MuscleMeat

Sanne's log

Je hebt echt een behoorlijke progressie ook gemaakt, moet je even terug denken hoeveel kennis je inmdidels ook hebt opgedaan! Way to go Girl!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.462
yes ook de cleandeficits helpen erg met het loskomen (en je beentjes en bibs ;))

feli met je onderzoeksplan en aanstelling
fijn dat je trains zo lekker gaan

compleet in a flow, op je okselpijntje na
Nu ben ik erg nieuwsgierig, ga maar snel eens wat meer info en filmpjes zoeken :rolleyes:.
En thanks, hoop dat ik in de vakantie die flow vast kan houden. Wat meer rust doet mijn trainingen dan hopelijk alleen maar goed!

Thanks Chreiz, ben erg tevreden over mijn laatste set ^^.

Je hebt echt een behoorlijke progressie ook gemaakt, moet je even terug denken hoeveel kennis je inmdidels ook hebt opgedaan! Way to go Girl!
Whieee, dankje Miss H ^^. Nu je het zo benoemt heb ik terugkijkend naar een jaar (en al helemaal terugkijkend naar drie jaar) geleden veel kennis opgedaan. En blijf nog altijd even nieuwsgierig :).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: push

BP, Wendler cycle 4 week 3
5 x 20
5 x 22.5
3 x 27.5
5 x 32.5
3 x 37.5
F x 42.5
1 x 40
Hoef denk ik niet te omschrijven in welke hoedanigheid ik na na de fail verkeerde.
Exit Wendler wat BP betreft, dit werkt niet voor mij.
Ga nu ramping sets proberen. De ene week 5 x 5 de andere week 7 x 3.

Moest me even herpakken.

Incline machine press
10 x 25
7 x 30 VPR
5 x 32.5 PR
12 x 25 VPR
9 x 22.5

CGBP
10 x 25
7 x 27.5
9 x 25
12 x 22.5
12 x 22.5

Front raises met plate
15 x 10
6 x 15 "VPR", uitvoering was niet top
20 x 10 VPR
15 x 10

Machine shoulder press
10 x 25
8 x 25
10 x 20
9 x 20

Tricep cable pushdown
10 x 30
9 x 35
14 x 30
10 x 30
Voelde op de een of andere zeer vage manier mijn biceps ???

Machine flyes
10 x 15
9 x 20
15 x 15
17 x 15 VPR

Deze training voelde niet echt lekker. Objectief bekeken absoluut geen slechte training, maar tsja, het gevoel zegt soms even wat anders. Komt ongetwijfeld door de teleurstelling over de bench.
Maar goed, ik heb het geprobeerd, op een andere manier kom ik er ook wel :).

Wekelijkse update
Week 0 (2800 kcal) 68.5 -1.25 kg
Week 1 (2500 kcal) 69.5 +1 kg
Week 2 (2300 kcal) 69 - 0.5 kg
Week 3 (2300 kcal) 68 - 1 kg
Week 4 (2300 kcal) 67.75 - 0.25 kg

Zit heel erg te twijfelen over hoe nu verder.
- Of ik ga deze week naar 2200 kcal en volgende week naar 2100 kcal om daar een tijdje op te blijven zitten.
- Of ik blijf deze week op 2300 kcal en ga volgende week naar 2100 kcal.

Vrijdag een flinke cheat, dus volgende week ga ik niet wegen. Ik ken mezelf inmiddels, schiet dan ongetwijfeld in paniekmodus omdat ik door de cheat ineens veel meer weeg ook al weet ik dat prima te verklaren :o.

Any thoughts over minder kcal of hier nog even op blijven hangen? :)

Jmmr vd bp fail wel lkkre vprs verder.

Kwa kcal moet je zelf aanvoelen wt je doet. Volgende week 2100kcal lijkt me prima?

Balen van je BP. Maar echt.. je zit in de cut ook he! Hou daar ook rekening mee.
Maar je hebt je goed herpakt en een mooie training neergezet! Ik snap je gevoel wel... Maar je doet het echt super!

Met je gewicht... tja.. je moet denk ik doen waar jij je het beste bij voelt. Ik heb er geen idee van.. mdat ik zel fnog nooit gecut heb. :o Maar wel slim om volgende week niet te wegen ivm die cheat.

