar, zo'n eigenaar.. Bij ons piept en kraakt alles ontzettend.. Hoe moeilijk kan het zijn regelmatig alles even te olieen enzo..
En het is eigenlijk ook wel fijn als het aantal kg goed leesbaar is op de db's :o.
Verder mag ik niet klagen hoor, de sfeer is er prima en train er nog altijd met veel plezier ^^.

Haha ik heb 1 keer die kickbacks geprobeerd was er gelijk klaar mee..dat geklooi.
Ik pak voor mijn hammies de romanian dl en butt=hip thrust
Blij dat je bui weer wat gezakt is.. weet je wat t is..we zijn toe aan de zomer!!
Walking lunges..lekker bezig!
Vind ze zo heerlijk voelen! In de Smith heb ik ze ook gedaan, maar dat vind ik dan weer wat minder.. Doe sowieso wel veel oefeningen voor glutes/billen, maar toch was deze altijd favoriet.. Wellicht maar weer eens SLDL doen totdat mijn vertrouwen in kickbacks weer terug is ;).
Mijn bui is helemaal weg, vandaag voel ik me stukken beter. En wat je zegt: het moet maar eens zomer worden.. En vakantie!! :rolleyes:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: upper

Paused speed bench
10 x 25
8 x 30
5 x 35 VPR
10 x 30

Db press
9 x 12
12 x 10
11 x 10
9 x 10
Ging moeizaam vandaag. Had PR op 16 gepakt en kon vorige week setje met 14 draaien, maar dat zat er vandaag helaas niet in.

One arm cable row
10 x 29.3
10 x 32 VPR
6 x 34.3 PR
10 x 29.3 dropset 5 x 27 dropset 5 x 23

Close grip reversed pulldown
8 x 45
10 x 41.3
12 x 39
10 x 39 dropset 7 x 32
Ging ook vrij moeizaam. Rug en biceps konden het aan, onderarmen echter niet.

Db shoulder press
13 x 9 VPR?
10 x 9
9 x 9
11 x 8
Ook zwakker dan normaal.

En toen.. Behaalde ik een mentale PR :o.
Ik zat me een beetje sipjes af te vragen hoe het kwam dat ik me deze training niet zo sterk voelde. Al had ik het verder wel prima naar mijn zin. En ineens.. Begon ik rationeel te denken. Dat dit de vijfde achtereenvolgende dag is dag ik train (door omstandigheden zeven dagen achter elkaar), het erg druk heb (zowel in praktische zin als drukte in het koppie) en dat dit gewoon zomaar kan.
Vervolgens bedacht ik mezelf dat het oke is zo. Ik trainde vandaag met alles wat ik die dag in me had, en dat is goed. Dan maar minder (v)pr's. Waar ik voorheen enorm gefrustreerd was, ben ik dat vandaag niet. Ik heb genoten van de training.
Goed, ik had dus duidelijk een andere mindset en liet het gevoel dat ik vandaag minder krachtig ben dus los. Voor mij een goede stap voorwaarts, en dus een mentale PR ;).

Wat er vervolgens gebeurde is dan overigens wel weer bizar :o.

Cable tricep rope extension
10 x 6.8
8 x 11.3 PR
15 x 6.8 VPR
10 x 6.8
Ja, serieus, vervolgens zet ik dus onbewust een PR en een VPR :D.

Chin ups met elastiek
3 x
2 x
2 x

Bonusvraag
Voor de upperdag van vandaag: is het logisch als ik een isolatie oefening voor biceps vervang door chin ups? Op pull day heb ik 2 isolatie oefeningen voor biceps.
Als ik vandaag chin ups erin gooi in plaats van een geisoleerde bicepoefening heb ik in totaal dus 2 isolatie oefeningen voor biceps per week.

hey meid miss helpt t om de pulldown lichter te pakken en echt vanuit de lats halen en squeezen onderaan (ff vasthouden). Ik merk nu dat ik steeds sneller een rug pomp heb ipv een onderarm pomp :p

---------- Toegevoegd om 16:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------

btw goeie mind set! Alles eruit halen, ook al is dat een x iets minder door welke reden dan ook:)

Sowieso chin up i.p.v. biceps curl, persoonlijk kies ik dan nog eerder voor een pull up, dan gaat de focus wel meer naar de lats dan naar de biceps maar hij heeft in mijn ogen veel meer waarde als je wil dat je squat/bench/deadlift omhoog gaat.

Als je pull ups lastig vind kun je een elastiekje gebruiken om het makkelijker te maken.

Toch een lekkere training! Maar misschien ook een keer een rustdag nemen. Want 5 dagen op een rij trainen.. je spieren groeien in rust he meid! ;)

Chin ups kan prima als biceps oefening.

