XXL Nutrition

Sanne's log

Dit is voor sommige mensen 1 van de redenen waarom ze niet genoeg of niet afvallen. Met mijn snelle stofwisseling (overigens niet genetische snel, maar gekweekt snel) eet ik niet zo snel boven behoefte op een junkdag (sowieso eet ik dan mn basisdieet). Dat was vroeger wel anders, toen ging ik nog op dieet met 1400 kcal:p Best bizar.

Soms werkt junkfood incalculeren juist heelgoed. Vanaf volgende maand mag ik slechts 1 junk maaltijd per week
Junkfood incalculeren is natuurlijk een minder groot probleem..of eigenlijk geen probleem (zolang je niet in wedstrijdvoorbereiding zit). Het probleem schuilt ehm meer in je junkfood niet plannen op zo'n dag en eten waar je zin in hebt..

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.442
Ontzettend blij dat hij tweede Pinksterdag gewoon open was :D.

Inderdaad. Even wat varieren doet soms wonderen. Gedachtes zijn vaak hetgeen wat je tegenhoudt of in de weg zit. Bijstellen is ook meestal het lastigste wat er is. Immers zijn die gedachtes al zolang vastgeroest.. je moet ze vervangen door andere en das lastig. ;) Geduld... ik zou ook wel een pondje willen. Letterlijk en figuurlijk! :D Jij ook al met slapen he. Ik had vannacht een slaappil genomen en echt een voor mijn doen goeie nacht van 4 uur gepakt. Bij mij doet meer dan 2 uur slaap al wonderen. maar ook als ik te kort slaap.. dan is het even doorbikkelen en voorzichtig starten.. maar dan alsnog kom ik vaak voldaan weer terug van de gym. :) lekker is dat he! hahahha Super training weer! Lekker doorgaan meid. Het komt echt allemaal goed bij jou!
Irritant soms die mentale blokkades.. Ben ervan overtuigd dat deze dan ook vooral in de weg zit bij mijn bench.. Eigenlijk eens ogen dichtdoen en Tdawg schijven laten laden zonder te kijken ;).
Vannacht wederom (ondanks getroffen maatregelen) weer een dramatische nacht slaap. Er moet echt het één en ander veranderen, voel me verder de hele dag door als een dweil, erg vervelend. Op een gegeven moment lijkt er veel langs je heen te gaan. Gelukkig wordt er nu aan gewerkt. Wel blij dat het gedeeltelijk samenvalt met mijn zomervakantie though, het zuigt energie.
Nog even en jij mag lekker naar het buitenland, volhouden meisje!! :D

Weet je, als ik op zaterdag mijn junkdag houd, let ik helemaal niet op macros or what so ever en wil ik gewoon eten waar ik trek in heb. Croissant,snoep, patat en weet ik veel. Ik heb er gewoon zon trek in dat ik de zaterdag daar voor uittrek. Rest van de week superstrikt, dat werkt voor mij. Maar ieder meot gewoon ervaren wat voor hem of haar werkt. de eerste 2 dgn ben ik zwaarder dan op vrijdagochtend bv..maar na de woensdag val ik juist meer af en sta ik op vrijdag toch weer stuk beter erbij. Ondanks mijn lekker eten verslaving ;)
Vind het oprecht knap dat je dat gewoon lukt! Je hebt dan dus neem ik aan mentaal helemaal geen problemen daar bij? En houd je in periode dat je cut ook elke zaterdag zo'n cheat?