You go topper! enjoy het weekend. :)

Waarom ook niet even op 2200 blijven? Zou wat langer aanhouden dan een weekje. Niet te snel willen ineens;)

Hoe is het qua honger? Als je bijna geen honger hebt dan zou ik iets naar beneden qua kcal en anders gewoon nog een week aan kijken. Soms doet het lichaam gekke dingen en gaat er ineens 2 kg af:p Ik blijf nu beetje hangen, maar ik voel wel aan dat ik nog steeds in een kcal tekort zit (ik hou wat vocht vast).

• #1.467
Jmmr vd bp fail wel lkkre vprs verder.

Kwa kcal moet je zelf aanvoelen wt je doet. Volgende week 2100kcal lijkt me prima?
Vriendelijke meisjes kunnen dan ineens heel onvriendelijke woorden ten gehore brengen :rolleyes:

Vind het lastig te bepalen, zeker omdat er waarschijnlijk een flinke cheat aan zit te komen..

Balen van je BP. Maar echt.. je zit in de cut ook he! Hou daar ook rekening mee.
Maar je hebt je goed herpakt en een mooie training neergezet! Ik snap je gevoel wel... Maar je doet het echt super!

Met je gewicht... tja.. je moet denk ik doen waar jij je het beste bij voelt. Ik heb er geen idee van.. mdat ik zel fnog nooit gecut heb. :o Maar wel slim om volgende week niet te wegen ivm die cheat.

You go topper! enjoy het weekend. :)
Had gehoopt dat Wendler me verder zou brengen..
Ach, heb het geprobeerd, nu een nieuwe aanpak :). Misschien Wendler weer proberen wanneer ik opnieuw in de bulk zit.
Jij ook fijn weekend meid, je hebt wat leuks op het programma staan, geniet ervan!! :D

Waarom ook niet even op 2200 blijven? Zou wat langer aanhouden dan een weekje. Niet te snel willen ineens;)
Haha, daarom vind ik het heerlijk toch een logje te hebben: anderen denken mee, dat helpt in het beslissen!
Als ik nog eens naar mijn progressie tot nu toe kijk moet ik wel eerlijk bekennen dat er iedere week iets af gaat. Mijn uitgangspunt was dan ook dat ik langzaam zou cutten omdat ik voor een vrij lange periode ga cutten. Zolang het naar beneden gaat.. Wellicht nog tijd genoeg naar beneden te gaan wanneer ik daadwerkelijk twee weken vast zit.
.. Dit zijn de lastige beslissingen in het leven ;).

Hoe is het qua honger? Als je bijna geen honger hebt dan zou ik iets naar beneden qua kcal en anders gewoon nog een week aan kijken. Soms doet het lichaam gekke dingen en gaat er ineens 2 kg af:p Ik blijf nu beetje hangen, maar ik voel wel aan dat ik nog steeds in een kcal tekort zit (ik hou wat vocht vast).
Qua honger is het goed te doen, al merk ik langzaam wel dat het me steeds meer moeite kost goed te blijven presteren wat trainen betreft (als in: moet soms wel erg op mijn tanden bijten een (v)pr neer te kunnen zetten :o).
Wat jij zegt is ook waar: een lichaam doet soms rare dingen. Zoals de eerste week waarin ik 200 kcal naar beneden ging en een kg aankwam :rolleyes:.
Zoals ik ook bij Natty zeg: misschien is het rationeel me te bedenken dat ik een langere periode wil cutten en dus vooral langzaam progressie wil boeken. En ik zit nog niet bijvoorbeeld 2 weken lang op een plateau.. Misschien wil ik wel te snel en ben ik weer onzeker aan het doen :).
Vooralsnog neig ik er dus naar sowieso deze week nog even op 2300 te blijven, misschien die week erna ook wel. .. Maar pin me daar nog niet op vast ;).
Aaarggh, waarom zijn vrouwen zo moeilijk met dit soort dingen :p.