Je bent wel bezig met een cut. Je kracht en energie gaat sowieso achteruit. Moet je accepteren. Idd er gewoon max uithalen wat erin zit. Meer kun je niet doen.
En tussendoor een rust dag inlassen is niet mis. Beetje opladen en daarna weer hard gaan.

Ja, wat hunnie zeggen: chin ups zijn prima voor de bicepsen. En een rustdag = een groeidag.

En toen.. Behaalde ik een mentale PR :o.
Ik zat me een beetje sipjes af te vragen hoe het kwam dat ik me deze training niet zo sterk voelde. Al had ik het verder wel prima naar mijn zin. En ineens.. Begon ik rationeel te denken. Dat dit de vijfde achtereenvolgende dag is dag ik train (door omstandigheden zeven dagen achter elkaar), het erg druk heb (zowel in praktische zin als drukte in het koppie) en dat dit gewoon zomaar kan.
Vervolgens bedacht ik mezelf dat het oke is zo. Ik trainde vandaag met alles wat ik die dag in me had, en dat is goed. Dan maar minder (v)pr's. Waar ik voorheen enorm gefrustreerd was, ben ik dat vandaag niet. Ik heb genoten van de training.
Goed, ik had dus duidelijk een andere mindset en liet het gevoel dat ik vandaag minder krachtig ben dus los. Voor mij een goede stap voorwaarts, en dus een mentale PR ;).
Yeah Sanne!!:thumbs: De gedachte om gewoon altijd te trainen met wat erin zit is de beste! Keep it up!

• #1.391
hey meid miss helpt t om de pulldown lichter te pakken en echt vanuit de lats halen en squeezen onderaan (ff vasthouden). Ik merk nu dat ik steeds sneller een rug pomp heb ipv een onderarm pomp :p ---------- Toegevoegd om 16:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ---------- btw goeie mind set! Alles eruit halen, ook al is dat een x iets minder door welke reden dan ook:)
Bedoel je dan ook met betrekking tot close grip reversed?
Denk ook dat het er wederom aan ligt dan ik de stang te ver naar beneden trek.. Moet mezelf er constant aan herinneren dat richting sleutelbeen voldoende is :o. Zo vervelend als je wordt tegengehouden door die pomp in je onderarmen!
Ben wel blij dat ik mijn manier van denken inmiddels hebben kunnen veranderen though.. Traint een stuk lekkerder en ben er nu wel van overtuigd dat dit echt niet het verschil gaat maken wat progressie betreft :).

Sowieso chin up i.p.v. biceps curl, persoonlijk kies ik dan nog eerder voor een pull up, dan gaat de focus wel meer naar de lats dan naar de biceps maar hij heeft in mijn ogen veel meer waarde als je wil dat je squat/bench/deadlift omhoog gaat. Als je pull ups lastig vind kun je een elastiekje gebruiken om het makkelijker te maken.
Dat is een mooie tip, thanks!! Ik ga dan sowieso doordeweeks de curls vervangen door chin ups. In het weekend ook chin ups, met 2x per week hoop ik dan wel eens zonder elastiek setjes te kunnen draaien.
Pull ups heb ik nog nooit geprobeerd, ook niet met elastiek. Heb begrepen dat het handiger eerst om eerst setjes chin ups met bw te kunnen draaien en daarna aan pull ups te beginnen, of is dit volgens jou inmiddels achterhaald?

Toch een lekkere training! Maar misschien ook een keer een rustdag nemen. Want 5 dagen op een rij trainen.. je spieren groeien in rust he meid! ;) Chin ups kan prima als biceps oefening.
Wil me toch echt aan vijf keer in de week trainen houden, en deze week op vrijdag en zondag trainen gaat 'em niet worden.. Dus deze week ma/di/wo/do/za, vorige week vielen de laatste drie trainingen op vr/za/zo, dus dan is het even buffelen :o.
En de curls doordeweeks worden vervangen door chin ups! ^^

Je bent wel bezig met een cut. Je kracht en energie gaat sowieso achteruit. Moet je accepteren. Idd er gewoon max uithalen wat erin zit. Meer kun je niet doen. En tussendoor een rust dag inlassen is niet mis. Beetje opladen en daarna weer hard gaan.
Wil dat moment zo lang mogelijk uitstellen.. ;). Denk ook dat dit de mentale valkuil gaat zijn dit jaar: te veel kracht verwachten en niet op tijd willen accepteren dat kracht achteruit gaat. De mindset om per dag te bekijken wat het maximale is wat ik er uit kan halen vind ik in ieder geval een mooie, daar ben ik klaar voor!
Helaas vallen trainingsdagen deze week zodanig dat ze aansluiten op de dagen van vorige week.. Vandaar dat ik op zeven dagen achtereen kom. Moet zeggen dat ik hoop dat dit niet al te vaak gaat voorkomen, want vind het best heftig :o

Ja, wat hunnie zeggen: chin ups zijn prima voor de bicepsen. En een rustdag = een groeidag.
Doordeweeks worden de curls vervangen door chin ups! Vind ik ook veel leuker om te doen, dus heb er totaal geen probleem mee ;).
Deze week op vrijdag en zondag rustdag, maar overige trainingsdagen sluiten aan op die van vorige week.. Vandaar de zeven dagen achtereen buffelen ;).