Ben bang dat dat voor Sanne niet werkt. Herken in Sanne een hoop voor mezelf...en ben behoorlijk bang dat een tekort van bijvoorbeeld 3500kcals per week in een dag te niet gedaan wordt met een 6000kcals dagje... Of...je moet die 6000kcals incalculeren en de hele week superweinig gaan eten.:o
Weet je wat het is.. Als ik een cheat houd weet ik van mezelf dat ik het lastig vind maat te houden. Als ik cheat wil ik het gelijk "goed" doen. Dan vind ik het zonde om dan bijvoorbeeld eens per week een pizza te bestellen, naast het feit dat ik gewoonweg geen behoefte heb aan een wekelijkse cheat. Ik eet precies wat ik plan en kan me daar prima aan houden. Vind dat ook niet erg omdat het eten dat ik plan ik oprecht lekker vind. Een cheat om de vier weken vind ik dan meer dan voldoende, maar dan ga ik ook echt een dag helemaal los.. Liever op die manier dan het mezelf moeilijker maken door wekelijks te cheaten.

Dit is voor sommige mensen 1 van de redenen waarom ze niet genoeg of niet afvallen. Met mijn snelle stofwisseling (overigens niet genetische snel, maar gekweekt snel) eet ik niet zo snel boven behoefte op een junkdag (sowieso eet ik dan mn basisdieet). Dat was vroeger wel anders, toen ging ik nog op dieet met 1400 kcal:p Best bizar. Soms werkt junkfood incalculeren juist heelgoed. Vanaf volgende maand mag ik slechts 1 junk maaltijd per week. ---------- Toegevoegd om 08:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:13 ---------- ow en trouwens, ik heb ook op werkdagen enorm veel moeite met mn dieet. Veel te snel honger dus best wel irritant. Als ik vrij ben slaap ik gewoon uit tot 8 uur *normaal half 6* en ontbijt ik rond 9 uur. Dan is de 2e maaltijd rond 11 uur en de 3e rond half 3. Het is nu kwart over 10 en heb mn 1e 2 maaltijden achter de kiezen. Ik heb nu al een knormaag omg!! Het wordt een lange dag:p
Ik voel niet goed aan wanneer ik verzadigd ben en ben mezelf al snel aan het over-eten wanneer ik cheat.. Daarom vind ik het naast het feit dat ik geen behoefte heb aan een wekelijkse cheat het meer dan voldoende om rond de 4 weken de cheaten :).
Heb in het verleden rond de 900 á 1000 kcal gegeten waarbij ik trainde.. Dat kan ik me echter niet meer voorstellen :/.

Ervaar je wat honger betreft trouwens dat je vooral in een bepaalde periode van de dag honger hebt? Ik merk bijvoorbeeld dat ik na 18.00 nooit honger heb, maar tussen 10.00-17.00 juist heel veel. Daarom eet ik 's avonds bijvoorbeeld al geen pasta/rijst meer, puur omdat ik er geen behoefte aan heb. Op die manier kan ik weer wat meer eten in de middag..

probeer eens je maaltijden terug te schroeven naar sochtends - smiddags - savonds - pwo en post wo. kan een weekje duren maar durf te wedden dat je honger dan stilt ;)
Is wellicht ook een goed idee voor SP!
Wil dat zelf ook proberen maar het lukt me nog steeds niet, houd te veel van eten en eet het liefst heel de dag door :rolleyes:.

Nice training gisteren. Hoe groot is de deficit bij de deadlifts? En verbaas me hoe je de donkey kickbacks in de smith doet, had dat laatst eens geprobeerd en dat leek helemaal nergens op :roflol:
Thanks Wovano! Deficit is niet groot (ik sta op dikste schijf van 25kg die ik kan vinden), wil dan ook binnenkort er een extra schijf op leggen. Vind bij deficits vooral light weight high reps lekker, en dan vergroot ik dus liever de deficit dat het aantal kg's. Hoe denk jij daar over?
Haha, die donkey kickbacks in Smith vind ik ter afwisseling juist heerlijk! Kan dan mijn been in een perfect hoek van 90 graden houden.. Kleine beweging met optimale spanning op hammies/glutes. Mochten we elkaar treffen bij een meet ga jij ze gewoon doen, en goed ook ;).