• #1.468
Training van vandaag: pull

BOR
20 x 20
10 x 35
8 x 42.5
8 x 50 VPR
10 x 40
15 x 30

One arm cable row
10 x 29.3 ROM niet helemaal top
10 x 23
10 x 23
20 x 18

Lat pulldown
10 x 25
10 x 32
10 x 32
10 x 32
20 x 25

Db side raises
10 x 5
10 x 6 VPR
(2 x 7 Vind ik niet meetellen, uitvoering was echt te lelijk :o )
8 x 6
10 x 5
15 x 4

Reversed flyes machine
10 x 10
10 x 15
7 x 20 PR
8 x 15
15 x 10

21'ers
x 13
x 15.5
x 15.5
x 13

Upright rows met plate
15 x 10
10 x 15
10 x 20 VPR
15 x 10

Chin ups met elastiek
x 5
x 3
x 3
x 3
x 3
Gaat steeds beter, lukt me nu bijvoorbeeld al veel beter om helemaal "stil" te hangen

Face pulls
10 x 11.3
10 x 14
10 x 16.3
10 x 18 PR

Lekkere training, die van gisteren is dan al snel vergeten ;).

Prima training, lkkre (v)pr's again

Lekkere lange training ook! en weer (V)PR's!
Je ziet het.. de ene dag is de andere niet. ;)
Flink volume ook.

Balen van die bench Sanne, maar die was je hopelijk alweer vergeten! Hoop daarom dat de nieuwe aanpak je gaat brengen waar je wilt zijn..

Wat betreft de kcals..wat voor cheat heb je op de planning staan? En wat schat je op die dag te gaan eten?

Zelf mik ik er gewoon op dat ik wekelijks inclusief de cheat(s) nog steeds op of eigenlijk onder onderhoud zit. Is dat 2100, dan is dat 2100..maar kan 2200kcals ook dan zal ik uiteraard 2200kcals eten.

Dus wat dit betreft: bereken je onderhoud en vermenigvuldig deze met 7. Trek hier ~2000-3500kcals (deficit) en je cheat (geschat) vanaf en deel de rest door 6..

Nice training sanne!! Ik heb ooit chinups geleerd op die manier, werkt heel goed (helemaal als je meerdere weerstandsbanden hebt).

Ik hou het voorlopig bij de assisted pullups. Ik kan daar echt heel rustig zakken en rustig omhoog. Hopelijk aan t einde van de cut gewoon 8 reps unassisted :D

Goeie BOR girl! Mindere trainingen horen er ook bij...gewoon herpakken en doorgaan...het is soms een ondankbare sport!

Zo, flinke lange training! Goed je best gedaan :)

• #1.475
Prima training, lkkre (v)pr's again
Dankje Bricone, het was een prima Zondagse training!
Lekkere lange training ook! en weer (V)PR's! Je ziet het.. de ene dag is de andere niet. ;) Flink volume ook.
Vind het heerlijk af en toe wat meer volume te pakken. En top dat het gister goed ging, dan wordt zo'n mindere training toch op fijne manier overschaduwd ;).
Balen van die bench Sanne, maar die was je hopelijk alweer vergeten! Hoop daarom dat de nieuwe aanpak je gaat brengen waar je wilt zijn.. Wat betreft de kcals..wat voor cheat heb je op de planning staan? En wat schat je op die dag te gaan eten? Zelf mik ik er gewoon op dat ik wekelijks inclusief de cheat(s) nog steeds op of eigenlijk onder onderhoud zit. Is dat 2100, dan is dat 2100..maar kan 2200kcals ook dan zal ik uiteraard 2200kcals eten. Dus wat dit betreft: bereken je onderhoud en vermenigvuldig deze met 7. Trek hier ~2000-3500kcals (deficit) en je cheat (geschat) vanaf en deel de rest door 6..
Vind het echt kut joh.. Leefde eigenlijk al die weken Wendler juist naar dit moment toe. Voelt dan toch even alsof je al die weken ploeteren voor niets hebt gedaan. Baal er stiekem nog steeds flink van.. Maar goed, neus vooruit, dan maar op een andere manier proberen.

Cheat wordt waarschijnlijk all you can eat sushi (en dus ook all you can eat ijs :rolleyes:). Anders wordt het ook sowieso uit eten waarbij ik voornamelijk uitkijk naar een heerlijk toetje ;). Die ochtend wel zwaarste training van de week gepland, dus wat ontbijt betreft pas ik niets aan (is al om en nabij 500 kcal). Verder zal ik tot de avond waarschijnlijk alleen een shake en een eiwitreep nemen. 's Avonds voor slapengaan waarschijnlijk ook een shake.