Yeah Sanne!!:thumbs: De gedachte om gewoon altijd te trainen met wat erin zit is de beste! Keep it up!
Fijn dat ik eindelijk die knop om heb kunnen zetten! Scheelt een hoop frustraties en chagrijnige Sanne-momenten ;). Thanks!!

Ha ha, een Sanne-moment.... dat is nu ook een begip aan het worden ;)

chinup is prima vervanger. ik zelf heb 1 bicep oefening in training B, dus ik heb 2x per week 1 bicep oefening met 2 setjes, en ze groeien prima hoor :thumbs:

Daarnaast doe ik namelijk ook 2x per week chinups en 2x per week pullups :roflol:

• #1.394
Ha ha, een Sanne-moment.... dat is nu ook een begip aan het worden ;)
Dat krijg je als je last hebt van typerende gebeurtenissen en gedragingen :o.
Je leert er mee leven ;).

chinup is prima vervanger. ik zelf heb 1 bicep oefening in training B, dus ik heb 2x per week 1 bicep oefening met 2 setjes, en ze groeien prima hoor :thumbs: Daarnaast doe ik namelijk ook 2x per week chinups en 2x per week pullups :roflol:
Ben allang blij als ik eindelijk setjes met bw kan chinnen :rolleyes:.
Maar dat gaat komen :D.

Dat krijg je als je last hebt van typerende gebeurtenissen en gedragingen :o.
Je leert er mee leven ;).

Ben allang blij als ik eindelijk setjes met bw kan chinnen :rolleyes:.
Maar dat gaat komen :D.

hoe meer chins je doet hoe sneller je er meer kan toch

Als t zo uit komt dan train ik ook 6 dagen achter elkaar.. heeft nooit mn groei in de weg gestaan:) Toevallig deze week bij hoge uitzonderingen 2 dagen rust vd gym achter elkaar.. Nuja, actieve rust dan.. Vandaag kickboksen :p

Ik wil ook volle setjes bw Chinnen. Ik gok dat dat pas an t einde vsn mn cut mogelijk is, voor nu maar assisted pullups en chinups:)
Ik zit er nu ook aan te denken om min 2 x p. week te chinnen

• #1.399
:flexbiceps:
ik doe ze ook altijd als ik biceps heb:cool:
Ben er fan van geworden door jou, Miss H.. Je laat sporen achter, dat zie je maar weer ;).

Als t zo uit komt dan train ik ook 6 dagen achter elkaar.. heeft nooit mn groei in de weg gestaan:) Toevallig deze week bij hoge uitzonderingen 2 dagen rust vd gym achter elkaar.. Nuja, actieve rust dan.. Vandaag kickboksen :p

Ik wil ook volle setjes bw Chinnen. Ik gok dat dat pas an t einde vsn mn cut mogelijk is, voor nu maar assisted pullups en chinups:)
Ik zit er nu ook aan te denken om min 2 x p. week te chinnen
Train gewoon liever dan maar 7 dagen achter elkaar ipv in een week minder te kunnen.. Gewoon pech dat de laatste trainingsdagen van vorige week aansluiten op deze week :o.
De zesde dag heb ik naar mijn mening prima doorstaan, ben tevreden!
En die actieve rust klinkt als een rust die ik ook wel zou kunnen waarderen :D.

Als we nou afspreken dat we allebei aan het einde van de cut met bw kunnen chinnen.. Lijkt me een mooie deal ;).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 2

De zesde van de zeven opeenvolgende trainingen. Was een beetje huiverig. Begin aardig vermoeid te raken. Gelukkig ben ik tevreden met het resultaat!

DL, Wendler cycle 1 week 1
5 x 37.5
5 x 50
3 x 55
5 x 60
5 x 67.5 Toen kreeg ik het vermoeden dat ik met verkeerde 1RM had gerekend bij het plannen van Wendler.. Deze set ging toch al best zwaar. Dus beetje huiverig aan laatste set begonnen.
7 x 77.5 VPR, gelukt, voelt lekker :D

Leg press 45o
8 x 120
8 x 130
8 x 140 VPR
3 x 150 PR
10 x 120
15 x 100 VPR

Glute bridge
10 x 80
10 x 90
10 x 100 VPR
8 x 105 PR

Incline leg press
12 x 50
12 x 50
12 x 50
16 x 50

Standing calf raises bovenin even vasthouden
12 x 30
12 x 30
10 x 30
11 x 30

Ahh te lief :heart:
lekkere training Sanne,en die hip bridges..strong girl you!

Terug
Naar boven