Junkfood incalculeren is natuurlijk een minder groot probleem..of eigenlijk geen probleem (zolang je niet in wedstrijdvoorbereiding zit). Het probleem schuilt ehm meer in je junkfood niet plannen op zo'n dag en eten waar je zin in hebt..
Mentaal gezien heb ik geen problemen gehad afgelopen zondag, puur omdat het in mijn macro's paste! Verder eet ik heel de week in mijn ogen erg schoon, dus blijkbaar gaat een ingecalculeerde cheat erg goed. Maar tsja, probeer maar eens een goede cheat in te plannen wanneer je dadelijk dieper in de cut zit -_-.
En jij snapt mijn reden voor de maandelijkse cheatday in plaats van wekelijkse cheatmeals denk ik heel erg goed ;).

Ben bang dat dat voor Sanne niet werkt. Herken in Sanne een hoop voor mezelf...en ben behoorlijk bang dat een tekort van bijvoorbeeld 3500kcals per week in een dag te niet gedaan wordt met een 6000kcals dagje...

Of...je moet die 6000kcals incalculeren en de hele week superweinig gaan eten.:o

Dan moet je niet 6000 kC op een dag eten, gek :)
Nou ja, ik heb makkelijk praten. Ik heb blijkbaar een goede natuurlijke rem. Ben zowiezo niet zo van het zoete, maar na 1 bakje ijs vindt het het ook echt genoeg. Alleen hartige dingen.... een familiezak chips vreet ik zo leeg ;)
Maar daar is een simpele oplossing voor... niet kopen.

probeer eens je maaltijden terug te schroeven naar sochtends - smiddags - savonds - pwo en post wo.

kan een weekje duren maar durf te wedden dat je honger dan stilt ;)

Denk het ook, en dan zou die pre-wo niet eens hoeven van mij.

Ik moet me van mn coach vasthouden aan de 5 maaltijden. Ik heb alleen moeite om in de ochtend op werk de tijd te overbruggen. Thuis heb ik afleiding maar hier totaal niet pff.. ik haal straks koolzuur water met smaak, helpt wel weer iets:p

Thanks Wovano! Deficit is niet groot (ik sta op dikste schijf van 25kg die ik kan vinden), wil dan ook binnenkort er een extra schijf op leggen. Vind bij deficits vooral light weight high reps lekker, en dan vergroot ik dus liever de deficit dat het aantal kg's. Hoe denk jij daar over?
Haha, die donkey kickbacks in Smith vind ik ter afwisseling juist heerlijk! Kan dan mijn been in een perfect hoek van 90 graden houden.. Kleine beweging met optimale spanning op hammies/glutes. Mochten we elkaar treffen bij een meet ga jij ze gewoon doen, en goed ook ;).
Heb zelf nooit deficit deadlifts gedaan omdat de liftoff voor mij nooit echt een probleem was. Heb bij deadlifts altijd meer moeite gehad met de lockouts. Er zit namelijk ook niet veel verschil bij mijn block pulls en deadlifts. Heb eerder wel vaker deficit SLDL gedaan, maar dat was meer omdat ik dan meer stretch op mijn hams had. Dat was ongeveer een deficit van 2 dikke bumperplates (bij ons 1 dik blok). Misschien kun je Nicky hier over vragen want die doet vaker deficit deadlifts.
Als ik dan maar niet weer uitgelachen word met die donkey kickbacks want dat gebeurde mij laatst :(

Heb zelf nooit deficit deadlifts gedaan omdat de liftoff voor mij nooit echt een probleem was. Heb bij deadlifts altijd meer moeite gehad met de lockouts. Er zit namelijk ook niet veel verschil bij mijn block pulls en deadlifts. Heb eerder wel vaker deficit SLDL gedaan, maar dat was meer omdat ik dan meer stretch op mijn hams had. Dat was ongeveer een deficit van 2 dikke bumperplates (bij ons 1 dik blok). Misschien kun je Nicky hier over vragen want die doet vaker deficit deadlifts.
Als ik dan maar niet weer uitgelachen word met die donkey kickbacks want dat gebeurde mij laatst :(

Filmpje? (zodat anderen ook kunnen lachen....)