Ik cheat zo ontzettend weinig.. Sowieso niet wekelijks, dus ik calculeer een cheat gewoon niet in. Probeer die dag eromheen weinig te eten en gewoon aan mijn eiwitten te komen. Mocht er onverhoopt toch een onverwachtse cheat tussen zitten kan ik altijd die dag nog mijn macro's aanpassen :). Oeeeeh, heb zo'n zin in vrijdag joh, weekje vakantie inluiden met een cheat, kan niet beter! :D
Nice training sanne!! Ik heb ooit chinups geleerd op die manier, werkt heel goed (helemaal als je meerdere weerstandsbanden hebt). Ik hou het voorlopig bij de assisted pullups. Ik kan daar echt heel rustig zakken en rustig omhoog. Hopelijk aan t einde van de cut gewoon 8 reps unassisted :D
Thanks SP! Vond hem erg lekker, mijn favo dagje! Chinups vind ik heerlijk op deze manier, helpt me net over dat ene punt heen waar ik normaal op vastloop. Heb nu maar één elastiek van de gym zelf, maar wellicht krijg ik van Tdawg nog eens eigen elastieken ^^. Assisted pullups zijn wel flink zwaarder dan chin ups toch? Die 8 unassited reps aan het eind van de cut gaan gezien jouw wilskracht vast lukken.. Het is een realistisch doel, go for it! :D
Goeie BOR girl! Mindere trainingen horen er ook bij...gewoon herpakken en doorgaan...het is soms een ondankbare sport!
Dankje Rambo! Rug is volgens mij mijn sterkste punt :). Mindere training zijn gewoon zo klote.. Het is vooral een ondankbare sport wat blessures betreft vind ik. Heb eens mijn pec geblesseerd en kon pas weer na een maand of 2 á 3 benchen, waarbij ik bij de stang alleen moest beginnen.. Dan denk je soms wel eens even "waar doe ik het voor" :/.
Zo, flinke lange training! Goed je best gedaan :)
Als ik de tijd er voor heb en de kracht en zin er is.. Dan neem ik het lekker van! Dankje Neet! ^^

Wendler is imo te weinig frequentie op de bench press om goed om hoog te gaan.

Wendler is imo te weinig frequentie op de bench press om goed om hoog te gaan.

Geldt dat ook als je een tweede bench dag pakt met 4x8 paused speed reps + na de wendler bench nog 4 sets close grip en wendler alleen gebruikt als main bench?

Wat zou jij anders voor bench routine aanraden om vooruit te gaan?

Zonde van die bench idd, wel sterke BOR. Mijn bench is juist een stuk sterker dan mijn BOR en bij jou net andersom :p

En wat betreft je kcals. Als je weet dat je vrijdag flink gaat cheaten (hoeveel kcals calculeer je in? als ik 'flink' cheat kan ik gerust 4000 kcals extra rekenen :o) kun je deze week idd al naar 2200 gaan ;)

Voor je cheat alleen leven op een ontbijtje een eiwitreep en een shake? Das nog net aan iets van 700-800 kcal op een hele dag tot het avondeten :eek: ik zou omgaan.. Das nog minder dan mijn ontbijt.. :o

Geldt dat ook als je een tweede bench dag pakt met 4x8 paused speed reps + na de wendler bench nog 4 sets close grip en wendler alleen gebruikt als main bench? Wat zou jij anders voor bench routine aanraden om vooruit te gaan?
3 x per week benchen waarin je niet te dicht op failure zit zou goed kunnen werken. 1 van die dagen kun je inderdaad een movement als close grip bench press erbij doen. 4-5 werksets per oefening, rep range 2-6 (meerderheid van de keren 2-3 reps). Uiteraard is dit puur voor kracht op de bench. Massa zou ik vooral pakken met additionele oefeningen voor upper body.

Allicht werkt voor sommige mensen wendler prima, maar voor mij werkte het niet goed (ik heb niet heel veel talent voor bench) en bovenstaande wel.

Terug
Naar boven