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------

O ja, even opgezocht.... de donkey kickbacks worden nogal eens voorgeschreven aan rijpere dames om van hun cellulitis af te komen.... ;)
En deficit DL, op een verhoging krijgen van de een het oordeel 'sloopt je rug' en van de ander 'goeie uitbreiding van de ROM bij DL', lekker controversieel ;)

Maar ik ben van mening dat je alles (voorzichtig) zelf moet uitproberen hoe het jou bevalt.

ik werd geroepen?
had zelf juist techniekvragen bij mijn deficits maar á la
http://www.youtube.com/watch?v=lt-JgMnU3BY

vond de cleandeficitdeadlifts overigens lekkerder (echt met je ass op het block starten)

Tja.. mentale barrières zijn het lastigste om te doorbreken. Als ik echt een spotter heb die ik vertrouw laad ik wel zelf op maar doe ik mijn ogen dicht tijdens de lift om me te focussen op aanspannen... dat werkt bij mij super goed. Alleen die spotters zijn er bijna nooit.. :(

Slapen is hier ook huilen met de pet op. Ook door pijn nu.. Maar ik hoop echt dat het je met de tijd beter zal afgaan. Geloof me.. met wat meer rust in je hoofd gaat het al stukken beter. Dat ervaar ik nu ook met mijn nieuwe baan. Geen ogen in mijn rug moeten hebben en gewoon mijn dingen kunnen doen. Het is hier nog drukker dan met mijn vorige werk.. maar toch.. ik slaap enigzins beter. (en enigzins omdat er nu weer wat andere pijntjes spelen. ;) )

Dus volhouden meid. Jouw tijd komt echt! Dat weet ik zeker!

• #1.450
Dan moet je niet 6000 kC op een dag eten, gek :) Nou ja, ik heb makkelijk praten. Ik heb blijkbaar een goede natuurlijke rem. Ben zowiezo niet zo van het zoete, maar na 1 bakje ijs vindt het het ook echt genoeg. Alleen hartige dingen.... een familiezak chips vreet ik zo leeg ;) Maar daar is een simpele oplossing voor... niet kopen. Denk het ook, en dan zou die pre-wo niet eens hoeven van mij.
Wees dankbaar voor die natuurlijke rem, kan je mij daar ook een stukje van geven? ;)
En één bakje ijs is geen cheat, dat is gewoon een klein voorproefje :rolleyes:
Wat jij zegt: hier haal ik ook gewoonweg geen cheats in huis.. Maar ik heb dan ook makkelijke praten omdat Tdawg er dezelfde principes op voeding nahoudt als ik :).

Ik moet me van mn coach vasthouden aan de 5 maaltijden. Ik heb alleen moeite om in de ochtend op werk de tijd te overbruggen. Thuis heb ik afleiding maar hier totaal niet pff.. ik haal straks koolzuur water met smaak, helpt wel weer iets:p
Heb even wat uitgebreider gereageerd op je logje ;) ^^.

Heb zelf nooit deficit deadlifts gedaan omdat de liftoff voor mij nooit echt een probleem was. Heb bij deadlifts altijd meer moeite gehad met de lockouts. Er zit namelijk ook niet veel verschil bij mijn block pulls en deadlifts. Heb eerder wel vaker deficit SLDL gedaan, maar dat was meer omdat ik dan meer stretch op mijn hams had. Dat was ongeveer een deficit van 2 dikke bumperplates (bij ons 1 dik blok). Misschien kun je Nicky hier over vragen want die doet vaker deficit deadlifts. Als ik dan maar niet weer uitgelachen word met die donkey kickbacks want dat gebeurde mij laatst :(
Met lockouts heb ik juist absoluut geen moeite. Zodra ik de liftoff heb gehad is de rest voor mij peanuts. Puur die liftoff levert mij problemen op bij het liften van zwaarder gewicht.
En je wordt nooit uitgelachen, toelachen noemen ze dat.. ;).

Filmpje? (zodat anderen ook kunnen lachen....) ---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ---------- O ja, even opgezocht.... de donkey kickbacks worden nogal eens voorgeschreven aan rijpere dames om van hun cellulitis af te komen.... ;) En deficit DL, op een verhoging krijgen van de een het oordeel 'sloopt je rug' en van de ander 'goeie uitbreiding van de ROM bij DL', lekker controversieel ;) Maar ik ben van mening dat je alles (voorzichtig) zelf moet uitproberen hoe het jou bevalt.
Hier een aardig artikel. Niet zozeer over techniek, maar hoe de verhouding lichaamslengte:armspan bepaalt of je deficits zou moeten doen of niet. http://www.t-nation.com/training/in-defense-of-deficit-deadlifts
Niet zo gemeen doen Neet, anders kom ik je opzoeken :flex:
Ben geen rijpere dame, maar cellulitis is van alle leeftijden en een horror voor elke vrouwelijk wezen ;).
Deficit DL helpt mij wel goed bij het ontwikkelen van een sterkere en meer explosieve liftoff. Ben het dan ook met je eens dat het altijd een goed idee is om zelf te ontdekken wat wel en niet werkt voor je lichaam. De één is de ander niet :).
Dat artikel is erg interessant, heb ook eens iets gelezen over "monkey arms" en "t-rex" arms en dergelijke. Interessant wat de invloed van een bepaalde anatomie heeft op krachtoefeningen.

ik werd geroepen? had zelf juist techniekvragen bij mijn deficits maar á la http://www.youtube.com/watch?v=lt-JgMnU3BY vond de cleandeficitdeadlifts overigens lekkerder (echt met je ass op het block starten)
Thanks Nicky, dat is een fijn filmpje, en brengt me gelijk op een idee voor handigere manieren dan niet geheel comfortabel op schijven staan ;).
Ben erg flexibel, dus die clean deficit deadlifts klinken mij ook wel erg interessant in de oren.. :rolleyes:. Heeft het je veel meerwaarde gegeven?

Tja.. mentale barrières zijn het lastigste om te doorbreken. Als ik echt een spotter heb die ik vertrouw laad ik wel zelf op maar doe ik mijn ogen dicht tijdens de lift om me te focussen op aanspannen... dat werkt bij mij super goed. Alleen die spotters zijn er bijna nooit.. :( Slapen is hier ook huilen met de pet op. Ook door pijn nu.. Maar ik hoop echt dat het je met de tijd beter zal afgaan. Geloof me.. met wat meer rust in je hoofd gaat het al stukken beter. Dat ervaar ik nu ook met mijn nieuwe baan. Geen ogen in mijn rug moeten hebben en gewoon mijn dingen kunnen doen. Het is hier nog drukker dan met mijn vorige werk.. maar toch.. ik slaap enigzins beter. (en enigzins omdat er nu weer wat andere pijntjes spelen. ;) ) Dus volhouden meid. Jouw tijd komt echt! Dat weet ik zeker!
Ha, heb serieus nog nooit geprobeerd met ogen dicht te benchen.. Het lijkt mij juist dat ik dan als het ware mijn evenwicht snel verlies.. Kan het allicht eens proberen!
Ik hoop dat wanneer ik vakantie heb de slaap een beetje bijtrekt.. En natuurlijk met het vorderen van alles wat nu in gang is gezet om bepaalde problemen eens goed op te pakken :).

• #1.451
Training van vandaag: UB

Paused speed bench
10 x 25
10 x 25
10 x 25
10 x 25
Heb geleerd van vorige week.. Zaterdag volgens programma van Wendler nieuwe 1RM zetten en dus vandaag braaf en niet al te zwaar gedaan, puur focus op techniek :).

Db press
8 x 12
6 x 14
3 x 16 VPR, ging maar net goed :rolleyes:
16 x 10 VPR
10 x 12

T-bar row exclusief stang-machine-dinges
10 x 15
10 x 20
7 x 25 PR
10 x 22.5 VPR
8 x 22.5

Db row
10 x 16
10 x 16 Kleine cheat beweginkjes slopen er de laatste reps in..
10 x 14
10 x 14

Db shoulder press
12 x 9
11 x 9
11 x 9
9 x 9
.. Werd afgeleid door een gozer die constant ongegeneerd aan zijn zak aan het krabben was :no:

Chin ups met elastiek
5 x VPR
4 x
4 x
4 x
3 x

Tricep cable rope extension
10 x 6.8
10 x 11.3 VPR, maar de laatste gingen wel zeer moeizaam
8 x 9 Leeg :o
10 x 6.8
Oh my.. Wat is dat toch met mij en die klotetriceps.. Heb het idee dat die bij mij flink zwak zijn :sad:

Speciaal voor Kaluro me de peentjes gezwoegd om nog steeds (v)pr's te kunnen zetten.. :whip:
Verder links last van een klier in mijn oksel. Heb ik veel gehad toen ik nog obi was. Voelde het vanmiddag opkomen en dacht al van "noeeeessss". Hopelijk verdwijnt het snel want het voelt kut.

Twee rustdagen gehad en was echt aan een training toe. Nu mag ik morgen, zaterdag en zondag weer :D.

Verder supernieuws te horen gekregen.. Ben aangenomen voor het uitvoeren van mijn onderzoeksplan voor het afstudeerjaar. Volgend jaar mag ik dus terugkomen op mijn huidige stageplek. Dansjes enzo, want heb het daar super naar mijn zin! :D

Goeie tren ondanks de zakkrabber :D
Feli met je aanstelling :):)

Lekkere training! En inderdaad... nu even techniek en zaterdag knallen op die BP! gaat je lukken.
2 dagen rust.. pfff.. lang duurt het dan he. :o Maar het is ook wel eens goed. ;)

Dat met triceps heb ik ook wel eens... Misschien eens overwegen om te starten met triceps om ze extra aan te pakken. Soms kan het zomaar even omkeren best wel eens goed doen.

Wat super dat je aangenomen bent en zoooo fijn dat je terug mag op je stage plek! Dan heb je in ieder geval een bekend plekje om naar uit te kijken! Echt top!

kan niet meer stukzo he! Nu de probleempjes aanpakken en in de vakantie hopelijk ook wat slaap bijpakken en dan lekker weer verder. Knallen meid. Je doet het super!

Mooie training en goed nieuws over je onderzoek, ik vind helemaal mooi :D

Goed getraind weer! Flinke prs ook! Balen wel van je oksel..hopelijk na een paar dagen weer weg.
En uiteraard van harte met je onderzoeksplan! Goed gedaan!!

Buiten die klier om een hoop goed nieuws en een goede training!!:thumbs:

Wat voor PR hoop je te zetten op de bench?

• #1.458
Goeie tren ondanks de zakkrabber :D
Feli met je aanstelling :):)
Mannen en hun zak.. Blijft een curieus iets.. :rolleyes:
En dankje, lekker om zo het weekend in te gaan!

Lekkere training! En inderdaad... nu even techniek en zaterdag knallen op die BP! gaat je lukken.
2 dagen rust.. pfff.. lang duurt het dan he. :o Maar het is ook wel eens goed. ;)

Dat met triceps heb ik ook wel eens... Misschien eens overwegen om te starten met triceps om ze extra aan te pakken. Soms kan het zomaar even omkeren best wel eens goed doen.

Wat super dat je aangenomen bent en zoooo fijn dat je terug mag op je stage plek! Dan heb je in ieder geval een bekend plekje om naar uit te kijken! Echt top!

kan niet meer stukzo he! Nu de probleempjes aanpakken en in de vakantie hopelijk ook wat slaap bijpakken en dan lekker weer verder. Knallen meid. Je doet het super!
Thanks meid! Ben de afgelopen tijd sowieso wat kracht betreft de focus op compounds en op eerste twee a drie oefeningen gaan leggen. Vindt krachtbehoud bij compounds het belangrijkst. De kleine spiergroepen train ik nu echt op het "squeezen" en dergelijke, het voelt goed om zo te trainen!
En bedankt voor de tip, dat is een goed idee! Variatie kan wat mijn betreft sowieso nooit kwaad, dus kan weer eens wat nieuws proberen ^^.
Super he, van mijn stage, mijn laatste studiejaar ligt er helemaal voor me klaar, heel fijn om dadelijk met een gerust hart de zomervakantie in te kunnen gaan!

Help :eek:
Dat verzin ik ook niet zelf hoor...

Lekker getraind weer, met PRs! :cheer:
Haha, vooruit dan maar.. Voor deze ene keer zal ik je sparen ;).
En dankje! :D

Mooie training en goed nieuws over je onderzoek, ik vind helemaal mooi :D
Thanks, iek viend helemaal prachtig! :cool:

Goed getraind weer! Flinke prs ook! Balen wel van je oksel..hopelijk na een paar dagen weer weg.
En uiteraard van harte met je onderzoeksplan! Goed gedaan!!
Dankjewel Miss H! Zo fijn dat ik vooralsnog niets op kracht inlever, nog fijn trainen zo!
Oksel is gelukkig alweer weggetrokken. Erg blij mee, zag mijn push-pull trainingen dit weekend al zowat in het water vallen :o.
En dankje voor de felicitatie, ben erg blij met het nieuws! :D

Buiten die klier om een hoop goed nieuws en een goede training!!:thumbs:

Wat voor PR hoop je te zetten op de bench?
Thanks Marvin, lekker om zo het weekend in te knallen ^^.
Hoop morgen 42,5 op de bench te zetten.. Zit zoals je inmiddels vast wel weet serieus al bijna een jaar vast op 2 x 40.. Hij moet nu gewoon gaan lukken :windup:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 2

DL, Wendler cycle 1 week 2
5 x 37.5
5 x 50
3 x 55
3 x 65
3 x 72.5
6 x 82.5 VPR, blij mee!

Leg press 45o
8 x 120
8 x 130
6 x 140
4 x 150 VPR
10 x 120
20 x 100 VPR
Blijft heerlijk om terug te denken aan een jaar geleden. Toen begon ik met 10 x 35, dit kostte me vrij veel moeite. Vind het ongelofelijk fijn dat ik nu bewijs heb eindelijk een manier te hebben gevonden mijn benen te trainen waarbij ik nauwelijks pijnklachten in knieen ervaar. De krachttoename spreekt voor zich, en ik ben altijd van het onomstotelijk bewijs, dus ik ben tevreden :)

Bb hip thrust
10 x 50
10 x 50
10 x 50
10 x 50
Ter afwisseling van glute bridge. Viel tegen..

Incline leg press
10 x 45
10 x 50
10 x 55
10 x 60
10 x 65

Cable glute kickback
15 x 14
15 x 14
15 x 14
15 x 14
Zonder losscheurend klittenband :rolleyes:

Seated calf raises, bovenin vasthouden
10 x 30
10 x 30
10 x 35
10 x 35

Was een fijne training. Begin mijn weg te vinden wat trainen in combinatie met cutten betreft. Focus ligt op krachtbehoud bij compounds. Ik doe de in mijn ogen belangrijkste oefeningen eerst. Als ik op de eerste 2 a 3 oefeningen een (v)pr heb kunnen behalen ben ik eigenlijk al tevreden.
Bij kleine spiergroepen concentreer ik me nu op het squeezen en wat op dat moment lekker voelt. Ene keer is dat hoger gewicht met minder reps, andere keer meer reps met minder gewicht.

yes ook de cleandeficits helpen erg met het loskomen (en je beentjes en bibs ;))

feli met je onderzoeksplan en aanstelling
fijn dat je trains zo lekker gaan

compleet in a flow, op je okselpijntje na

Nice deads :)

Terug
Naar boven